Het bewijs dat Heineken de F1 gaat sponsoren [updated]

Auteur: , 56 Reacties

We hoeven niet te wachten op een officieel antwoord.

Heineken

De bierbrouwert bevestigt namelijk zelf al de sponsoring van F1, middels diverse reclameborden. Terwijl Montreal zich opmaakt voor het aanstaande F1 weekend wordt het circus aldaar opgebouwd, inclusief de zuilen en borden met reclame. Laat daar nu Heineken in vol ornaat op staan. Nog niet zo lang geleden werd bekend dat de Nederlandse multinational 150 miljoen dollar in een 5-jarige deal zou gaan steken.

Heineken houdt zelf de lippen nog stijf op elkaar, maar in het wereldje zelf is het al een tijdje bekend dat men geld in de F1 gaat pompen. We zien nu dat we vooral promotiemateriaal langs de weg gaan krijgen. Daarnaast toont bovenstaande foto een speciaal Heineken terras. Dit weekend zal het Nederlandse bedrijf met meer informatie naar buiten komen over hoe de vork nu precies in de steel zit.

Haha bier

UPDATE: Het is officieel, Heineken stapt in de Formule 1. Het bierconcern is een meerjarige verbintenis met FOM (Formula One Management) aangegaan. Het sponsorschap gaat in bij de Grand Prix van Italië (4 september 2016) op het circuit van Monza. Heineken wordt vervolgens in 2017 naamgever van drie Grote Prijzen, de naam van de bierproducent zal echter niet op de Formule 1-bolides te zien zijn.

Zo’n dertig procent van de sponsoring wordt gestopt in de campagne ‘If You Drive, Never Drink’. Oud-wereldkampioen Jackie Stewart is een van de ambassadeurs van deze campagne. “Als wij de Champions League of de World Cup Rugby sponsoren, zeggen we ook niet: ga bier drinken”, zegt Hans Erik Tuijt, directeur global sponsorship.

Het sponsorschap van Heineken heeft overigens niets te maken met het succes van Max Verstappen, de voorbereidingen van deze deal spelen al bijna twee jaar. Max zat toen nog niet in de Formule 1.

Foto via @rickwinkelman Twitter



56 reacties

Waarom je de nieuwe Astra nu wilt configureren bekijk het hier!.
Dus eigenlijk een doodgewone investering, maar omdat max nu goed presteert een hype?
@leandro: Heineken is een gerenommeerd bedrijf wat wereldwijd bekendheid geniet. De hype rond Max zou er mee te maken kunnen hebben, ik denk zelf dat het Heineken puur om de reclame gaat, het is nu niet zo dat ze specifiek de Nederlandse markt hiermee targetten
@dutcher: ik gok inderdaad dat Max gewoon een prettige bijkomstigheid is.
@leandro: het was al in gang gezet voordat Max een hype werd
@autoblogger: ja maar ik bedoel dat dit een nieuwsartikel is.
@leandro: autoblog-f1-nederlands bedrijf? Niks geks toch?
@leandro: denk niet dat dit er mee te maken heeft. Max is vooral in Nederland een hype maar in buitenland gewoon een absolute topcoureur maar ik denk niet dat hij meer buitenlands publiek aantrekt die nog nooit F1 hebben gekeken. Heineken kijkt internationaal en blijkbaar vinden ze de F1 een goed platform maar ik denk niet dat het presteren van Max daar de absolute doorslag gaf. Jumbo daarentegen is nationaal en profiteert van de hype rond max.
Nog een Nederlands tintje erbij voor de F1!
@dutcher: een Nederlands pintje bedoel je!
150mil, volgens mij was dit echt een top deal
Zou lekker zijn om een knalgroene Sauber te zien rijden. Lekker belangrijk dat je 2 x per race wordt ingehaald door iemand met Monster op zijn bolide. O en als je je teamgenoot eraf beukt kan je het goedmaken met een biertje. Ik zeg doen, Scuderia Freddy!
@fmgarcia: Zolang Ericsson en Nasr genoeg geld meebrengen blijft die auto blauw met geel. Nasr wordt gesponsord door een groepje vermogende Zweden dat anoniem wil blijven, en Nasr wordt gesponsord door Banco do Brasil. Aangezien zowel de Zweedse kleuren als die van BdB blauw-geel zijn, lijkt het me sterk dat Sauber de auto helemaal groen maakt.
De enige mogelijkheid die ik daar voor zie, is wanneer Heineken het écht groots aanpakt en als titelsponsor gaat fungeren.
@Edge: Was ook hypothetisch bedoeld. Zie het ook niet snel gebeuren dat Heineken bij een flutteam gaat aansluiten. Zoals @martinus zegt is Haas wel een idee. Een van de sponsoren is de oprichter van H&M, Maurits waarschijnlijk want Hennis heeft wel verstand van goede rijders. Sauber doet momenteel alles voor geld. Dus hun sponsoren overrulen of het zonder aan te geven veranderen.
@Edge: als ze bij Heinikken een beetje verstand hebben, gaan ze sowieso niet in met Sauber. Die zijn inmiddels zo vervuild.
Mooi ..
Werd met dat overdaad aan red bull een regelrechte wijvensport ..
@lincoln: redbull wordt toch doorgaans door van die jonge petjes gedronken…?
Het enige vrouwelijke aan redbull zijn de lieftallige dames van de Wing Teams…
Net als bij Monster energy het enige positieve aspect…
@e1000bmw523i:

Niemand heeft een grotere pet dan Max ..
De opperpet ..
@lincoln: hoedtik!
Ik ben benieuwd of men naast de algemene sponsoring van de wedstrijd ook een team gaat sponsoren. Max RedBull zal het wel niet worden.. want twee drankverkopers op 1 bolide is wat veel:
En voor de rest zei ik eerder:

– Ferrari is ook geen optie Bier + Ferrari = niet de ideale markteting combi.
– Voor Mercedes & Honda geldt hetzelfde denk ik.
– RBR / TR hebben al een drankjes verkoper.

– Williams heeft ruimte maar al Martini
– Sauber = Nuchter in het Duits.. maar het kan, ze rijden wel achteraan.
– Haas heeft ook nog veel ruimte. En is qua prestaties groeiende.
– Manor rijdt wel heel veel achteraan.
– Renault presteert ook matig. Daarbij: automerk + bier is een slechte combi.
– Force india heeft Smirnov.

Ik denk dat als ook een Team Heineken sponsoring krijgt, dat het zomaar HAAS kan worden die Heinikens sponsorgeld gaat vangen.
@martinus: sauber in saufer veranderen en voila
@martinus: Dan heb je gelijk een nieuwe synoniem voor Heineken.
Wordt het al oude bekende Hij En Ik Nemen Elke Keer Een Nieuwe
Haas En Ik Nemen Elke Keer Een Nieuwe.

geen verkeerd idee.
@martinus: hoezo zou het bij RBR niet kunnen.
STR heeft ook een bier merk als sponsor.
Tja, in het buitenland zijn ze nogal dol op die groene meuk. Wel jammer dat ze geen team sponsors zijn
Er zat teams die een zak geld zouden kunnen gebruiken, Bernie heeft al genoeg.
@trustmeiamanengineer: in een omvorig artikel stond dat een deel van die 150 mil was voor beboarding maar dat het team met het beste offer ook een deel van dat geld kon opstrijken
@trustmeiamanengineer: ik dacht dat ze de teams de kans boden met een voorstel te komen, de beste zou dan overwogen worden, moet dan wel een drankloos team zijn want zowat elk team heeft wel een alcoholistische sponsor aan zich verbonden
Dit vind Molson Coors niet leuk… Ben benieuwd naar hun tegenreactie. Maar Heineken voelt de druk na de overname van Sabmiller door Anheuser Inbev ook dus moeten ze iets. Wees slim, drink niks van Heineken en Anheuser inbev!
@henkhupelschoten: Grolsch dan maar
@remcott: Nope, de jappen (asahi) nemen de toko van Sabmiller over. Kun je beter een Bavaria of warsteiner drinken. De Nederlandse pilsmarkt is door en door verrot. Hoewel de speciaal markt juist op aan het bloeien is.
@henkhupelschoten: speciaalbier is totaal niet te vergelijken met een fris en dorstlessend pilsje. Dat een pilsje toevallig door een groot bedrijf gebrouwen wordt boeit mij niks. Zolang het smaakt drink ik het.
Dus ze krijgen bier in plaats van champagne
@martijn11: Max krijgt gewoon een colaatje. Of zijn de regels voor alcohol in Canada vrijer dan in de VS?
@crx: raar verdeeld daar in Canada als je op het kaartje van alcohol leeftijden kijkt, Montreal ligt in het 18 + gebied, maar er zijn ook gebieden waar het 19 + is.
Mooi! gaat er goed samen passen die twee, heineken en redbull.
Red Bull geeft je vleugels en Heineken het Buikje.
Nu nog even op zoek naar wat sponsoren voor het hoofdje en de beentjes en Frankensteyn heeft zich in de F1 gepositioneerd.
Sigaretten mag niet maar alcohol en autosport wel….
@olivierc:

Roken is nou niet echt gezond ..
@lincoln: alcohol in het verkeer ook niet..
@mcshine:

Roken in het verkeer wel ..
@olivierc: Want dat zou alcohol drinken tijdens het rijden aanmoedigen? Sensodyne sponsort McLaren, en toch zie ik vrijwel nooit iemand met een tandenborstel in een mondhoek autorijden.
@motoragent: s’Ochtends in de spits zie ik regelmatig tandenpoetsende automobilisten. Ik zal morgenochtend eens na vragen of men Sensodyne gebruikt.
Bij elke GP een Heineken Holland Huis zodat wij Hollanders een plek hebben om al die overwinningen van Max die gaan komen, te kunnen vieren…
@Rick-dos: AMEN TO THAT
@Rick-dos: Heineken is nou niet bepaald Nederlands georiënteerd, behalve in reclames voor de rest wordt het in het buitenland meer gezopen in verhouding
@Rick-dos:

Holland Heineken House ..

Dat is toch de enige reden waarom mensen überhaupt naar de spelen gaan ..
Meer in beeld dan dat geklooi met een poolstok iig ..
Dit had DÉ mogelijkheid geweest om een Nederlandse grand prix af te dingen.
Volgens deze website is het Force India:
http://felixdicit.com/heineken-will-sponsor-sahara-force-india/
@MontegoBlue: Die auteur denkt dat het Force India wordt, op basis van dat Heineken een aandeel in de brouwerij van Mallya heeft. Wat hij niet vermeldt, maar wat wel een leuke bijkomstigheid voor Heineken is, is dat ze als Nederlands bedrijf dan een gedeeltelijk Nederlands team zouden sponsoren. Michiel Mol bezit namelijk nog steeds een klein aandeel in het team. Maar goed, dat is bijzaak, wat ik eigenlijk wilde vertellen is het volgende:

De grotere F1 websites en journalisten gaven ten tijde van de eerste Heineken-F1 geruchten aan dat Heineken een tender uit zou schrijven. Elk F1 team zou dan tijdens een pitch/presentatie de kans krijgen om Heineken ervan te overtuigen dat zij het team zijn dat gesponsord moet worden, en het team met de beste pitch zou er dan met het geld vandoor gaan. Het hele punt dat Heineken aandelen in United Breweries heeft, is eigenlijk nog nergens als serieus argument aangevoerd. Behalve in het door jou gelinkte artikel, maar die blogger is —met alle respect– geen autoriteit op het gebied van Formule 1 nieuws of iets dergelijks. Ik zou het vooralsnog dus even met een korreltje zout nemen en wachten tot de bekende kanalen erover berichten.
Nou prima Heineken succes, al dat overdreven gedoe over bier altijd. Is ook maar gewoon een drankje.
@RubenPriest F1 bevestigt zojuist de deal in een bericht
Net bevestigd op F1 Official app. Globale sponsorpartner en de GP van Monza heeft nu Heineken in de naam.
@pixeltrooper: “Heineken will not be on any car” staat ook in het bericht
-edit: dank u, bericht heeft een update gekregen-
Hik, best een hoop geld
Toch een fijn idee, dat ik een vaste sponsor van de F1 ben.
Leuk dat Heineken dat doet al hebben ze de publiciteit niet nodig iedereen kent heineken wel!!
Het is maar een sjofel tentje ,en een bordje voor het terras.ik hoop dat ze er toch wel wat meer in gaan steken
Maar max is al 4jaar een hype

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).