• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wordt de nieuwe Koenigsegg minder spectaculair?

Auteur: machielvdd, gepost 3 januari 2022 om 16:58 – 5 Reacties

Wordt de nieuwe Koenigsegg minder spectaculair?

Je kunt natuurlijk niet bezig blijven met steeds extremere auto’s bouwen.

Als je het zo op een rijtje zet lijkt het alsof Koenigsegg al heel wat modellen heeft gehad. Er was de CC, de CC8S, de CCR, de CCX, de Agera, de One:1, de Regera, de Jesko… In werkelijkheid zijn dit vooral varianten en doorontwikkelingen van elkaar. De auto’s werden telkens weer sneller en voorzien van steeds grotere spoilers. Maar het houdt een keer op, toch?

Met de jaarwisseling liet Koenigsegg een teaser zien van de volgende stap. Hun goede voornemen? “Meer ultieme performance door slimme engineering en optimaal design.” Dat willen ze dus doen met een nieuw model, want het bijgaande plaatje laat een auto zien die we nog niet kennen.

Natuurlijk, het silhouet oogt heel vertrouwd, maar aan details als de achterlichten kun je zien dat het om iets nieuws gaat. De auto is opvallend clean, want we zien geen grote spoilers. Het lijkt erop dat Koenigsegg daarmee terug gaat naar het simpele design van de oer-Koenigsegg, de CC8S. Er zijn ook wat elementen van de CCX en CCR te zien. Daarmee zouden de Zweden dus teruggaan naar hun roots.

Het toeval wil dat er dit jaar precies 20 jaar verstreken zijn sinds het eerste model van Koenigsegg – de CC8S – in productie ging. Wellicht is dit dus een reden voor het merk om terug te grijpen naar het (recente) verleden.

Dit betekent waarschijnlijk ook dat het nieuwe model minder extreem en dus minder snel wordt dan de Jesko. De 1.623 pk sterke Jesko Absolut is het snelste model ooit van Koenigsegg en zal dat misschien wel blijven ook.

Wat Koenigsegg precies in petto heeft is nog even afwachten. Naast dit nieuwe model zit natuurlijk ook de Gemera er nog aan te komen. Dit is een vierpersoons GT, maar dan op de Koenigsegg-manier. Deze auto staat voor 2023 op de planning.

Ook interessant!

  • Wachten is voorbij met de Koenigsegg Jesko productiestart
    Wachten is voorbij met de Koenigsegg Jesko productiestart
  • Koenigsegg Gemera
    Elektromotoren Koenigsegg Gemera zijn ook kleine reuzen
  • Video: Koenigsegg speelt niet met 1, maar 2 Jesko's
    Video: Koenigsegg speelt niet met 1, maar 2 Jesko's
  • Koenigsegg Regera
    Kijk nou, een Koenigsegg Regera die echt gebruikt wordt

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

koenigsegg

Vorig bericht: « BMW M440i xDrive Gran Coupé rijtest video
Volgend bericht: Video: met een Fiat Panda heb je altijd lol »

Lees Interacties

Reacties

  1. tjorque zegt

    3 januari 2022 om 19:10

    Volgende variante van de little giant 3 cilinder met +600pk?

    Het zal in ieder geval weer een technologisch meesterwerk worden.

    Login om te reageren
    • supercarbackgrounds zegt

      3 januari 2022 om 21:34

      3 weken geleden haddden ze al “David” gelanceerd, een ultracompacte omvormer met een vermogen tot 750 KW, deze kleine omvormers kunnen de grote elektromotoren aandrijven, bijv net zoals in de gemera , dus reken maar op wat bizarre nummers, hij zal wel niet zo snel worden als de jesko, maar er gaan zeker wat unieke kenmerken in voorkomen!

      Login om te reageren
      • tjorque zegt

        3 januari 2022 om 22:54

        Wie weet komen ze deze keer met een EV…
        Ik ben echt benieuwd nu.

        Die inverter is echt weer een waanzinnig knap stukje engineering.

        Login om te reageren
  2. ghini zegt

    4 januari 2022 om 10:57

    Erg benieuwd waar ze nu weer mee komen. Ontzettend knap dat ze zo blijven innoveren. Al die technische ontwikkelingen zijn ook niet goedkoop. Verkopen ze ook techniek en onderdelen oid aan andere merken? Een 2 zits Grand Tourer van Koenigsegg lijkt me interessant.

    Login om te reageren
    • ryser zegt

      4 januari 2022 om 23:38

      @ghini: is dat niet de regera?

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North