• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Rood carbon op een Brabus G63 AMG 6×6: goed idee?

Auteur: ricardo, gepost 22 december 2014 om 19:05 – 31 Reacties

Afbeelding Rood carbon op een Brabus G63 AMG 6×6: goed idee?Afbeelding Rood carbon op een Brabus G63 AMG 6×6: goed idee?Afbeelding Rood carbon op een Brabus G63 AMG 6×6: goed idee?Afbeelding Rood carbon op een Brabus G63 AMG 6×6: goed idee?Afbeelding Rood carbon op een Brabus G63 AMG 6×6: goed idee?Afbeelding Rood carbon op een Brabus G63 AMG 6×6: goed idee?Afbeelding Rood carbon op een Brabus G63 AMG 6×6: goed idee?Afbeelding Rood carbon op een Brabus G63 AMG 6×6: goed idee?

Rood carbon op een Brabus G63 AMG 6x6: goed idee?
Ook een zeswielige Mercedes valt te personaliseren.

Ondanks de beperkte oplage van zo’n 20 tot 30 stuks per jaar zien we de 3,850 kg wegende kolos van Mercedes opvallend vaak de werkplaats van Brabus passeren. Onlangs wist de tuner shine te pakken met deze offroader, dit keer is het een zwart exemplaar met een aantal toffe details die zich mocht opmaken voor een fotoshoot.

Brabus heeft de spatbordranden, motorkap, het dak en de luchthappers bij deze G63 AMG vervangen door koolstofvezel exemplaren met een rode laklaag. Inderdaad, rood carbon fiber, omdat hij standaard nog niet vulgair genoeg was. Ook werd iedere vierkante centimeter van het interieur schaamteloos voorzien van boordeelrood leer. Fout, maar we worden er best hebberig van.

Of Brabus de V8 ook heeft aangepakt, waarbij het vermogen van 544 pk naar 700 pk wordt getild, is niet bekend. BEELD!

Ook interessant!

  • Mercedes-AMG G63 heeft absoluut geen widebody nodig
    Mercedes-AMG G63 heeft absoluut geen widebody nodig
  • Kamperen met een Brabus: het kan vanaf nu
  • Deze Mercedes-AMG G63 heeft een ruig verleden [update]
  • Beginnend bestuurster in G63 rijdt 210 km/u: 'moest plassen'

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

6x6, amg, brabus, carbon, g-klasse, g63, rood, tuning

Vorig bericht: « Dit is de ultieme sleeper: een saaie Golf met 900 pk
Volgend bericht: Amerikaan sloopt z’n nieuwe Challenger Hellcat in recordtijd »

Lees Interacties

Reacties

  1. moondustfocus zegt

    22 december 2014 om 19:09

    Carbon op een 6×6 is net zoiets als 3 whoppers bestellen en er dan een colaatje light bij doen.

    Login om te reageren
    • meepinz zegt

      22 december 2014 om 20:52

      @moondustfocus: Beter kan ik het niet zeggen. Mooier word hij er ook niet van.

      Login om te reageren
      • neger zegt

        23 december 2014 om 03:04

        @meepinz: wordt*

        Login om te reageren
    • pomoek zegt

      22 december 2014 om 21:12

      @moondustfocus: Krijg meteen trek!

      Login om te reageren
  2. amglover zegt

    22 december 2014 om 19:16

    Nee geen goed idee

    Login om te reageren
  3. E550 zegt

    22 december 2014 om 19:18

    Staat wel 700 achterop, dus lijkt mij dat het vermogen ook 700 pk is.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      22 december 2014 om 19:43

      @e550: er staat zelfs 6×6700 achterop. Maar ik vermoed dat die 40200 meer voor het gewicht dan het vermogen staat.

      Login om te reageren
  4. Corrado16v zegt

    22 december 2014 om 19:26

    Nee.

    Login om te reageren
  5. norge zegt

    22 december 2014 om 19:33

    Dit ding is dom.

    Login om te reageren
  6. rammillius zegt

    22 december 2014 om 19:37

    Goed idee? Nee…

    Login om te reageren
  7. Dimglor zegt

    22 december 2014 om 19:38

    Dat rode carbon is me toch net iets te ordinair..
    Dan vond ik die offroadspecial van laatst toch een stuk beter!

    Login om te reageren
  8. Mika_Hakkinen zegt

    22 december 2014 om 19:38

    Nee

    Login om te reageren
  9. blackf430 zegt

    22 december 2014 om 19:47

    Voor mij blijft dat mat bruin toch wel de mooiste kleur

    Login om te reageren
  10. jorden zegt

    22 december 2014 om 20:19

    Had dan het complete plaatwerk voor roodcarbon vervangen.

    Login om te reageren
  11. jasperd zegt

    22 december 2014 om 20:22

    Ontvangt autoblog geld voor elke keer dat de G63 6×6 op de site staat ofzo?

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      22 december 2014 om 20:28

      @jasperd:
      Als dat zo zou zijn kunnen ze beter Perridon een rekening sturen voor de plaatjes van zijn VAGATTI’S die ze geplaatst hebben..
      Als ik ergens zo langzamerhand genoeg van heb.., elk stukje nieuw hema folie is weer een rede voor een nieuw artikel..
      Of zou JD dat betalen..

      Login om te reageren
  12. henkhupelschoten zegt

    22 december 2014 om 20:33

    Nein, nicht gut

    Login om te reageren
  13. SimonMc zegt

    22 december 2014 om 20:33

    “Of Brabus de V8 ook heeft aangepakt, waarbij het vermogen van 544 pk naar 700 pk wordt getild, is niet bekend.”

    Op één foto kan je achteraan 6X6 700 zien staan, dus het lijkt me van wel.

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      22 december 2014 om 21:15

      @SimonMc:
      Dus als ik morgen op mijn Coltje 6X6 700 ga plakken heb ik in één keer ook 700pk?

      Login om te reageren
  14. jensgib zegt

    22 december 2014 om 21:06

    Nope.

    Login om te reageren
  15. rd1991 zegt

    22 december 2014 om 21:27

    Dikke bak, maar ik kwam vandaag nog Brabus’ sleeper tegen: de Brabus E-V12 850 Estate! Ultra dik!

    Login om te reageren
    • amglover zegt

      22 december 2014 om 21:38

      @rd1991: foto’s?

      Login om te reageren
  16. knipperlichtje zegt

    22 december 2014 om 21:37

    Rood carbon is überhaupt geen goed idee. Getverderrie

    Login om te reageren
  17. imaginenl zegt

    22 december 2014 om 21:40

    Hij ziet er iig goedkoper uit

    Login om te reageren
  18. rd1991 zegt

    22 december 2014 om 21:47

    @amglover, sorry man. Geen foto’s… in mijn achteruitkijkspiegel dacht ik “oh, een E AMG, nice”, maar toen die voorbij kwam zag ik een 850 badge op de zijkant en Brabus 850 op de achterkant. En op zulke momenten denk je dan “fuck, te laat…”

    Login om te reageren
  19. rd1991 zegt

    22 december 2014 om 21:51

    @amglover,

    Gevonden!! Hoe kon het ook eigenlijk anders, te koop bij Thijs Timmermans voor het luttele bedrag van €329.850,-…

    http://thijstimmermans.com/?maker=Mercedes-Benz&model=all&tfseekfid=main_search&s=%7E

    Login om te reageren
  20. jorisbout zegt

    22 december 2014 om 23:12

    Nog steeds vind ik die extra wielen lijken op een compensatie van twee andere essentiële dingen die sommige mannen niet blijken te hebben…

    Login om te reageren
  21. Arno's zegt

    22 december 2014 om 23:58

    Ik zeg doen! Breng je toch mooi het afgeveerde gewicht naar beneden….en iedere potentiele koper die in de showroom staat, de klok heeft horen luiden….bestelt het

    Login om te reageren
  22. mikevanvlerken zegt

    23 december 2014 om 00:47

    Weight reduction bro!

    Login om te reageren
  23. mout zegt

    23 december 2014 om 00:49

    Carbon is the shizzle – als je er een auto mee onder de 850 kg krijgt.
    In alle overige gevallen: Eet je pizza ná je ritje ipv ervoor.

    Login om te reageren
  24. ej20g zegt

    23 december 2014 om 02:05

    Ik ben een groot fan van carbonfiber. Maar carbonfiber met een kleurtje komt er bij mij niet in. Bah.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North