• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Video: Dodge Viper en Corvette gaan vrij hard stuk

Auteur: CasperH, gepost 30 augustus 2012 om 07:56 – 49 Reacties

Die zijn redelijk stuk


Tsja, American Muscle, bochten en regen zijn nu eenmaal niet de meest ideale combinatie.

De Dutch Supercar Challenge, afgelopen weekend op Zandvoort in het programma rond de DTM. Philippe Ribbens leidt het veld maar mist dankzij heftige regenval en de bijbehorende aquaplanning in zijn Dodge Viper SRT-10 GT2 racewagen zijn rempunt en schuift rechtdoor de grindbak in bij de Tarzanbocht. No biggie, dat gebeurt iedereen wel eens.

Nummer 2 van de wedstrijd Rick Abresch bijvoorbeeld. Die gebeurt namelijk precies hetzelfde bij het aanremmen van de Tarzanbocht, alleen op ogenschijnlijk een stuk hogere snelheid. Zijn Chevrolet Corvette C6R GT1 raakt in een slip, legt hetzelfde traject af en aangezien Ribbens nog geen kans heeft gezien om weg te komen is er maar één gevolg mogelijk: een klapper van jewelste.

Hoewel Ribbens in eerste instantie flink pijn lijkt te hebben kunnen beide rijders uiteindelijk gelukkig ongedeerd uitstappen. Of de wagens er de volgende race weer bij zijn is de vraag, vooral de Viper (zie die daklijn) lijkt behoorlijk gehavend. Mocht de C6R van Abresch niet meer op te knappen zijn dan staat er bij deze veiling nog één die waarschijnlijk weg mag tussen de 400.000 en 600.000 euro. Auch.

Met dank aan iedereen voor de tip!

Ook interessant!

  • Video: Dodge-bestuurder denkt indrukwekkend te kunnen invoegen
    Video: Dodge-bestuurder denkt indrukwekkend te kunnen invoegen
  • Video: prachtige Corvette en SC430 blijven heel
  • Video: malloot doet donuts in de woonwijk
    Video: malloot doet donuts in de woonwijk
  • Video: iets te hard achteruit rijden
    Video: iets te hard achteruit rijden

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

Chevrolet, circuit, Corvette, crash, Dodge, dutch-supercar-challenge, geel, gt1, gt2, Racing, schade, srt-10, Video, Viper, zandvoort

Vorig bericht: « De nieuwe Ferrari 458 ‘Scuderia’ heet Monte Carlo?
Volgend bericht: Land Rover Defender krijgt eindelijk premium stoelen »

Lees Interacties

Reacties

  1. martijnh zegt

    30 augustus 2012 om 08:22

    ‘Auw auw auw’ +1

    Login om te reageren
    • fep739 zegt

      30 augustus 2012 om 10:35

      @martijnh: ‘die deed pijn’ : ja , zeer zeker in de portemonee …

      Login om te reageren
    • roedolf zegt

      30 augustus 2012 om 19:35

      @martijnh: jazeker au au au wel jammer van die auto

      Login om te reageren
  2. MARS zegt

    30 augustus 2012 om 08:56

    Die wagens zijn eerder raceklaar dan dat de blauwe plekken verdwenen zijn!

    Login om te reageren
    • roedolf zegt

      30 augustus 2012 om 19:35

      @MARS: jazeker

      Login om te reageren
  3. RobUSA zegt

    30 augustus 2012 om 09:01

    Tja,Casper als jij als “autojournalist” kuch kuch nog steeds dit soort vorige eeuw uitspraken blijft doen dan leren die jonge jongetjes het nooit dat op dit moment de best sturende auto’s uit de States komen ! Een Mustangetje moehaaha (of all cars) die een MB BS (lees Bull Shit) op het circuit eraf rijdt !! en ook op de dragstrip trouwens en dat alles met een kleinere V8. Word het dan niet eens tijd om dit soort niet slimme uitspraken een beetje te gaan bannen , hoe kunnen wij je anders nog serieus nemen. Vergeet dan ook niet de ZR1 , Viper , CTS-V ,Venom die ook hebben bijgedragen om de “superieure” al decennia maatgevende duitse ( europese ) topmerken in hun hemdje te zetten. Dank je.

    Login om te reageren
    • CasperH zegt

      30 augustus 2012 om 09:11

      @RobUSA: je geeft zelf de oplossing voor je ochtendhumeur al. Misschien moet je me gewoon niet zo serieus nemen.

      Login om te reageren
      • StijnB zegt

        30 augustus 2012 om 09:13

        @CasperH:
        Je niet serieus nemen? Wat moet hij anders doen met zijn ochtenderec… euhm ochtendhumeur!

        Login om te reageren
      • jzaero zegt

        30 augustus 2012 om 11:54

        @CasperH: +1

        Login om te reageren
    • StijnB zegt

      30 augustus 2012 om 09:12

      @RobUSA:
      De Nordschleife met zijn hoogteverschillen is natuurlijk een schitterend speelterein voor cubic inches, combineer dit met een goed maar niet helemaal beenhard chassis en je komt ver op de ring…
      Maar hulde natuurlijk voor de prestaties!

      Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      30 augustus 2012 om 10:31

      @RobUSA: ik wil dat dan wel even zien dat dat mustangetje (met wss 150pk meer) de c63 black eraf rijdt, filmpje?

      Login om te reageren
      • van Binsbergen zegt

        30 augustus 2012 om 21:08

        @lambo4all:

        2012 Mercedes-Benz C63 AMG Black Series : 1:38.9
        2013 Ford Shelby GT500 : 1:38.7

        http://www.youtube.com/watch?v=uKWyxEuwKWg
        http://www.youtube.com/watch?v=B4XnhKRoxQs

        alsjeblieft

        Login om te reageren
        • lambo4all zegt

          1 september 2012 om 18:01

          @henkspank: en daar zeggen ze (in he 36 min fimpje bij: dat het bij de mustang totaal en alleen te wijten is aan POWERRRRRR) bovendien heeft de 911 er met 300pk minder (driehonderd!!!) maar 2 sec langer over nodig, now thats a sportscar bitch!

          Login om te reageren
    • undifined1 zegt

      30 augustus 2012 om 10:44

      @RobUSA:
      Mercedes amg modellen zijn eigenlijk ook Muscle cars, een dikke motor en sturen is minder. Maar jij gaat me niet vertellen dat een mustang beter rijdt als een m3, bmw m heeft kleinere motoren maar die rijden wel weer beter

      Login om te reageren
      • featherlight zegt

        30 augustus 2012 om 14:25

        @undifined1:
        Mustang Boss 302
        http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=BxEhnugwzCc#!
        Verder was volgens MotorTrend de Mustang GT ($47,000) slechts 0.09 sec langzamer dan de M3 ($67,000).
        http://www.motortrend.com/roadtests/coupes/1010_2011_2011_ford_mustang_gt_vs_2011_bmw_m3_comparison/viewall.html

        Login om te reageren
        • featherlight zegt

          30 augustus 2012 om 14:27

          @featherlight:
          Heh bah met die youtube links!
          http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=BxEhnugwzCc#!

          Login om te reageren
    • lamborgfan zegt

      30 augustus 2012 om 10:56

      @RobUSA: Zal best.. maar amerikaans plastic met zuipende 6 ciinders die nog niet eens aan een 4 cilinder+ turbo kunnen tippen, word ik niet vrolijk van..

      Login om te reageren
      • blownbird79 zegt

        30 augustus 2012 om 22:31

        @lamborgfan: Ik vind het het interieur van de huidige CTS mooier dan al dat grijze alu- look plastic wat veel in Duitse auto’s zit.Alleen dan heet het ineens aluminium terwijl het toch echt plastic is!

        Login om te reageren
    • jzaero zegt

      30 augustus 2012 om 11:51

      @RobUSA: Ja hoor, eerst vier maanden niks van je laten horen, dan opeens hier een enorme rant neerkwakken van een jewelste. Notabene over het opvoeden van de ‘bloggertjes’ hier. Misschien moet jij eerst opgevoed worden dat je dit soort dingen niet te serieus moet nemen want zo kom je echt als een ongesteld wijf over waarvan haar man een grapje heeft gemaakt over haarzelf. Ja, echt. Mijn god.

      Login om te reageren
  4. RobUSA zegt

    30 augustus 2012 om 09:19

    Het heeft niks met humeur te maken maar des te meer met opvoeden/voorbeeldfunctie/informeren en het niet blijven hangen in de vorige eeuw. Dit soort uitspraken lees ik nog iedere dag van onwetende bloggertjes hier , het word tijd om dit eens uit te roeien.
    De CR6 en de Viper domineren trouwens al tijden deze supercar Challenges.

    Login om te reageren
    • jiltjes zegt

      30 augustus 2012 om 09:27

      @RobUSA: zo doe eens even niet zo uit de hoogte man! Casper doet zijn best. Feit is dat de Amerikaanse auto’s rete snel zijn, echter een stuur hebben om je aan vast te houden, want die auto’s hebben nu eenmaal de neiging alleen rechtdoor te willen… Het wordt wel beter, maar is nog lang niet op Europees niveau!

      Login om te reageren
      • fernie zegt

        30 augustus 2012 om 09:41

        @jiltjes: onzin, voor het geld wat je betaald krijg je een best goed sturende auto die echt niet minder op het circuit is dan zijn vergelijkbare Europese broertjes.

        Login om te reageren
    • CasperH zegt

      30 augustus 2012 om 09:29

      @RobUSA: “onwetende bloggertjes”, “uit te roeien” zelfs? Nee, ik neem het maar gewoon letterlijk allemaal hoor, want dat doe je zelf ook.

      Brighten up dude.

      Login om te reageren
    • ricardo zegt

      30 augustus 2012 om 12:11

      @RobUSA: Weet je wie ook ongewenste meningen wilde uitroeien?

      Login om te reageren
  5. RobUSA zegt

    30 augustus 2012 om 09:25

    @StijnB: Ik doelde meer op het topic op Laguna Seca een paar dagen geleden.Best driverscar van Motortrend.

    Login om te reageren
  6. RobUSA zegt

    30 augustus 2012 om 09:36

    @jiltjes: Dat bedoel ik nou hahaah @ Casper voedt ze nou eens op zeg ik je toch.
    jiltjes vraagje : Waarom is een Mustang Shelby dan snellere op Laguna Seca (dat is een circuit) als een MB C63 AMG BLACK SERIES met belachelijke spoiler als zoals jij zegt ze alleen rechtdoor kunnen ?? Leg uit … ik wacht …
    Nog een vraagje : Waarom is de ZR1 een van de snelste productie auto’s op de Ring (dit is ook een circuit met bochten) ?? leg uit …

    Login om te reageren
  7. RobUSA zegt

    30 augustus 2012 om 09:38

    Uitroeien sloeg op die uitspraken natuurlijk .. en warempel daar hebben we een winnaar ….tromgeroffel .. jiltjes ..binnen een kwartiertje ..ben benieuwd hoeveel er nog volgen..

    Login om te reageren
    • Okkii zegt

      30 augustus 2012 om 10:23

      @RobUSA: iemand is overduidelijk ongesteld… Rustig aan joh.. Usa maakt nog steeds hele snelle auto’s bijna allemaal rwd/v8 allemaal gaan snel over een circuit.. Inplaats van dat je casper gaat lastig vallen, val dan liever de dealertjes aan wegens het slecht promoten van usa auto’s in europa. Als zij meer hun best doen dan respecteert iedereen ze. Groetjess..

      Login om te reageren
    • jiltjes zegt

      30 augustus 2012 om 15:58

      @RobUSA: Gast relax! Ik ben niet uitgeschakeld hoor, ik heb gewoon ook nog een leven… Okay antwoord, de ZR1 heeft bijna 650 pk en is rete snel. Het is wel zo een beetje de enige Amerikaan (uitzonderingen en super gemodificeerd daar gelaten) die dit voor elkaar krijgt. Ik zeg toch, het gaat al een stuk beter met de huidige auto’s. De techniek stamt echter nog uit de pre-historie en is geheel niet verfijnd en daarmee is het nog knap dat er zo hard mee gegaan wordt. Dat je een Amerikaanse auto liefhebber bent is prima man, daar gaat het hier niet meer over. Ik ben gewoon auto freak, Amerikaans, Engels, Duits, Italiaans, Koreaans, maakt niet uit. Chill man.

      Login om te reageren
      • featherlight zegt

        30 augustus 2012 om 16:42

        @jiltjes:
        Wacht eens eventjes… “De techniek stamt echter nog uit de pre-historie en is geheel niet verfijnd..”
        Ik zal maar zeggen :

        Login om te reageren
      • blownbird79 zegt

        30 augustus 2012 om 21:36

        @jiltjes:Nou,nou een Corvette ZR-1 met pre-historische techniek is een beetje erg ver gezocht!!Verdiep je daar maar eens in.
        En ooit een Corvette gereden?

        Login om te reageren
  8. wheelzzz zegt

    30 augustus 2012 om 10:27

    brr eng topic geworden zeg… snel verder

    Login om te reageren
  9. Alfaxa zegt

    30 augustus 2012 om 11:15

    @RobUSA Je leest wat je wilt lezen. Er staat “Tsja, American Muscle, bochten en regen zijn nu eenmaal niet de meest ideale combinatie.” Dit is een artikel over racen en over Amerikaanse auto’s. Als het geen Amerikaanse auto’s waren en bijvoorbeeld Duitse, dan hoefde alleen “American Muscle” veranderd te worden in Duitse degelijkheid. Er staat dan precies hetzelfde over Duitse auto’s dan wat er nu staat over Amerikaanse auto’s, maar dan zal jij er waarschijnlijk geen heisa over hebben gemaakt. Het is je eigen suggestie met American Muscle.

    Login om te reageren
    • Alfaxa zegt

      30 augustus 2012 om 11:16

      @Alfaxa: Nog even een kleine aanvulling. Geen één race auto in combinate met bochten en regen is een ideale combinatie.

      Login om te reageren
  10. RobUSA zegt

    30 augustus 2012 om 11:18

    @Lambor4all: Dat zei ik al,hier een paar dagen geleden ..best driverscar via motortrend en gisteren dat dragfilmpje.

    @Lamborgfan: Kijk dan ook ff naar de laatste Mustang v6 met 305 pktjes en een redelijk verbruik , zoek maar op.

    @Okkii: Dan zou ik beter de overheid moeten aanvallen die al die slurptax/bpm heeft verzonnen , en de echte fan vindt ze toch wel maar heeft helaas alleen een vettere rekening nodig. Respect ding je af naar prestaties idd maar omdat er nog steeds holbewonertjes zijn die beweren dat US cars geen bocht om kunnen blijf ik daar nog steeds op reageren.
    En daarom val ik Casper lastig omdat hij deze vooroorlogse uitspraken blijft herhalen terwijl hij beter zou moeten weten en een stukje opvoeding van (jonge) bloggertjes zonder autoverstand kan nooit kwaad toch ? AMEN

    @undifined1: Youtube ken je ?? Zoek maar op M3 vs Mustang 5.0 en er zijn nog 3 sterkere Mustangs boven deze alledaagse 5.0 nl de Boss 302 en de Boss 302 Laguna Seca en de Shelby GT 500 …oftewel m3 met zoveel historie …bye bye
    @ wheelzzzz : Lekker doorslapen joh ..waarheid is idd hard voor bloggertjes met oogkleppen en autokennis van de vorige eeuw.

    Login om te reageren
    • lamborgfan zegt

      30 augustus 2012 om 21:59

      @RobUSA: ik keek laatst toevallig naar een cadi cts instap v6 en vergelijk hem met een instap 5 serie de 520i 4 cilinder in alles is de bmw beter. verbruik, 0-100 tijd, topsnelheid etc.. Niet veel, maar met 2 cilinders minder vind ik het wel knap en snap ik wel wat mede autobloggers bedoelen met prehistorische techniek in usa auto’s. Het zijn maar feiten hoor geen meningen, maar amerikaanse auto’s zijn gewoon niet wat we hier in europa gewend zijn, uiteindelijk betalen we hier in holland te veel voor een amerikaanse wagen en nja duitsers hebben voor dat geld gewoon meer te bieden.

      Login om te reageren
      • blownbird79 zegt

        30 augustus 2012 om 22:16

        @lamborgfan: Op het verbruik na zie ik toch andere cijfers tussen de BMW 520i en de CTS-3.6 ?

        Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        30 augustus 2012 om 22:30

        @lamborgfan:
        Even een prijs vergelijk,
        Een Camaro V8 kost in de US 26000 euro, in belgië 41500 en in ons belastingparadijs… zit je stevig? 97295 euro..
        Iemand die hier voor kiest verdient dus diep respect..

        Login om te reageren
  11. RobUSA zegt

    30 augustus 2012 om 11:22

    @Alfaxa: reply van 11.16 …daarom heeft idd die hele zin geen nut om te vermelden. Die zin zou nl nooit geplaatst zijn als over een duitse auto zou gaan. Oftewel ik beeld me niks in. :)

    Login om te reageren
    • jzaero zegt

      30 augustus 2012 om 11:53

      @RobUSA: Dan had er een rant ontstaan over hoe slecht RWD is t.o.v. AWD en als er een Audi gecrasht was hadden we gezegd dat hij ondersturend die klapper heeft veroorzaakt of dat het AWD systeem overrated is. Grow up dude.

      Login om te reageren
    • jzaero zegt

      30 augustus 2012 om 11:54

      @RobUSA: Bovendien kan je gewoon op reply drukken, dat is het tenminste duidelijk op welke comment je reageerde.

      Login om te reageren
  12. reinier73 zegt

    30 augustus 2012 om 11:54

    230,69 euro per maand voor een Corvette? Geen Geld.

    Login om te reageren
  13. rsvbf1 zegt

    30 augustus 2012 om 16:04

    deze race bedoelde ik met die pitstopchaos na dit ongeluk iedereen gelijk de pits in en alles helemaal.vol

    Login om te reageren
  14. jordy14 zegt

    30 augustus 2012 om 16:38

    Wat is die knipperende 2 op de zijkant van de vette als hij is gecrasht?

    Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      30 augustus 2012 om 20:33

      @jordy14:

      Het eh…het startnummer misschien?

      Login om te reageren
      • carmasterr zegt

        30 augustus 2012 om 20:34

        @carmasterr:

        Oh wacht dus niet. @Bkueberry

        Login om te reageren
        • carmasterr zegt

          30 augustus 2012 om 20:34

          @carmasterr:

          Dammit. Blueberry

          Login om te reageren
  15. BlueBerry zegt

    30 augustus 2012 om 17:14

    Nieuw systeem welke de positie tijdens de race aangeeft van de wagen. Dus die corvette ‘lag’ op de tweede plaats en de Viper op 1.

    Login om te reageren
  16. topless zegt

    30 augustus 2012 om 20:52

    USA vs Europa vs Japan op een bochtig weggetje.

    http://www.youtube.com/watch?v=AyOV3SSRevM

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North