• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit kosten de Audi A4 en Audi A5 g-tron

Auteur: jaapiyo, gepost 1 september 2017 om 17:38 – 8 Reacties

Afbeelding Dit kosten de Audi A4 en Audi A5 g-tronAfbeelding Dit kosten de Audi A4 en Audi A5 g-tronAfbeelding Dit kosten de Audi A4 en Audi A5 g-tronAfbeelding Dit kosten de Audi A4 en Audi A5 g-tronAfbeelding Dit kosten de Audi A4 en Audi A5 g-tronAfbeelding Dit kosten de Audi A4 en Audi A5 g-tronAfbeelding Dit kosten de Audi A4 en Audi A5 g-tronAfbeelding Dit kosten de Audi A4 en Audi A5 g-tron

B9
Ain’t nuttin’ but a g-tron.

Als je houdt van koken op gas zijn de Audi A4 Avant g-tron en Audi A5 Sportback g-tron iets voor je. Bij de introductie van de ‘B9′-generatie van deze auto’s maakte Audi al bekend dat ze ook beschikbaar zouden worden met een motor die lekker gaat op aardgas (CNG). Vanaf vandaag weten we ook hoeveel geld je naar de dealer mee moet brengen om verkwistend gas te kunnen geven in zo’n gasbak.

De A4 Avant g-tron kost minimaal 43.975 Euro. De A5 Sportback g-tron is een tikje duurder, hiervoor ben je minimaal 45.695 Euro kwijt. In beide gevallen ligt onder de kap in principe de bekende 2.0 TFSI die we kennen van andere VAG-producten, maar dan met iets minder vermogen dan gebruikelijk: 170 pk levert de vierpitter. De krachtbron is altijd gekoppeld aan een S tronic automaat.

Het opgegeven verbruik van de A4 Avant g-tron op benzine is gemiddeld 5,5 liter per 100 km. Doe je dezelfde afstand op aardgas verstook je 3,8 liter kilo. Voor de A5 Sportback g-tron zijn de cijfers iets minder gunstig, namelijk respectievelijk 5,7 liter of 3,9 kilo per honderd kilometer. De gastanks zijn onder de auto gemonteerd en dat betekent dat je in theorie een lekkere actieradius hebt. Audi claimt dat als je zowel de benzinetank als de gastanks volplempt, je zo’n 875 kilometer ver kan komen. De auto’s staan vanaf November bij de dealer, maar je kan ze nu al bestellen.

Ook interessant!

  • Officieel: Audi Q4 e-tron en Sportback
  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video
  • Video: Audi A4 Cabrio ramt onschuldige automobilisten
    Video: Audi A4 Cabrio ramt onschuldige automobilisten
  • Audi e-tron-rijders krijgen gratis extra range

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

a4, a5, aardgas, Audi, avant, g-tron, geld, sportback, station, uitstoot

Vorig bericht: « Prins Bernhard: Nederlandse GP hoeft niet elk jaar
Volgend bericht: Koop Lapo Elkann’s oude Ferrari camo-jas »

Lees Interacties

Reacties

  1. amersfoorter zegt

    1 september 2017 om 18:34

    Blijft een fraaie wagen

    Login om te reageren
  2. trustmeiamanengineer zegt

    1 september 2017 om 18:36

    Zullen ze in Groningen blij mee zijn.

    Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      1 september 2017 om 19:03

      @trustmeiamanengineer: kan me niet voorstellen dat iemand hier blij mee is…

      Login om te reageren
    • bitd zegt

      1 september 2017 om 19:38

      @trustmeiamanengineer: haha, over 5 jaar klagen ze daar waarom de gaskraan dicht is en waarom er niet meer subsidies kunnen vloeien….

      Login om te reageren
  3. thomasthomas zegt

    1 september 2017 om 19:46

    Door heel Nederland steeds opzoek naar een CNG tankstation.

    Login om te reageren
  4. porschepdk zegt

    2 september 2017 om 02:23

    Leuk voor mensen die niks om auto’s geven.

    Login om te reageren
  5. Daaniozo zegt

    2 september 2017 om 07:50

    Wat zijn nu de voordelen om zo’n gasbak te kopen?

    Login om te reageren
  6. speek4 zegt

    3 september 2017 om 18:51

    Wij hebben een A3 g-tron gehad en dat was ondanks de 110 pk een bijzonder fijne auto. Niet zo fijn als de huidige E-tron. De g-tron heeft me echt verbaasd. Ik zou er zo weer een nemen. Mooie uitbreiding van A4 en A5 gamma, alleen jammer dat er geen verlaging van de bijtelling in zit. Ik denk dat we deze varianten weinig gaan zien.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North