Sjchuif aan de kant, Alpina B7 en Audi S8. Hier is dan eindelijk de 2 ton zware, twinturbo sloopbeul uit de Duitse Skunk Works-schuur van Toyota, TMG. Maar..Wat? De? Neuk? TMG. Wat is er met die uitlaten?!
Het is kennelijk toch een beetje het handelsmerk van Lexus, gekke uitlaten onder je auto hangen. Sommige mensen waarderen dit wel, want Ferrari nam de stapelgekte over op de California. Hier is TMG uitgeschoten, want die achterkant ziet er gewoon debiel uit.
Verder zijn de specs om je vingers bij af te likken natuurlijk: 650 pk en 795 Nm uit het 5 liter grote IS-F-motorblok, waarop twee turbo’s zijn geschroefd. Daarnaast zien we een bodykit die dikker is dan Moby Dick, en heul veel carbon. Desondanks weegt het ding alsnog 2.050 kg, de afmetingen van ruim 5×2 meter hebben hier alles mee te maken.
TMG is al meer dan een jaar met het project bezig, maar in Essen (eind deze week) krijgen we hem dan echt te zien. Check de volledige specs hieronder (hebben ze destijds toch een beetje gejokt over de redline):
Het is een leuke one-off, maar in deze vorm verwachten we hem niet zo 1-2-3 op de markt. Aan de andere kant, dat dachten we in eerste instantie ook van de Nissan Juke-R. Het zal mij in ieder geval niets verbazen als TMG ook dit slagschip eens flink over de Nürburgring gaat rossen. Inzetten op rondetijden mag in de comments.
Let wel! Dit is nog de ‘oude’ LS.
Het enige wat ze dan wel weer begrepen hebben is dat bij de velgen een maatje kleiner ook wel volstaat!
The Fast and the Ugly…
het publiek waar ze op mikken is ook wel duidelijk, de nieuwe kappersauto van 2013 :)
Maakt wel een indruk. Die lucht geleiders zien er serieus uit. Met 650-fabriek-peekaas zitten ze vooraan de klas. Verhuren die handel. Winst en reclame!
Zeg, waar zijn die afvalemmers voorin onder de motorkap voor bedoeld?
@Griffin: die leiden lucht die door een de radiator en/of intercooler is geweest via de motorkap weer naar buiten.
Nou zal ik als eerste een ringtijd voorspellen..
Ik denk aan 08:13
@pattmall: en dat baseer je op?
@spellingscontrole: natte vinger in de lucht steken.
@awesome: Inderdaad natte vinger werk. Gewoon een kleine inschatting aan de hand van de specificaties.
@pattmall: ik denk dat je nog aardig in de buurt komt. De IS-F heeft (als ik het me goed herinner) iets over de 8 minuten? 8 minuut 2 ofzo? Weegt wel wat minder. En wat minder paardjes.
Nieuwe leasebak voor Sjuul Paradijs?
@erce: Ja, van een Renault Kangoo naar deze kar…
Man d’r passen nog makkelijk 4 uitlaten bij!
Price to be confirmed
Gaat gewoon de verkoop in à la S60 Polestar?
Widebody-kits zijn zó Irmscher. En die doen niet veel meer…
@awesome: Wat dacht je van RWB? Veel wijder zul je het niet krijgen.
uitlaten lelijk? jup. bodykit overdone? jup. excessief grote luchthappers? jup. lexus geen mercedes? jup.
eigenlijk gewoon best lelijk? jup.
650PK in een 4deurs sedan. YOUR ARGUMENT IS FUCKED.
@mannetje: dan neem je de bodykit toch gewoon niet? ik denk dat ze al een heel eind komen met het standaard uiterlijk van de ls600h
die ziet er al meer dan bruut genoeg uit (zie hieronder)
ze mogen bij TMG de bodykit (incl. rare uitlaten) gerust in de anus van de designer stoppen vind ik. de specs zijn wel awesome, gewicht moet kunnen en het uiterlijk van de stock versie van de Lexus LS600h is al meer dan bruut genoeg!:

@bigcar: I agree. Gewoon motorische tuning nemen en verder standaard laten.
@bigcar: meer dan bruut? de standaard uitvoering heeft ongeveer 80x meer klasse en stijl betreffende de vormgeving. kortom i agree.
Ik bedoelde meer te zeggen dat wat ze ook doen met deze auto de specificaties zo respectabel zijn dat er geen discussie meer mogelijk is over het feit of hij gaaf/lelijk of wat dan ook is.
650pk in een auto met deze afmetingen is madness, in de goede zin van het woord.
@mdemooistele etc. inderdaad motorisch tunen en verder stock houden!
@bigcar: doe mij ‘m zo maar! Alleen dan wel met het prestatiepakket en de geventileerde motorkap, simpelweg omdat die ducts onder de motorkap zo vet staan en bovendien functioneel zijn. Met standaard motorkap zijn ze waardeloos en zal het ook vermogen schelen (hogere temperatuur motorruimte).
Mooie auto om te laten zien dat je graag je steentje bijdraagt aan de nivellering..
Plastic rotzooi mogen ze van mij op een BMW of zoiets schroeven maar de techniek mag blijven.
fijn scheurijzer voor de autosnelwegen… goed zo
Technische tuning: Okay. De rest is gewoon waardevermindering van een van de chiqueste limo’s die er zijn.
OMG!! I’m disgusted…. and yet aroused :-O
Heerlijk dat blok in full view! 100x beter dan van die plastic lappen er overheen.
Wat is nou het probleem. Die auto is toch al lelijk. Ze hebben ‘m nu bijzonder en lelijk gemaakt. Een beetje bijzonder kan toch geen kwaad……
Ik vind ‘m wel lekker bruut. Mooie wielen, dikke neus met een hoog gehalte ‘uberhol prestige’ en die uitlaten zijn lekker ‘in your face’, vooral leuk om van ‘CO2 is vies en slecht’ jojo’s op te naaien. Als jullie ‘m niet moeten, neem ik ‘m wel mee naar huis hoor. Heeft mijn gezinnetje gelijk een fijne, ruime auto. ;-)
Ideale gezins auto en een aardige caravan ken je er ook mee trekken:-)
soooo. Met een normaal uitlaat systeem zou die echt ziek mooi zijn!