• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de nieuwe Subaru Legacy

Auteur: ricardo, gepost 4 februari 2014 om 15:01 – 33 Reacties

Afbeelding Dit is de nieuwe Subaru LegacyAfbeelding Dit is de nieuwe Subaru LegacyAfbeelding Dit is de nieuwe Subaru LegacyAfbeelding Dit is de nieuwe Subaru LegacyAfbeelding Dit is de nieuwe Subaru LegacyAfbeelding Dit is de nieuwe Subaru Legacy

Hier, de nieuwe Subaru Legacy
De voorbode op de nieuwe Subaru Legacy was ronduit briljant, met een afgetrainde kont waar Jen Selter nog jaloers op zou worden. Hebben ze dit in het productiemodel vast weten te houden?

Het debuut van de nieuwe Subaru Legacy stond gepland voor de Chicago Motor Show, die volgende week aanvangt. De eerste persplaten gaan echter nu al op het internet rond dankzij CarAdvice, dat ons de eerste beelden van de Japansedan toont. Eerste indruk: best een goed gelukt front, dat stevig leunt op de conceptversie. Aan de zijkant is-ie al minder spannend, met een slaapverwekkende raamlijn, en achteraan hebben al het moois dat de conceptversie zo dik maakte losgelaten, met een 13-in-een-dozijn-aars als resultaat. Sbru plz.

Concept:
Subaru Legacy Concept

Realiteit:
Subaru Legacy productiemodel

Verwacht onder de kap in eerste instantie een 2,0 en 2,5 liter viercilinder benzinemotor, gekoppeld aan een CVT-bak of handgeschakelde zesbak. Of er een eventueel hybridemodel komt die de handen in Nederland Bijtellingsland op elkaar kan krijgen horen we -waarschijnlijk- volgende week bij de onthulling.

FYI: van de huidige Legacy zijn er in 2013 16 van verkocht in Nederland.

Ook interessant!

  • Nieuwe Subaru WRX
    Nieuwe Subaru WRX krijgt luchthapper en 300 pk!
  • Subaru en Toyota onthullen binnenkort samen sportief model
  • nieuwe Subaru WRX
    BREEK: nieuwe Subaru WRX gelekt!
  • Onverzekerde Subaru rijdt tegen verzekerde Subaru

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Legacy, Subaru

Vorig bericht: « Mercedes X-Klasse: Duitse baby-SUV met Franse genen
Volgend bericht: 5 redenen waarom het jammer is dat Honda CR-Z verdwijnt »

Lees Interacties

Reacties

  1. baasbas zegt

    4 februari 2014 om 15:08

    LOL… Nice… by 2002 standards

    Login om te reageren
    • imba zegt

      4 februari 2014 om 17:44

      @baasbas: Alsof die auto’s van tegenwoordig met 1001 vouwen en deuken er zo geweldig uitzien… Misschien lang niet zo mooi als het concept. Maar nog steeds heel netjes.

      Login om te reageren
      • baasbas zegt

        4 februari 2014 om 21:34

        @imba: Ah ja, omdat dit ontwerp mij aan 2002 doet denken betekent dat automatisch dat ik “auto’s van tegenwoordig met 1001 vouwen en deuken” wél mooi vind…

        juist ja

        Login om te reageren
  2. toyotafortuner zegt

    4 februari 2014 om 15:10

    Vond de kont van het concept mooier. Maar ach… Mooi is het nog altijd!

    Login om te reageren
  3. Ra1kkoneN zegt

    4 februari 2014 om 15:14

    Als er een Ford logo op had gezeten had ik het ook geloofd.

    Login om te reageren
    • pomoek zegt

      4 februari 2014 om 15:17

      @Ra1kkoneN: helemaal met je eens, zag het aan die post hiervoor over communicerende auto’s..

      Login om te reageren
      • ryze zegt

        4 februari 2014 om 15:37

        @pomoek: haha had precies hetzelfde

        Login om te reageren
    • Design_Driven zegt

      4 februari 2014 om 15:21

      @Ra1kkoneN: Eerder Hyundai, jammer in elk geval nog steeds geen echt eigen gezicht voor Subaru.

      Login om te reageren
  4. E34M5Touring zegt

    4 februari 2014 om 15:27

    Camry meets Optima. Zo jammer dat ze steeds mooie, en op het oog levensvatbare concepts neerzetten en die vervolgens weten te versaaien tot niveau Mephisto.

    Login om te reageren
  5. volante zegt

    4 februari 2014 om 16:00

    Voorkant vind ik ernstig Hyundai en de achterkant van het concept is net de Acura NSX

    Login om te reageren
  6. pikes83 zegt

    4 februari 2014 om 16:07

    Best een mooie auto vind ik.Nu nog een sti uitvoering:-D

    Login om te reageren
  7. jack_abarth zegt

    4 februari 2014 om 16:12

    Kunnen mensen niet eens stoppen met die 2 kleurige spaken. Ik vind dat wel zo’n afbreuk doen aan een auto, het ziet er niet uit!

    Login om te reageren
    • ardonjr zegt

      4 februari 2014 om 16:14

      @jack_abarth: Inderdaad.. geeft een hoog aftermarket gehalte.. zelfs de nieuwere Aston Martins hebben dat maar ook daarop vind ik het geen gezicht.

      Login om te reageren
    • stephanotis zegt

      4 februari 2014 om 17:00

      @jack_abarth: Porsche noemt dat niet voor niets ‘classic’ (‘black’ wordt vrijwel altijd vergezeld door ‘partially’ als je geen standaard chroomkleur wielen wilt), ergo het bestaat al sinds de auto-oertijd en is helaas onuitroeibaar. En omdat het alleen maar erger wordt gezien de ook alhier overwegend positieve reacties op bijv. het uiterlijk van bijv. Citroën DS-sen lijkt negeren me de beste remedie, in dit geval gaat het toch al om een oerlelijk gebruiksvoorwerp.

      Login om te reageren
    • super zegt

      4 februari 2014 om 17:35

      @jack_abarth:
      je hoeft ze niet te kopen hoor…

      Login om te reageren
      • jack_abarth zegt

        4 februari 2014 om 20:27

        @super:

        Wat heeft dat met een mening van doen?

        Login om te reageren
  8. berlinetta zegt

    4 februari 2014 om 16:18

    Ik ben vandaag zo fit als een hoentje, maar Subaru heeft het toch voor elkaar gekregen mij te laten gapen.

    Login om te reageren
  9. wits zegt

    4 februari 2014 om 16:26

    Gemiste kans net als de huidige generatie als je het mij vraagt. De 4e generatie (touring wagon) blijft toch de mooiste.

    Login om te reageren
  10. alcantara zegt

    4 februari 2014 om 16:44

    Was weer te verwachten, Subaru’s concepts zijn grote leugens.
    Waarbij ze zelf blijkbaar niet beseffen dat de teleurstelling bij onthullen van het productiemodel op deze manier alleen maar groter wordt.

    Login om te reageren
  11. oxymoron zegt

    4 februari 2014 om 16:50

    De produktieversie heeft één voordeel boven het concept: de deuren hebben handgrepen en kunnen dus open. Verder lijkt me de produktieversie iets hoger; je kunt er dus echt in zitten.

    Login om te reageren
    • baasbas zegt

      4 februari 2014 om 17:03

      @oxymoron: Ik zou de nadelen van door het raam moeten klimmen en gebukt autorijden toch op zijn minst overwegen als dat betekent dat mijn wagen er niet zo blaartrekkend saai uit ziet als het huidige resultaat…

      Login om te reageren
    • alcantara zegt

      4 februari 2014 om 17:05

      @oxymoron: Shaved doors kunnen ook gewoon open.

      Login om te reageren
  12. stephanotis zegt

    4 februari 2014 om 17:09

    Waarom? “We know how to study worst-case scenarios,” aldus Subaru USA baas Takeshi Tachimori een half jaar terug. “But we’ve never examined a best-case scenario.” Daarom dus.

    Login om te reageren
  13. ej20g zegt

    4 februari 2014 om 18:19

    Minder spannend dan de concept. Wel erg mooi vind ik, geeoon degelijk.

    Login om te reageren
  14. roppp zegt

    4 februari 2014 om 19:22

    Hoe knap van Subaru! Ze blijven er toch maar telkens weer in slagen om MEGA SAAAAAAAIE auto’s te ontwerpen

    Login om te reageren
  15. SummerSky zegt

    4 februari 2014 om 19:24

    Wat een zonde van de grondstoffen weer zo’n ontwerp…

    Login om te reageren
  16. boxster zegt

    4 februari 2014 om 19:28

    Waarom Subaru??? Waarom zulke mooie concepts laten zien, om vervolgens ultra-
    saaie productiemodellen te lanceren? Waarop iedereen, op een paar 60-jarigen na, weer teleurgesteld is in het merk. Waarom????????

    Login om te reageren
  17. Hupke zegt

    4 februari 2014 om 20:39

    Afwachten wat ze van de nieuwe outback gaan maken.

    Login om te reageren
  18. norge zegt

    4 februari 2014 om 21:50

    Gewoon een Subaru weer, waarschijnlijk met overlegen kwaliteit.

    Login om te reageren
  19. tmenges zegt

    4 februari 2014 om 22:14

    Waarom in godsnaam die spiegels op een pootje op de deur plakken a la peugeot !!! Daar erger ik me dus al jaren kapot aan die 207’s met die stomme opplakspiegels en wat doet subaru???Die nemen dat dus gewoon over!! Verschrikkelijk!!

    Login om te reageren
  20. jessetje zegt

    4 februari 2014 om 23:15

    Vind ik leuk:-D

    Login om te reageren
  21. kingdecay zegt

    5 februari 2014 om 01:47

    Hmmm, ik dacht eerst “nice, breng maar hier”, maar dat bleek dus de concept te zijn. Erg jammer eigenlijk, het zou Subaru zeker geen kwaad doen om ‘ns met iets spannends uit te komen. Nu lijkt het haast wel of de designers bij Subaru enkel met de Impreza mogen spelen. Al is het gelet op de recente resultaten daarvan dan misschien weer niet zo’n slecht idee dat ze zich inderdaad moeten beperken tot dat model inzake creatieviteit. Spijtig, want technisch zijn Subaru’s echt wel goede en leuke auto’s. M’n broer heeft een Impreza 2.0 (ik dacht van 2003) gehad en dat was een heel fijne auto om mee te toeren. Dat Toyota de toko maar gewoon ineens opkoopt, dan gaat de know-how tenminste toch niet verloren.

    Login om te reageren
  22. thezwart zegt

    6 februari 2014 om 16:56

    Nieuwe Legacy: een mix van de nieuwe Insignia + Honda Accord en dan ‘saaigetrokken’

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North