Dragrace! Gallardo met dubbele turbo vernedert Veyron

Auteur: , 25 Reacties

De ultieme VAG clash.

Dragrace! Gallardo met dubbele turbo vernedert Veyron

De Gallardo LP570-4 is er één uit de stal van de turbofetisjisten van Underground Racing. Een oude bekende hier. Op racebenzine wordt er uit de geblazen tiencilinder zo’n 1250 pk geperst. De Veyron is daarentegen standaard (1001 pk). Oftewel: we hebben hier een strijd tussen een dure Volkswagen en een buitengewoon dure Volkswagen, uitgevochten op het No Fly Zone 1/2 Mile-event.

In de video worden eerst een aantal andere auto’s aan snot gereden (Huracan, Pontiac GTO, GT-R met AMS Alpha-goederen), waarna de Veyron het tegen het oranje pk-pakhuis mag opnemen. Hieronder het resultaat.



25 reacties

Is toch wel logisch met al dat kracht
Dat ding is snel zeg! Leuk om te zien dat er geen veelste overdreven bumperkit onder zit.
@kvdw: dat zit er nooit op met dit soort autos
alleen de Veyron houdt het wel 100.000km vol, die lambo 2km?
@Soulmaster: Heb je wel eens gezien wat de onderhoudsintervallen met bijbehorende prijzen van een Veyron zijn? Tegen de tijd dat je die 100.000km hebt gereden kon je drie nieuwe lambo’s kopen.
via iPhone app
@foramen: dat is niet het punt. De Veyron is stervensduur in onderhoud. Nogal al logisch, het is buitengewoon krachtige auto met fabrieksgarantie.

Ik ben serieus benieuwd hoe al de UGR Gallardo’s het uithouden na 10.000 kilometers. Als ze het enigzins aankunnen: chapeau!
@gtwillem: net toevallig een video op Drive (tuned) YouTube kanaal gekeken waar ze een Gallardo Heffner Performance reden, zij gingen tot 800pk twin turbo met als doel de auto nog steeds betrouwbaar en dagelijks bruikbaar te houden.
Alles daarboven kost je al snel je versnellingsbak, aandrijflijn en eigenlijk alle slijtdelen.
De rollende start is natuurlijk in het voordeel van de Gallardo met z’n superturbo’s. Daarbij is de kans erg groot dat deze na een middagje dragracen direct terug de garage in kan voor reparaties in tegenstelling tot de Bugatti die vrolijk naar huis rijdt.
@gash: Ik neem aan dat hij elektronische boost-control heeft. Kan je de turbodruk verlagen tot bijna niks en rijdt je zo naar huis zonder al te veel slijtage.
En nu een veyron met 10 turbo’s!
@mars: nou dat is wel heel erg veel lijkt mij :P dan kan je beter de vier turbo’s die er al op zitten vervangen voor vier grotere.. Nee, bij nader inzien, doe maar gewoon niks bij zo’n veyron. Dat is ie niet waard.
Knappe prestaties, maar ik zou ze allebei niet willen hebben.
Wauw wat verrassend…. en nu tegen mijn toyota corolla als ik 4 ton er in zou gaan investeren … bla bla bla
Is het niet de lamborghini lp 560-4?
@jordip: nee 570-4 superleggera
@kvdw: zag het zelf ook al haha. Maar thanks
Perfect voorbeeld van supersnel maar totaal oninteressante video… Waste of MB’s
Is dat begin door turbo lag of zou hij rustig beginnen omdat hij anders zijn hele onderstel aan gort trekt?
Ik meende dat Underground Racing ook een exemplaar heeft gemaakt met 2000 pk.
Goed, nu weten we dus dat 1250 meer is dan 1001
Dragracen… boeiend… Ik heb liever een Gallardo zonder turbo’s om lekker mee door Toscane te banjeren of om mee op het circuit te spelen…
@motiondrive: Nou. Dat inderdaad. En liever nog een potente stationwagon. Toscane staat niet bekend om z’n brede wegen. En op tv zijn hele stukken weg vaak afgesloten. In real-life heb je ook gewoon tegenliggers. Doe maar een Alfa 156 station V6. Met al wat schade hier en daar en Italiaanse platen.
Zo op de video lijkt de GT-R sneller te zijn dan de Veyron ook. Maar naast de Gallardo lijken de andere auto’s stil te staan.
Tegen de sterkste AMS ALPHA zou die Gallardo toch wel wat meer moeite mee hebben. Misschien zou deze Gallardo het zelfs nog verliezen.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).