• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de nieuwe F1-auto van Mercedes, de W06 Hybrid

Auteur: Author, gepost 1 februari 2015 om 10:03 – 19 Reacties

Afbeelding Dit is de nieuwe F1-auto van Mercedes, de W06 HybridAfbeelding Dit is de nieuwe F1-auto van Mercedes, de W06 HybridAfbeelding Dit is de nieuwe F1-auto van Mercedes, de W06 HybridAfbeelding Dit is de nieuwe F1-auto van Mercedes, de W06 HybridAfbeelding Dit is de nieuwe F1-auto van Mercedes, de W06 HybridAfbeelding Dit is de nieuwe F1-auto van Mercedes, de W06 Hybrid

Mercedes W06 Hybrid
Na absolute dominantie in het afgelopen Formule 1-seizoen, gaat Mercedes met deze nieuwe kar een poging wagen om het succes een passend vervolg te geven.

De W06 Hybrid is, zoals te verwachten viel, geen compleet nieuwe auto. In plaats daarvan is deze nieuwe zilveren pijl een evolutie van de W05 die afgelopen jaar de vloer aanveegde met de concurrentie. Mercedes gaat er dan ook vanuit dat het met lichte tweaks aan de aerodynamica en de aandrijflijn nog steeds vooraan de grid (en de finish) te vinden zal zijn.

Toch schijnen de knappe koppen van het roemruchte Duitse merk in de afgelopen winter nog 50 extra pk’s te hebben gevonden, dus de concurrentie zij gewaarschuwd. Natuurlijk hameren de Duitsers er wel op dat er nog niks gepresteerd is dit seizoen en dat het nog maar afwachten is of de W06 inderdaad het veld aan gaat voeren, maar vooralsnog ziet het ernaar uit dat Mercedes ook dit jaar vlot uit de startblokken komt.

Nico Rosberg krijgt de eer om de nieuwe kar als eerste aan de tand te voelen op het Spaanse circuit van Jerez, kampioen Hamilton zal spoedig volgen.

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Mercedes-AMG E43 Estate van Marco
    Mijn Auto: Mercedes-AMG E43 Estate van Marco
  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Drama voor Formule E
    Drama voor Formule E: Mercedes stopt officieel
  • boegeroep
    Video: Tactische meesterzet van Mercedes en Hamilton

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, Mercedes, Racing

Vorig bericht: « Gallery: in deze wagen maakt Max Verstappen z’n F1-debuut
Volgend bericht: Te koop: unieke Volvo S60 Ute op NL kenteken »

Lees Interacties

Reacties

  1. rodger zegt

    1 februari 2015 om 10:33

    Blijft de mooiste van het veld

    Login om te reageren
    • toniominestrone zegt

      1 februari 2015 om 10:59

      @rodger: ik durf te wedden dat wanneer all teams hun bolide wit spuiten zonder sponsorlogo’s erop je moeite zal hebben om de Mercedes eruit te pikken, het zijn allemaal klonen van elkaar!

      Login om te reageren
      • lambo4all zegt

        1 februari 2015 om 12:46

        @toniominestrone: en toch rijdt de ene 3 seconde harder dan de ander. Toch niet zo’n kloon dus blijkbaar. Ook zijn er voor het getrainde oog wel degelijk verschillen. De simpelste is de korte neus die de red bulls

        Login om te reageren
        • lambo4all zegt

          1 februari 2015 om 13:03

          @lambo4all: en benzen hebben. Verder verschillen alle wagens nog in cokebottle vorm, sidepots, achter/voor vleugels, wielophanging en bevestigingspunten. Dat je geen verschillen ziet is meer een gebrek aan goed kijken dan dat er geen verschil in zit.

          Login om te reageren
        • toniominestrone zegt

          1 februari 2015 om 13:28

          @lambo4all: Grootste voordeel halen ze uit de motor en de wielophanging, hoe vaak is het niet voorgekomen dat ze tijdens de race hun voorvleugel beschadigen en toch snelle tijden blijven rijden?

          Login om te reageren
          • wif1 zegt

            1 februari 2015 om 20:57

            @toniominestrone: Wielophanging levert hoogstens een paar tienden op, aerodynamica de wereldtitel; Of ben je de zegereeks van Brawn GP vergeten, die door het aerodynamische wonder van Blown Diffuser iedereen naar huis reed..

            Login om te reageren
            • FB_100001811771205 zegt

              1 februari 2015 om 21:29

              @wif1: Het kan zijn dat ik het mis heb maar volgens mij kwam Brawn GP in 2009 met de dubbele diffuser en Red Bull in 2010 met de geblazen variant daarop

              Login om te reageren
              • wif1 zegt

                1 februari 2015 om 21:54

                @FB_100001811771205: Dat klopt, het was eerst de dubbel deks versie, toyota had em ook, later kwam daar de door uitlaar geblazen versies bij

  2. henkhupelschoten zegt

    1 februari 2015 om 10:43

    Gelukkig zijn die verkrachtings neuzen weg! Benieuwd wat ze er dit jaar van gaan maken!

    Login om te reageren
  3. bartteeuwen zegt

    1 februari 2015 om 10:43

    Toch goed dat de wagens er dit jaar stuk voor stuk op vooruit gaan qua uiterlijk in ieder geval.. ben benieuwd of het geluid ook wat beter is geworden. En het belangrijkste natuurlijk, of de concurrentie een beetje in staat is deze nieuwe mercedes enigszinds bij te benen.

    Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      1 februari 2015 om 10:55

      @bartteeuwen: geluid is nog steeds naadje…zie meerdere spyvids van de diverse teams

      Login om te reageren
  4. mrrallycross zegt

    1 februari 2015 om 11:11

    Mercedes zal gewoon dominant blijven denk ik. Er waren dacht ik alleen wel veel mensen daar weggekocht door andere teams. Die motor zal alleen nogsteeds de beste zijn

    Login om te reageren
    • Johan82 zegt

      2 februari 2015 om 08:42

      @mrrallycross: Ze rijden bij Jerez vanaf de eerste ochtend testen dubbele raceafstanden zonder enig probleem. Daar waren een aantal kenners heel verrast van.

      Ik ben benieuwd wat het dit seizoen gaat brengen

      Login om te reageren
  5. mauricerma zegt

    1 februari 2015 om 11:35

    If it ain’t broke, don’t fix it, ofzoiets, geef ze is ongelijk om geen grote wijzigingen aan te brengen ;p

    Login om te reageren
  6. Tonnie zegt

    1 februari 2015 om 12:11

    Ziet er wel weer snel uit, maar vind t zeker niet de mooiste vooralsnog..

    Login om te reageren
  7. rufctr01 zegt

    1 februari 2015 om 12:36

    Ziet er beter uit dan de vorige!

    Login om te reageren
    • Author zegt

      1 februari 2015 om 12:49

      Zie jij serieus verschil ja? ;)

      Login om te reageren
      • tupperware zegt

        1 februari 2015 om 13:32

        @mauritsh:
        Ja, de neus is smaller, minder Black&Decker kruimeldief..

        Login om te reageren
  8. tupperware zegt

    1 februari 2015 om 13:30

    Hmmmm, 50 paarden extra gevonden?
    En ze hadden er al 60 meer dan de concurrentie, dat wordt dus weer een seizoen waarin ze alleen van zichzelf kunnen verliezen..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North