• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit wordt de opvolger van de Honda Civic

Auteur: ricardo, gepost 14 december 2010 om 12:31 – 40 Reacties

Honda Civic concept (klik voor groter)

Zie hier, de eerste schets van het conceptmodel dat weer een voorbode is van de nieuwe Civic, snap je?

Volgend jaar zal Honda de huidige Civic vervangen door een nieuw model. In Amerika zal dat in de lente al gebeuren, maar Europa moet iets langer wachten. Wij krijgen de nieuwe hatchback uiterlijk begin 2012 in de showroom.

Binnenkort (januari) is er echter een autofeestje in Detroit waar Honda WEL aanwezig is. Op de beursvloer aldaar zullen ze de concept-Civic tonen die op deze schets (hires) wordt weergegeven. Een vrij herkenbaar Honda-gezicht met kenmerken van de huidige Type R. Dat wordt alweer de negende generatie Civic die het levenslicht ziet.

In welke vormen (3-deurs, 5-deurs) de nieuwe Civic naar NL zal komen is overigens nog niet bekend. De Europese versie zal volgend jaar op de IAA in Frankfurt (september) worden onthuld. Wij zeggen: kom ook maar alvast doorrr met de nieuwe Type R, de oude is immers al uit productie.

Ook interessant!

  • Koop de Honda Civic Type R van Max Verstappen
    Koop de Honda Civic Type R van Max Verstappen
  • Onopvallende Civic Type-R
    Onopvallende Civic Type-R in het echt is incognito
  • nieuwe Civic Type R
    Aankomende Civic Type-R wordt absolute verkoophit
  • Nieuwe Civic Type R
    Nieuwe Civic Type R wordt episch (en minder lelijk)

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

civic, concept, Honda, Schetsen

Vorig bericht: « Video: Autoblog op de MilfAir 2010 part 2
Volgend bericht: Het is afgelopen met de auto op LPG? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jochempie zegt

    14 december 2010 om 12:35

    Meer evolutie dan revolutie denk ik?

    Login om te reageren
  2. Qasim zegt

    14 december 2010 om 12:35

    Nice! Ben benieuwd…

    Login om te reageren
  3. The_Godfather zegt

    14 december 2010 om 12:38

    De onderste grill lijkt niet te kloppen met de rest van de wagen ?!? Ziet er goed uit, maar niet zo innovatief imo.

    Login om te reageren
  4. CBR600rr zegt

    14 december 2010 om 12:39

    Wat is er nieuw? Als je alle lijnen een beetje in proportie ziet is het gewoon de huidige Type-R

    Login om te reageren
  5. Jokkebrok zegt

    14 december 2010 om 12:42

    Ik ben zeer benieuwd of ze er weer zo’n gaaf wagentje van kunnen maken!

    Login om te reageren
  6. Lan_Evo zegt

    14 december 2010 om 12:44

    Heb die vorige eigenlijk altijd best cool gevonden, ben benieuwd wat ze van de nieuwe gaan maken.

    Login om te reageren
  7. blubbar zegt

    14 december 2010 om 12:46

    De huidige Civic is een van de meest smaakloze auto’s ooit ontworpen.

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      14 december 2010 om 13:36

      @blubbar: De hybrid wel ja, de hatchback vind ik altijd nog erg lekker om te zien.

      Login om te reageren
  8. Arnold zegt

    14 december 2010 om 12:48

    Hopelijk brengen ze in europa het zelfde model uit in de rest van continenten.
    Want onze europese versie van de Civic was spuuglelijk terwijl in de VS hadden ze gewoon een nette Civic

    Login om te reageren
    • Atenza zegt

      14 december 2010 om 13:31

      @Arnold: De sedan was overigens hetzelfde muv de achterlampen. Die vond ik bij beide lelijk. De hatchback was alleen voor Europa. De Coupe was ook alleen voor Noord-Amerika. De nieuwe US sedan ziet er nogal Japans uit

      Login om te reageren
  9. Merry zegt

    14 december 2010 om 12:51

    Ziet er goed uit maar het zal allemaal wel weer net te weinig en net niet zijn.
    Net als de huidige Civic en dan voornamelijk de Type-R.
    Ze zullen nu toch echt iets neer moeten zetten met minmaal 250 pk.
    Het vermogen blijft gelijk en de wagen wordt iedere keer zwaarder.
    Ik vind de huidige Civic ook niet veel trouwens, ja de Sedan en dan dus ook de Type-R versie.
    Maar ook die is net te weinig.
    En hopelijk komt er ook meer dan alleen een FWD.
    Iets waar ze de S3 en S4 het een beetje moeilijk kunnen maken.
    Een 210 pk FWD hatchback/sedan hebben bijna alle andere autobouwers standaard in het pakket.

    Login om te reageren
  10. Niels zegt

    14 december 2010 om 12:59

    Ach, rechtuitbranden kan iedereen, niet interessant. De wegligging, die moet weer ouderwets goed, dan heb je geen 250+ PK nodig. Iets wat Renault wel snapt.

    Login om te reageren
    • Merry zegt

      14 december 2010 om 13:04

      @Niels: daarom maakt Renault de Clio V6
      Meer dan 250 pk en RWD, sterker nog mid-enige.
      Inderdaad Renault snapt wat leuke wagens zijn, of heb jij liever de Clio 2.0 sport?

      Login om te reageren
      • Niels zegt

        14 december 2010 om 13:23

        @Merry:
        Clio 2.0 bedoelde ik idd (Megane RS valt er ook wel onder, maar dan met wel wat meer vermogen), V6 is juist een rechtuitbrander.

        Login om te reageren
        • Merry zegt

          14 december 2010 om 13:36

          @Niels: ik heb een keer de eer gehad om een Clio V6 te rijden.
          En hij ging heel veel kanten uit, maar niet rechtdoor.
          Toen kwam ik er achter dat ik toch wat minder goed kan rijden en driften dan ik dacht.
          De Clio V6 is een echte speel wagen, als je het kan…

          Login om te reageren
  11. Atenza zegt

    14 december 2010 om 13:34

    De Sedan voor Noord-Amerika met weinig camouflage

    De hatchback lijkt veel op de huidige maar dan met normalere neus en kont en langere achterportieren

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      14 december 2010 om 14:06

      @Atenza: Een Insight met langere kont dus. Jammer hoor. :?

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      14 december 2010 om 19:00

      @Atenza: In vergelijking met de huidige sedan een grote verbetering, maar tegenover de 3- en 5-deurs…

      Pfff, is te verwachten dat ze de boel gaan afzwakken.

      Login om te reageren
  12. VWFreak zegt

    14 december 2010 om 13:43

    We will see…

    Login om te reageren
  13. birdboy zegt

    14 december 2010 om 13:45

    Beetje gesmolten versie van de huidige, niet?

    Login om te reageren
  14. Svenska Aeroplan AB zegt

    14 december 2010 om 13:57

    Nou, had net zo goed een schets van de huidige kunnen zijn, niet?? En die is ehmmm niet zo mooi…

    Aan de andere kant is het wel een begrip! 9 generaties Civic is zeker cool. Nu nog een mooie maken…

    Login om te reageren
  15. Freewarefreak zegt

    14 december 2010 om 14:11

    Als die nou exact zo komt als op de schets dan vind ik hem denk ik mooier als de oude. Ben nooit geen fan geweest van de “volledig glazen neus”. Zeg expres “denk ik” want eerst zien, dan oordelen. Het verschil tussen concepts en uiteindelijke productieversie ligt altijd (super helaas) zeer ver uit elkaar..

    Login om te reageren
    • jp zegt

      14 december 2010 om 15:29

      @Freewarefreak: “ben nooit geen fan geweest van”

      Dus je bent altijd fan geweest?

      OT: de huidige vind ik wel mooi, steeds mooier eigenlijk. Totaal iets anders destijds, risicovol (zeker voor honda) en ok die volledig glazen neus is misschien a bit much. Het was toen ie uitkwam echt een “tja, ik weet het nog zo net niet” auto.
      Deze schets ziet eruit als een voorloper van de huidige, ipv. een opvolger. Maar commercieel is dat misschien wel een betere zet.

      Login om te reageren
      • Freewarefreak zegt

        14 december 2010 om 16:47

        @jp: Verrek ja.. thx.. ben nooit EEN fan geweest van.. ;)

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          14 december 2010 om 19:38

          @Freewarefreak: “In het verleden werden dubbele ontkenningen als ‘Ik maak nooit geen fouten’ wel afgekeurd omdat hiermee eigenlijk het tegendeel zou worden beweerd van wat men bedoelt: de ene ontkenning zou de andere opheffen. Tegenwoordig wordt ingezien dat deze dubbele ontkenningen een versterkende functie hebben. De ontkenning wordt ermee niet ontkracht, maar juist beklemtoond: Dat heb ik nooit niet gedaan (nooit niet = ‘absoluut nooit’); Daar heb ik niks geen zin in (niets geen = ‘helemaal geen’). Over de vraag of deze dubbele ontkenningen fout zijn, verschillen de naslagwerken van mening.” Met dank aan Taalunieversum.

          Niet persé verkeerd dus…

          Login om te reageren
          • Freewarefreak zegt

            14 december 2010 om 21:33

            @Esprit_de_Flandre: Weer wat geleerd. thx! ;)

            Login om te reageren
  16. rc1990 zegt

    14 december 2010 om 15:07

    Concept cars zien er altijd dik(ker) uit. Ik ga nog geen mening geven over de auto wanneer er alleen wat concept tekeningen zijn..

    Login om te reageren
  17. duckje zegt

    14 december 2010 om 15:08

    waaw!
    NOG strakker dan de huidige!

    Login om te reageren
  18. Arjan zegt

    14 december 2010 om 15:43

    Laat maar komen :D ben benieuwd naar de opvolger. Rij zelf dagelijks met plezier de 8e generatie Civic Hatchback(1.8 sport ) :D

    Login om te reageren
  19. niels zegt

    14 december 2010 om 16:27

    Waarom slaan ze die schetsen altijd plat?

    Login om te reageren
  20. virke zegt

    14 december 2010 om 17:02

    dit is dus gewoon een scirocco

    Login om te reageren
  21. RR zegt

    14 december 2010 om 18:03

    Een beetje Astra OPC dus (die nieuwe, paris concept)

    Login om te reageren
  22. Atenza zegt

    14 december 2010 om 18:20

    Nee hoor gewoon Honda ;) Opel is mooi bezig de laatste tijd maar niets origineels dus laat die Opel vergelijkingen maar mooi achterwege. Ik vond de neus trouwens altijd geweldig maar daar lijk ik wel de enige in te zijn :S Liet de moderne neus nog breder ogen en weer eens wat anders (wat voor de meesten natuurlijk gelijk weer eng is..)

    Login om te reageren
    • RR zegt

      14 december 2010 om 19:18

      @Atenza: Opel is nooit orgineel dusja, maarja kennelijk ben jij een van de weinige die de civic met glas/plastic plaat voorop mooi vindt. Geef mij maar die Type-R neus ,, leuke bak alleen ziet ze best weinig rijden :(

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      14 december 2010 om 23:01

      @Atenza: Ik vind het neusje ook mooi! Doorlopend glas deed me meteen denken aan de Citroen SM. Het was lang geleden dat iemand dat nog durfde. Maar ja, mensen zijn bang voor een gedurfde look…

      Login om te reageren
  23. Atenza zegt

    14 december 2010 om 18:20

    Login om te reageren
  24. Smokin zegt

    14 december 2010 om 18:39

    Met de voorwielen er dwars onder? Is dat handig?

    De echte staat straks iets hoger op de poten, heeft ruitewissers, deurgrepen een dak en een nummerplaat. En ziet er dus gewoon weer uit als een Civic.
    Denk ik. Maar ik laat me verrassen. Honda heeft in het verleden wel eens mooie auto’s weten te maken.

    Login om te reageren
  25. tristan zegt

    14 december 2010 om 19:48

    niet mooi :(

    Login om te reageren
  26. johan zegt

    14 december 2010 om 21:48

    jammer dat mensen veelal denken….veel pk’s dan ga je hard.

    de Type R is juist een auto gebouwd met de gedachten dat het totaal plaatje moet kloppen.

    sorry, maar een GTI met 210 pk redt het nog steeds niet bij de Type R met 201pk.

    ik heb zelf beide Type R; laatste modellen gehad en een GTI moet er toch echt aan geloven in de sprintjes en bochtenwerk…enig nadeel, zorg dat de civic in de Toeren zit, anders ben je het haasje en is de GTI er vandoor. maar dat is het type motor en filosofie..moet je van houden of niet.

    zo zijn er tegenwoordig vele autos die al gauw 240 pk aan boord hebbe, maar echt een hatchback…? nee dat dan toch weer neit….

    Login om te reageren
  27. Mellie zegt

    17 december 2010 om 20:35

    ik vind er nou niet echt veel verandering in zetten,volgens mij is het gewoon een minimale aanpassing om weer wat nieuwe kopers te trekken

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North