• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Een crash zoals-ie hoort te zijn

Auteur: evo, gepost 4 juni 2007 om 17:42 – 37 Reacties

Crash Farfus


Af en toe brengen we jullie op de hoogte van wat er zich allemaal in het WTCC afspeelt. Dat dit niet altijd het geval is, heeft met de verschillende interesses te maken: de een wil meer Formule 1, de ander meer DTM, en weer een ander zegt meer Champcar series te willen zien…

Waarom ik zeg dat deze WTCC-crash van afgelopen weekend een crash is zoals alle crashes dienen te zijn? Stiekem zit iedere autosport-kijker te wachten op een heftige crash. Maar dan wel een heftige crash zonder bloedvergiet. Bij deze crash van afgelopen weekend op het smalle stratencircuit van het Zuid-Franse Pau is dit gelukkig ook niet het geval.

Crash Farfus
Crash Farfus
Crash Farfus
Crash Farfus
Crash Farfus
Crash Farfus

Ook interessant!

  • Video: een onaangename verrassing
    Video: een onaangename verrassing
  • Video: BMW 3 Serie maakt onfortuinlijk rondje
  • Video: soms zit alles tegen
  • een uitstekende uitwijkmanoeuvre
    Video: een uitstekende uitwijkmanoeuvre

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

3-serie, BMW, crash, Racing, Video, wtcc

Vorig bericht: « Volvo 244 met super Supra-motor
Volgend bericht: JE Design verprutst nu eens de Touareg »

Lees Interacties

Reacties

  1. Wat_een_gezeik zegt

    4 juni 2007 om 17:44

    SUPER, Vlieg zo door

    Login om te reageren
  2. cl600 zegt

    4 juni 2007 om 17:45

    haha dat wiel dondert der vanaf ! verder een aardige smak idd. die bopper in het groen weet ook niet hoe snel die daar weg moet :p

    Login om te reageren
  3. RScosworth zegt

    4 juni 2007 om 17:47

    zit eigenlijk nooit op een crash te wachten in ieder geval niet op een auto die ik mooi vind. deze auto zit er zo een beetje tussenin :)

    Login om te reageren
  4. m5 zegt

    4 juni 2007 om 17:49

    zit wel een mooi uitlaat systeem onder

    Login om te reageren
  5. Jan zegt

    4 juni 2007 om 17:50

    Foto 1 Gelijk iemand die de gele vlag zwaait. Errug goed!! Zie je in t filmpje ook die baanmedwerker wegduiken?

    Login om te reageren
  6. slk zegt

    4 juni 2007 om 17:55

    Toch wel zonde .

    Login om te reageren
  7. Herman zegt

    4 juni 2007 om 17:55

    hahaha check die vent springen!

    Login om te reageren
  8. ForrestGrr zegt

    4 juni 2007 om 17:56

    Dit toont wel weer even hoe veilig autosport is, want de bestuurder was ongedeerd. Sterker nog de pitcrew heeft zijn auto opgeknapt -met een hele hoop tape-, waarmij hij zelfs de 2e race wist te winnen!

    Login om te reageren
  9. TomRS6 zegt

    4 juni 2007 om 17:58

    Kop Telegraaf: BMW 3-serie zakt alsnog voor de elandproef.

    Login om te reageren
  10. stiggie zegt

    4 juni 2007 om 17:58

    ik heb de tweede race ook gezien en je zag duidelijk een bobbel in zen dak en daarom ging ie ook wat zachter op het rechte stuk maar tog wel knap dat ie wist te winnen

    Login om te reageren
  11. Rick dos zegt

    4 juni 2007 om 18:06

    Is dit goede reclame voor BMW of is dit goede reclame voor BMW?

    Zelfs als de auto zo´n crash meemaakt stap je nog steeds gezond en wel uit. En als je wilt kun je zèlfs met zo´n auto nog een race winnen……..knap hoor! :D

    Login om te reageren
  12. Armada zegt

    4 juni 2007 om 18:06

    Het lijkt bijna of die wagen niets weegt. Zo soepel als ie rondgeslingerd wordt.

    Login om te reageren
  13. Smokin zegt

    4 juni 2007 om 18:16

    @Rick Dos,

    Ik denk dat dit eerder goede reclame is voor Seat, die komen die bocht tenminste op hun wieltjes door.

    Login om te reageren
  14. w0o0dy zegt

    4 juni 2007 om 18:18

    “BMW ondersteboven van bestuurder ipv andersom” ;)
    of iets minder aardig: “Toch maar snel een heleboel Tupperware aan die 3-serie hangen, voor je het weet ligt ie op z’n dak” :p

    Login om te reageren
  15. GOD zegt

    4 juni 2007 om 18:21

    @ Smokin
    hij slipte voor de bocht al weg

    Login om te reageren
  16. Kevski Style zegt

    4 juni 2007 om 18:28

    Ik had het filmpje al gezien. maar toch zijn die snapshots van de bodem erg handig! bedankt daarvoor!

    Login om te reageren
  17. shockey zegt

    4 juni 2007 om 18:30

    @rickDos heel goede reclame, in de tweede race was Farfus toch maar eerst! (met dezelfde wagen)

    Login om te reageren
  18. Kevski Style zegt

    4 juni 2007 om 18:30

    @ Rick Dos:

    Mag ook wel met de extra veiligheidsvoorzieningen die daar in zitten. Dit is alles behalve nog met een normale straatauto te vergelijken, alhoewel ze daar wel op gebaseerd zijn. Je zou het daarentegen wel op een normale auto op kunnen bouwen….

    Login om te reageren
  19. GOD zegt

    4 juni 2007 om 18:32

    WTCC valt reuze mee
    het zijn maar 2l 4cilinders met een paar kleine aanpassingen

    Login om te reageren
  20. joep zegt

    4 juni 2007 om 18:32

    @rick dos, ja maar hij heft wel mazzal dat ie niet vn achter word aangereden, die stoelen van bmw namelijk… ;)

    Login om te reageren
  21. Rick dos zegt

    4 juni 2007 om 18:45

    @Smokin
    Ja, maar dat kan die ook….als je dat wilt. Dat heeft ie de volgende race wel bewezen. ;)

    @shockey
    Dat bedoel ik! :D

    @Kevski Style
    Dat weet ik, maar laten we eerlijk zijn, dit heeft net zoveel met marketing te maken als met racen. En wat ook wel bewonderenswaardig is, is het feit dat ze hem vrij snel hebben opgelapt. En er vervolgens de race er mee winnen.

    @joep
    Mierenneukert! ;) :) :P

    Login om te reageren
  22. Kevski Style zegt

    4 juni 2007 om 18:53

    @ Rick Dos:

    Tuurlijk, maar om nu de link te trekken dat BMW zo een geweldig stevige auto omdat de raceauto sterk is is ook een beetje overdreven. En zo bewonderenswaardig is het ook niet. Elke auto die daar rijdt heeft die eigenschappen. De meeste aanpassingen zijn zo ontworpen dat alles snel vervangen kan worden, en tegen veel grotere krachten kan. Dit had net zo goed met een chevy, alfa of seat kunnen gebeuren. Mijn auto is ook opgebouwd met racen in het achterhoofd, en zal er na een crash ongeveer hetzelfde uitzien als de bmw. En ook daarvan zijn dingen als het vervangen van een koppeling, ophanging, subframe en zelfs de motor ook zo simpel mogelijk gemaakt. Koppeling doe ik maar 3 kwartier over (oude eruit en nieuwe erin). Ik moet het nog zien dat iemand dat kan met een normale auto die er niet op aangepast is….

    Login om te reageren
  23. little zegt

    4 juni 2007 om 19:04

    Mmm, ik zie nog een paar vierkante meters onbenutte advertentieruimte op die BMW…

    Login om te reageren
  24. Rick dos zegt

    4 juni 2007 om 19:26

    @Kevski Style

    Je moet het ook met een knipoog lezen…….oké, dat gaat een beetje moeilijk, maar je begrijpt wat ik bedoel! ;)

    Dat alles zo aangepast is om het zo makkelijk mogelijk te maken dat geloof ik graag. Maar om dan ook nog eens een race te winnen, terwijl je in feiten met een schadebak rondrijdt tegen auto´s die dat niet zijn en om dan nog te winnen ook, vind ik wel bewonderenswaardig.

    Net zoals jij blijkbaar in 3 kwartier een koppeling vervangt. Vind ik ook bewonderenswaardig. Ik doe het je in ieder geval niet na…… :)

    Login om te reageren
  25. Dan zegt

    4 juni 2007 om 20:22

    Voorwiel (ophanging) brak af. Daarom maakte de auto z’n smakker!

    Login om te reageren
  26. Acura zegt

    4 juni 2007 om 21:11

    In de categorie….automatische achterklep open-systeem!!! lol

    Login om te reageren
  27. Boele zegt

    4 juni 2007 om 22:58

    duidelijk een nieuw rechterspiegeltje nodig:d

    Login om te reageren
  28. Poekie Lauda zegt

    4 juni 2007 om 23:11

    vet kampioenschap, vet circuit, vette crash, kortom: autosport op hoog niveau ;)

    Login om te reageren
  29. Adriaan zegt

    5 juni 2007 om 00:49

    @ Acura

    bij rally wagens is de koffer niet gesloten met het slot maar met veren.. op die manier kan de koffer rap open en toe gedaan worden.. in de rally voor een bandenwissel bijvoorbeeld

    http://www.ecrane-usa.com/rally/v2005/?p=foto&rally=12&start=9
    hier te zien, boven de achterlichten

    Login om te reageren
  30. Kevski Style zegt

    5 juni 2007 om 07:02

    @ Adriaan:

    Dat hebben ze niet gedaan omdat het makkelijker open gaat, maar meer omdat het sterker is en lichter weegt. Ik gebruik ze zelf ook voor de motorkap bijvoorbeeld….

    Login om te reageren
  31. retep zegt

    5 juni 2007 om 10:25

    zo, die is goed in rollen….

    Login om te reageren
  32. rick zegt

    5 juni 2007 om 13:08

    foto 2 mooi die wielophanging zitten

    Login om te reageren
  33. Lustigson zegt

    5 juni 2007 om 14:20

    Die marshal rent alleen de verkeerde kant op. Namelijk richting het circuit. Terwijl hij áchter de vangrail staat. :D

    Login om te reageren
  34. FORDGTFREAK!!! zegt

    5 juni 2007 om 16:10

    @ m5 of dat het belangerijkste is

    en autoblog hoe is het nu met augusto

    Login om te reageren
  35. bmwF zegt

    5 juni 2007 om 20:56

    ja maar wat je daar ook zegt,

    de technologie wordt overgenomen van de autosport, in de fabrieken van de fabrieks teams worden ook die onderdelen overgenomen die de grote fabrieksteams “uitvinden”, zoals de F1( daar word meer de betrouwbaarheid en motorische vernieuwingen overgenomen, voor de gewone auto dan) fia gt, wtcc enzv, ( zo zie je maar bijvoorbeeld de kooi in een race auto is voor de veiligheid, daarna werd er in de deuren stalen baren geplaatst, ook voor de veiligheid voor de gewone auto. en deze was als 1 van de eerste technieken die overgenomen werd)

    Login om te reageren
  36. CSL zegt

    6 juni 2007 om 00:02

    wat een vette aërodynamica aan de onderkant zeg!

    Login om te reageren
  37. Tombnolz zegt

    9 juni 2007 om 14:12

    De weg ligt er toch wel vervaarlijk bij hoor.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North