• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit zegt Christian Horner over teamorders

Auteur: Author, gepost 25 december 2016 om 14:12 – 9 Reacties

VES-RIC


We hopen allemaal vurig dat Red Bull komend jaar meestrijdt om de titel, maar heeft de renstal al nagedacht over eventuele teamorders?

Ja, dat heeft het team. Volgens honcho Christian Horner is respect tussen Max en Daniel het allerbelangrijkste en afgaande op seizoen 2016 kunnen we concluderen dat het wel snor zit tussen de twee. Sterker nog: volgens Horner is Ricciardo in meerdere opzichten de grote broer van Max. De twee kunnen het meer dan prima met elkaar vinden wat niet alleen in sportief opzicht positief is. Ook de sfeer binnen het team wordt er beter van.

Allemaal leuke praat die geheel in lijn is met de kerstgedachte, maar wat nou als Red Bull volgend jaar inderdaad meestrijdt om de knikkers? Horner geeft aan dat hij het wat teamorders betreft simpel wil houden. De ene race is Daniel sneller en dan weer Max, al lijkt Ricciardo vooralsnog de overhand te hebben in kwalificaties. De situatie wordt dus ook per raceweekend bekeken. Horner meent dat er al genoeg (lees: teveel) regeltjes in de F1 zijn en dat hij het niet nog ingewikkelder wil maken.

Heldere doch ietwat diplomatieke taal van de teambaas. We zijn erg benieuwd of de verstandhouding tussen Ricciardo en Verstappen zo goed blijft als de twee daadwerkelijk om het kampioenschap strijden. Al hopen we natuurlijk van wel. (via: autosport.com)

Ook interessant!

  • Max Verstappen blikt met Christian Horner terug
    Video: Max Verstappen blikt met Christian Horner terug
  • Slaat Christian Horner door in zijn passie voor Max?
    Slaat Christian Horner door in zijn passie voor Max?
  • Max Verstappen gaat je Viaplay aansmeren
    Max Verstappen gaat je Viaplay aansmeren
  • Video: Max Verstappen Track Guide van Bahrein

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

Christian Horner, daniel-ricciardo, Formule 1, Max Verstappen, Racing, Red Bull Racing

Vorig bericht: « Deze smaakjes van de BMW M4 kun je kiezen
Volgend bericht: De 10 best gelezen onderwerpen van 2016 »

Lees Interacties

Reacties

  1. revstars-net zegt

    25 december 2016 om 14:20

    Ik denk dat er toch een aanzienlijk verschil is als Red Bull vecht met Ferrari om plek 2 (en dus het Mercedes zo moeilijk mogelijk proberen te maken) dan als RIC en VES beide om een wereldtitel vechten.

    In het eerste geval kan je nog van een ’team effort’ spreken: samen als 1 team Ferrari verslaan. Maar als Red Bull in de schoenen van Mercedes zou staan en de 2 coureurs vechten om het WK, dan is het toch denk ik ieder voor zich, zoals je nu bij Mercedes zag (en wat ook logisch is en beetje)

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      25 december 2016 om 16:34

      @revstars-net: Dat lijkt mij ook niet meer dan logisch. Nu staat er in relatieve zin natuurlijk ook helemaal niks op het spel. Als het om de wereldtitel gaat zal het waarschijnlijk wel ieder voor zich worden, met een minder broederlijke relatie tussen die twee dan nu.

      Login om te reageren
  2. licht zegt

    25 december 2016 om 14:25

    Als roem corrumpeert als macht, dan zullen de problemen ontstaan in de eerste periode: zie Hamilton en Roosberg. En daarna zullen ze de problemen beheersen denk ik ( Daar leren mee leven).

    Login om te reageren
  3. viezefreddyw zegt

    25 december 2016 om 14:25

    Ik maak me niet zo druk om teamorders. Vee belangrijker vind ik het als Charlie Whiting en consorten zich minder gaan bemoeien met een race. Let the drivers drive.

    Login om te reageren
    • peug206 zegt

      25 december 2016 om 15:07

      @viezefreddyw: en zo heurt het

      Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    25 december 2016 om 16:16

    Huidige tactiek houden. Wie het eerste rondje het eerste rond is krijgt beste strategie en voorang.

    Login om te reageren
    • licht zegt

      25 december 2016 om 16:55

      @dutchdriftking: Nee! Wij hebben de strategie van Max gezien en heel vaak pakte die goed, maar zoals bij de laatste race bleek: Er moet wat geoptimaliseerd worden. Liever racen zonder teamorders.

      bij 1&2 2-3 en 3-4 tot 2 ronden voor einde vrij racen en daarna kiezen voor positie houden.
      Bij lagere positie altijd vrij racen.

      Dit maakt het spannend en fair denk ik. Anders wordt het saai.

      Login om te reageren
  5. pinut187 zegt

    25 december 2016 om 17:54

    Goed nieuws, nu hopen dat de RB’s die grijze pijlen het wat moeijker kunnen gaan maken.

    Login om te reageren
  6. bassx zegt

    28 december 2016 om 14:16

    Blijf erbij dat 4 motoren in één seizoen het voornamelijk saai zal maken en niet team orders. We zien auto’s in “full power” mode starten en na ronde 3 of 4 gaat het gas eraf. Banden of remmen die te koud worden in de race omdat coureurs te langzaam rijden is gewoon niet wat ik wil zien als fan. Het gaat om materiaal besparing en niet om kosten besparing wat het doel had moeten zijn. Dat Schumacher met 4 pitstops en alleen maar kwalificatietijden rondrijdt en zo een race probeerde te winnen was toch spannend ook al waren de inhaalacties vaak in de pitstraat. Wil graag zien dat vanaf start tot finish alle rijders 100% kunnen rijden.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North