• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Tesla vernedert Porsche op de Nürburgring

Auteur: willeme, gepost 10 september 2021 om 10:07 – 175 Reacties

Tesla vernedert Porsche

We zagen ‘m allemaal aankomen, maar nu is het officieel. Tesla vernedert Porsche tot op het bot. Bij een thuiswedstrijd.

Op 8 juli 2014 in het Estadio Meneirāo in Belo Horizonte was er een ware slachtpartij. Topfavoriet en thuisploeg Brazilië zou wel even de wereldtitel binnenhalen. Daarvoor moest Duitsland verslagen worden. Zoals het een typisch Duitse ploeg betaamt, moet je ze niet uitnodigen voor een feestje. Brazlië werd met 7-1 afgedroogd. Thuis. Au.

We zijn nu 7 jaar verder en een dergelijk gevoel kwam weer naar boven. De afgelopen tijd is er wat strijd tussen de Porsche-fanboys en de Tesla-adepten. Ja, de Tesla is op alle fronten sneller, maar als het erom gaat (Autobahn, Nürburgring), was Porsche nog toonaangevend. Maar nu niet meer. Tesla vernedert Porsche op de Nürburgring.

Tesla Model S plaid

Tesla vernedert Porsche

Nu hing het natuurlijk al een tijdje in de lucht. De Tesla Model S Plaid is een bizar wonder der techniek. De relatief betaalbare liftback maakt zo ongeveer gehakt van alle auto’s in een rechte lijn. En, zoals we nu ook weten, óók op de Nürburgring. Dat meldt Elon Musk op Twitter:

Tesla Model S Plaid just set official world speed record for a production electric car at Nurburgring. Completely unmodified, directly from factory.

Elon Musk, Porsche-slachter

Het wordt nog erger

De bizarre snelheid heeft de oude garde doen grijpen naar wat ‘non-argumenten’ als circuit-rondetijden. Dat maakt nu dus niet meer uit, want een compleet originele en standaard Plaid was bij een normale run al véél sneller dan Porshe Taycan Turbo S.

Next will be modified Plaid with added aero surfaces, carbon brakes & track tires (all things that can be done without Tesla being in the loop)

Elon Musk, gaat Porsche nog verder vernederen.

Dus de vernedering zal nog iets verder gaan dan de tijd van 7:30.909. (ter referentie, de Taycan Turbo S bleef steken op 7:42). Natuurlijk, de Tesla Model S en Porsche Taycan Turbo S zijn geen directe concurrenten van elkaar. De Model S Plaid is veel ruimer, efficiënter, praktischer, sneller in een rechte lijn en dus ook sneller op de Nürburgring Nordschleife. Daarvoor dient een diepe buiging gemaakt te worden. Ook door de petrolheads. Net zoals Brazilië een buiging moest maken voor Duitsland in 2014.

Ook interessant!

  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video
  • Zyrus Taycan Turbo
    Zyrus Taycan Turbo is dik, maar heeft geen S
  • Porsche Exclusive pakt Taycan Cross Turismo beet
  • Video - Porsche Taycan Turbo S vs 911 GT2 RS: wie wint?

Nieuwste artikelen

  • Nieuwe Toyota RAV4 is een dikke bak, heeft altijd een stekker
  • Bijzondere in NL geleverde Hyundai is koning afschrijving
  • Fiat 500 weigert te sterven: nóg een speciale editie
  • Geld teveel? Ferrari-webshop helpt een handje
FacebookTweetPinLinkedIn

nordschleife, nurburgring, Porsche, Taycan, Tesla, turbo-s

Vorig bericht: « Releasedatum Gran Turismo 7 en officiële beelden!
Volgend bericht: Russell gelijkwaardig aan Hamilton, aldus Russell »

Lees Interacties

Reacties

  1. gregorius zegt

    10 september 2021 om 10:17

    Kan iemand me updaten?
    Tesla had toch het probleem (ooit), dat je 2 keer hard kan optrekken en dat hij daarna in een uitrustmodus gaat ( = minder power)? Was dat zo en is dat niet meer zo? Want 7,5 minuten flink doorplanken lijkt me toch een aardige vraag van die batterijen erin.

    O ja. 1 ding wat de Tesla niet heeft en de Porsche wel: een coolness factor. De Tesla Model S ziet er nog steeds uit als een ‘full size rental’ van Hertz in 2000.

    Login om te reageren
    • 993carrera4s zegt

      10 september 2021 om 10:30

      @gregorius: dat was heel vroeger. De nieuwere model 3 heeft daar al geen last meer van.

      Login om te reageren
      • towi1989 zegt

        10 september 2021 om 11:38

        Wat is heel vroeger? In het laatste AB filmpje over taycan vs m3 op de autobahn liep de tesla ook terug.

        Login om te reageren
        • mt03 zegt

          10 september 2021 om 14:04

          @towi1989: maar dat was toch een vroege model 3 dacht ik? Of niet?

          Login om te reageren
          • Pascal zegt

            10 september 2021 om 20:31

            Nee volgens mij was dat een recente (post-facelift) Model 3 Performance. Ik mag Tesla dan tof vinden, maar daar liet de Porsche wel even een stukje kwaliteit zien. Die Model 3 Performance blijft natuurlijk wel een koopje voor wat je krijgt. Het blijft bizar dat een auto van nog niet de helft van de prijs uberhaupt aan zo’n Porsche mag ruiken.

            Login om te reageren
            • Sempiternal zegt

              10 september 2021 om 22:46

              @pascal was wel oudje, eerste lichting model3. Neemt niet af dat daar Porsche inderdaad liet zien wat Porsche kan. En nu doet tesla dat weer.

              Login om te reageren
    • tinnemans zegt

      10 september 2021 om 10:30

      @gregorius; Als ik de fanboys moet geloven is dat probleem voorbij. Maar, als ik de fanboys moest geloven was dat probleem er eerder ook helemaal niet.

      Ik wacht in de tussentijd gewoon af wat die Plaid doet op het traject Hamburg-Munchen tegenover een willekeurige ICE. Dat vind ik veel belangrijker voor een personenauto.

      Login om te reageren
      • Bella Macchina zegt

        10 september 2021 om 11:03

        Hoewel ik daar mee eens ben, moeten we toch de vraag stellen: waarom gaat Porsche dan steeds weer naar de N-ring?

        Login om te reageren
        • tinnemans zegt

          10 september 2021 om 11:40

          @bella macchina; Geen idee. Ik heb echt niets met circuitrijden, ik kijk bij auto’s alleen naar wat het voor mij betekent. Porsche heeft ook geen auto’s waar ik wat mee zou willen, dus ik kan het je niet vertellen.

          Login om te reageren
          • Pascal zegt

            10 september 2021 om 20:37

            Je hebt als ik het goed begrijp dus weinig met circuits, met Porsches en zoals je eerder al aangaf met EV’s en Tesla. Dan doet dit hele topic sowieso weinig voor je vrees ik :)

            Login om te reageren
            • tinnemans zegt

              10 september 2021 om 23:22

              @Pascal; De reacties zijn wel aardig om te lezen. :)

              Login om te reageren
    • okdoei zegt

      10 september 2021 om 10:37

      @gregorius: een Porsche cool noemen. Jij hebt nooit echt opgelet bij Top Gear.

      Login om te reageren
      • dutchneon zegt

        10 september 2021 om 16:39

        Precies, ga maar een keer naar Nurburg…. dan wil je geen Porsche meer, iedereen heeft er daar al een ;)

        Login om te reageren
        • ty5500 zegt

          10 september 2021 om 18:33

          Ik vind dat persoonlijk wel een compliment voor Porsche. Toont dat het erg competente auto’s op het circuit zijn.

          Login om te reageren
    • flutterby zegt

      10 september 2021 om 14:54

      @gregorius: De Model S Plaid heeft enorm veel koeling aan boord. Rich Rebuild heeft op YT daar mooi inzage in gegeven.

      Login om te reageren
    • geen1234 zegt

      10 september 2021 om 18:16

      Volgens mij is het lastig deze test te beoordelen. Als Tesla op afstand je accu programmeert, zodat hij net buiten de garantie kapot gaat. Kunnen ze ook de accu aan gort rijden in een weekend om zo de beste prestatie neer te zetten (misschien kunnen mensen in de elektro techniek daar iets zinnigs over melden)
      En aangezien van Tesla al bekend is dat ze op afstand rommelen met je range, zou het me niet verbazen als ze dat voor het uiterlijk vertoon ook even zouden doen.
      Dus wat heb je aan deze tijd, als je volgend jaar een nieuw accu pakket moet kopen???

      Degene die dit artikel heeft geschreven zat vroeger (of nog steeds?) in een zeepkist, en als hij op enig moment, een hem niet opmerkende, Ferrari rijder voorbij reed, het als een vernedering zag?

      Login om te reageren
    • geen1234 zegt

      10 september 2021 om 18:19

      Ik heb dat gehad met die lotus versie. Mij hadden ze zo kunnen opvoeren als getuige (voor Topgear) toen Tesla, Topgear beschuldigde van de slechte rapportage.

      Login om te reageren
    • ronald_verweij zegt

      10 september 2021 om 20:17

      @gregorius: had niet te maken met de baterij maar met de motor. Die motor was zo’n 30kw en werd tot 320 kw belast voor piek performance. Vloeistof koeling maakte dat dat kon maar dus niet langdurig.

      Login om te reageren
  2. Johanneke zegt

    10 september 2021 om 10:17

    Wat was de tijd van de Taycan?

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      10 september 2021 om 10:26

      7:42 zegt Porsche

      Login om te reageren
      • willeme zegt

        10 september 2021 om 10:35

        @gregorius en @4g63: goede! Ik heb het even in de tekst erbij gezet. Mag ook wel aangezien het het onderwerp is :-D

        Login om te reageren
        • Variomatic zegt

          10 september 2021 om 13:08

          @willeme: vermeld dan ook even dat de bron van de tijd van de Tesla zoals altijd alleen maar weer een twitter berichtje is van Elon en dat deze nog helemaal niet bevestigd is door officials van de Ring.. zolang die er ook niet komt is het wederom een ‘eigen’ meetmethode die dus geen enkele waarde heeft in welke vergelijking dan ook. Vooralsnog is dit dus geen nieuws, maar gewoon weer de gebruikelijke Tesla propaganda..

          Login om te reageren
          • willeme zegt

            10 september 2021 om 13:40

            @variomatic:

            Als Porsche of een andere partij het meldt, nemen we het ook als zoete koek aan ;-).

            Wel grappig om te ervaren dat we hier Tesla-haters én Tesla-propagandisten zijn. Dat geeft wel een heel apart gevoel van binnen.

            Login om te reageren
            • Variomatic zegt

              10 september 2021 om 17:21

              @willeme: haha, ik zeg niet dat jij de propagandist bent maar Elon.. dat jij het klakkeloos voor waar aanneemt moet je verder zelf weten :-)

              Login om te reageren
              • willeme zegt

                10 september 2021 om 17:27

                @Variomatic: Daar heb je een punt!

                Op zich, Elon Musk is de CEO van Tesla. Dus wel een ‘somebody’. Het is de CEO van het meest waardevolle bedrijf ter wereld. Alleen daarom moet je zijn woorden serieus nemen, vind ik. Dat ‘ie af en toe wat optimistisch is, ga ik niet ontkennen.

                Maar Tesla doet hier niet heel veel anders dan andere merken, hoor. Die Porsche tijden worden gereden met een niet standaard interieur en alle mogelijke hardware opties. Die tijd met de Giulia werd gedaan op zachte banden en een coureur met een doodswens ;-).

                De enige tijden die ECHT goed vergelijkbaar zijn, zijn die van Sport Auto en zelfs dan zijn er stiekem best veel variabelen. Dus eigenlijk, die tijden zeggen helemaal niets. Ze leven echter enorm bij het pbuliek, de industrie en dientengevolge doen wij daar bericht van ;-)

              • mark997gt3 zegt

                10 september 2021 om 19:20

                @willeme: Tesla is niet het meest waardevolle bedrijf ter wereld.

              • flutterby zegt

                10 september 2021 om 21:09

                @mark997gt3: nog niet nee.. pam pam paaaam

              • Variomatic zegt

                11 september 2021 om 12:01

                @willeme: saved by the bell :-) volgens AMS is de Tesla tijd (inderdaad de ‘Sport Auto’ meting) officieel bevestigd door een notaris en nu komt het leukste: de Porsche tijd destijds niet, hihi: https://www.auto-motor-und-sport.de/neuheiten/tesla-model-s-plaid-mit-nuerburgring-rekord/

              • Pascal zegt

                10 september 2021 om 20:40

                @mark997gt3 het was voor mij op zich wel helder dat hij hier ‘autobedrijf’ bedoelt.

            • geen1234 zegt

              10 september 2021 om 18:29

              Het grootste deel is geen Tesla hater hier. Dat zijn mensen die tesla fan boys gewoon irritant vinden. Er zijn toch zat voorbeelden te bedenken waarbij personen de aandacht blijven trekken, dat ze irritant worden. Heb je hier Dacia haters? Nee, omdat je niet van die mensen hebt die continu hun auto overwaarderen en dat per se moeten verkondigen als een evangelie.

              Login om te reageren
              • Sempiternal zegt

                10 september 2021 om 20:39

                @geen1234 Dr zijn er zat die een stijf plassertje krijgen van negatief niet belangrijk nieuws mbt tesla. Ook Andersom.

                De hele discussie wordt altijd per definitie gedegradeerd tot oeverloos gemiereneuk in de categorie ja maar hij ja maar hij.

                Als iedereen elkaar lekker in z’n keuze laat en het ook bueno vindt als de ander uit enthousiasme een merk mooi vindt zijn we allemaal blij.

                Zo. Goed weekend

              • flutterby zegt

                10 september 2021 om 21:11

                @geen1234: hier valt het op zich nog mee omdat de gemiddelde autoliefhebber wel ziet wat Tesla heeft gepresenteerd. Op wat generieke media is staat echt enorm veel onzin en echt pure haat jegens Tesla of Musk.

          • Jack zegt

            10 september 2021 om 16:13

            Zoals de kop zegt volgens de auteur, het was om te vernederen!!

            Login om te reageren
          • garp zegt

            10 september 2021 om 22:16

            @variomatic: hedde gij de video niet gezien dan?!?!

            https://youtu.be/Ujp3q_aryRA

            Login om te reageren
            • Variomatic zegt

              11 september 2021 om 10:37

              @garp: kan aan mij liggen, maar ik zie geen specifiek startpunt, eindpunt en geen tijden.. kun je niks mee

              Login om te reageren
  3. fapfap zegt

    10 september 2021 om 10:24

    Wat was de tijd van Porsche, om de mate van de “vernedering” beter in te kunnen schatten?

    En een echte vernedering vind ik het niet, de Plaid is weer een doorontwikkeling van een inmiddels 9 jaar oud produkt. De Porsche Taycan is nu 1 jaar oud ongeveer? Daarnaast is het de eerste E auto van Porsche.

    Login om te reageren
    • heckblende zegt

      10 september 2021 om 10:27

      Draai het om.

      Porsche heeft dus de kans gehad om 9 jaar oude techniek te verslaan. \

      Charles loopt een beetje krom vandaag.

      Login om te reageren
      • torsen zegt

        10 september 2021 om 10:58

        @heckblende: Verdraai het nog verder en dan heeft Tesla de kans gehad om 136 jaar oude techniek te verslaan.
        De Panamera deed vorig jaar dezelfde afstand in 7:25 met 630 pk op 2055 kg.
        Dan komen die 1000+ pk op 2062kg toch een beetje lullig voor de dag.

        Login om te reageren
        • jarnobakker zegt

          10 september 2021 om 14:53

          @torsen: ja maar bij de Tesla vallen er met die snelheden waarschijnlijk iedere kilometer onderdelen af zodat hij steeds sneller word…

          Login om te reageren
          • hotze zegt

            10 september 2021 om 17:04

            😂😂😂

            Login om te reageren
        • garp zegt

          10 september 2021 om 22:19

          @torsen: zonder ceramische remmen en op pilot sport 4s…. Er gaat echt nog heel wat van die tijd af…

          Login om te reageren
      • fapfap zegt

        10 september 2021 om 11:44

        Porsche had ook 9 jaar oude techniek verslagen, dat was de reden voor Tesla om de Plaid te ontwikkelen. En dan “maar” 12 seconden sneller, op een circuit van 20km lang, vind ik voor Porsche nog steeds geen vernedering.

        Login om te reageren
      • tvr1974 zegt

        10 september 2021 om 13:19

        @heckblende: antwoord Porsche: mr als u hard wilt op de nurnburgring dan kunt u beter de 911(GT2-rs) pakken . Die is daarvoor gebouwd en doet een rondje onder de 6:40.

        Login om te reageren
    • willeme zegt

      10 september 2021 om 10:36

      @fapfap: 7:42 van de Porsche, 7:30 van Tesla. Goede vraag, ik heb het even in de tekst vermeld. Dankjewel ;-)

      Login om te reageren
    • geen1234 zegt

      10 september 2021 om 18:32

      Maar het belangrijkste is de accu (volgens mij) die levert het benodigde vermogen. Wie zegt hoeveel keer ze zo een rondje kunnen doen voordat dat ding vervangen moet worden????
      Als ze de capaciteit terug schroeven op afstand zodat hij niet stuk gaat binnen de garantie, kunnen ze denk ik ook het tegenovergestelde.

      Login om te reageren
      • Pascal zegt

        10 september 2021 om 20:17

        Heb je iets om deze claim te onderbouwen? Zo niet, misschien maar beter niet doen.

        Login om te reageren
  4. berlinetta zegt

    10 september 2021 om 10:25

    Toch knap van Tesla om dat voor elkaar te boksen!

    Login om te reageren
    • dakarbemo zegt

      10 september 2021 om 11:43

      Nee, dit is namelijk geen standaard auto….. die miljoenste leugen van Musk is al gewoon debunked. Gaat om auto met flinke aanpassingen en dan is het glas ook nog eens giga getint, kans dat daar een normaal interieur in zit is… 0

      Login om te reageren
      • lars zegt

        10 september 2021 om 13:58

        Dat is niet waar. Tesla is naar de ring gegaan (opnieuw) met een standaard auto

        (Niet de auto die op van die afbeeldingen te zien is)

        Login om te reageren
  5. Charles Taycan 4S zegt

    10 september 2021 om 10:27

    Gefeliciteerd Tesla! Knappe prestatie! Ga ik hem nu kopen? Nee. Intussen ruim 30.000 Taycans verkocht en de teller blijft lopen. Er zijn meer aankoopargumenten voor een Porsche…😉👍

    Login om te reageren
    • Johanneke zegt

      10 september 2021 om 10:36

      Iedere auto waar ik een scherm moet gebruiken om aan te passen waar de lucht van de airco vandaan moet komen, en in welke richting het moet blazen, heeft enkel een mega argument om het niet te kopen.

      Login om te reageren
      • ghini zegt

        10 september 2021 om 11:00

        @Johanneke: vind ik serieus een goed punt, hoop dat fabrikanten meer normale knoppen gaan toevoegen.

        Login om te reageren
        • Bella Macchina zegt

          10 september 2021 om 11:06

          Eens en het lijkt dat de nieuwe Renault Megan eVision daar aan tegemoet komt.

          Login om te reageren
          • henkp1 zegt

            10 september 2021 om 11:47

            Net als alle Renaults trouwens.

            Login om te reageren
            • hotze zegt

              10 september 2021 om 17:06

              Dat is wel een slecht argument om een Renault te kopen. Doe maar een Porsche dan zonder de knoppen.

              Login om te reageren
          • b088y zegt

            10 september 2021 om 16:25

            @Bella Macchina: ik ben nu op vakantie en heb een megane gehuurd . Kan bevetstigen dat Renault nog knopjes heeft en daar waarschijnlijk nog wel even mee door gaan. Zowel materiaal als de plek van de knopjes is nog work in progress. Muziek regel je met een hendel rechts onder het stuur, Cruisecontrol zit op de middenconsule….
            Als iemand nog de goude tip heeft voor reset CC hoor ik het graag.

            Login om te reageren
        • tortuga zegt

          10 september 2021 om 12:32

          @ghini: mercedes heeft in de nieuwe c een vast scherm gedeelte waar die knopjes staan. Zonder dat je eerst menu moet openen en u blazer moet zoeken

          Login om te reageren
      • towi1989 zegt

        10 september 2021 om 11:41

        En een stuur met een hap eruit. Lijkt steeds meer de richting op te gaan van dat ene electronicamerk met een hap uit het logo.

        Login om te reageren
      • invictus66 zegt

        10 september 2021 om 14:32

        Een argument dat ik vaak zie terug komen, maar nog steeds niet begrijp. Zit je dan echt dagelijks aan je airco te prutsen? Airco bediening zit bij mijn auto ook in een touch screen, maar ik stoor me er absoluut niet aan. Heel af en toe gaat hij een graadje hoger of lager, maar verder kom ik daar eigenlijk helemaal niet aan.

        Login om te reageren
        • Lemon zegt

          10 september 2021 om 17:33

          Ja zodra auto een tweede bestuurder heeft (argument jouwe is automaat mijne niet) blijf ik dagelijks klooien met de ventilatie. Nu zoonlief van 6 heeft ontdekt hoe het werkt ben ik nog verder van huis

          Login om te reageren
          • Pascal zegt

            10 september 2021 om 20:20

            Elke moderne auto (sinds +/- 2008) onthoudt de climate control instellingen van de bestuurder aan de hand van de sleutel die er wordt gebruikt en die systemen zijn gemaakt dat er je er nauwelijks aan hoeft te zitten. Bij Tesla is de temperatuur permanent in beeld en kan met 1 tikje worden aangepast naar boven of beneden. Bést wel een non-issue dus dit.

            Login om te reageren
    • goodvibrations zegt

      10 september 2021 om 11:01

      Terwijl Tesla zich suff heeft geëngineerd om dit voorelkaar te krijgen (zijn regelmatig Plaids gespot op de ring). Is VAG bezig Tesla te verslaan in aantallen… En zijn ze in Duitsland op weg naar nieuwe batterij technologie met een capaciteit van 560 Wh/kg.. (nog in ontwikkelingsfase). Ben erg benieuwd waar dit naartoe gaat..
      Op de IAA waren zeer veel begeerlijke elektrische modellen te zien van Audi, Mercedes etc.
      Met een bizar mooi in en ex-terieur.. wat dat betreft is de Plaid ook wel een beetje een “one-trick pony”.

      Login om te reageren
      • JanJansen zegt

        10 september 2021 om 11:21

        @goodvibrations: hiermee bewijzen ze toch juist dat het geen one trick pony is. Niet alleen snel in een rechte lijn maar ook door de bochten en langdurig een hoge acceleratie.
        Zet toch wel een beetje de standaard waar anderen zich aan moeten meten.

        Login om te reageren
        • goodvibrations zegt

          10 september 2021 om 11:49

          Daar heb je eigenlijk wel gelijk in.. Tenzij je “prestaties” als one-trick is.
          Maar inmiddels is het range, prestaties, wegligging en software..
          wishfull thinking van mijn kant ;-). Heb iets meer gun-factor richting Porsche ;-)

          Login om te reageren
        • tinnemans zegt

          10 september 2021 om 23:32

          @janjansen; als ze er nou meer dan 10 minuten over hadden gedaan, dan zou ik langdurige acceleratie nog wel geloven, maar met die 7.5 minuut kun je daar vrij weinig over zeggen. :)

          Laat een standaard EV maar eens een uurtje over een circuit gaan, of op hoge snelheid op een traject op de Autobahn, dat zegt veel meer over hoe gevorderd en betrouwbaar de techniek ondertussen is.

          Login om te reageren
      • flutterby zegt

        10 september 2021 om 15:01

        @goodvibrations: batterij technologie in ontwikkeling zegt niets.. Daar zijn honderden start-ups mee bezig, net als Tesla. Die nieuwe batterij zit niet eens in de Plaid want stond op de planning voor de Plaid+(/Roadster/Cybertruck/Semi).

        Login om te reageren
    • kenner zegt

      10 september 2021 om 13:20

      @Charles Taycan 4S: model S is toch wel vele, vele malen mooier dan die rare porsche.

      Login om te reageren
      • hotze zegt

        10 september 2021 om 17:11

        Smaken verschillen…
        Merkwaardig dat ze niet een paar uiterlijke veranderingen aan de model S hebben uitgevoerd.

        Login om te reageren
    • billymobiel zegt

      10 september 2021 om 13:35

      En nog meer om hem niet te kopen….

      Login om te reageren
    • simonferrari zegt

      10 september 2021 om 18:19

      @Charles Taycan 4S: Voor mij blijft het beste argument om een Taycan te kopen simpelweg personalisatie. De Taycan is helemaal eigen te maken waar je bij de Model S alleen een kleurtje kan kiezen. Dan heb ik natuurlijk nog niet eens over de veel betere afwerking van Porsche.

      Login om te reageren
      • Pascal zegt

        10 september 2021 om 20:23

        De keerzijde van dat argument is dat je een hele dikke portemonnee mag meebrengen. Want bij Porsche betaal je flink voor elke centimeter personalisatie. Maar als geld geen rol speelt, go for it natuurlijk.

        Login om te reageren
  6. 993carrera4s zegt

    10 september 2021 om 10:29

    Indrukwekkend apparaat dat zeker!

    Login om te reageren
  7. Redbart zegt

    10 september 2021 om 10:31

    Als petrohead, zelfde tijd als een Giulia QV dus, gezien het aantal “PK” van de Tesla vind ik dit niet zo speciaal. Ze moeten dus op het rechte eind wat compenseren wat ze verliezen in de bochten. Als het gewicht van de accu’s omlaag gaat, komt er pas de echte winst.

    Login om te reageren
    • ttr6 zegt

      10 september 2021 om 10:51

      Kijk…..dit lees ik graag: Alfa vernedert Tesla! Hulde voor deze comment.

      Login om te reageren
    • ghini zegt

      10 september 2021 om 11:01

      @Redbart: leuk, bedankt voor het vermelden!

      Login om te reageren
    • pyrat zegt

      10 september 2021 om 11:14

      @Redbart: en daar sla je de spijker op z’n kop, de Porsche (en Alfa) zijn een stuk sneller in de bochten. Dus leuker én comfortabeler om bochtige wegen mee te rijden.

      Niks ten nadele van deze indrukwekkende prestatie van Tesla, maar deze tijd wordt nog steeds 80% behaald door snel rechtuit branden.

      Kortom: voor een grootste plasser wedstrijd leuk, maar voor het leukste totaalpakket voor dagelijks gebruik minder bepalend.

      Login om te reageren
    • Sempiternal zegt

      10 september 2021 om 15:44

      @redbart Hulde voor die tijd. Knap! En complimenten mbt de auto. Kwijl wel beetje hierzo van de Giulia…

      ….Maar is natuurlijk verder weer helemaal niet boeiend voor de tweestrijd tussen de auto’s waar dit artikel over gaat. En jij weet zelf natuurlijk ook dat PKs niet alles zeggen dus om dát dan als argument aan te halen..

      Doet het natuurlijk goed bij de rest van de zelfbenoemde petrolheads zo’n comment 🤷🏼‍♀️

      Login om te reageren
  8. lompey zegt

    10 september 2021 om 10:31

    Porsche

    Login om te reageren
    • Bella Macchina zegt

      10 september 2021 om 10:53

      … verliest.

      Login om te reageren
  9. bernoulli zegt

    10 september 2021 om 10:34

    Filmpje! Anders is het niet gebeurd.

    Login om te reageren
    • hanso zegt

      10 september 2021 om 10:46

      7:35 wel 7:30 niet dus tot die tijd is het 7:35

      https://www.youtube.com/watch?v=Ujp3q_aryRA

      Login om te reageren
  10. bottestudent zegt

    10 september 2021 om 10:38

    Niet aangepast… zeker:
    https://twitter.com/Benshooter/status/1436106990816686110

    Login om te reageren
    • dakarbemo zegt

      10 september 2021 om 11:41

      is anyone suprpised? toch ff updaten voor de fanboiiiss dit Autoblog :)

      Login om te reageren
    • ty5500 zegt

      10 september 2021 om 13:52

      Heb je het artikel wel gelezen? De carbon remmen staan erin uitgelegd. Er zou ook geprobeerd worden een tijd te zetten met een exemplaar met carbon remmen en nog enkele aanpassingen om dit naderhand te kunnen aanbieden aan de klanten als een soort track package (wat mij ook wel nodig lijkt als je het circuit op wilt met een dergelijk zware auto).

      Los daarvan is een tijd voor mij pas bewezen als andere professionele coureurs met een auto die niet afkomstig is van de fabrikant een vergelijkbare tijd neerzetten.

      Login om te reageren
      • hotze zegt

        10 september 2021 om 17:14

        Misschien had Max het in 7:20 afgelegd…

        Login om te reageren
  11. toniominestrone zegt

    10 september 2021 om 10:39

    Ik blijf het nog steeds appels met peren vergelijken.

    Login om te reageren
  12. hanso zegt

    10 september 2021 om 10:44

    Nou vernederd is zwaar overdreven
    https://www.youtube.com/watch?v=PQmSUHhP3ug

    Login om te reageren
    • Hubert zegt

      10 september 2021 om 11:12

      Hahaha,
      een 919 Hybrid EVO erbij halen om je punt te maken.
      Denk dat Tesla dus echt een prestatie heeft neergezet.

      Login om te reageren
      • hanso zegt

        10 september 2021 om 23:06

        Ach het is maar net hoe je het brengt. Een regulier Porsche model met letterlijk de helft van het aantal PK is meer dan een halve minuut sneller, heet dat dan ook vernederd?

        https://www.youtube.com/watch?v=PVU52Vhi3lM

        Login om te reageren
        • Paul58 zegt

          11 september 2021 om 07:55

          @hanso: als je met die porsche met 5 volwassenen kan gaan shoppen hij de Ikea is dat zeker wel een vernedering.

          Login om te reageren
    • redbeams zegt

      10 september 2021 om 21:53

      @hanso: Ja je hebt helemaal gelijk wow wat is die 919 ev toch snel zeg

      Login om te reageren
  13. goodvibrations zegt

    10 september 2021 om 10:50

    Auw dit doet gewoon pijn! En dit is ook niet zomaar een verschil!! Vind ik de Taycan cooler? Ja! Vind ik hem nu iets minder cool? Ehmm, ook ja.. Porsche gaat zo de kant op van Alfa Romeo.. begeerlijker, maar rationeel niet de beste..
    Ze waren altijd beide..

    Login om te reageren
  14. kroon zegt

    10 september 2021 om 10:53

    Porsche is hiermee toch nogal in het hemd gezet. Jarenlang super sportwagens, maar nu gewoon gediskwalificeerd door een nieuwkomer die een productiemodel inzet.

    Login om te reageren
    • dakarbemo zegt

      10 september 2021 om 11:40

      alleen is dat “productiemodel” al keihard gedebunked…. andere wielen, grotere remmen, en nog wat andere externe niet met productieovereenkomende elementen en dan is ook nog t gehele kreng zo keihard geblindeerd dat de kans dat het interieur standaard is, klein is

      Login om te reageren
  15. potver7 zegt

    10 september 2021 om 10:57

    “official world speed record for a production electric car at Nurburgring”

    Correct me if I’m wrong – er zijn natuurlijk allerlei ranglijstjes voor rondetijden op de ‘Ring, maar voor zover ik weet bestaat er niet zoiets als een officieel record, laat staan een officieel wereldrecord.

    Neemt natuurlijk niet weg dat dit best een knappe prestatie is.

    Login om te reageren
  16. ghini zegt

    10 september 2021 om 10:58

    Wat is het verschil in tijd met de Porsche dan?!

    Login om te reageren
  17. Bella Macchina zegt

    10 september 2021 om 10:58

    Als een Taycan een supercar is (dixit welbekende reageerder), wat is dan een Tesla model S Plaid?

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      10 september 2021 om 11:52

      Een stevig gemotoriseerd dekentje ?

      Login om te reageren
      • Sempiternal zegt

        10 september 2021 om 14:15

        @amghans Haha heerlijk droog .

        Login om te reageren
  18. lekkerlinksrijden zegt

    10 september 2021 om 11:05

    Pijnlijk

    Login om te reageren
  19. SpeedGeek zegt

    10 september 2021 om 11:12

    Gelukkig staat de tijd van de BMW M5CS nog altijd op 7:29 ;) Tesla is dus niet de snelste auto over een ronden gezien.

    Login om te reageren
    • frank2b zegt

      10 september 2021 om 11:19

      @SpeedGeek: Oprechte vraag: was dat ook een standaard-af-fabriek exemplaar?

      Login om te reageren
      • SpeedGeek zegt

        10 september 2021 om 11:24

        Ja dat was een fabriek exemplaar. Het rondje is gereden door het duitse automagazine ‘Sport Auto’ en was een 7:29:57. Een volle seconden sneller voor een auto met 293pk minder dan de Tesla.
        Lijkt mij dat als BMW zelf een poging doet met een fabriekrijder zoals Nicky Catsburg of wie dan ook, de M5 nog wel een tandje sneller gaat.

        Overigens moet ik mijzelf even corrigeren want de Mercedes AMG GT63S deed een rondje van 7:27.

        Login om te reageren
      • Bella Macchina zegt

        10 september 2021 om 11:29

        Als we Elon mogen geloven wel, het staat trouwens in de text.

        Login om te reageren
        • Bella Macchina zegt

          10 september 2021 om 11:43

          Sorry, niet gemerkt dat het over de BMW ging.

          Login om te reageren
        • potver7 zegt

          10 september 2021 om 11:47

          Hij bedoelde natuurlijk: was die BMW M5CS ook een standaard-af-fabriek exemplaar?

          Het antwoord: Ja.

          Login om te reageren
  20. bpc zegt

    10 september 2021 om 11:14

    Hoezo? De snelste tesla is nog steeds bijna een minuut trager dan de snelste porsche rond de ring…

    Login om te reageren
    • Hubert zegt

      10 september 2021 om 11:16

      Maar in de Tesla kun je er met z’n vieren van genieten.

      Login om te reageren
  21. Hubert zegt

    10 september 2021 om 11:15

    Ik ben eigenlijk serieus benieuwd of dit ook is te doen met auto-pilot functie.
    Misschien enkele rondjes laten inleren, maar dan eens kijken hoe dicht deze tijden dan bij een auto met chauffeur komen.

    Login om te reageren
    • Bella Macchina zegt

      10 september 2021 om 11:28

      Als er maar geen voertuigen van hulpdiensten op het circuit zijn.

      Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      10 september 2021 om 15:50

      @Hubert: BMW had zo’n dergelijk systeem een aantal jaar geleden. Is zelfs nog bij Top Gear geweest. Zij hebben destijds het circuit van TG ingeleerd en de auto reed daarna zelf de baan. Op hoge snelheid ook nog. Nooit meer wat van teruggezien maar was wel tof om te zien.

      Login om te reageren
    • Jack zegt

      10 september 2021 om 16:11

      Boven een bepaalde snelheid schakelde auto pilot uit.

      Login om te reageren
  22. Bella Macchina zegt

    10 september 2021 om 11:26

    Het zou interessant zijn telemetrische gegevens a la F1 te zien om te weten waar precies de Plaid het verschil maakt en misschien ontdekken waar hij nog verbeterd kan worden.

    Login om te reageren
  23. ghost zegt

    10 september 2021 om 11:27

    Geen idee wie of wat Tesla hiermee wil raken? Mij sowieso niet. Tesla zie ik als de eenheidsworst van de toekomst, je oom de trucker rijdt een Semi, je Opa een Model Y, je nichtje een Model 3 en je gekke neef een cybertruck (of hoe die hoekige pick up ook mag heten).
    Leuk dus voor Jan en alleman.
    Ik heb zelf altijd auto’s gereden die zich onderscheiden van het maaiveld, en nog, dus ik zal dus ook nooit een Tesla kopen, hoe goed die techniek dan ook mag zijn. Kan je nog het beste jochie van de klas willen zijn maar het doet mij helemaal niks..

    Login om te reageren
    • Bella Macchina zegt

      10 september 2021 om 11:35

      Een Cybertruck eenheidsworst noemen, tja …

      Login om te reageren
    • potver7 zegt

      10 september 2021 om 11:42

      Dus omdat jij niet geïnteresseerd bent in de auto, is dit voor niemand relevant? Interessante redenatie…

      Los daarvan: hoeveel ‘eenheidsworsten’ kunnen een record op de ‘Ring neerzetten? Dus ja, dan is dit toch ook weer een manier om de wagen boven het maaiveld te laten uitsteken. Dus wees nou maar blij dat er ook ‘eenheidsworsten’ zijn die wat bijzonders kunnen, anders wordt het voor jou onbetaalbaar om nog wat onderscheidends te kopen…

      Login om te reageren
    • billymobiel zegt

      10 september 2021 om 13:43

      Lijkt me dat een Model X ook niet echt als eenheidsworst is te kwalificeren. Los van of het mooi is, zijn de meeste Teslas geen eenheidsworst en lijken minder op de andere merken met het minimalistische design.

      Login om te reageren
    • Sempiternal zegt

      10 september 2021 om 14:13

      @ghost ja een Audi RS3 is echt je kop boven het maaiveld steken… lease slet van vóór het EV geweld met een 5 cilinder, 4 uitlaten en wat plofjes.

      Gechargeerd gezegd natuurlijk. Leuke auto hoor. Daar niet van.

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        11 september 2021 om 09:18

        @Sempiternal: kennen wij elkaar?

        Login om te reageren
        • Sempiternal zegt

          17 september 2021 om 13:33

          @ghost excuus late reactie…

          niet dat ik weet… maar ik kom hier al lang dus heb je auto route redelijk onthouden. Ook een Polo R WRC dacht ik toch?

          Was overigens verder niet persoonlijk bedoeld hè. Vind de RS3 een leuke auto in zijn klasse met unieke sound, ik plaatste het een en ander alleen net weer ff in een ander perspectief als reactie.

          Login om te reageren
    • madhatter zegt

      10 september 2021 om 22:50

      @ghost: wat bedoel je met “raken”?
      Ze rijden een snellere ronde op een racebaan. Het is echt niet alsof ze jou daar persoonlijk mee proberen te beledigen.
      Wel
      Bijzonder dat je het meteen zo opvat.
      Je moet niet je identiteit verbinden aan dit soort dingen.

      Login om te reageren
  24. osmo zegt

    10 september 2021 om 12:25

    Kan zo’n Tesla niet beter met een Dyson vergeleken worden dan met een Porsche?

    Login om te reageren
    • Hubert zegt

      10 september 2021 om 12:37

      Die kenden we nog niet…..

      Login om te reageren
  25. w0ut zegt

    10 september 2021 om 12:47

    De Taycan tijd was toch gedaan met de Turbo, niet? Porsche kan met de Turbo S nog een paar seconden goed maken. 10 seconden goedmaken lijkt me onwaarschijnlijk.

    En volgens mij geeft Porsche er geen f* om. Voor elk van hun produktie modellen vind je wel een sneller (goedkoper?) model bij een concurrent.

    Login om te reageren
    • porsche962 zegt

      10 september 2021 om 12:55

      10 seconden goedmaken is best te doen op de Ring hoor.
      Da’s maar 2% sneller dan de vorige tijd van 7:42 (462s)…😉
      Het is met name de topsnelheid die veel goed kan maken.
      De Plaid gaat sowieso harder dan 260 km/h.
      Porsche Taycan Turbo S loopt 269 (althans, die van mij).

      Login om te reageren
  26. porsche962 zegt

    10 september 2021 om 12:51

    De tijd van 7:42 die Porsche neerzette was trouwens gedaan in een Taycan Turbo, geen Turbo S.
    Ik denk daarom dat Porsche hier bewust op gewacht heeft en gaat straks met een Turbo S (standaard PCCB’s) dat proberen te verbeteren.
    Op papier zijn de Turbo en Turbo S identiek qua vermogen maar in de praktijk blijkt dat de Turbo S meer vermogen heeft (dus niet alleen bij LC)…
    Game on!

    Login om te reageren
    • Sempiternal zegt

      10 september 2021 om 14:11

      @porsche962 Porsche kennende komt dr altijd wel weer een konijntje uit de hoed inderdaad.

      En is alleen maar leuk als neutrale kijker. Bewijst dat ook op EV gebied de krachtmetingen inmiddels reuze interessant kunnen zijn.

      Petje af voor de Taycan turbo S trouwens :-) !

      Login om te reageren
  27. ericc zegt

    10 september 2021 om 13:01

    Als ik elektrisch wil rijden, ga ik naar de kermis….

    Login om te reageren
    • Sempiternal zegt

      10 september 2021 om 13:17

      @ericc hoeeeee haaaaaa hiiiioi. De vrijdag borrel is al vroeg begonnen in huize Ericcc! Ik lig te gieren.

      Proost 😅

      Login om te reageren
    • porsche962 zegt

      10 september 2021 om 15:35

      Prima.
      Wedstrijdje doen wie er het eerst is?

      Login om te reageren
    • flutterby zegt

      10 september 2021 om 15:52

      @ericc: groot gelijk, voor de openbare weg heb je namelijk een rijbewijs nodig.

      Login om te reageren
  28. lekkerdwars zegt

    10 september 2021 om 13:02

    Smullen dit en laten we eerlijk zijn deze battles leveren beter sturende en presterende EVs op. Porsche gaat uiteraard pareren, game on!

    Login om te reageren
  29. Sempiternal zegt

    10 september 2021 om 13:15

    Wel echt petje af voor deze prestatie. Bizar en super knap.

    Denk alleen niet dat Porsche kopers het wat boeit. Porsche zelf wel, doet toch pijn.

    Ach ja. Het eeuwige spelletje mijn lul is groter dan die van jou. Veel mannen hebben er last van

    Login om te reageren
  30. Rick-dos zegt

    10 september 2021 om 13:34

    Iedereen hier commentaar op Porsche. Ooit werd ook gezegd dat de GT-R de 911 Turbo zou killen en dat is ook niet gebeurd. De Taycan is Porsche’s eerste vingeroefening in de EV wereld terwijl Tesla al sinds 2010 bezig is.

    Porsche zal wel weer terugslaan want dat is wat Porsche doet.

    Login om te reageren
  31. Charles Taycan 4S zegt

    10 september 2021 om 13:43

    Bij Porsche kun je er altijd van uit gaan dat hun records kloppen. Bij Tesla is er vaak twijfel: lees hier dat de tijd geen 7:30 maar 7:35 is…. Dat de auto niet geheel standaard is maar andere remmen en velgen etc heeft…. en dat deze tijd niet bevestigd is door officials maar hun eigen tijdwaarneming is… kortom vele vraagtekens weer bij de betrouwbaarheid van Musk zijn Tweet…. 😜 Daarnaast was de tijd van Porsche in 2019 reeds met de 680 pk sterke Taycan Turbo niet de 761 pk sterke Turbo S… er zit nog wat in het verschiet…😉 Verder leuk en amusant om te lezen maar Porsche verkoopt er geen Taycan minder door…. sterker nog … op dit moment zelfs meer omdat Tesla vaag is mbt de levertijden ergens in 2022 van de Plaid….

    Login om te reageren
    • mt03 zegt

      10 september 2021 om 16:58

      @Charles Taycan 4S: zo dat is eruit. Tjonge

      Login om te reageren
      • Charles Taycan 4S zegt

        10 september 2021 om 20:23

        @mt03, ja even ter duiding…en voor de duidelijkheid..😉

        Login om te reageren
    • rs62k5 zegt

      11 september 2021 om 08:22

      Maar het is andersom, ‘ring bron gaf aan dat de 7:45 van de taycan geen officiele tijd is en gezet is met een pre-productie auto die dus wellicht niet helemaal standaard is. https://twitter.com/paulmaric/status/1436455495313752068?s=21 De plaid was echt een fabrieksmodel in een ‘notarised track session. Zijn ook filmpjes van buiten van deze run, normale velgen en brakes.
      De foto’s die overal gepost zijn, zijn van tests in de afgelopen weken.

      Zie ook instagram Misha Charoudin.

      Login om te reageren
    • Redrum zegt

      11 september 2021 om 11:20

      Euhm @charles, dit werd bevestigd door officiele instanties. De gebruikte Tesla was volledig stock.
      De “aangepaste” tijden met de “aangepaste” Tesla zijn op komst. Ook deze zullen gevalideerd worden denk ik aangezien het gaat over mods die ook te koop zullen zijn via Tesla. (Beetje zoals een gtr2 model)

      Over die levertijden….je weet zelf ook goed genoeg waar dit aan ligt, ik denk dat het bij Tesla nogal meevalt.
      Vergeet ok niet dat er een model Y moet worden uitgerold en dat Tesla nog steeds keuzes moet

      Login om te reageren
  32. mt03 zegt

    10 september 2021 om 14:16

    Wat je ook van de auto’s vindt, Porsche of Tesla, dit is toch leuk!! Ik vermoed, gezien de reacties, dat er mensen slecht van slapen zelfs

    Login om te reageren
  33. Poulusma zegt

    10 september 2021 om 15:11

    @willeme

    ‘(ter referentie, de Taycan Turbo S bleef steken op 7:42)’ was dat record niet met een Taycan Turbo (zonder S) gereden? Daar staat mij wat van bij namelijk 😊

    Login om te reageren
    • Variomatic zegt

      10 september 2021 om 17:21

      @poulusma: klopt!

      Login om te reageren
      • Poulusma zegt

        10 september 2021 om 18:35

        @variomatic

        Thnx!

        @willeme

        Ik heb het artikel er even bij gezocht 😊
        https://www.caranddriver.com/news/a29088855/porsche-taycan-turbo-s-nurburgring-lap-time/

        Login om te reageren
  34. schweregustav zegt

    10 september 2021 om 16:59

    We schrijven 1983. Elon Musk was bijna 13 jaar oud en had net de eerste haartjes op zijn zak. Een Duitse meneer Bellof deed 6:11.13. Ik snap best dat je trots bent dat je rijdende tampon na 38 jaar bijna anderhalve minuut langzamer is dan de mighty Porsche 956. Maar om van een vernedering te spreken. We geloven toch niet dat dit echt een productieauto was? We kennen Tesla toch inmiddels?

    Login om te reageren
    • mt03 zegt

      10 september 2021 om 18:03

      @schweregustav: ik vind dat er een verbod moet komen op auto’s die sneller zijn dan een Porsche. Met name Tesla’s. Verplicht een begrenzer. Dan blijft Porsche tenminste het snelst. Zoals het hoort

      Login om te reageren
      • Poulusma zegt

        10 september 2021 om 18:41

        @MT03

        Het slaat überhaupt nergens op dat dergelijke tijden mogelijk zijn voor auto’s die in principe voor het terugdringen van de CO2 gebouwd worden. Van mij mogen ze electrische auto’s die sneller dan pak hem beet 6 seconde op de 100 zitten extra belasten! Of het een Porsche of een Opel is maakt niets uit.

        Login om te reageren
        • Pascal zegt

          10 september 2021 om 22:40

          Het idee om auto’s op basis van prestaties te laten belasten, klinkt als pure jaloezie. Doe het op basis van uitstoot en efficiency, dan praten we ergens over. Want die EV die onder de 5 seconden naar de 100 gaat, doet dat (cradle to cradle ja) nog steeds extreem veel efficiënter dan elke ICE.

          Login om te reageren
      • schweregustav zegt

        10 september 2021 om 18:49

        Een algeheel verbod middels een begrenzer is wel heel draconisch. Hoewel in het licht van spontaan afgebroken draagarmen en software perikelen is het begrenzen van Tesla’s op 140 km/h een begrijpelijke gedachte. Aangezien veiligheidsaspecten bij 250+ km/h niet geheel onbelangrijk zijn, doe je dat liever in een Tesla of in een Porsche? Zelfs de meest hardcore fanboy zou in moeten zien dat Porsche op dat vlak een naam heeft hoog te houden en Tesla nog een lange weg heeft te gaan.

        Login om te reageren
        • mt03 zegt

          10 september 2021 om 19:44

          @schweregustav: daar valt dan ook weer helemaal niets tegen in te brengen😏

          Login om te reageren
        • Pascal zegt

          10 september 2021 om 22:42

          Afgebroken draagarmen… hoeveel jaar geleden was dat inmiddels? Niemand twijfelt eraan dat Porsche betere auto’s bouwt, maar ik heb tot nu toe niet 1 Tesla langs de weg zien staan, dus ze vallen bepaald niet bij bosjes uit elkaar ofzo.

          Login om te reageren
          • Variomatic zegt

            11 september 2021 om 10:33

            @Pascal: nog geen jaar geleden!! https://www.ad.nl/auto/wielophanging-tesla-breekt-af-bij-man-die-200-km-u-rijdt~a8589082/

            Login om te reageren
          • Variomatic zegt

            11 september 2021 om 10:34

            @Pascal: nog geen jaar geleden!!

            https://www.ad.nl/auto/wielophanging-tesla-breekt-af-bij-man-die-200-km-u-rijdt~a8589082/

            Login om te reageren
            • Pascal zegt

              11 september 2021 om 11:03

              @Variomatic ah! Ondanks dat er bij elk merk incidenten voorkomen, is dit wel veel actueler dan ik dacht.

              Login om te reageren
          • Redrum zegt

            11 september 2021 om 11:35

            Oei, het AD erbij halen, ja daar is niet tegen in te brengen 😂😂😂

            https://www.autoevolution.com/news/apparently-no-one-is-investigating-the-vw-id3-fire-in-the-netherlands-168405.html

            Login om te reageren
  35. nore zegt

    10 september 2021 om 17:37

    Komt de Tesla dus tussen de BMW M4 GTS, Porsche Carrera GT, Porsche 911 GT3 RS, McLaren MP4-12C, Ferrari 458 Italia (alle vijf 7.28) en de Ford Mustang Shelby GT350, Audi R8 V10 Plus (beide 7.32).

    Login om te reageren
  36. maferick74 zegt

    10 september 2021 om 18:01

    Keuze: tesla of porsche, nee dat is geen keuze. Ookal rijd de Tesla 10sec sneller, ten aller tijden Porsche

    Login om te reageren
    • Redrum zegt

      11 september 2021 om 11:39

      Dat bepaal je inderdaad voor jezelf of voor de buren: 0-100, 0-200, 1/4, 1/8 mile, badge, inzetbaarheid, uitzicht, innovatie, ….

      Login om te reageren
  37. Pascal zegt

    10 september 2021 om 20:28

    Leuk filmpje, maar het beïnvloedt van helemaal niemand de aankoopbeslissing. Tesla en Porsche zijn helemaal geen concurrenten van elkaar, veel te verschillend. Enige wat Tesla hier bewijst is dat ze serieuze EV’s kunnen bouwen en daarin (nog) keurig voorop lopen, that’s it.

    Login om te reageren
    • Sempiternal zegt

      10 september 2021 om 20:46

      @pascal Exact. En de standaard heertjes hier die natuurlijk gelijk in de vlekken schieten.

      Natuurlijk ome @charles uitgezonderd want die is heerlijk relaxt de afgelopen maanden.

      Login om te reageren
      • Charles Taycan 4S zegt

        10 september 2021 om 23:27

        @sempiternal, wat wil je? 2 EV’s in de garages! Haha! Superrelaxt!😉👍

        Login om te reageren
  38. Charles Taycan 4S zegt

    10 september 2021 om 20:42

    @pascal, he Pascal! Weer terug? Ik miste je al!😉. Tesla en Porsche zijn weldegelijk concurrenten omdat ze de enige merken zijn op dit moment die in dit prijssegment, rond de ton en meer, EV’s aanbieden. Dat Tesla hierin vooroploopt dat ben ik dan weer niet met je eens maar ala!😜

    Login om te reageren
    • Pascal zegt

      10 september 2021 om 22:47

      Ha @Charles :) Het is geen kwestie van mening helaas… Als we kijken naar de feiten: Porsche is heer en meester op gebied van kwaliteit, afwerking en rij-eigenschappen. Maar je kunt niet anders concluderen dan dat Tesla de partij is die het verst vooruit loopt te pionieren als het gaat om EV-aandrijflijnen (inclusief de software). Als je een Model S en een Taycan naast elkaar zet kies ik ook de Taycan hoor, maar ik geef wel ‘credit where credit is due’.

      Login om te reageren
      • Charles Taycan 4S zegt

        10 september 2021 om 23:23

        @pascal, bonsoir! Ben het helemaal met je eens behalve aandrijflijnen daar heeft Tesla mi geen voorsprong op Porsche, wel op software, hoewel ik persoonlijk gelukkig weinig problemen heb daarmee… gelukkig! Was je op vakantie of gewoon een time out hier?

        Login om te reageren
        • Pascal zegt

          10 september 2021 om 23:40

          @charles bonsoir amice! Had even een gezonde time-out, plak er mogelijk vlot weer eentje achteraan. Ik ervaar dat zo’n comment sectie leuk is voor het plaatsen van een losse flodder, maar zich moeilijk leent voor het overbrengen van een beetje nuance en het voeren van een leuke discussie met een beetje niveau. Daardoor niet echt meer mijn medium of choice :)

          Login om te reageren
          • Charles Taycan 4S zegt

            11 september 2021 om 09:46

            @pascal, goedemorgen! Ja door de moderatie zie ik je bericht nu pas… heel irritant dat moderatiebeleid bij AB! Ik begrijp je keuze voor een gezonde time- out… zal er ook eens over nadenken…😉👍

            Login om te reageren
        • Redrum zegt

          11 september 2021 om 11:42

          Je zal zien dat je je mening helemaal zal moeten bijstellen als de nieuwe celletjes binnenkort uit de fabriek rollen…en Munro geeft je toch ook een beetje ongelijk MAAR ik zou het ook geen straf vinden om met een afgeladen Taycan Turbo S rond te tuffen 👍

          Login om te reageren
          • Charles Taycan 4S zegt

            11 september 2021 om 15:04

            @redrum, haha! Nee is idd geen straf!😉👍 Andere cellen of niet, ik respecteer de firma Tesla maar hoef hun produkten niet.😃

            Login om te reageren
            • Pascal zegt

              11 september 2021 om 17:16

              Of jij ‘m zou kopen was niet het punt, of ze voorlopen met EV-techniek wel en dat doen ze aantoonbaar. Of een zekere Porsche-fanboy op Autoblog dat nu wel of niet durft toe te geven verandert daar heel weinig aan ;)

              Login om te reageren
              • Charles Taycan 4S zegt

                11 september 2021 om 17:52

                @pascal, ik begrijp nu nog beter jouw keuze voor een gezonde time- out!😜

              • Pascal zegt

                11 september 2021 om 18:32

                @Charles ik ook ;)

  39. peve zegt

    10 september 2021 om 22:05

    Totaal oninteressant dit. Zet de Tesla over 4 jaar naast de Porsche. Ik weet wel welke er het beste bij staat. Porsche dus.

    Login om te reageren
    • Pascal zegt

      10 september 2021 om 22:50

      Over 4 jaar hebben we de Roadster, dan wordt het pas echt lachen.

      Login om te reageren
      • Redrum zegt

        11 september 2021 om 11:43

        Nee, nog harder lachen 😜

        Login om te reageren
  40. bmwfe zegt

    11 september 2021 om 09:02

    Volgens een artikel van AMS was de officiële rondetijd 7.35,579. waarvan akte.

    Login om te reageren
    • Variomatic zegt

      11 september 2021 om 12:03

      @bmwfe: nee, de baan is nu langer: 20.8 vs 20.6km. De Porsche tijd was op de 20.6 baan gereden en de Tesla op de 20.8. Met 20.6 correspondeerd de 7:30, die moet je dus met de Porsche vergelijken. Staat ook in het AMS artikel.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North