• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dragrace! Gallardo met dubbele turbo vernedert Veyron

Auteur: ricardo, gepost 22 februari 2015 om 12:01 – 25 Reacties

Dragrace! Gallardo met dubbele turbo vernedert Veyron


De ultieme VAG clash.

De Gallardo LP570-4 is er één uit de stal van de turbofetisjisten van Underground Racing. Een oude bekende hier. Op racebenzine wordt er uit de geblazen tiencilinder zo’n 1250 pk geperst. De Veyron is daarentegen standaard (1001 pk). Oftewel: we hebben hier een strijd tussen een dure Volkswagen en een buitengewoon dure Volkswagen, uitgevochten op het No Fly Zone 1/2 Mile-event.

In de video worden eerst een aantal andere auto’s aan snot gereden (Huracan, Pontiac GTO, GT-R met AMS Alpha-goederen), waarna de Veyron het tegen het oranje pk-pakhuis mag opnemen. Hieronder het resultaat.

Ook interessant!

  • Video: dragrace tussen Taycan Turbo S, 911 Turbo S en RS6
  • Video: dragrace in woonwijk loopt niet goed af
  • Video: wanneer een dragrace niet verloopt zoals gepland
    Video: wanneer een dragrace niet verloopt zoals gepland
  • Tesla vernedert Porsche
    Tesla vernedert Porsche op de Nürburgring

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

Bugatti, dragrace, gallardo, Lamborghini, lp570-4, tuning, underground-racing, veyron

Vorig bericht: « Er passen 25 auto’s in deze supergarage
Volgend bericht: Reminder: Top Gear S22E05, 21u BBC2 »

Lees Interacties

Reacties

  1. mercedesbenz63 zegt

    22 februari 2015 om 12:07

    Is toch wel logisch met al dat kracht

    Login om te reageren
  2. kvdw zegt

    22 februari 2015 om 12:07

    Dat ding is snel zeg! Leuk om te zien dat er geen veelste overdreven bumperkit onder zit.

    Login om te reageren
    • johanhummer9 zegt

      22 februari 2015 om 13:41

      @kvdw: dat zit er nooit op met dit soort autos

      Login om te reageren
      • kvdw zegt

        22 februari 2015 om 15:03

        @johanhummer9: http://www.forcegt.com/car-customization/xxx-performances-883kw-lamborghini-gallardo/

        Login om te reageren
  3. KEV9 zegt

    22 februari 2015 om 12:09

    alleen de Veyron houdt het wel 100.000km vol, die lambo 2km?

    Login om te reageren
    • Foramen zegt

      22 februari 2015 om 14:11

      @Soulmaster: Heb je wel eens gezien wat de onderhoudsintervallen met bijbehorende prijzen van een Veyron zijn? Tegen de tijd dat je die 100.000km hebt gereden kon je drie nieuwe lambo’s kopen.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        23 februari 2015 om 00:33

        @foramen: dat is niet het punt. De Veyron is stervensduur in onderhoud. Nogal al logisch, het is buitengewoon krachtige auto met fabrieksgarantie.

        Ik ben serieus benieuwd hoe al de UGR Gallardo’s het uithouden na 10.000 kilometers. Als ze het enigzins aankunnen: chapeau!

        Login om te reageren
        • Foramen zegt

          23 februari 2015 om 01:19

          @gtwillem: net toevallig een video op Drive (tuned) YouTube kanaal gekeken waar ze een Gallardo Heffner Performance reden, zij gingen tot 800pk twin turbo met als doel de auto nog steeds betrouwbaar en dagelijks bruikbaar te houden.
          Alles daarboven kost je al snel je versnellingsbak, aandrijflijn en eigenlijk alle slijtdelen.

          Login om te reageren
  4. gash zegt

    22 februari 2015 om 12:13

    De rollende start is natuurlijk in het voordeel van de Gallardo met z’n superturbo’s. Daarbij is de kans erg groot dat deze na een middagje dragracen direct terug de garage in kan voor reparaties in tegenstelling tot de Bugatti die vrolijk naar huis rijdt.

    Login om te reageren
    • 2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel zegt

      22 februari 2015 om 13:56

      @gash: Ik neem aan dat hij elektronische boost-control heeft. Kan je de turbodruk verlagen tot bijna niks en rijdt je zo naar huis zonder al te veel slijtage.

      Login om te reageren
  5. MARS zegt

    22 februari 2015 om 12:15

    En nu een veyron met 10 turbo’s!

    Login om te reageren
    • sr20det zegt

      22 februari 2015 om 12:41

      @mars: nou dat is wel heel erg veel lijkt mij :P dan kan je beter de vier turbo’s die er al op zitten vervangen voor vier grotere.. Nee, bij nader inzien, doe maar gewoon niks bij zo’n veyron. Dat is ie niet waard.

      Login om te reageren
  6. berlinetta zegt

    22 februari 2015 om 12:39

    Knappe prestaties, maar ik zou ze allebei niet willen hebben.

    Login om te reageren
  7. maferick74 zegt

    22 februari 2015 om 12:46

    Wauw wat verrassend…. en nu tegen mijn toyota corolla als ik 4 ton er in zou gaan investeren … bla bla bla

    Login om te reageren
  8. jordip zegt

    22 februari 2015 om 13:00

    Is het niet de lamborghini lp 560-4?

    Login om te reageren
    • kvdw zegt

      22 februari 2015 om 13:05

      @jordip: nee 570-4 superleggera

      Login om te reageren
      • jordip zegt

        22 februari 2015 om 13:06

        @kvdw: zag het zelf ook al haha. Maar thanks

        Login om te reageren
  9. w0o0dy zegt

    22 februari 2015 om 13:05

    Perfect voorbeeld van supersnel maar totaal oninteressante video… Waste of MB’s

    Login om te reageren
  10. mrrallycross zegt

    22 februari 2015 om 13:14

    Is dat begin door turbo lag of zou hij rustig beginnen omdat hij anders zijn hele onderstel aan gort trekt?

    Login om te reageren
  11. meepinz zegt

    22 februari 2015 om 14:01

    Ik meende dat Underground Racing ook een exemplaar heeft gemaakt met 2000 pk.

    Login om te reageren
  12. baasbas zegt

    22 februari 2015 om 14:08

    Goed, nu weten we dus dat 1250 meer is dan 1001

    Login om te reageren
  13. motiondrive zegt

    22 februari 2015 om 15:32

    Dragracen… boeiend… Ik heb liever een Gallardo zonder turbo’s om lekker mee door Toscane te banjeren of om mee op het circuit te spelen…

    Login om te reageren
    • stamp zegt

      23 februari 2015 om 10:29

      @motiondrive: Nou. Dat inderdaad. En liever nog een potente stationwagon. Toscane staat niet bekend om z’n brede wegen. En op tv zijn hele stukken weg vaak afgesloten. In real-life heb je ook gewoon tegenliggers. Doe maar een Alfa 156 station V6. Met al wat schade hier en daar en Italiaanse platen.

      Login om te reageren
  14. pagani86 zegt

    22 februari 2015 om 18:21

    Zo op de video lijkt de GT-R sneller te zijn dan de Veyron ook. Maar naast de Gallardo lijken de andere auto’s stil te staan.

    Login om te reageren
  15. wing zegt

    22 februari 2015 om 20:04

    Tegen de sterkste AMS ALPHA zou die Gallardo toch wel wat meer moeite mee hebben. Misschien zou deze Gallardo het zelfs nog verliezen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North