• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

DOWNTUNED: Koenigsegg CCGT

Auteur: autoblogger, gepost 2 maart 2007 om 23:58 – 37 Reacties

Koenigsegg CCGT


Een speciale K’egg met minder paardjes? Kan dat? Ja, dit is de Koenigsegg Competition Coupe GT, DOWNTUNED TO 600+ HP in order to comply with race regulations…

Ach, die FIA regeltjes zijn soms nodig moet je maar denken. Net zoals het minimum gewicht: 1100 kilo. En aangezien het totale gewicht van de CCGT slechts 1000 kilo is, mag men naar wens 100 extra kilo bijplaatsen.

Deze GT1 racer is gebaseerd op de 806pk CCX (vorig jaar in Genève) en de 4,7-liter V8 is daarbij vergroot naar 5,0 liters (via jalopnik.com).

Koenigsegg CCGT
Koenigsegg CCGT
Koenigsegg CCGT
Koenigsegg CCGT

Maarrr… Er is nog meer nieuws. In hetzelfde persbericht doet Koenigsegg melding van een milieuvriendelijke strategie. Men heeft namelijk een Bio Fuel Powered CCXR ontwikkeld, het is de eerste Koenigsegg die de grens van 1000pk overschrijdt! De supercar levert op een tankje bio-ethanol een vermogen van 1018 pk en 1060 Nm max koppel.

Alle reeds uitgeleverde CCX’en komen in aanmerking voor een conversie.

Ook interessant!

  • Wachten is voorbij met de Koenigsegg Jesko productiestart
    Wachten is voorbij met de Koenigsegg Jesko productiestart
  • Wordt de nieuwe Koenigsegg minder spectaculair?
  • Koenigsegg Gemera
    Elektromotoren Koenigsegg Gemera zijn ook kleine reuzen
  • Video: Koenigsegg speelt niet met 1, maar 2 Jesko's
    Video: Koenigsegg speelt niet met 1, maar 2 Jesko's

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

geneve-2007, koenigsegg, Supercars

Vorig bericht: « Gelekt: Opel GTC Concept car
Volgend bericht: Rimblems: wat is je velgmaat? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Tarzan zegt

    3 maart 2007 om 00:15

    En hoeveel uitlaten heeft ie?

    Login om te reageren
  2. Bertram zegt

    3 maart 2007 om 00:28

    WOW wat een stoer ding ! ikke wil wallpaper :P smulsmul

    Login om te reageren
  3. fubar zegt

    3 maart 2007 om 00:29

    wawwww sex on wheels

    Login om te reageren
  4. Pannekoek zegt

    3 maart 2007 om 00:31

    Eeuh.. Hij is gebasseerd op de CCR, verschil is mischien klein, maar het is er wel…

    Goed kijken, als je goed kijkt zie je er 3..

    Login om te reageren
  5. PieterA zegt

    3 maart 2007 om 01:04

    Met Top Gear spoiler precies :P

    Login om te reageren
  6. Martijn zegt

    3 maart 2007 om 01:11

    het is de eerste Koenigsegg die de grens van 100pk overschrijdt!

    Lijkt me sterk maar toch :P

    -edit: gefixt-

    Login om te reageren
  7. Boss zegt

    3 maart 2007 om 01:14

    I Just Can’t get Enough…

    Login om te reageren
  8. Deon zegt

    3 maart 2007 om 01:17

    @Pannekoek
    1. Kleinere ruimte om de mistlampen
    2. geen luchthapper op de motorkap
    3. geen luchtinlaten boven de wielkasten
    Die drie bedoel je? :P
    @ Autoblog
    Volgens mij bedoelen jullie “het is de eerste Koenigsegg die de grens van 1000pk overschrijdt” en niet “de grens van 100pk”
    Saillant verschil dunkt me zo ;)

    Login om te reageren
  9. jakob zegt

    3 maart 2007 om 01:27

    de grens van 100 pk was mij ook opgevallen :D

    Login om te reageren
  10. Snoepie zegt

    3 maart 2007 om 01:56

    schone wagen

    Login om te reageren
  11. Jan zegt

    3 maart 2007 om 02:43

    En toch blijft het onveranderd op 100pk staan he!
    Je moet niet slapen, je moet aan je site werken!!! :-)

    Login om te reageren
  12. Jan zegt

    3 maart 2007 om 02:44

    En nog een toevoeging, wel tof dat Meneer Koenigsegg zelf racet met zijn creatie!

    Login om te reageren
  13. autoblogger zegt

    3 maart 2007 om 08:00

    @Jan: ik moet af en toe slapen, anders krijg je dit soort foutjes ;)

    Login om te reageren
  14. w0o0dy zegt

    3 maart 2007 om 08:31

    niet onbelangrijk: de 600 pk haalt men zonder turbo’s of compressors (zijn verboden in de klasse waarin ze uit gaan/willen komen. Die 100kilo die er nog bij moet zal men toevoegen in de vorm van plakjes lood (of iets dergelijks). Door dat slim te plaatsen kan het zwaartepunt omlaag en kan de balans van de auto worden “afgesteld” zodat het weggedrag verder geoptimaliseerd kan worden.

    Ziet er goed uit, ben benieuwd of ze de boel heel houden tijdens lange races.

    Login om te reageren
  15. Lebastille zegt

    3 maart 2007 om 08:54

    Gaaf dat Koenigsegg gaat racen. Wel jammer dat ze extra gewicht toe moeten voegen, maar zoals ook al gezegt kunnen ze dat gewicht wel strategisch plaatsen. Maar het zwaartepunt gaat daarvan miss een paar millimeter omlaag.
    Bio-ethanol is echt een geweldige brandstof: milieuvriendelijk (wanneer het gewas waaruit het is gemaakt tenminst teruggepland wordt) en met een hogere energiedichtheid levert zo’n brandstof ook nog meer vermogen. Ben benieuwd hoe ze het tussen de Ferrari’s, Porsches, Maserati’s etc zullen doen.

    Login om te reageren
  16. lincoln mark8 zegt

    3 maart 2007 om 08:57

    @autoblogger…. je MOET helemaal niets…je levert elke dag verdomd goed werk….ik beleef echt veel plezier aan je werk…. en zo,n miniscuul klein foutje is menselijk….. ik wou dat de belasting zo menselijk was….

    Login om te reageren
  17. autoblogger zegt

    3 maart 2007 om 09:06

    @lincoln mark8: dank u! misschien gaan we binnenkort in de politiek ;)

    Login om te reageren
  18. w0o0dy zegt

    3 maart 2007 om 09:07

    @autoblogger: als je nou de methode van Michelangelo overneemt…. die sliep iedere 4 uur een kwartiertje zodat hij maar een paar uur van zijn dag kwijt was aan slaap en langer/meer kon werken. ;)

    Login om te reageren
  19. w0o0dy zegt

    3 maart 2007 om 09:10

    foutje, het was Leonardo da Vinci (hmm interesting lastname ;) )

    Login om te reageren
  20. TheGreatAtuin zegt

    3 maart 2007 om 10:20

    @autoblogger:

    PvdA

    Partij voor de Auto’s (Of Partij voor de Otto’s als Wouter de kneuskabouter een name fake erg vindt :P)

    Minder wegenbelasting, betere en snellere autowegen (Autobahn !!!!) en subsidie op mooie en coole auto’s…

    *Zucht* keep sweet dreams he ? :P

    (Mag ik dan ook in de partij ? ik doe de post “Amerikaanse rammelbakken” wel, it’s a dirty job, but it has to be done ! :D)

    Login om te reageren
  21. lincoln mark8 zegt

    3 maart 2007 om 10:27

    @thegreatatuin….step out of the discworld dude…… rammelbakken zijn fun

    Login om te reageren
  22. Onehp zegt

    3 maart 2007 om 11:34

    @Lebastille: for the record: de energiedichtheid is lager (35%?), maar je kunt er meer vermogen uit halen omdat…euh… je octaangehalte veel hoger is en je geen problemen krijgt met een kloppende motor (of iets in die aard, niet 100% zekerrr)

    Login om te reageren
  23. CCX zegt

    3 maart 2007 om 12:55

    Als ik zoek op het net vind ik niets, niets, NIETS.
    Dus wil dat zeggen dat autoblog de eerste is!

    Mooie auto trouwens, leuke luchthappertjes op de voorwielen net als de Maserati MC12 Corsa.

    Login om te reageren
  24. Pannekoek zegt

    3 maart 2007 om 13:36

    @ Deon

    Ja, maar er zijn er nog wel meer, zie ik net..

    – De koplampen.
    – Luchtinlaat middenonderin, is wat groter.
    – De mistlampen.

    Login om te reageren
  25. Pannekoek zegt

    3 maart 2007 om 13:42

    @ CCX

    Het is volgens mij ook een speelgoedautootje..

    Net zoals deze Enzo..

    http://cgi.ebay.com/1-24-Factory-SSM-Ferrari-Enzo-GT-Transkit-RARE_W0QQitemZ110097755368QQihZ001QQcategoryZ2582QQcmdZViewItem#ebayphotohosting

    Login om te reageren
  26. jasper zegt

    3 maart 2007 om 13:46

    man die is vet!!!!

    Login om te reageren
  27. CCX zegt

    3 maart 2007 om 13:53

    @ pannekoek
    Je kan gelijk hebben want op de officiële site van K’egg (druk op m’n naam) rippen ze met geen woord over de Koenigsegg CCGT

    Login om te reageren
  28. Pannekoek zegt

    3 maart 2007 om 14:11

    @ CCX

    Nee, en ook niet over de CCXR..

    Login om te reageren
  29. Tombnolz zegt

    3 maart 2007 om 16:08

    Wit is het nieuwe zwart, nietwaar? :)

    Login om te reageren
  30. CCX zegt

    3 maart 2007 om 16:47

    @pannekoek

    Vreemd …

    Login om te reageren
  31. Lebastille zegt

    3 maart 2007 om 18:17

    @ OneHP, ik heb het even nagezocht en idd je hebt gelijk, methanol (ok het is geen ethanol, maar het zit wel dicht in de buurt) heeft ong. 50% van de “gravimetrische opslag capaciteit” in MJ/kg van benzine of diesel. Zou het zo kunnen zijn dat omdat methanol uit kleinere ketens bestaat deze meer energie levert of dat er miss meer brandstof per slag ingespoten wordt?

    Login om te reageren
  32. Jappy zegt

    3 maart 2007 om 18:21

    Zo, echt veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeet!

    Login om te reageren
  33. Chief_S5 zegt

    3 maart 2007 om 19:14

    Zeer anonieme auto :P. Niemand zal omkijken…

    Login om te reageren
  34. Lars zegt

    3 maart 2007 om 22:27

    Het zou kunnen dat ze de website pas updaten zodra de autos officieel gepresenteerd zijn in Geneve…

    Het GT project is al een tijd geleden gestart (zie het officiele Koenigsegg boek) en ze hebben het nu helemaal geupdate en klaargemaakt volgens mij. Kan me niet voorstellen dat ze serieus willen gaan racen met ‘oude’ techniek.

    Login om te reageren
  35. Matijs zegt

    17 april 2007 om 22:03

    Prachtige wagen, ben versteld, hoeveel uitlaten? gewoon PRACHTIG,, trek weg van de saleen vind ik.. Niet?

    Login om te reageren
  36. keislair zegt

    29 juni 2007 om 15:02

    he he zal tijd worden. is echt een brute bak. ben benieuwd hoe ze zich staande houden tegen de rest in de gt1 klasse.
    sorry ccxr is no more! het tot nu toe enige exemplaar is gecrashed.

    Login om te reageren
  37. peter zegt

    14 februari 2008 om 14:04

    beter dan al die ferarri s zeker

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North