• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de ultieme sleeper: een saaie Golf met 900 pk

Auteur: ricardo, gepost 22 december 2014 om 17:58 – 63 Reacties

Afbeelding Dit is de ultieme sleeper: een saaie Golf met 900 pkAfbeelding Dit is de ultieme sleeper: een saaie Golf met 900 pkAfbeelding Dit is de ultieme sleeper: een saaie Golf met 900 pkAfbeelding Dit is de ultieme sleeper: een saaie Golf met 900 pkAfbeelding Dit is de ultieme sleeper: een saaie Golf met 900 pk

Dit is de ultieme sleeper: een saaie Golf met 900 pk
Kerstaanbieding: een auto voor de massa met meer vermogen dan een 918 Spyder.

De Golf. U kent hem anno 2014 als een leaselieveling met aandrijflijnen die gefinetuned zijn om zo gunstig mogelijk te scoren in de bijtellingsklasse. Uitzonderingen daargelaten. Standaard Golfjes ogen bij het stoplicht daarom redelijk ongevaarlijk. Maar er bestaat altijd nog de kans dat je naast een zogenaamde sleeper staat. Een sleeper met 900 pk, in dit geval.

Deze Golf 4 uit 2001 oogt aan de buitenkant doodnormaal, met bumperwerk dat je op een 1.6’je verwacht, en originele lichtmetalen velgen in de wielkasten. Onder de kap gaat het er iets minder stock aan toe. Daar huist een VR6-blok – in de advertentie omschreven als R33, dus wellicht opgeboord – met een GTX4202-turbo (formaat watermeloen) op de inlaat. Perfecte ingrediënten voor een keurige sleeper.

Dit is de ultieme sleeper: een saaie Golf met 900 pk

Het blok is gekoppeld aan een versnellingsbak uit een Touran diesel en wordt aangestuurd door een Trijekt ECU. Softwarematig afgesteld om optimaal E85-brandstof te verbranden. Met deze mix van benzine en ethanol moet het mogelijk zijn om 900 pk uit het blokje te persen. Er zit een Haldex controller op, dus we gaan er vanuit dat al die pferden redelijk naar het asfalt zijn te brengen.

Of dat snel sprint? Wel, je gaat in 8,6 seconden van 100 km/u op 250 km/u, als we de adverteerde mogen geloven, die de acceleratie vergelijkt met een MiG-29 straaljager. De vraagprijs voor deze Golf-gekte: 29.990 euro, op te halen in Oostenrijk (mirror).

Met dank aan @Sepke voor de tip!

Ook interessant!

  • Video: Volkswagen Golf 8 R Variant met 320 pk in beweging
    Video: Volkswagen Golf 8 R Variant met 320 pk in beweging
  • Video: Golf 4 met 1.200 pk is bizar snel!
  • Video: Golf 3 vs Audi RS6
    Video: Golf 3 vs Audi RS6
  • Volkswagen Golf R Variant
    Volkswagen Golf R Variant: gezinsauto met 320 pk en driftmodus

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

golf, golf-4, occasion, sleeper, tuning, Volkswagen

Vorig bericht: « Autoblog video: Bloopers 2014
Volgend bericht: Rood carbon op een Brabus G63 AMG 6×6: goed idee? »

Lees Interacties

Reacties

  1. wiebe zegt

    22 december 2014 om 18:02

    VR6 met een dikke turbo!
    Mooi spul

    Login om te reageren
  2. faalhaas zegt

    22 december 2014 om 18:08

    Negenentwintigduizend.negenhonderdnegentig euro?

    Het beste wat ik kan doen is 12 euro.

    Login om te reageren
    • 3246cm252kw zegt

      26 december 2014 om 11:53

      @faalhaas: voor een Golf wil ik dat bedrag best verdubbelen…

      Login om te reageren
  3. arnodk zegt

    22 december 2014 om 18:18

    Dat worden leuke sprintjes bij het stoplicht

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      22 december 2014 om 18:21

      @arnodk: moet je wel steeds eerst even kijken of het kruispunt wel echt vrij is, als er iemand nog net even door donker-oranje rijd is het anders gegarandeerd BOEM

      Login om te reageren
    • tupperware zegt

      22 december 2014 om 20:14

      @arnodk:
      Yep, 1 keer vol weg en de haldex geeft de geest..
      Hij geeft niet voor niets alleen een tijd van 100 naar 250 op, ten eerste is dan de turbo eindelijk op gang, ten tweede trek je alles aan gort als je vol van quitte gaat vanuit stilstand..

      Login om te reageren
      • baasbas zegt

        23 december 2014 om 09:33

        @tupperware: Ik ben ook kritisch, maar zo stellig als je dat beweert… Check anders die club die hem opgebouwd heeft, HST. Die hebben daar best ervaring mee. Ombouw ziet er ook van hoge kwaliteit uit, geen hobby-bob die dit gedaan heeft. Ik denk dat de onderhoudsintervallen net ietsje frequenter zijn dan de doorsnee 1.6 ja ;-) Maar dat de aandrijfassen je om je oren vliegen als je hem op zijn staart trapt denk ik niet hoor

        Login om te reageren
      • numpty zegt

        23 december 2014 om 22:04

        @tupperware: FF verder kijken als je anti-VW-overtuiging m’n beste tupper. Op de computer geeft hij namelijk ook een 0-100km/u. Tijd op van 4,6 seconden. Dat is toch best respectabel. Probleem met dit soort getunede auto’s (ongeacht merk/tuner) zal altijd zijn om de gevonden extra paarden op de weg te krijgen. 30k is een schijntje als je bedenkt wat hier allemaal aan verbouwd is.

        Login om te reageren
    • 3246cm252kw zegt

      26 december 2014 om 11:54

      @arnodk: ik denk dat die in de verste verte de PKs niet op de grond krijgt vanuit stilstand :-) maar wel
      Leuk inderdaad!

      Login om te reageren
  4. potver7 zegt

    22 december 2014 om 18:19

    Hmm dat is geen ‘auto voor de massa’ hoor, want dan wordt-ie binnen een week om de dichtsbijzijnde boom gevouwen met zulk vermogen.

    Wel een gaaf ding :)

    Login om te reageren
  5. keviinnn zegt

    22 december 2014 om 18:19

    Is toch wel heel leuk ja. Beter dan die sjonnie uitgevoerde golfjes iig. Petjes leer hier wat van ajb.

    Login om te reageren
  6. abcde zegt

    22 december 2014 om 18:21

    Hebben! Alleen jammer van de velgen. Een mooi setje wieldoppen was nog beter geweest.

    Login om te reageren
    • fconderkantlat zegt

      22 december 2014 om 21:00

      @abcde: met een SDI plaatje aan de achterkant maakt de boel af, en misschien eigenlijk de geel witte kleur achterlichten ipv zwart rood om em lekker basis te laten ogen

      Login om te reageren
  7. VeniVidiVici zegt

    22 december 2014 om 18:25

    Al dat geld verspillen aan een poep Golf4 koets, en die qua acceleratie vergelijken met een Mig-29… Conclusie, die maker/verkoper is niet helemaal 100% in z’n bolletje (en degene die h’m koopt ook niet!!)

    Login om te reageren
  8. g40freak zegt

    22 december 2014 om 18:25

    Das geen geld.
    Zo zie ik auto’s graag :)
    Even los van het mathanol verhaal, ik zou het ding op een “veilige” 700 pk ofzo zetten en rustig cruisen………as if..

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      23 december 2014 om 11:04

      @g40freak: Terugmappen naar pump gas en een beetje druk van de ketel en je hebt (nog steeds) een bloedsnelle Golf volgens mij.

      Login om te reageren
  9. baasbas zegt

    22 december 2014 om 18:28

    Geen vijfdeurs :-(

    Login om te reageren
  10. dinozzo zegt

    22 december 2014 om 18:30

    Nice:)

    Login om te reageren
  11. knipperlichtje zegt

    22 december 2014 om 18:32

    En als iemand je vraagt wat je rijdt kun je naar eer en geweten zeggen: ‘Och, golfje 4 met wat tuning’. Geniale auto’s die sleepers. Vraag me wel af hoe het met de turbolag en boost threshold zit, de acceleratie 100-250 is denk ik gewoon 0-250 met de tijd die nodig was om op honderd te komen eraf, kon de turbo mooi opspoelen.

    Login om te reageren
  12. richman zegt

    22 december 2014 om 18:32

    Hahah leuk om incognito tegen een dikke amg te race

    Login om te reageren
  13. jensgib zegt

    22 december 2014 om 18:38

    Ik vind hem zo er best mooi uit zien… Maar ik neem aan dat deze geen €800 kost :(

    Login om te reageren
  14. autofanaat11 zegt

    22 december 2014 om 18:40

    Komt er nog een filmpje, van hoe dat ding sprint ofzo?

    Login om te reageren
    • vr6audi zegt

      22 december 2014 om 18:49

      @autofanaat11: https://www.youtube.com/watch?v=4Id2O0vC7Lk Hier een S3 met een 3.2 VR6 en wat modificaties. Zal ongeveer hetzelfde zijn.

      Login om te reageren
  15. 123bat zegt

    22 december 2014 om 18:41

    Eigenlijk moeten er voor het echte sleeper-effect nog wieldopjes op, maar die zullen er wel meteen afvliegen als je het gaspedaal beroert :)

    Login om te reageren
  16. vr6audi zegt

    22 december 2014 om 18:47

    Zo’n auto word gekocht door iemand die het zat is stoplicht sprintjes in zijn eentje te doen omdat hij in een bugatti of ferrari rijd en dan niemand durft.. En dan gaat diegene in de avond op pad met deze auto om dikke auto’s te zoeken zodat die eindelijk eens echt kan racen.

    Login om te reageren
  17. nasty zegt

    22 december 2014 om 18:48

    Wat is het voordeel van een diesel versnellingsbak? Zo lijkt het mij alsof je nooit hoge toeren kan draaien, en die heb je nochtans nodig als je zo’n gigantische turbo wil aanjagen.

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      22 december 2014 om 18:52

      @nasty: als eerste is die sterker. Ook zijn de verzetten wat langer waardoor je minder snel de banden oprookt en de top wat hoger ligt. Toeren kan je gewoon draaien alleen zijn de snelheden wat hoger bij die toeren.

      Login om te reageren
    • FlighTom zegt

      22 december 2014 om 19:43

      @nasty: Een versnellingsbak bepaalt niet hoeveel toeren je motor kan draaien ;)

      Het grote voordeel van een dieselbak is dat de overbrengingen vaak langer zijn. Hierdoor ligt je topsnelheid een stuk hoger.
      Een ander voordeel is dat je een stuk minder toeren draait op bijvoorbeeld de snelweg. Minder toeren –> lager verbruik (niet dat dat uitmaakt met een turbo van dit formaat..) –> vooral minder geluid, en dat zorgt voor meer comfort.

      Login om te reageren
  18. lekbak zegt

    22 december 2014 om 18:48

    Dit is nog eens een sleeper. Niet eens andere velgen, geweldig. Normaal hou ik niet bepaald van golfjes maar deze is welkom in mijn garage.

    Login om te reageren
  19. stefan1985 zegt

    22 december 2014 om 18:52

    Voor het sleeper-effect was het leuker geweest als het een witte 5-deurs was met wieldoppen en oranje knipperlichten..

    Login om te reageren
  20. speedzz zegt

    22 december 2014 om 18:53

    Niet duur en hele mooie cijfers

    Login om te reageren
  21. guusboum zegt

    22 december 2014 om 18:57

    Hulde voor de standaard Golf velgjes en de ‘sjieke’ blauwe kleur!

    Login om te reageren
  22. opgooier zegt

    22 december 2014 om 19:01

    Allemaal leuk een aardig zo’n sleeper met originele velgen, maar kun je er wel een flinke set remschijven achter kwijt?
    Lijkt me niet onbelangrijk met 900 paarden onder de kap. Het staat natuurlijk wel super vet…

    Login om te reageren
    • nickelb zegt

      22 december 2014 om 19:22

      @opgooier: om nog maar te zwijgen over de breedte van de banden. Lijkt met niet bepaald ideaal om met een 215/225 bandje dat vermogen neer te leggen. Zelfs boven de 100 lijkt me dat op de rand te zijn. En stoplicht sprintjes kan je helemaal vergeten. En ook hoop ik dat hij een goed afgestelde tractioncontrol heeft met dat turbogat

      Login om te reageren
  23. PeugeotGTI zegt

    22 december 2014 om 19:05

    Zou dat met garantie zijn?

    Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      22 december 2014 om 20:07

      @PeugeotGTI: Denk het wel, in de advertentie staat de vermelding ‘Laufleistung 1000 km’. Dus deze Golf zou zo’n 1000 kilometer mee moeten gaan.

      Als dat zo is dan is deze Golf nog beter dan origineel. Knap werk!

      Login om te reageren
  24. mashell zegt

    22 december 2014 om 19:09

    Maar kun je er ook een bocht mee om? Mijn Golfje 4 1.6 had daar 12 jaar terug al ernstig moeite mee. De Golf 4 is de koning van het onderstuur.

    Login om te reageren
  25. trustmeiamanengineer zegt

    22 december 2014 om 19:09

    Zal wel flink wat turbo lag hebben. Verder is een sleeper altijd beter dan zo’n plastic spoiler bak. Paar hinder pk minder zou trouwens ook prima zijn, en waarschijnlijk beter rijden.

    Login om te reageren
  26. tomleeuw zegt

    22 december 2014 om 19:13

    Dat er geen 0-100 tijd bij staat zegt eigenlijk al genoeg….
    Valt dus niet mee te rijden en stoplichtsprintjes ga je ook niet makkelijk winnen.

    Maar wel cool dat ie er zo stock uit ziet.

    Login om te reageren
  27. Corrado16v zegt

    22 december 2014 om 19:25

    Kijk dit ziet er uit als een echte sleeper. Dan resten me alleen de vragen nog of hij het vermogen op de weg kwijt kan en of het blok goed gekoeld wordt. Verder had hij nog een paar dieren stickers op de ruiten kunnen plakken om het nog overtuigender te maken. Maar op het eerste gezicht heeft hij goed z’n best gedaan om hem helemaal standaard te laten lijken.

    Login om te reageren
    • FlighTom zegt

      22 december 2014 om 19:44

      @Corrado16v: +1 voor de dieren stickers

      Login om te reageren
  28. ikbenmnzus zegt

    22 december 2014 om 19:27

    900 pk op de voorwieltjes? Of mis ik wat?

    Login om te reageren
    • scherzo zegt

      22 december 2014 om 19:33

      @ikbenmnzus: Goede vraag. er wordt over haldex gerept, dus het zou zo vier wiel aandrijflijn kunnen zijn, maar werd dat in een golf 4 geleverd? Misschien een transplantaat van een A3?

      Login om te reageren
      • ikbenmnzus zegt

        22 december 2014 om 19:36

        @scherzo: Zou kunnen, maar lees ik nergens. Lees wel acc 100-250, maar wat doet ie 0-100 met stock voorbandjes en fwd?

        Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        22 december 2014 om 19:39

        @scherzo: Kan een 4Motion zijn. Zeker in Oostenrijk veel normaler dan hier. Je ziet hier sporadisch wel is een Golf 4 V6 4motion. Denk dat dat ook de basis is geweest voor dit project.

        Login om te reageren
        • Stijnson zegt

          22 december 2014 om 21:19

          @E34M5Touring: Ook aan de velgen en het interieur te zien was deze auto in de basis een Golf v6.

          Login om te reageren
  29. borrelnoot zegt

    22 december 2014 om 19:40

    Leuk, 900pk op een onderstuurd voorwiel aangedreven golfje. Gaat helemaal goed komen hoor :’)

    Login om te reageren
    • papa zegt

      22 december 2014 om 20:19

      @borrelnoot: hij is awd

      Login om te reageren
      • ikbenmnzus zegt

        22 december 2014 om 20:53

        @papa: Hoe weet je dat? Of zie ik iets over het hoofd?

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          22 december 2014 om 21:09

          @ikbenmnzus: ricardo schrijft er zit een haldex controller op. Haldex is de manier van vierwielaandrijving die VW gebruikt in de Golf en afgeleiden.

          Login om te reageren
        • chills zegt

          22 december 2014 om 21:50

          @ikbenmnzus: En volgens mij zijn dit de originele velgen die bij een Volkswagen Golf 4 2.8 V6 4Motion horen.

          Login om te reageren
    • dutchiehd zegt

      22 december 2014 om 20:24

      @borrelnoot: 4 wiel aangedreven dus ;)

      Login om te reageren
  30. bmw760li zegt

    22 december 2014 om 20:09

    Damn weinigen die hem kunnen hendelen.

    Login om te reageren
  31. SJ zegt

    22 december 2014 om 20:18

    Ik ben wel benieuwd wat de banden gaan doen bij 250 kph en verder.

    Login om te reageren
  32. meepinz zegt

    22 december 2014 om 20:40

    Leuk project alleen €30000 .. Wie gaat dat er voor neerleggen?

    Login om te reageren
  33. Hupke zegt

    22 december 2014 om 21:21

    900pk is te veel, een 3 liter blokje waar je met een turbo 500pk uithaalt is echt al onnozel.

    900pk kan toch nooit smooth gaan.

    Login om te reageren
  34. bofkont zegt

    22 december 2014 om 21:26

    Nr zoveel, niets bijzonders meer.Hard rechtuit kan iedereen met een giga turbo.

    Login om te reageren
  35. fortuna zegt

    22 december 2014 om 21:42

    Bak uit Tiguan staat in advertentie, zelfs overschrijven lukt je niet…

    Login om te reageren
  36. ZwerverRoodbaard zegt

    22 december 2014 om 22:13

    Als ze die turbo inderdaad op het inlaatspruitstuk hebben gemonteerd, dan vind ik de zeker 900pk indrukwekkend….
    Leuk voor in Drachten op de airstrip, maar voor die 30k kun je zat bouwen waar je wel wat praktisch nut aan hebt.

    Login om te reageren
  37. schellekens006 zegt

    22 december 2014 om 23:13

    Hiermee op wintersport en je staat bij Venlo al met pannen… (Als je uit Venlo komt anders eerder)

    Login om te reageren
  38. TimD zegt

    22 december 2014 om 23:37

    Kijk….. Dit is leuk ! Hoi Bugatti! Doei Golf ! 0-100 sprint lijkt mij waardeloos, maar de 100-250 gaat vast lekker

    Login om te reageren
  39. x5q7 zegt

    22 december 2014 om 23:56

    900 pk fleurt deze auto op.

    Login om te reageren
  40. Edge zegt

    23 december 2014 om 08:43

    Komt dat ding nog wel van zijn plaats of sta je eerst vijf minuten met wheelspin stil als je hem vol op zn staart trapt?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North