‘Dit kost de Aston Martin Vanquish Zagato Volante’

Auteur: , 32 Reacties

Een speciale Aston komt met een speciale prijs. Dat is bij de Vanquish Zagato Volante niet anders.

Van deze lekkere cabrio rollen slechts 99 stuks van de band, dus exclusiviteit is gegarandeerd. De Volante is het open antwoord op de Vanquish Zagato die debuteerde op Villa d’Este Concours d’Elegance. Ook van deze coupé worden 99 exemplaren gebouwd. Geïnteresseerden hadden oren naar een cabrio variant van de speciale Vanquish, en zo geschiedde.

Met dit soort speciale modellen is het altijd gissen naar de verkoopprijs. Zowel Aston Martin als Zagato hebben nooit officieel naar buiten gebracht wat het apparaat moet kosten. Automobile Magazine wist via mannen in regenjassen te weten te komen dat de gelimiteerde cabrio een prijskaartje heeft van 850.000 dollar. Ter vergelijking: een reguliere Vanquish Volante kost in Nederland tussen de 365.000 en de 385.000 euro, afhankelijk hoe de optielijst is ingevuld.

Tot en met aanstaande maandag is het mogelijk om een order te plaatsen. Aston Martin rekent een aanbetaling van 150.000 dollar. De eerste exemplaren van de Vanquish Zagato Volante zullen vanaf oktober 2017 worden geleverd. Je hebt dus nog vier dagen de tijd om een oude sok op te zoeken.



32 reacties

Beter duur, dan niet te koop. Een zinvollere verklaring heb ik niet.
@jorden: Er is vraag naar, het aanbod is klein (99 stuks), Aston Martin en Zagato willen er ook nog iets aan overhouden, dus 850.000 USD is als je het zo bekijkt een logische prijs (sort of). Kijk maar naar de Porsche 911 R: in beperkte oplage leverbaar geweest voor minder dan 200.000 euro (in Duitsland), maar nu al voor 700.000 euro op de tweedehandsmarkt.
@stigspielberg: Dat er maar 99 gebouwd worden is niet wettelijk bepaald hé, dat is gewoon verzonnen aan een vergadertafel. AM levert een halffabricaat van de Vanquish Volante aan Zagato en die bouwt hem verder af. Die afbouwklus van Zagato kost dan minimaal een half miljoen dollar!?!? Dat vind ik fors!
Want wat zou Zagato aan AM betalen voor dat halffabricaat?
Begrijp mij niet verkeerd, Als de miljoenen op mijn rekening binnenstromen zou ik er gewoon 1 kopen want ik vind hem werkelijk prachtig ;)

De 911R is naar Porsche maatstaven voor een eerlijke prijs op de markt gekomen. Ik heb wel sterk m’n twijfels of er daadwerkelijk R’s voor 7 ton verkocht worden.
@jorden: Dat klopt. En juist doordat ze er zelf voor hebben gekozen om er maar 99 te bouwen, en vooral doordat ze dit duidelijk hebben gecommuniceerd naar iedereen, weten potentiële klanten dat het een collector’s item wordt. Dus door hen is het aanbod kunstmatig laag gehouden, terwijl de vraag relatief gezien immens is (gegeven hoeveel mensen in vooral Azië, het Midden-Oosten en de VS maar wat graag een “speciaaltje” aan willen schaffen), waardoor impliciet de marktwaarde van de auto al hoog werd door de aankondiging er maar 99 te bouwen. Aston Martin en Zagato kiezen ervoor om zelf (grotendeels) de marge te pakken, terwijl Porsche zoals je al zei de vraagprijs van de 911 R relatief laag heeft gehouden, waardoor handige investeerders/handelaren eigenlijk het meest erop verdienen. Wat nobel van Porsche, hè? ;-) Nee, zonder gekheid, er wordt behoorlijk verdiend door de fabrikanten op dergelijke modellen, en 850.000 dollar is erg veel (ex belasting, ex BPM) voor een auto, maar het zal in ieder geval dichter bij de marktwaarde van de Vanquish Zagato Volante liggen dan dat die twee ton bij de marktwaarde van de 911 R lag. Je stipt een goed punt aan, het is maar de vraag wie er het meeste verdient aan deze auto: AM of Zagato? In any case inderdaad een prachtige wagen!

En geloof het of niet, maar er zijn daadwerkelijk mensen die TONNEN hebben uitgegeven aan de 911 R. Tja, en dan maar hopen voor hen dat de bubble niet barst… Als je tweedehands zeven ton hebt betaald voor een 911 R als investeringsobject, terwijl hij na tien jaar “nog maar” 150k blijkt waard te zijn, had je dan niet beter een nieuwe F12berlinetta (of eventueel F12tdf), een Aventador of een V12 Vantage S voor een fractie van de prijs kunnen aanschaffen om daar vervolgens ook mee te rijden (i.p.v. hem binnen te zetten totdat je hem wilt verkopen)? Ik zou het wel weten…
Ik vind ‘m van achteren niet zo heel mooi.

Maar zou het best overwegen hoor :)
Als cabrio zoveel mooier!
Zijn er hier nog Audi RS4 of RS6 bezitters die het niet erg vinden als hun auto een deukje oploopt? En loopt er nog ander crimineel gespuis hier rond, bij voorkeur iemand die weet hoe ‘ie succesvol een bank moet overvallen? Zo ja, ik wil de bivakmutsen wel aanleveren. Want in een oude sok ga ik die miljoen (want BPM) echt niet vinden.
Wat een prachtige bak zeg!
Wel afschuwelijk duur. En de techniek is al stokoud natuurlijk. Maarja wat maakt het eigenlijk uit, deze looks met een dikke atmosferische twaalfcilinder is gewoon heerlijk.
@trustmeiamanengineer: Eens. De prijs-kwaliteitverhouding is bij deze auto ver te zoeken, maar de schoonheid en die motor maken alles goed. En bovendien zal dat ding niet veel in waarde dalen gok ik.
@berlinetta: maar er is ook niet veel ruimte om nog in prijs te stijgen… iets waar normaal 98 van de 99 eigenaren dit soort modellen voor kopen.
@gregorius: Geen idee hoe de prijs van deze zich ontwikkeld. De eerste jaren zal die iets zakken om vervolgens licht te stijgen. Of dit echt een goede investering wordt, weet ik niet. Als dat al zo is, dan zul je wel geduld moeten hebben.
@berlinetta: In principe zou je dit ding ook als een uitzwaai-model kunnen zien. Paar andere kappen erop en je bent klaar. Maar omdat het Zagato is… en Zagato ook weer tradities is… Wel slim van AM natuurlijk.
Maar goed. We hadden ook ooit een DB7 Zagato en later een DB AR1. Beiden toevallig ook 99 stuks van. Beiden eigenlijk ooit min-of-meer uitzwaai modellen (al zit DB nu echt op een techniek change, en toen wat minder).
Waarom brabbel ik dit: Ik zie een DB7 Zagato staan voor 275k pond (da;s een vraagprijs) en zie dat er in 2016 een DB AR1 met 700 mijl op de teller voor 360k dollar is weggegaan (= veiling; zijn gekken daar). Dat zijn prijzen die van de zotte zijn, maar zijn te begrijpen.
Tegenwoordig zijn auto’s die rond de miljoen zitten, auto’s voor hun tijd het beste lieten zien wat er te krijgen was & exlusief + gelimiteerd.
Deze 3 AM’s zijn alleen exclusief en gelimiteerd; maar noch het basismodel noch het afgeleide actiemodel is het beste voor hun generatie.
De huidge Vanquish kost in Amerika 3ton dollars. Om dan het actiemodel voor 8.5 ton aan te bieden; nope, sorry.
@gregorius: De prijs is inderdaad niet te rechtvaardigen, maar de gek geeft het ervoor. AM lacht zich kapot.
Moet je een flinke schoenmaat hebben om zoveel geld in je sok te krijgen!
Ik heb hem besteld koste 428 duizend euro
Is er iemand die dit geen mooie auto vindt?
@roland78: ik vind deze wel kunnen, de normale vanquish volante is veul mooier
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Op de laatste foto lijkt de achterkant wel een beetje op de neus van de nieuwe Fiat 124 Spider. Neemt niet weg dat ‘ie er best mag wezen.
Lijkt wel een beetje op een California….
Mooi hoor!
En wat zijn de kleurtjes waar je uit mag kiezen? Zo in het rood ziet ie er prachtig uit. Maar groen of zelfs beige zou deze auto ook niet misstaan.
Zonde van die cirkelvormige lampen aan de voorzijde
@wouterjeuring: het gepeupel zou dat gewoon ronde lampen noemen maar de ware Aston Martin liefheber noemt het cirkelvormige lampen.
@mashell: Het zijn toch ook cirkels?
@mashell: Misschien is ringvormig een betere term :) (zonder opvulling het midden)?
Hij is het meer dan waard
Één van de beste designs tot aan de achterkant . Achterkant is wel minder, het donkere stuk is te hoog en te donker en vanaf de zijkant lijkt ’t alsof de auto dat stuk ook kwijt wil, steekt te ver uit. Als ik ‘m zou kunnen kopen, zou ik gelijk even langs de bouwmarkt rijden voor een hamer om die achterkant terug in de rode bodywarmer te meppen! BAM BAM BAM! Zo. En dan issie mooi.
@drdre1: body bedoel ik natuurlijk
achterkant doet me denken aan toyota gt86/fiat 124/ferrari california
Ongelooflijk mooi! Er zijn auto’s die meer kosten dan 850k, maar lang niet zo mooi zijn IMO. By the way, 850k USD vóór belastingen? Ouch, die gaat in Nederland dus wellicht meer dan een miljoen kosten…
Een met dak graag

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).