• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Een BMW is de duurste auto om te verzekeren

Auteur: RubenPriest, gepost 4 september 2024 om 08:54 – 23 Reacties

Een BMW is de duurste auto om te verzekeren

BMW rijden komt met een prijs, letterlijk, want het zijn dure dingen in de autoverzekering.

De één is met een paar tientjes klaar, de ander moet meer dan 100 euro per maand lappen. Het is maar net welke auto je hebt, waar je woont, hoeveel schadevrije jaren je hebt, hoe laat de zon ondergaat en of er een braderie is aanstaande zaterdag. Al die variabelen zorgen voor grote verschillen per merk.

BMW duurste autoverzekering

Uit een data-analyse van Independer blijkt dat de auto’s van BMW het duurste zijn om te verzekeren. Gemiddeld gezien zijn BMW-rijders 1.900 euro per jaar kwijt aan premie. Met name de afgelopen jaren is de premie gestegen. In vergelijking met augustus 2015 betalen BMW-rijders maar liefst 83 procent meer.

Wil je het liefst een zo goedkoop mogelijke verzekering dan moet je Citroën rijden. Uit de analyse blijkt dat Citroën-rijders gemiddeld het minste kwijt zijn voor een autoverzekering. De premie op jaarbasis komt uit op 980 euro. Ook hier weer een forse stijging, in vergelijking met augustus 2015 zijn Citroën-rijders maar liefst 98% duurder uit. Andere merken met een lage premie zijn de auto’s van Renault en Fiat.

We zijn met z’n allen meer gaan betalen. De groep die het hardste geraakt wordt zijn de jongeren, zie in vergelijking met augustus 2015 maar liefst 103% duurder uit. Autoverzekeringtechnisch gezien had je beter een jongere in 2015 kunnen zijn dan 2024. Bedoelen ze dat met pechgeneratie? De leeftijdsgroep 55 tot 64 jaar heeft te maken met een premiestijging van bijna 80 procent, dus ook de oudere automobilisten ontkomen er niet aan.

De gemiddelde premie van een autoverzekering is binnen 10 jaar ruim verdubbeld. In augustus 2015 was je nog gemiddeld 582,32 euro per jaar kwijt voor een autoverzekering. Dat is nu 1186,78 euro.

Het zal er de komende jaren niet voordeliger op worden. Auto’s zijn een stuk complexer in vergelijking met 10 jaar geleden. Een kleine schade kan al gauw in de duizenden euro’s lopen. Daardoor stijgen de premies en merk je dat aan je portemonnee.

Ook interessant!

  • Nederlanders hebben meer geld over voor allrisk autoverzekering
    Nederlanders hebben meer geld over voor allrisk autoverzekering
  • Mijn Auto: BMW M2 van Sebas
  • Mijn Auto: BMW M635 CSi van Wicher
  • Mijn Auto video: BMW M3 Competition van Roef

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

autoverzekering, geld, onderzoek

Vorig bericht: « Terugroepactie elektrische MINI, ook in Nederland
Volgend bericht: Volkswagen overweegt voor het eerst fabriek te sluiten »

Lees Interacties

Reacties

  1. tortuga zegt

    4 september 2024 om 09:09

    9 jaar geleden was de peut ook stukken goedkoper. En kocht je een nieuwe C klasse voor 29000euro.

    Login om te reageren
    • RubenPriest zegt

      4 september 2024 om 09:15

      het is allemaal de schuld van de rabobank

      Login om te reageren
    • maotje zegt

      4 september 2024 om 09:16

      In nederland? Voor 29.000 eur?

      Login om te reageren
      • tortuga zegt

        4 september 2024 om 13:04

        Hmm Nederland zal +- 5k meer geweest zijn met BPM. Ja heb toen nog een offerte gehad voor een business solutions C klasse benzine. Geen extra opties. Wel tijdens autosalon van Brussel

        Login om te reageren
    • Richmond zegt

      4 september 2024 om 11:23

      Niet in het euro tijdperk. Volgens mij begon de eerste c klasse bij 50k guldens

      Login om te reageren
      • Johanneke zegt

        4 september 2024 om 17:01

        Denk het ook niet, maar goed, inflatie is wel erg geweest. Mijn auto was in 2006 nieuw 30k. Dat is 45k vandaag. In 18 jaar is je euro gehalveerd in waarde. Jaapiyo heeft wel een punt met zijn Zwitserse Frank theorie. Die is behoorlijk stabiel gebleven.

        Login om te reageren
  2. gilettelubbers zegt

    4 september 2024 om 09:24

    Die M5 straalt gewoon overgewicht uit

    Login om te reageren
    • youknowme zegt

      4 september 2024 om 10:11

      Corpulente auto die nog meer past bij de gemiddelde m5 bestuurder.

      Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    4 september 2024 om 09:24

    Wat heeft de G60 M5 eigenlijk een enorme front overhang zeg! Nooit zo opgevallen, maar het is nog erger dan bij mijn 159…

    Login om te reageren
    • youknowme zegt

      4 september 2024 om 10:12

      Schuin van voren is inderdaad niet de meest flatteuze hoek van de G60.

      Login om te reageren
      • drtim zegt

        4 september 2024 om 10:49

        Welke hoek is dan wél flatteus?

        Login om te reageren
        • Dutchdriftking zegt

          4 september 2024 om 11:10

          6km afstand in het donker.

          Login om te reageren
          • drtim zegt

            4 september 2024 om 12:03

            Dan nog blijft ‘t een uitdaging..

            Login om te reageren
  4. mashell zegt

    4 september 2024 om 09:50

    Het lijkt er wel op dat verzekeringsmaatschappijen totaal niet sportieve merken goedkoper aanbieden en de merken met een sportief imago duurder maken. Zouden de verzekeringsmaatschappijen denken dat de mensen met sportieve auto’s sportiever rijden en zo meer risicos lopen….

    Login om te reageren
    • ouwedibbes83 zegt

      4 september 2024 om 10:40

      Las gisteren in de nieuwsbrief van mijn verzekeringsspecialist idd dat er een verband is aangetoond tussen aantal ongelukken en motorvermogen. Daarnaast waren er merken waar gemiddeld meer ongelukken voorkomen, zoals BMW, Tesla, Bentley.

      Login om te reageren
    • rwdftw zegt

      4 september 2024 om 10:59

      Uit eigen ervaring kan ik melden dat ik vaker last heb van een BMW of Audi die aan het bumperkleven is, dan een Citroën. ’s Avonds laat is het ook vaker het premium segment wat er flink de sokken in heeft.

      Daar komt bij dat auto’s complexer worden en onderdelen duurder. Dat maakt reparatie na schade ook weer duurder.

      En dan hebben we nog het dievengilde, wat in een ongezien moment alle luxe componenten uit je BMW jat en zo voor 10.000 euro schade kan berokkenen. Dus al met al is een BMW een groter risico dan een Citroën.

      Login om te reageren
  5. waterisnat zegt

    4 september 2024 om 12:13

    Wat een hol persbericht zonder een sprankje inhoud. Zijn ze bij independer van de opleiding journalistiek/communicatie oid? Nul over redenen van prijsverschillen of een normalisatie ter duiding; gemiddelde leeftijd? gemiddelde aanschafprijs? veel EV’s? veel leaseautos? Ik bedoel, zeg dan niks.

    Login om te reageren
  6. enrique zegt

    4 september 2024 om 13:35

    Dan zit ik voor mijn dreier nog netjes onder de Citroën, met all risk.

    Niet slecht.

    Login om te reageren
  7. Allison Burgers zegt

    4 september 2024 om 13:50

    Terwijl de meeste nieuwe BMW’s er affabriek al uitzien alsof ze in de kreukels liggen.

    Login om te reageren
  8. Jurgen zegt

    4 september 2024 om 14:24

    En dan nog het door de verzekering verplichte abonnement op het autovolgsysteem van ruim €25,00 per maand, kassa…maar ze maken rijden wel geweldig😀

    Login om te reageren
    • petroldrinker zegt

      4 september 2024 om 15:19

      dat varieert enorm per verzekering, we hebben op onze Ferrari niks in hoeven bouwen voor de verzekering… Maar mijn vader weer wel op zijn Stelvio, de criteria ervoor is mij onduidelijk

      Login om te reageren
    • Diesel Rocks zegt

      4 september 2024 om 19:02

      Allianz eist vanaf 80.000 euro cataloguswaarde een voertuigvolgsysteem EN een peilzender. Univé eist één van beide. ABN-Amro autoverzekering eist niets tot 125.000 euro zolang je maar een werkend klasse 3 systeem hebt, en dat heeft elke moderne auto. Voor mij was ABN-Amro ook nog eens de goedkoopste, Allianz 45 euro per maand duurder en eigen risico van 500 (ABN 150). Univé zat er tussenin.

      Als je een beetje een leuke auto hebt dan is het natuurlijk altijd verstandig om tenminste een peilzender te installeren.

      Login om te reageren
  9. cossiekiller zegt

    8 september 2024 om 10:20

    Wat zijn dit allemaal voor prijzen?? Ik betaal iets meer dan 1000 euro per jaar voor een Mercedes CLS. En dat is dan nog een all-in verzekering mét een vervangvoertuig en repatriëring van alle inzittenden in heel Europa…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North