• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Drie gloednieuwe MG Rover auto’s onder de hamer

Auteur: Dennis, gepost 10 januari 2008 om 13:09 – 16 Reacties

Rover 75


Wie wat bewaart, die heeft wat. Dat moet degene gedacht hebben die in 2004 twee speciale Rovers en een MG gloednieuw en ongebruikt opzij zette. De MG Rover group bouwt sinds 2005 geen auto’s meer, dus de kans dat je ergens nog een gloednieuwe MG of Rover op de kop kunt tikken is heel erg klein. Niet zo lang geleden, zijn er toch nog drie geveild.

De eerste Rover was een donkerblauwe metallic Rover 75 met een 4.6 litre V8 Mustang motor en een lederen interieur. Daarmee was dit het meest bijzondere exemplaar van het drietal. Deze werd voor slechts 21.500 euro verkocht.

De tweede auto was eveneens een Rover 75, maar een gelimiteerde LWB (long-wheel base) versie, met licht grijze metallic lak en donkergrijs lederen interieur. Deze werd voor slechts 17.960 euro verkocht.

Tot slot veranderde er nog een MG TF 160 roadster van eigenaar. De cabrio in blauw metallic, lederen interieur en zwarte kap ging voor 14.700 euro met z’n nieuwe eigenaar mee.

De auto’s zijn al bijna klassiekers, dus de prijzen vallen mij helemaal niet tegen. Berg ze netjes op en kijk over 15 jaar nog eens wat ze waard zijn. (via: carscoop)

Ook interessant!

  • Land Rover Range Rover D350 rijtest
  • Video: Range Rover veroorzaakt enorme ravage
  • Miljoenste Range Rover Sport toont het megasucces
  • Land Rover bewaart de foutste Range Rover voor het laatst

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

75, Klassiekers, MG, rover, tf

Vorig bericht: « Column Lotte: Mevrouwtje
Volgend bericht: MMI Avocet van Britse bodem »

Lees Interacties

Reacties

  1. jelle zegt

    10 januari 2008 om 13:13

    mooi mooi mooi, heeft men dan fabriek af rovers geleverd met een 4.6 litre V8 Mustang motor in? :?

    Login om te reageren
  2. Alec zegt

    10 januari 2008 om 13:16

    Damn, zonde dat ze zo goedkoop weg zijn gegaan.
    Ik kan me voorstellen dat als ze op e-bay of dergelijke waren gezet dat ze meer op zouden kunnen brengen…

    Die MG TF is toch wel mijn fovoriet, dat wordt echt een klassieker !

    Ik ben benieuwd of er nog meer mensen zo’n collectie binnen hebben staan.

    Login om te reageren
  3. rikkon zegt

    10 januari 2008 om 13:27

    @ Jelle:

    autoweek 03-03-2004
    “MG-Rover was al langer bezig met V8-motoren. Zo laat de MG ZT die zo´n 8-cilinder onder de kap heeft, niet lang meer op zich wachten. Natuurlijk mocht deze krachtbron niet aan de Rover 75 voorbijgaan. Dat is het merk aan zijn stand verplicht.
    De van Ford afkomstige V8 heeft een inhoud van 4,6 liter. In de 75 levert hij – net als in de MG – 260 pk en een koppel van 410 Nm. De topsnelheid van de nu achterwielaangedreven 75 V8 bedraagt 240 kilometer per uur. De sprint van 0 naar 100 gaat in 7 seconden. Maar eigenlijk is de 75 V8 daarvoor niet bedoeld: het onderstel is helemaal afgestemd op comfort, terwijl bij de MG sportiviteit de boventoon voert.
    Om de 75 V8 ook voor de buitenstaander herkenbaar te maken, heeft de voorzijde een geheel nieuw gezicht gekregen. De grille en de voorbumper gingen opnieuw op de tekentafel en hebben een imposante uitstraling gekregen. In mei begint de verkoop van de Rover 75 V8 in Groot Brittannië. In de zomer volgt de rest van Europa.”

    Login om te reageren
  4. Juppe zegt

    10 januari 2008 om 13:27

    Mustang motor? Zelf had Rover een veel mooiere V8 die inmiddels niet meer geproduceerd worden.

    Heeft die MG TF trouwens nog die K-motor? Ook zoiets moois, alleen niet zo’n goede reputatie qua betrouwbaarheid. Ik vind het eigenlijk nog steeds zonde dat die deal met Honda toendertijd niet door ging, want die hadden leuke dingen met het ontwerp van dat blok kunnen doen.

    Login om te reageren
  5. jelle zegt

    10 januari 2008 om 13:30

    @rikkon: mijn excuses…in 2004 kende ik autoblog nog niet, en heb nog niet de tijd gehad om het hele archief te lezen :roll:

    Login om te reageren
  6. evo zegt

    10 januari 2008 om 13:38

    “Rover 75 met een 4.6 litre V8 Mustang motor (…) Deze werd voor slechts 21.500 euro verkocht”

    Hmmm, waarom worden dit soort berichten gepost nadat de veiling heeft plaats gevonden? ;)

    Login om te reageren
  7. Juppe zegt

    10 januari 2008 om 13:44

    @Rikkon,
    Idd, de 75 had een Ford motor. Dat heb ik nooit geweten, want van Rover’s eigen V8 was ook een 4.6L versie. De Rover V8 was wel een vrij bijzondere motor, hij was namelijk erg licht (net als de K-motor). Hij is zelfs gebruikt door Brabham in de Formule 1, en er zijn 2 seizoenen mee gewonnen.

    Ach, die geschiedenis ;)

    Login om te reageren
  8. jamesBrown zegt

    10 januari 2008 om 13:52

    Beetje vreemd om ze maar 4 jaar te bewaren (al zal de eigenaar z’n redenen zel hebben…)

    Login om te reageren
  9. Benjamin zegt

    10 januari 2008 om 13:57

    Zo dan??

    “….de kans dat je ergens nog een gloednieuwe…”

    Login om te reageren
  10. auto-gek zegt

    10 januari 2008 om 14:56

    bewaar je ze 4 jaar, leveren ze ook nog eens nix op! al met al een slechte investering!

    hoeveel verlies heeft de beste man gemaakt?

    wel leuk om nu te kopen!

    Login om te reageren
  11. Knorrit zegt

    10 januari 2008 om 15:23

    Er rijdt in de buurt van mijn ouderlijk huis een Rover 75 rond. Normaliter zou ik daar niet speciaal mijn hoofd voor omdraaien (niet dat het een lelijk model is) ware het niet dat dit specifieke exemplaar een zeer laag bulderend geluid produceert. Zo te zien is het één van de laatste exemplaren (facelift) en de eigenaar lijkt er ook zeer content mee te zijn, getuige het vaak hoorbare ‘nog-eens-extra-gas-geef’-gedrag. ;-)

    Login om te reageren
  12. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    10 januari 2008 om 17:28

    Vindt het nog veel!
    Ik biedt 250,-…

    Login om te reageren
  13. Tombnolz zegt

    10 januari 2008 om 17:28

    Zou die kerel die ze toendertijd nieuw kocht er dan een zaak aan gedaan hebben? Die prijzen lijken me nogal tegen te vallen. Voor een tweedehands natuurlijk niet, maar als belegging lijkt het me een slechte zet geweest te zijn.

    Login om te reageren
  14. Birger zegt

    10 januari 2008 om 18:42

    Zo weinig geld voor die wagens, had ik het geweten..

    Login om te reageren
  15. Robin zegt

    10 januari 2008 om 21:17

    Gaat dat niet in pond in plaats van euro? Dit is toch niet echt vet pot, man maakt verlies denk ik.

    Login om te reageren
  16. Joost zegt

    29 maart 2008 om 21:03

    Interessant die veiling van drie nieuwe Rovers. Weet iemand waar en wanneer die plaats heeft gevonden?
    Joost

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North