• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de TMG Sports 650, a.k.a. de anabolen-LS

Auteur: sir_smokalot, gepost 27 november 2012 om 15:35 – 33 Reacties

Afbeelding Dit is de TMG Sports 650, a.k.a. de anabolen-LSAfbeelding Dit is de TMG Sports 650, a.k.a. de anabolen-LSAfbeelding Dit is de TMG Sports 650, a.k.a. de anabolen-LSAfbeelding Dit is de TMG Sports 650, a.k.a. de anabolen-LSAfbeelding Dit is de TMG Sports 650, a.k.a. de anabolen-LSAfbeelding Dit is de TMG Sports 650, a.k.a. de anabolen-LSAfbeelding Dit is de TMG Sports 650, a.k.a. de anabolen-LS

TMG Sports 650
Sjchuif aan de kant, Alpina B7 en Audi S8. Hier is dan eindelijk de 2 ton zware, twinturbo sloopbeul uit de Duitse Skunk Works-schuur van Toyota, TMG. Maar..Wat? De? Neuk? TMG. Wat is er met die uitlaten?!

Het is kennelijk toch een beetje het handelsmerk van Lexus, gekke uitlaten onder je auto hangen. Sommige mensen waarderen dit wel, want Ferrari nam de stapelgekte over op de California. Hier is TMG uitgeschoten, want die achterkant ziet er gewoon debiel uit.

Verder zijn de specs om je vingers bij af te likken natuurlijk: 650 pk en 795 Nm uit het 5 liter grote IS-F-motorblok, waarop twee turbo’s zijn geschroefd. Daarnaast zien we een bodykit die dikker is dan Moby Dick, en heul veel carbon. Desondanks weegt het ding alsnog 2.050 kg, de afmetingen van ruim 5×2 meter hebben hier alles mee te maken.

TMG Sports 650

TMG is al meer dan een jaar met het project bezig, maar in Essen (eind deze week) krijgen we hem dan echt te zien. Check de volledige specs hieronder (hebben ze destijds toch een beetje gejokt over de redline):

TMG Sports 650 Specs

Het is een leuke one-off, maar in deze vorm verwachten we hem niet zo 1-2-3 op de markt. Aan de andere kant, dat dachten we in eerste instantie ook van de Nissan Juke-R. Het zal mij in ieder geval niets verbazen als TMG ook dit slagschip eens flink over de Nürburgring gaat rossen. Inzetten op rondetijden mag in de comments.

Let wel! Dit is nog de ‘oude’ LS.

Ook interessant!

  • Lexus
    Video: meneer bekijkt Lexus op zeer bijzondere wijze
  • Video - Lexus ES is iets kwijt
  • Video - Lexus wordt aangereden door... een vliegtuig
  • Lexus ES rijtest
    Lexus ES (2022) rijtest

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, essen-2012, Lexus, ls, tmg, tuning

Vorig bericht: « Top 10: Foto’s van Chief Keef blowend in auto’s
Volgend bericht: BMW i3 Coupé Concept lekt het web op [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. berlinetta zegt

    27 november 2012 om 15:39

    Het enige wat ze dan wel weer begrepen hebben is dat bij de velgen een maatje kleiner ook wel volstaat!

    Login om te reageren
  2. fep739 zegt

    27 november 2012 om 15:39

    The Fast and the Ugly…

    Login om te reageren
  3. nsmeijer zegt

    27 november 2012 om 15:43

    het publiek waar ze op mikken is ook wel duidelijk, de nieuwe kappersauto van 2013 :)

    Login om te reageren
  4. pieter-jan_catteeuw zegt

    27 november 2012 om 15:45

    Maakt wel een indruk. Die lucht geleiders zien er serieus uit. Met 650-fabriek-peekaas zitten ze vooraan de klas. Verhuren die handel. Winst en reclame!

    Login om te reageren
  5. Griffin zegt

    27 november 2012 om 15:45

    Zeg, waar zijn die afvalemmers voorin onder de motorkap voor bedoeld?

    Login om te reageren
    • kaaskabouter zegt

      27 november 2012 om 15:51

      @Griffin: die leiden lucht die door een de radiator en/of intercooler is geweest via de motorkap weer naar buiten.

      Login om te reageren
  6. pattmall zegt

    27 november 2012 om 16:04

    Nou zal ik als eerste een ringtijd voorspellen..
    Ik denk aan 08:13

    Login om te reageren
    • spellingscontrole zegt

      27 november 2012 om 16:13

      @pattmall: en dat baseer je op?

      Login om te reageren
      • awesome zegt

        27 november 2012 om 16:32

        @spellingscontrole: natte vinger in de lucht steken.

        Login om te reageren
        • pattmall zegt

          27 november 2012 om 16:48

          @awesome: Inderdaad natte vinger werk. Gewoon een kleine inschatting aan de hand van de specificaties.

          Login om te reageren
          • spellingscontrole zegt

            27 november 2012 om 17:08

            @pattmall: ik denk dat je nog aardig in de buurt komt. De IS-F heeft (als ik het me goed herinner) iets over de 8 minuten? 8 minuut 2 ofzo? Weegt wel wat minder. En wat minder paardjes.

            Login om te reageren
  7. erce zegt

    27 november 2012 om 16:05

    Nieuwe leasebak voor Sjuul Paradijs?

    Login om te reageren
    • pier zegt

      28 november 2012 om 11:53

      @erce: Ja, van een Renault Kangoo naar deze kar…

      Login om te reageren
  8. pier zegt

    27 november 2012 om 16:22

    Man d’r passen nog makkelijk 4 uitlaten bij!

    Login om te reageren
  9. sdk16420 zegt

    27 november 2012 om 16:32

    Price to be confirmed

    Gaat gewoon de verkoop in à la S60 Polestar?

    Login om te reageren
  10. awesome zegt

    27 november 2012 om 16:34

    Widebody-kits zijn zó Irmscher. En die doen niet veel meer…

    Login om te reageren
    • kickass zegt

      27 november 2012 om 20:31

      @awesome: Wat dacht je van RWB? Veel wijder zul je het niet krijgen.

      Login om te reageren
  11. mannetje zegt

    27 november 2012 om 16:36

    uitlaten lelijk? jup. bodykit overdone? jup. excessief grote luchthappers? jup. lexus geen mercedes? jup.
    eigenlijk gewoon best lelijk? jup.

    650PK in een 4deurs sedan. YOUR ARGUMENT IS FUCKED.

    Login om te reageren
    • bigcar zegt

      27 november 2012 om 16:40

      @mannetje: dan neem je de bodykit toch gewoon niet? ik denk dat ze al een heel eind komen met het standaard uiterlijk van de ls600h
      die ziet er al meer dan bruut genoeg uit (zie hieronder)

      Login om te reageren
  12. bigcar zegt

    27 november 2012 om 16:38

    ze mogen bij TMG de bodykit (incl. rare uitlaten) gerust in de anus van de designer stoppen vind ik. de specs zijn wel awesome, gewicht moet kunnen en het uiterlijk van de stock versie van de Lexus LS600h is al meer dan bruut genoeg!:


    Login om te reageren
    • mdemooistelettervanhetalfabet zegt

      27 november 2012 om 16:52

      @bigcar: I agree. Gewoon motorische tuning nemen en verder standaard laten.

      Login om te reageren
    • mannetje zegt

      27 november 2012 om 17:16

      @bigcar: meer dan bruut? de standaard uitvoering heeft ongeveer 80x meer klasse en stijl betreffende de vormgeving. kortom i agree.

      Ik bedoelde meer te zeggen dat wat ze ook doen met deze auto de specificaties zo respectabel zijn dat er geen discussie meer mogelijk is over het feit of hij gaaf/lelijk of wat dan ook is.

      650pk in een auto met deze afmetingen is madness, in de goede zin van het woord.

      @mdemooistele etc. inderdaad motorisch tunen en verder stock houden!

      Login om te reageren
    • ej20g zegt

      27 november 2012 om 19:38

      @bigcar: doe mij ‘m zo maar! Alleen dan wel met het prestatiepakket en de geventileerde motorkap, simpelweg omdat die ducts onder de motorkap zo vet staan en bovendien functioneel zijn. Met standaard motorkap zijn ze waardeloos en zal het ook vermogen schelen (hogere temperatuur motorruimte).

      Login om te reageren
  13. flippert zegt

    27 november 2012 om 16:44

    Mooie auto om te laten zien dat je graag je steentje bijdraagt aan de nivellering..

    Login om te reageren
  14. norge zegt

    27 november 2012 om 16:54

    Plastic rotzooi mogen ze van mij op een BMW of zoiets schroeven maar de techniek mag blijven.

    Login om te reageren
  15. blag zegt

    27 november 2012 om 19:11

    fijn scheurijzer voor de autosnelwegen… goed zo

    Login om te reageren
  16. 9000cse zegt

    27 november 2012 om 20:00

    Technische tuning: Okay. De rest is gewoon waardevermindering van een van de chiqueste limo’s die er zijn.

    Login om te reageren
  17. roadrage zegt

    27 november 2012 om 23:27

    OMG!! I’m disgusted…. and yet aroused :-O

    Login om te reageren
  18. lemans96 zegt

    27 november 2012 om 23:49

    Heerlijk dat blok in full view! 100x beter dan van die plastic lappen er overheen.

    Login om te reageren
  19. ropbp zegt

    28 november 2012 om 01:08

    Wat is nou het probleem. Die auto is toch al lelijk. Ze hebben ‘m nu bijzonder en lelijk gemaakt. Een beetje bijzonder kan toch geen kwaad……

    Login om te reageren
  20. lemans96 zegt

    28 november 2012 om 01:25

    Ik vind ‘m wel lekker bruut. Mooie wielen, dikke neus met een hoog gehalte ‘uberhol prestige’ en die uitlaten zijn lekker ‘in your face’, vooral leuk om van ‘CO2 is vies en slecht’ jojo’s op te naaien. Als jullie ‘m niet moeten, neem ik ‘m wel mee naar huis hoor. Heeft mijn gezinnetje gelijk een fijne, ruime auto. ;-)

    Login om te reageren
  21. pikes83 zegt

    28 november 2012 om 03:27

    Ideale gezins auto en een aardige caravan ken je er ook mee trekken:-)

    Login om te reageren
  22. redneckdarian zegt

    28 november 2012 om 07:30

    soooo. Met een normaal uitlaat systeem zou die echt ziek mooi zijn!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North