• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de nieuwe Ducati Superleggera!

Auteur: nicolasr, gepost 7 november 2016 om 20:45 – 70 Reacties

Afbeelding Dit is de nieuwe Ducati Superleggera!Afbeelding Dit is de nieuwe Ducati Superleggera!Afbeelding Dit is de nieuwe Ducati Superleggera!Afbeelding Dit is de nieuwe Ducati Superleggera!Afbeelding Dit is de nieuwe Ducati Superleggera!Afbeelding Dit is de nieuwe Ducati Superleggera!Afbeelding Dit is de nieuwe Ducati Superleggera!Afbeelding Dit is de nieuwe Ducati Superleggera!

Broem
Hoe licht is ie dan? 150 kilo schoon aan de haak. Bam!

Ok, meteen maar even een klein stukje verachtingen managen. We hebben het over een Ducati en niet over een Lamborghini, die doorgaans met de naam “Superleggera” strooit voor hun uitgeklede modellen. Maar waarom dan toch die naam? Nou, Ducati is sinds een tijdje onderdeel van VAG en die zijn ook eigenaar van Lamborghini, dus die naam is zo geleend. Aanschouw de 1299 Superleggera op Motorblog. Zo heten we voor heel even dan.

Een motorfiets is van zichzelf al niet de zwaarste en deze is daar geen uitzondering op. Sterker nog, hij is zó bizar licht, dat het misschien wel een beetje gevaarlijk zou kunnen worden. Omdat hij vrijwel helemaal van carbon is gemaakt weegt hij nauwelijks 156 kilo en met 215 pk moet je van goede huize komen om hem in bedwang te houden.

De kracht komt zoals gebruikelijk bij Ducati uit een desmodromische 2 cilinder, in dit geval dus nét geen 1300 cc. Bij 11.000 toeren wordt het topvermogen afgegeven, 2000 toeren eerder het maximale koppel van 146.5 Nm.

Het wordt een zeldzaam fietsje, slechts 500 stuks zullen van deze 1299 Superleggera worden gebouwd. Wat wel een leuk dingetje is, iedereen die de 1299 Superleggera koopt krijgt er een volledig titanium Akrapovič race-uitlaatsysteem bij, evenals een raceruit, een vervangings kit voor kentekenplaathouder en spiegel afdekking, paddock stands voor beide wielen en een cover. Als je die uitlaat hebt gemonteerd levert hij, naast een bizar geluid, ook nog eens 5 pk extra. Dus 220 pk op een rijklaar gewicht van 162 kg… Holy f*ck, kan ik alleen maar zeggen. Oh ja, de prijs is ook leuk. Al is die nog niet 100% zeker, de mensen die er verstand van hebben zeggen dat hij zo’n 80.000 euro gaat kosten. Dat is niet mals!

Bewegend beeld is er ook, kijk maar HIER.

Ook interessant!

  • Deze Ducati Superleggera V4 past perfect bij deze Aventador SV
  • Koop deze 2014 Ducati voor ruim € 76.000,-
  • ducati desertx
    Ducati DesertX is officieel en heerlijk!
  • 2x Ducati 748S Senna te koop in Nederland!

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

ducati, motoren, superleggera, vag

Vorig bericht: « Roush bouwt 500 pk sterke Focus RS
Volgend bericht: Lezersvraag: welke auto zou jij uitkiezen voor 50.000 euro? »

Lees Interacties

Reacties

  1. kevin82 zegt

    7 november 2016 om 20:53

    Zo das best prijzig. Kan inderdaad wel een extra uitlaatje vanaf ;)

    Login om te reageren
  2. rossi46audi zegt

    7 november 2016 om 20:55

    Wat een fiets.. wow! Zelfde model uitlaat die ze nu bij superbike gebruiken op de panigale. Sinds dien loopt die duc als een gekko

    Login om te reageren
  3. Tonnie zegt

    7 november 2016 om 20:58

    7 kleuren alleen al als je ernaar kijkt.

    Login om te reageren
  4. klotskuukske zegt

    7 november 2016 om 20:59

    Wat is sneller als motor leek: dit btuut apparaat of een motoGP motor?

    Login om te reageren
    • sr20det zegt

      7 november 2016 om 21:02

      @klotskuukske: Misschien op het rechte end deze Superleggera maar op het circuit de Motogp, al zal deze motor wel in de buurt komen!

      Login om te reageren
      • marts54 zegt

        7 november 2016 om 21:14

        @sr20det: MotoGP machine heeft bijna 300pk op 150kg, dus die zal altijd sneller zijn.

        Login om te reageren
        • apriliarsv zegt

          7 november 2016 om 21:26

          @marts54: mits met een gelijkwaardige bestuurder ;)

          Login om te reageren
        • Mukmans zegt

          7 november 2016 om 21:41

          @marts54: volgens mij is dat 240 pk

          Login om te reageren
      • napo zegt

        8 november 2016 om 00:33

        @sr20det: gp machine. 250/260 pk op t achterwiel.

        Maar t vermogen is niet bijzonder, het is de elektronica, de remmen en de bizarre grip van de banden.

        Droog gewicht van de 1299 is 150, een gp machine weegt dit rijklaar. ( dat is incl olie, koelwater en 22 liter brandstof.

        Gp machine is altijd sneller.

        Vering op deze legera is trouwens voor de straat en niet voor circuit, ondanks dat er ttx van ohlins op zit.

        Oja, om maar is wat Gp prijzen te roepen, voorvork kost zo 20k, setje remklauwen van een 10k, wielen zijn 5k per set en een versnellingsbak van Honda kost 600.000 eur…. ( dubbele koppeling zowel op als terug schakelen.

        Een complete superbike machine heb je voor rond de 150.000 (van bijv bmw) heb je 240 pk op de krukas en full spec spullen om mee te doen in de superbike. (Alpharacing in Duitsland bouwde brommer is samenwerking met bmw motorsport.)

        Login om te reageren
    • mrrallycross zegt

      7 november 2016 om 21:39

      @klotskuukske: 100% de MotoGP. Die hebben rond de 250 met gelijk gewicht

      Login om te reageren
    • stenvhelvoort zegt

      8 november 2016 om 08:53

      @klotskuukske: als je kijkt op circuits met lange rechte stukken zoals Mugello tikt de Ducati GP16 (MotoGP fiets) makkelijk de 360 aan, dat zal deze niet halen denk ik

      Login om te reageren
  5. autowilly zegt

    7 november 2016 om 21:00

    Kneiters! Da’s inderdaad licht. Mijn motor (meer een brommer, tja 125cc) weegt 128kg en dat is al redelijk licht voor een 125cc van tegenwoordig. Dan is dit helemaal licht voor zo’n kaliber met zoveel pk’tjes.

    Login om te reageren
    • papa zegt

      7 november 2016 om 21:43

      @autowilly: mijnes weegt minder en die is 510 cc

      Login om te reageren
      • mclarenf1lm zegt

        8 november 2016 om 01:21

        @papa: Husqvarna SMR/TE 510?

        Login om te reageren
        • papa zegt

          8 november 2016 om 06:02

          @mclarenf1lm: klopt

          Login om te reageren
        • papa zegt

          8 november 2016 om 06:04

          @mclarenf1lm: TE btw… Noppen moet

          Login om te reageren
      • pesu zegt

        8 november 2016 om 01:50

        @papa: Dat moet een Husq zijn, leuke dingen!

        Login om te reageren
        • papa zegt

          8 november 2016 om 06:03

          @pesu: jup, wheelies tot in de 5e versnelling, zonder koppeling uiteraard

          Login om te reageren
          • pesu zegt

            8 november 2016 om 14:47

            @papa: Haha ja mooi is dat. Heb wel eens op een 610TE gereden met ik dacht 52 tanden achter. Wheeliemonster. Heb nu zelf een Suzuki DR650RE, maar heb een kleiner tandwiel achterop gezet. Wheelies gaan niet meer zo makkelijk, maar kan in ieder geval wat langer doortrekken.

            Login om te reageren
  6. dromedaris zegt

    7 november 2016 om 21:02

    80k voor een moto, if only money wasn’t an issue!

    Login om te reageren
  7. carspotter2000 zegt

    7 november 2016 om 21:03

    Pfff motoeblog… ?

    Login om te reageren
    • nicolasr zegt

      7 november 2016 om 21:04

      @carspotter2000: Zoals in het artikel staat heten we voor heel even Motorblog. Met een r. Straks weer autootjes.

      Login om te reageren
    • edjedonnie zegt

      7 november 2016 om 21:06

      @carspotter2000: haat je leven…..

      Login om te reageren
      • str8six zegt

        8 november 2016 om 19:36

        @edjedonnie: nee dat is als je van je motor afdondert door een onverwachtse uitwijkende beweging en je onder een vrachtwagen terecht komt.

        Login om te reageren
        • edjedonnie zegt

          9 november 2016 om 18:50

          @str8six: dan mag ik hopen dat je je leven uberhaubt nog kan haten….. even afkloppen nog niks gebeurt

          Login om te reageren
    • breakingpoint zegt

      8 november 2016 om 06:57

      @carspotter2000: cager

      Login om te reageren
  8. gt500eleanor zegt

    7 november 2016 om 21:04

    Dat is wel echt een gave motorfiets!

    Login om te reageren
  9. evian zegt

    7 november 2016 om 21:08

    Ik vindt hem zonder kappen stiekem wel mooier. Er zit wel een mooie kappenset op, maar de kleuren zijn een beetje saai voor zo’n exclusieve motor. Dat moeten ze nog even afkijken bij hun nieuwe eigenaar in Duitsland of anders dichter in de buurt bij alfa romeo.

    Login om te reageren
  10. toyotafortuner zegt

    7 november 2016 om 21:12

    Holy shit: 215pk op een leeggewicht van 150 kilo. Hoe groot moeten je balls of steel zijn om zoiets te bedwingen?

    Login om te reageren
    • Dizono zegt

      7 november 2016 om 21:27

      @toyotafortuner: zelfs als ik er op klauter nog een gewichtsverhouding van 1:1. Moet de tank wel leeg zijn en de race-uitlaat gemonteerd.. =p

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        7 november 2016 om 21:30

        @dizono: 65 kilo inclusief leren pak, helm en laarzen? Jij loopt in de herfst zeker standaard met lood in de schoenen om te voorkomen dat je weg waait?

        Login om te reageren
      • toyotafortuner zegt

        7 november 2016 om 21:42

        @dizono: Pics or it didn’t happen :D

        Login om te reageren
      • peug206 zegt

        7 november 2016 om 22:44

        @dizono: rijtest!!!!

        Login om te reageren
  11. misterdrogba zegt

    7 november 2016 om 21:13

    Wow 80k! Enorm veel geld voor een Ducati.
    Maargoed, die power to weight ratio is echt gruwelijk, respect voor de rijder die dit ding kan beheersen..

    Login om te reageren
  12. Dutchdriftking zegt

    7 november 2016 om 21:20

    Dit is dus echt doodeng om te rijden. 100pk op 250kg (gemiddelde motor tegenwoordig ) is al vies snel. Laat staan dit….

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      7 november 2016 om 21:28

      @dutchdriftking: 100pk op 250 kilo valt reuze mee. Daarmee kan je prima volgas van bocht naar bocht rijden. Dit daarentegen lijkt me iets andere koek. Halverwege een bocht iets te enthousiast accelereren en je achterwiel glijd weg. Lijkt me geen prettige fiets om als beginnen op te rijden. Na 4 jaar beschouw ik mezelf nog wel zo.

      Login om te reageren
      • jorisbout zegt

        7 november 2016 om 21:53

        @lekbak: mooi-weer rijder zeker?

        Login om te reageren
        • lekbak zegt

          7 november 2016 om 22:10

          @jorisbout: nope, niet bepaald. Wel alleen recreatief maar in de zomer heb ik zoveel andere dingen te doen dat ik meer in de winter rij. Dat vind ik ook wel lekker, het heeft wel iets om in de regen of kou te rijden. Zo heb ik het ook geleerd, examen gedaan op wegen met witte bermen.

          Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        8 november 2016 om 07:47

        @lekbak: er is nog goed mee te rijden, maar het is al goed snel.

        Login om te reageren
    • ocda zegt

      7 november 2016 om 21:47

      @dutchdriftking: 100pk fiets is een tourbeestje niets mis mee en zeker niet eng. De oude sport fietsen uit de jaren 80 zoals een suzuki RG 500 dat was pas eng. Die krengen probeerden je gewoon te vermoorden terwijl jij achteloos een leuk dijkritje deed. Mijn huidige R1 geeft zeker thrills (sneller dan een veyron op de 100km per uur en de kwart mijl 0,3 seconden eerder afgeraffeld) maar zeker niet te vergelijken met de zieke jaren 80’s supersports

      Login om te reageren
  13. lekbak zegt

    7 november 2016 om 21:25

    Dat is een hoop geld voor een brommer. 156 kilo is wel serieus licht. Wel handig trouwens, schouderriem erom en je loopt er zo mee weg.

    Login om te reageren
  14. Robert zegt

    7 november 2016 om 21:26

    215 pk uit een 1300 cc blokje… en dan zit je waarschijnlijk na 15.000 km al aan je eerste blokrevisie vast…

    Anyway, al ben ik zelf meer van de caféracers, dit ziet er toch ook wel bijzonder fraai uit hoor.

    Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      7 november 2016 om 23:05

      @RRRobert: nee hoor.

      Login om te reageren
  15. michaelb zegt

    7 november 2016 om 21:33

    Vtwin hoort onder een chopper. Klaar.

    Login om te reageren
    • jorisbout zegt

      7 november 2016 om 21:54

      @michaelb: daarom is dit een L-twin. 90 graden ipv 45.

      Login om te reageren
  16. moveyourmind zegt

    7 november 2016 om 21:34

    Mooie machine!

    Ik zou er alleen al uren naar kunnen kijken als ik zo’n ding in de schuur had staan om te genieten hoe hij in elkaar is geschroefd… Ware het niet dat het zonde is om dit desmodronisch gecilinderde monster (Thanks to Autoblog weten we wat dat is) in de schuur te laten staan.

    Login om te reageren
  17. mrrallycross zegt

    7 november 2016 om 21:40

    Ik zie uiterlijk niet heel veer verschil ten opzichte van de 1198.

    Leuk dat dit ook wordt meegenomen autoblog!

    Login om te reageren
  18. dwersbongel zegt

    7 november 2016 om 21:40

    Poe hè .als je niet heel zwaar bent heb je zomaar 1:1 pk gewichtsverhouding. ? moet je niet te veel tanken.

    Login om te reageren
  19. Rick-dos zegt

    7 november 2016 om 21:47

    Verander de naam van autoblog naar gemotoriseerdewielenmetmeerdan150pkblog.nl of zo. Lees dit soort dingen liever dan het zoveelste artikeltje over een kleurtje op een auto of één of andere barrel die in het wild is gespot en die we dan stoer moeten vinden of zo.

    Login om te reageren
    • peug206 zegt

      7 november 2016 om 22:47

      @Rick-dos: ik vind juist sommige van die oude barrels geweldig…

      Login om te reageren
  20. divided zegt

    7 november 2016 om 21:58

    Keert spaarpot om …
    Nee helaas

    Login om te reageren
  21. rob636 zegt

    7 november 2016 om 22:10

    Meer motorblog af en toe!

    Login om te reageren
  22. bpc zegt

    7 november 2016 om 22:18

    prachtige machine ! maar als ik een bedrag met 4 nullen aan een 2 wieler zou gaan spenderen zou het toch zo een monsterlijke, 400km/h snelle, kawasaki h2r gaan ! man wat is dat ding gruwelijk! in de echte wereld houd ik het wel op goedkope 2dehandse japanse zooi, veel meer foulproof en meer bruikbaar en de echte mensenwereld net zo snel.
    effe de straat af voor sigarette vindt zo een duc niet zo fijn, net als regenweer etc, terwijl je gsxr1000 ofzo onder zowat elke omstandigheid kan rijden, hij zal je niet snel in de steek laten.

    Login om te reageren
    • Ilquadrifoglio zegt

      8 november 2016 om 12:05

      @bpc: Jaren ’90 vooroordelen. Bovendien maken alleen mensen die het niet kunnen betalen zich druk om dit soort zaken.

      Login om te reageren
  23. cla220 zegt

    7 november 2016 om 22:44

    80.000 euro en dan nog nat worden (regen)

    Login om te reageren
    • pinut187 zegt

      8 november 2016 om 08:10

      @cla220: met deze kan je zo hard dat je om de regendruppels heen kan zigzaggen..

      Login om te reageren
  24. luittinke zegt

    8 november 2016 om 07:03

    Dit is puur een dingetje voor de WSBK homologatie, zoals wel vaker gebeurt.
    En het vele carbon gebruik? Zegt ‘Britten V1000’ iemand iets? Zoek anders eens op ‘One man’s dream’, dan weet je dat Ducati hier helemaal niet zo extreem vooruitstrevend is met haar carbon gebruik.

    En die prijs is gewoon omdat ze het kunnen vragen, er zijn verzamelaars en liefhebbers genoeg die het willen neerleggen, maar persoonlijk zou ik meer op de toer van James Archibald (MCN) gaan
    http://www.motorcyclenews.com/promos/2016/november/bikes-for-sale-bikes-you-could-own-for-the-price-of-a-ducat-superleggera/

    Login om te reageren
    • racerx zegt

      8 november 2016 om 07:57

      @luittinke: een WSBK homologatie fiets mag niet meer dan 40K kosten in de winkel. Je kunt er wel donder op zeggen dat elementen van deze special in de normale 1299 verwerkt gaan worden, of de opvolger daarvan.

      Login om te reageren
      • luittinke zegt

        8 november 2016 om 08:16

        @racerx: Ah, my bad, zoals ik het begrepen had, was het net andersom. Het uitlaatsysteem op deze special bijvoorbeeld komt rechtstreeks van de WSBK af. Deze moest Ducati dit jaar nog op een straatmodel zetten, anders hing ze een straf boven het hoofd. Dit is gewoon zeer creatief gedaan van de Italianen. Zoals Italianen wel vaker doen.
        Zo is binnen de racewereld het verhaal bekend van een scheepslading Ducati’s (pin me er niet op vast, het kunnen ook MV Agusta’s geweest zijn) die gebouwd waren om aan de homologatie-eisen te voldoen, maar die zeer mysterieus verdwenen op zee. In de boeken waren ze verkocht, dus er was niks illegaals, alleen heeft niemand die motoren ooit (weer) gezien.

        Maar dan zullen de onderdelen voor homologatie van de WSBK-fiets vast en zeker nog wel als optie verkrijgbaar worden op de gewone Panigale. En zo niet, dan toch met anti-datering ;-) Italianen, soms moet je stiekem wel van ze houden.

        Login om te reageren
  25. matk20 zegt

    8 november 2016 om 07:22

    wow! nog beter dan de 1299 panigale..

    Login om te reageren
  26. racerx zegt

    8 november 2016 om 08:00

    Tof artikel @nicolasr !! Wat een machine zeg, Ducati flikt het ‘m weer. Toch de S1000RR maar eens inruilen hahaha.

    Login om te reageren
  27. dondeboer zegt

    8 november 2016 om 08:45

    De term Superleggera is natuurlijk nergens vastgelegd, maar wat mij betreft maakt Touring Superleggera historisch gezien toch het meeste aanspraak op de term.

    Touring was wel verantwoordelijk voor het design van de eerste Lamborghini.

    Login om te reageren
    • ramshoek zegt

      8 november 2016 om 09:11

      @dondeboer: Helemaal mee eens!
      Iets meer Linguistisch besef aan de kant van Autoblog zou fijn zijn. Net als iets meer Historisch besef. Maar goed, voor veel autoliefhebbers gaat de kennis niet verder terug dan naar het een na laatste modelletje.
      …
      Kan het ze niet kwalijk nemen. In Google Afbeeldingen zoeken op ” Superleggera ” levert met name Lambo’s op. Zoeken op ” carrozzeria+touring+superleggera ” levert vrijwel alleen maar plaatjes op van recente prototypes en show modelletjes.
      Jammer.

      Login om te reageren
  28. meridian zegt

    8 november 2016 om 09:10

    Nu weet ik helemaal niets van dit onderwerp maar zoals iedereen dat doet op internet en bij referendums, geef ik toch mijn mening. 150 kilo lijkt mij nog best zwaar voor een motor, ik had verwacht dat ze nu al een stuk lichter zouden zijn. Daarnaast staan volgens mij de ontwikkelingen in de motorwereld een beetje stil. Het is allemaal evolutie en geen revolutie. Net zoals het bijna 100 jaar was in de auto-industrie, tot er dan nu eindelijk revolutionaire nieuwe technieken worden introduceert, zoals praktisch bruikbare elektrische aandrijving en autonome besturing.

    Login om te reageren
    • racerx zegt

      8 november 2016 om 11:30

      @meridian: 150 kilo is behoorlijk licht, zeker als je je bedenkt dat er dik 200pk in zit. Ook een motorframe moet aan bepaalde veiligheids -en torsie eisen voldoen. Daarnaast voegt alle moderne elektronica zoals ABS, TC etc ook toe aan het gewicht. Je gaat een motor gewoon niet zomaar onder de 170kg krijgen. Daarnaast: alles is relatief, 10kg ga je in een auto niet merken. Op een motor wel.

      Daarnaast, ook de motor industrie is innovatief. Bedrijven als Lightning bouwen volledig elektrische motoren, echter… ze worden niet maximaal verkocht, omdat de gemiddelde motorrijder graag lawaai en emotie in zijn speeltje heeft.

      Login om te reageren
      • meridian zegt

        8 november 2016 om 15:53

        @racerx: Daar heb je wel een aantal goede punten.

        Login om te reageren
        • racerx zegt

          8 november 2016 om 20:56

          @meridian: Het belangrijkste is nog… De meeste motorrijders rijden motor vanwege de beleving en het gevoel. Mezelf incluis. Een autonoom rijdende motorfiets is eigenlijk een antwoord op een vraag die er eigenlijk niet is. Het draait om het rijden zelf, niet het van a naar b komen.

          Kun je als motor leek niet weten natuurlijk, maar hopelijk is dit enigszins verhelderend. En neem eens een proeflesje, misschien vind je t wel erg leuk!

          Login om te reageren
  29. mashell zegt

    8 november 2016 om 11:53

    Het is wel een beetje een ielig ding. Of dit nou echt de leukste motorfiets is om op te rijden?

    Login om te reageren
  30. sanderm3 zegt

    8 november 2016 om 18:32

    Ducati. …stuk-gaat-ie

    Login om te reageren
  31. winegummer zegt

    9 november 2016 om 09:43

    vokkingdik

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North