• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit straatlegale ding heeft 180 pk op 140 kg

Auteur: Author, gepost 28 november 2016 om 13:22 – 38 Reacties

Afbeelding Dit straatlegale ding heeft 180 pk op 140 kgAfbeelding Dit straatlegale ding heeft 180 pk op 140 kgAfbeelding Dit straatlegale ding heeft 180 pk op 140 kgAfbeelding Dit straatlegale ding heeft 180 pk op 140 kgAfbeelding Dit straatlegale ding heeft 180 pk op 140 kgAfbeelding Dit straatlegale ding heeft 180 pk op 140 kgAfbeelding Dit straatlegale ding heeft 180 pk op 140 kgAfbeelding Dit straatlegale ding heeft 180 pk op 140 kg

Spirit GP 3: 180 pk op 140 kg én straatlegaal
Met zulke stats heb je amper nog tijd om je donorcodicil in te vullen.

Je kijkt naar de Spirit GP 3 en da’s feitelijk een Moto2-racer met koplampen en een kentekenplaathouder. Tussen de kuipdelen nestelt een tot 749cc opgeboorde driecilinder uit de Triumph Daytona 675. Dit blok is nu goed voor een forse 180 pk tegenover “slechts” 128 stuks voor de gewone Daytona.

Toekomstige eigenaren kunnen helemaal losgaan met het afstellen van de machine om er zo op een trackday de laatste tienden van een seconde uit te persen. De swingarm (dat ding waar het achterwiel aan vastzit) is met de hand vervaardigd uit aluminium. Verder komt de vering van K-Tech en zorgde PFM voor de race-spec remklauwen. Ook bijzonder: de velgen die deels uit carbon werden vervaardigd.

De volledige kuip werd eveneens opgetrokken uit carbon en mede daardoor heeft dit ding een bizar laag drooggewicht van 140 kilo. Ook is de benodigde elektronica aanwezig om data uit te lezen én beschikt de GP R over een permanente 4G internetverbinding.

Enthousiast geworden? Ben er snel bij. Van de GP R worden 50 stuks gebouwd met een prijskaartje van rond de 80.000 euro. Het pakketje met trackgoodies kost je nog eens 12.000 euro, maar dan heb je ook wat. Het mag allemaal nog wel een tandje heftiger? Geef de mannen van Ducati een belletje.

Ook interessant!

  • Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
    Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
  • Gespot - Monster met 750 pk op grijs kenteken
  • Gespot - Een gloednieuwe Ferrari met 1.000 pk
  • Zo klinkt Lotus Evija
    Video: zó klinkt de Lotus Evija met 2.000 pk

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

motoren

Vorig bericht: « Dit zegt de internationale pers over Max in Abu Dhabi
Volgend bericht: Skoda Kodiaq: rijtest en video »

Lees Interacties

Reacties

  1. 2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel zegt

    28 november 2016 om 13:25

    “Swingarm” wordt vertaald als achterbrug ;-)

    /Mierenneukmodus uit

    Login om te reageren
    • Author zegt

      28 november 2016 om 13:40

      Er zijn genoeg NL media (motorbladen e.d.) die “swingarm” gebruiken, maar bedankt!

      Login om te reageren
      • dromedaris zegt

        28 november 2016 om 13:52

        @MauritsH: jullie nederlanders verengelsen alles ook zo graag. Bv.: Grapefruit… Pompelmoes dus gewoon ja.

        Login om te reageren
        • dragspert zegt

          28 november 2016 om 15:06

          @dromedaris: Swingarm kan nog wel. Het begint irritant te worden als mensen het over coilovers, paintjobs en brake pads gaan hebben. Ik moest laatst een prijs maken om een voorbumper te spuiten. Moest verbouwd worden vanwege een fmic… Wut?
          Een front mounted intercooler…

          Login om te reageren
          • pinut187 zegt

            28 november 2016 om 18:40

            @dragspert: ach ja waar is de grens? Computer is eigenlijk ook gewoon een telraam, maar ik begrijp je punt maar het is lastig te bepalen waar de omslag ligt..

            Login om te reageren
      • dragspert zegt

        28 november 2016 om 14:28

        @MauritsH: Swingarm is eigenlijk een enkelzijdige achterbrug. In dit geval is het gewoon een achterbrug.

        Ontopic:
        Die achterlichten heb ik ook op de Café racer voor m’n vriendin gebouwd. Kostten €2,30 op aliexpress. Beetje jammer dat die op een machine van 80k zitten.

        Login om te reageren
        • Author zegt

          28 november 2016 om 14:34

          @dragspert: http://www.motorcyclenews.com/news/2001/august/swingarms-explained/ volgens mij niet hoor.

          Login om te reageren
          • dragspert zegt

            28 november 2016 om 15:01

            @MauritsH: Het kan blijkbaar alletwee. Een dubbelzijdige noemen ze ook wel ‘swing fork’. Zo ken ik de twee termen. My bad:)

            Login om te reageren
            • Author zegt

              28 november 2016 om 15:03

              @dragspert: No problemo! Voortaan zeg ik gewoon achterbrug, dat scheelt een hoop discussie ;)

              Login om te reageren
      • pinut187 zegt

        28 november 2016 om 17:42

        @MauritsH: vrij belangrijk onderdeel van de fiets en met de hand vervaardigd dus meer kans op oneffenheden dus minder goed tov machiniaal vervaardigd?

        Login om te reageren
        • dragspert zegt

          28 november 2016 om 18:12

          @pinut187: Niet alles is machinaal beter. Laswerk kan in veel gevallen beter met de hand gedaan worden.

          Login om te reageren
          • pinut187 zegt

            28 november 2016 om 18:39

            @dragspert: in dit geval zeker niet want als het deze in serie productie was genomen is een robot beter, altijd. Maar dit is geen massa product dis met de hand lassen is goedkoper maar beter zeker niet..

            Login om te reageren
            • pinut187 zegt

              28 november 2016 om 18:42

              @pinut187: *dus

              Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    28 november 2016 om 13:27

    Wel heel gaaf hoor.

    Login om te reageren
  3. misterdrogba zegt

    28 november 2016 om 13:38

    Aardig rijder die dit in bedwang kan houden, net zoals de Ducati. Afgelopen weekend nog twee heren zien blazen op de Autobahn, ik had +- 180 km/h op de gps en ze gingen me voorbij alsof ik stilstond. Je moet het maar doen..

    Login om te reageren
  4. a3aan zegt

    28 november 2016 om 13:39

    Wauw wat een apparaat. Ongelooflijk dat het nog verder opgekieteld kan worden bij de jongens van Ducati

    Login om te reageren
    • madmarky zegt

      28 november 2016 om 13:43

      @a3aan: Goed lezen: de mannen van Ducati hebben een nog snellere fiets in de aanbieding, maar hebben niets met deze te maken

      Login om te reageren
      • a3aan zegt

        28 november 2016 om 14:05

        @madmarky: het was een mooie aanleiding om het woord opgekieteld voor te kunnen gebruiken, leesfauten neem ik daarbij voor lief.

        Login om te reageren
  5. nasty zegt

    28 november 2016 om 13:40

    Mis ik het punt van een 4G verbinding hebben op een motor? T is niet dat je passagiers fijn gaan googelen op de achterbank lijkt mij?

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      28 november 2016 om 13:47

      @nasty: ja. Dat zal zijn om real life data door te kunnen sturen als je coureur aan het doneren is.

      Login om te reageren
  6. madmarky zegt

    28 november 2016 om 13:41

    Gaaf ding, maar de genoemde naam is niet correct. Voluit heet ie de “Spirit GP Sport R” , gemaakt door het kleine bedrijfje Spirit Motorcycles.

    Login om te reageren
  7. mashell zegt

    28 november 2016 om 13:48

    Wel jammer dat ze het instrumentenpaneel hebben uitbesteed aan een bedrijf dat normaal gesproken flipperkasten maakt.

    Login om te reageren
  8. Megakix zegt

    28 november 2016 om 14:09

    ..en waar is het autonieuws? Begrijpelijk nu “nieuws” van Max Hinkstapsprong stokt…

    Login om te reageren
    • boxtarus zegt

      28 november 2016 om 14:16

      @Megakix: op motorblog. We hebben gewisseld

      Login om te reageren
    • a3aan zegt

      28 november 2016 om 14:23

      @Megakix: het is bruut, doet het met een ouderwetsche verbrandingsmotor en heeft 2 wielen ipv 4. Nieuwswaarde genoeg me dunkt

      Login om te reageren
  9. Gulli zegt

    28 november 2016 om 14:13

    Of idd zoals de behandelend arts zei toen mijn lief stage liep bij het EMC; we hebben een goede donor nodig, maar zo te zien gaat het regenen dus de eerste motorrijders zullen zo wel binnengebracht worden.

    Login om te reageren
    • ahs1979 zegt

      28 november 2016 om 14:25

      @gulli: En met de aanwezige 4G maakt de motor automatisch zelf contact met 112 om bij een zwaar ongeval de conditie van de organen, die voor mogelijke donatie in aanmerking komen, zo goed mogelijk te houden.

      Login om te reageren
    • sanderz28 zegt

      28 november 2016 om 20:47

      @gulli: haha zwarte humor

      Login om te reageren
  10. kle500 zegt

    28 november 2016 om 14:26

    Mooi design. Lekker clean en vloeiend. Doet daardoor wel een beetje gedateerd aan, alles moet nu scherp en hoekig zijn. Weet niet wat voor de stroomlijn nu beter is..

    Login om te reageren
  11. racerx zegt

    28 november 2016 om 14:52

    Gaaf apparaat! Dat een dikke portemonnee en een regelmatige aanwezigheid op het circuit een vereiste is, doet daar niets aan af.

    Login om te reageren
  12. wijsneus zegt

    28 november 2016 om 15:19

    Wat is deze..
    Motorblog?

    Login om te reageren
    • dampu020 zegt

      28 november 2016 om 23:30

      @wijsneus: wijsneus

      Login om te reageren
  13. buutvrij zegt

    28 november 2016 om 15:35

    Check even de Honda RC213V-S.
    Gewoon in productie en daarbij vergeleken is deze triumph een feutenbak. 180.000 ekkermannen voor de Honda. Sportpakket van 16.000 optioneel

    Login om te reageren
    • Author zegt

      28 november 2016 om 17:59

      @buutvrij: http://www.autoblog.nl/nieuws/bizar-honda-maakt-motogp-racer-voor-de-openbare-weg-77806 hebben we inderdaad al eens over geschreven.

      Login om te reageren
  14. gash zegt

    28 november 2016 om 16:23

    Dit verhaal klopt van geen kanten. Een motor met ”goodies” hoort dan ook roze te zijn.

    Login om te reageren
  15. bpc zegt

    28 november 2016 om 17:01

    iemand een idee waarvoor het extra heveltje aan de koppeling dient , een variant van de “pass”knop om de grootlichten te bedienen ?

    Login om te reageren
    • revhead zegt

      28 november 2016 om 17:19

      @bpc: Dat is de Double Front Brake Master Cylinder Assembly with Finger Operated Rear Brake, optie van £1,200.00

      Login om te reageren
  16. buutvrij zegt

    28 november 2016 om 20:40

    @MauritsH Oops, toen was ik nog niet van de partij. Als 300 kmh+ op 2 wielen vrijbuiter heb ik van diverse motojourno’s vernomen die er mee gereden hebben (de ūber blade dus) dat de R1 special en ook de door jullie aangehaalde stukgaatie heel ver van de schaduw van de RC213 van daan blijven. Mag ook wel voor €188.000 zelfs…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North