• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit wordt de best klinkende nieuwe cabrio, by far

Auteur: machielvdd, gepost 2 augustus 2021 om 22:01 – 10 Reacties

Aston Martin Valkyrie Roadster

Je kunt straks ook zonder dak genieten van het waanzinnige geluid van een 6,5 liter Cosworth V12 die tot 11.100 toeren draait.

We hebben lang moeten wachten op de Aston Martin Valkyrie, maar het wachten loont wel. Deze hypercar wordt namelijk een huzarenstukje. De auto maakte ook veel indruk bij zijn optreden op Goodwood. Even afgezien van het feit dat de auto er de brui aan gaf.

We zullen eerst de smakelijke cijfers nog eens oplepelen. De Valkyrie beschikt over een 6,5 liter Cosworth V12 die 1.014 pk produceert. Dat is al indrukwekkend genoeg, maar dit vermogen wordt geleverd bij niet minder dan 10.500 toeren. Pas bij 11.100 toeren stuit je op de toerenbegrenzer. Als kers op de taart heeft de Valkyrie een elektromotor die goed is voor 162 pk aan F1-stijl elektroboost.

Uit deze gegevens kun je al afleiden dat de Valkyrie waarschijnlijk waanzinnig klinkt. Inmiddels weten we dat zeker, onder meer dankzij het optreden op Goodwood (luister zelf maar in de onderstaande video). De enige straatauto die misschien in de buurt komt qua geluid is de Gordon Murray Automotive T.50, maar die hebben we nog niet ‘all out’ horen gaan.

De Aston Martin Valkyrie klinkt dus al ontzettend bruut, maar de Britten komen nu met een nóg bruter klinkende Valkyrie. Althans, voor degenen die er in zitten. Via de teaser die je op de headerfoto ziet verklapt Aston Martin namelijk dat er een Valkyrie Roadster aankomt.

Op het eerste gezicht valt het misschien niet op dat het een roadster is, maar als je een vergrootglas ter hand neemt zie je dat er een dak ontbreekt. Een opvallender verschil zijn echter de deuren. De reguliere Valkyrie heeft namelijk gullwing-deuren en die zijn nu eenmaal lastig te combineren met een cabriodak.

Net als bij de SLS Roadster en de Huayra Roadster – die tegen hetzelfde probleem aanlopen – heeft Aston Martin daarom alternatieve deuren moeten bedenken. Dat zijn in dit geval ‘butterfly doors’ geworden.

De Aston Martin Valkyrie Roadster zal volgende week donderdag zijn opwachting maken. Dan is Monterey het toneel van het prestigieuze Pebble Beach Concours. Aston Martin zal daar aanwezig zijn met de nieuwe Valhalla én met de Valkyrie Roadster. Die ze overigens nog niet bij name noemen. Aston Martin refereert alleen naar een “nieuw product”. Het moet echter wel heel raar lopen wil de teaser iets anders voorstellen dan een open versie van de Aston Martin Valkyrie.

Ook interessant!

  • Aston Martin Valkyrie is ein-de-lijk af
  • Aston Martin ruziet met dealer over Valkyrie-aanbetalingen
  • Aston Martin over weigerende Valkyrie: 'klein probleempje'
    Aston Martin over weigerende Valkyrie: 'klein probleempje'
  • Wat is Aston Martin van plan met deze mysterieuze hypercar?

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, valkyrie, Video

Vorig bericht: « Vierwielbesturing op topwagens: dit zijn 10 voorbeelden
Volgend bericht: Occasions zijn hot en zorgen voor records »

Lees Interacties

Reacties

  1. V300amg zegt

    2 augustus 2021 om 23:13

    Ik wordt er gewoon verdrietig van dat we dit soort geweldige sounds moeten gaan missen bij nieuwe hypercars!! Ongelofelijk dat er nog zo’n mooi hoogtoerige v12 gebruikt wordt, hulde!!!

    Login om te reageren
  2. grandmasterb zegt

    2 augustus 2021 om 23:59

    Veel lawaai, maar weinig sne;heid, dat zal wel vanwege de regen zijn. Echt fraai vind ik hem niet klinken en bij langzame snelheden komt er wel erg veel andere, minder fraaie, geluiden bij. Dan hoor ik toch veel liever een V12 van Ferrari, die kun je trouwens ook als cabrio kopen.

    Login om te reageren
    • jossebos zegt

      3 augustus 2021 om 02:06

      @grandmasterb: helemaal mee eens

      Login om te reageren
    • wildbeest zegt

      3 augustus 2021 om 08:07

      @grandmasterb: komt door jouw slechte speaker

      Login om te reageren
  3. ghini zegt

    3 augustus 2021 om 07:25

    Die T50 vsn Gordon Murray is toch ook een v12 van cosworth? Zou het niet dezelfde zijn of deels? Voor zulke kleine aantallen een motor ontwikkelen en bouwen en errug duur.. Aston heeft ws pas later bedacht, na overname stroll? , dat er ook een roadster moet komen want 2 deur varianten maken helpt ook niet qua kosten..

    Login om te reageren
    • machielvdd zegt

      3 augustus 2021 om 09:33

      De T.50 heeft ook een Cosworth V12 inderdaad, maar die is een stuk kleiner (3,9 liter)

      Login om te reageren
  4. porker zegt

    3 augustus 2021 om 08:14

    Nooit hoge pet op gehad van het door Ford mishandelde AM en daarna nooit meer goed gekomen. Ook niet door de mio’s van Stroll. Laat het merk lekker. Voor wie is het nou, de YT-ers? Had lekker Saab gekocht met je centen.

    Login om te reageren
    • ghini zegt

      3 augustus 2021 om 08:58

      @porker: haha ok het is een mening maar Aston Martin heeft een enorme heritage waarde, dat laat je niet zomaar gaan.. Het is ontzettend lastig om een automerk weer stabiel winst te laten maken, in de sportwagen en supercar niche lukt dat slechts enkele merken. Hoewel ik die Stroll maar een rare gozer vind heb ik er ook wel weer respect voor dat hij er vol voor gaat. Hij weet achter de schermen de juiste mensen met ervaring aan te trekken, deal met AMG is ook verstandig denk ik, modellen strategie ziet er goed uit.. Persoonlijk vind ik alleen het design soms net niet.. Vantage is te wild aan de achterkant, Valhalla ook net niet.. DBX heeft voor een suv al helemaal een rare achterkant..

      Login om te reageren
  5. herve11f zegt

    3 augustus 2021 om 08:50

    De AM motor is ontwikkeld door Ilmor.

    Login om te reageren
  6. Edge zegt

    3 augustus 2021 om 09:58

    Ik ben benieuwd of Adrian Newey hier nog steeds bij betrokken is. Hij lijkt mij nou niet bepaald het type dat blij wordt wanneer men zijn zo perfect mogelijk ontworpen hypercar neemt en het dak eraf zaagt zodat men in Monaco ook kan zien welke rijke gast (m/v) met 25km/u door de drukke straten rolt.

    Verder ben ik wel benieuwd wat dit betekent voor de productie van de Valkyrie. Gaan we nou nog een klein aantal extra exemplaren zien, of verkoopt het ding bij nader inzien toch niet zo goed en worden ze daarom meegeteld bij de oorspronkelijke productierun.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North