• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Een dik M-pakket op je 116i, kan dat?

Auteur: sir_smokalot, gepost 30 januari 2013 om 18:07 – 152 Reacties

BMW 116i met M-frutsels


Op zich is er weinig op tegen om je tamme auto wat sportieve looks te geven, maar een M-pakketje op de een-na-laagste 1 Serie uit de pikorde plakken, gaat dat niet wat ver?

Tot de komst van de 114i was de 116i BMW’s kleinste instapper: met 136 pk/220 Nm op de achterwielen uit een 1.6 turbo kom je in het dagelijkse verkeer absoluut niets te kort, maar een bommetje, dat is het allerminst. Zeker niet als je in ogenschouw neemt dat in dezelfde koets meer dan 300 pk mogelijk is, indien je voor de M135i gaat.

Een 116i is in het Nederlandse verkeer natuurlijk een stuk verstandiger, dat vond ook de eigenaar van dit exemplaar, en binnen zijn budget was er nu ook nog ruimte voor een M-pakket, met dikke bumpers en mooie grote velgen.

Ik weet dat we de discussie al eens eerder hebben gevoerd, maar had jij in zijn geval hetzelfde gedaan, of was je dan toch voor een kale, maar veel potentere 125i gegaan, met 218 pk en 310 Nm (in 6,4 tellen naar de 100, topsnelheid van 245 km/u)? Deze 116i heeft een nieuwprijs van 41.642 euro, en de 125i begint bij 39.500 euro, dus het kan…

Nadeel is dat je dan wel op lelijke velgen en met een basic interieur rond rijdt. En zo’n 116i oogt toch zeker wel lekker, zoals hij hier staat.

Check de spot, van dylanverschoor, op autojunk!

Ook interessant!

  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Video: dikke BMW ontmoet dikke BMW
  • Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit
    Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit
  • Video: BMW 3 Serie maakt onfortuinlijk rondje

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

1-serie, blauw, BMW, f20, Gespot

Vorig bericht: « Ferrari presteerde ook in 2012 uitmuntend
Volgend bericht: Wheelsandmore Ferrari 458 heeft precies genoeg geel »

Lees Interacties

Reacties

  1. sanjo120 zegt

    30 januari 2013 om 18:10

    waarom niet

    Login om te reageren
    • Benjamin1 zegt

      30 januari 2013 om 18:40

      @sanjo120: juist wel vanwege de bijtellingscategorieën. Lekker zuinig en toch dik uiterlijk. En het is geen Clio 60 PK die eruit ziet als een RS

      Login om te reageren
    • betonstaal zegt

      30 januari 2013 om 20:51

      @sanjo120: de hele buurt hier in Rotterdam hangt zijn bmw 312i vol met M-badges, tupperware aangeheeld met plamuur, lossepols spuitbusverf over ducktape-reparaties, snoekduikvering, rare striping en nummerbordrammelende speaker-systeem.

      Ach, de hele wereld is toch een groot plastic nep facebook circus.

      Login om te reageren
    • BMW316i zegt

      30 januari 2013 om 20:52

      @sanjo120: Ja, dat kan!

      Login om te reageren
    • BMW316i zegt

      30 januari 2013 om 20:53

      @sanjo120: Ja dat kan!

      Login om te reageren
  2. RuVi zegt

    30 januari 2013 om 18:10

    waarom niet?
    Het staat 10x beter en de 116i heeft ook prima prestaties. Zolang hij er geen 1M stickers op plakt is alles toch goed?

    Een 520i met M-pakket kan imho ook, een C180 met ///AMG pakket ook, een S60 d2 R-Design ook.

    Login om te reageren
    • jzaero zegt

      30 januari 2013 om 20:25

      @RudyV: kvind 136pk ook niet weinig nee, prima zo. Als je maar geen Picanto 60pk met DTM spoilers gaat volhangen. Mijn voorkeur gaat echter toch naar een mooi blok.

      Login om te reageren
      • RoT___ zegt

        30 januari 2013 om 20:44

        @jzaero: Onder een 3-deurs Picanto hangt standaard een dubbele uitlaat, nogal over de top aangezien je bij de driecilinder toch flink door moet trappen wil daar een beetje gang in komen. Pas bij >4000 toeren wordt het blokje enigszins wakker, gelukkig dat het drie pittertje dan wel weer een leuk roffeltje op zet.

        Login om te reageren
        • robinio zegt

          30 januari 2013 om 22:21

          @RoT___: Is dat serieus zo? Vond al dat er veel sportversies rond reden, maar ik verdiep me dan ook niet echt in Kia en zeker niet in rugzakwagentjes.
          Treurig hoor. Twee uitlaten is pas verantwoord bij 160pk plus, anders is het uiterlijk vertoon.

          Login om te reageren
          • RoT___ zegt

            31 januari 2013 om 01:22

            @robinio: 3-deurs heeft altijd een dubbele uitlaat, onafhankelijk van de uitvoering. Bij de 5-deurs zit hij keurig achter de bumper, stukken beter.

            Login om te reageren
  3. sanjo120 zegt

    30 januari 2013 om 18:10

    why not!

    Login om te reageren
  4. alcantara zegt

    30 januari 2013 om 18:10

    Tuurlijk ga je eerst voor de motor en dan voor de looks. Wolf in schaapskleren is gaaf, andersom rij je voor lul.

    Login om te reageren
    • Revvji zegt

      30 januari 2013 om 18:28

      @alcantara: Dan rij je voor lul voor mensen die iets van auto’s weten. De meerderheid kijkt gewoon naar het logootje en hoe bruut hij eruitziet. De prestaties leiden ze daar dan uit af, of de looks en prestaties nu congruent zijn of niet, daar trekken de meeste zich weinig van aan..
      Bovendien heeft niet iedereen de zin of het geld om veel te vaak een fortuin achter te laten bij het tankstation..

      Login om te reageren
      • PeugeotGTI zegt

        30 januari 2013 om 20:11

        @Revvji:
        Daar zit je er helemaal naast.
        “Gewone” mensen letten helemaal niet op brute looks of badges.
        De enige mensen die opvalt dat er een M-pakket op zit, zijn de mensen die zien/horen dat het een lullige 116i is.

        Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          30 januari 2013 om 20:20

          @PeugeotGTI: Nee?
          “Mensen” (laten we zeggen de ‘niet-kenners’) zien een ‘dikke’ bak met ‘opsmuk’ zoals grotere luchthappers en diffuser (gewoon een plastic randje achter) en grotere wieltjes. Die denken wauw, dat moet een vlugge bak zijn hihihi!!1….
          En dat willen we natuurlijk allemaal… Dus dat pakket zie je errug vaak.

          Login om te reageren
        • Revvji zegt

          30 januari 2013 om 21:00

          @PeugeotGTI: Lees de reactie van @kaasboerin hieronder eens, dan snap je het misschien beter.. Gewone mensen letten gewoon op badges en brute looks.

          Moet je gewoon eens aan iemand vertellen dat je een 116i/d hebt, het enige dat ze gaan onthouden is dat je een BMW rijdt, met alle assumpties van dien. Net hetzelfde als ze het logo zien of iets dat er sportief uitziet. Die zien een sportieve bodykit, geen M-pakket, en die horen een motor (of liever een uitlaat), geen benzine/diesel/cc’s..

          Login om te reageren
      • lambo4all zegt

        30 januari 2013 om 20:17

        @Revvji: volgens mij zit er kwa verbruik bijna niets tussen de 116 en 125. Allebei viercilinders en verschillen nietveel kwa inhoud.

        Login om te reageren
        • Revvji zegt

          30 januari 2013 om 21:11

          @lambo4all: Klopt, scheelt een litertje volgens Autowiki. Ik woon echter in België en daar maakt is 400cc verschil al veel uit voor wegenbelasting. Ook zal de verzekering voor een jonge kerel niet van de poes zijn met 200+ pk.

          Maar ik bedoelde eigenlijk vooral dat een dikkere motor in de praktijk zeer vaak veel duurder uitkomt.

          Login om te reageren
    • drivingpleasure zegt

      31 januari 2013 om 11:07

      @alcantara: Dat is jouw mening, en een beetje de cultuur hier. Hier in Nederland gaat het om prestaties hoewel je die eigenlijk nergens echt volledig gebruikt. Hoewel je in andere landen de meest goedkope, oude auto’s ziet rijden met dikke velgen etc. Dit is omdat het daar wel mooi is en iedereen zijn wagen een eigen twist wel geven. (Dit verklaard trouwens ook waarom Audi zo ‘hot’ is hier). Hier wil men niet opvallen in andere landen vaak wel..

      Login om te reageren
    • 2800cc zegt

      31 januari 2013 om 13:11

      @alcantara: Jij snapt het tenminste!
      Je ziet het tegenwoordig ook heel veel met die Volvo R-Designs..
      All show, no go!!

      Login om te reageren
      • darkpluisje zegt

        31 januari 2013 om 16:21

        @2800cc: maar dat is omdat de volvo’s zonder R design wel erg saai zijn, met R design ziet het er dan nog een beetje leuk uit (zeker eerste generatie C30)

        Login om te reageren
  5. Brutus zegt

    30 januari 2013 om 18:10

    Zolang er geen M-logo op geplakt wordt of de welbekende M-roosters op de zijkant vind ik het er helemaal prima uitzien..

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      30 januari 2013 om 18:17

      @Brutus: Bij een M-pakket komen er altijd M logo’s aan te pas of je moet ze zelf gaan verwijderen.

      Login om te reageren
      • alcantara zegt

        30 januari 2013 om 18:18

        @alcantara: sorry reactie hoorde bij @racertje, M roosters heb je idd niet maar wel M’s op het stuur, dorpels, pook etc.

        Login om te reageren
        • Brutus zegt

          30 januari 2013 om 19:50

          @alcantara: In dat geval.. Kan het niet. Het bumperpakketje alleen is prima, verder geen poespas, anders is het meer geluid, dan vooruit..

          Login om te reageren
          • Revvji zegt

            30 januari 2013 om 21:43

            @Brutus: Logo’s maken niet zoveel geluid hoor ;)

            Login om te reageren
        • drivingpleasure zegt

          31 januari 2013 om 11:14

          @alcantara: Dat zit bij een M pakket inbegrepen ja. Dit maakt je auto wat sportiever en geeft het wat sportievere looks, daarom neem je ook zo’n pakket. Zelfde geldt bijvoorbeeld voor een Audi S-line, krijg je ook badges opgeplakt en meer niet. Wat is er mis met je auto er leuk uit laten zien? Jaloers dat sommige mensen dit wel kunnen ofzo?

          Login om te reageren
  6. racertje zegt

    30 januari 2013 om 18:11

    Zoals Sanjo al aangeeft, het is prima, zo lang er maar geen M emblemen aan te pas komen…

    Login om te reageren
  7. morty zegt

    30 januari 2013 om 18:11

    Geef mij maar liever een vol aangeklede kleinere motorisering, dan rijden in een zwaardere motorisering en geen luxe. In nederland kan je toch niet knallen en alles dat op de markt is rijd prima. Mijn punto muesli werkt ook naar behoren al moet je boenderen wel uit je hoofd zetten. Dit scheelt weer in de fanmail uit leeuwarden en scheelt eurotjes in de portemonnee aan dieselkosten.

    Login om te reageren
    • rijbewijzer zegt

      31 januari 2013 om 09:31

      @morty:
      ´In Nederland kan je toch niet knallen´

      Wat is dat nou weer voor onzin.. jij gaat zeker met de trein?

      Login om te reageren
      • rijbewijzer zegt

        31 januari 2013 om 09:33

        @rijbewijzer:

        Te snel gelezen, wou er nog achter zetten of een muesli auto whahaha ik weet genoeg, je hoeft jezelf niet aan te praten dat je een goede aankoop hebt gedaan hoor.. Vraag me wel af wat je hier doet als je muesli auto`s meer jouw ding zijn

        Login om te reageren
        • Revvji zegt

          31 januari 2013 om 22:49

          @rijbewijzer: Niet iedereen zoekt hetzelfde in een auto, ook liefhebbers hebben andere smaken. Zolang ik geen geld te veel heb, komt er bij mij ook geen veelverbruiker op de oprit. Maar wat ik hier op AB doe? Dromen bvb. Dat maakt me toch geen mindere liefhebber omdat ik er niet zo veel geld wil aan geven?

          Autorijden is gewoon een pokkedure hobby.. Al zeker als je zelf niet kan sleutelen, want dan blijven ook spotgoedkope “projectjes” buiten bereik. Geld uitgeven is vrijwel altijd risicovol, dus probeer ik dat voorlopig te beperken tot kleinere uitgaven aan minder kostelijke hobby’s..

          Login om te reageren
  8. kapiteinaudi zegt

    30 januari 2013 om 18:11

    Nog steeds ‘out of this world’ lelijk…

    Login om te reageren
    • 620henk zegt

      30 januari 2013 om 19:10

      @kapiteinaudi: bijna net zo lelijk als een audi a3.

      Login om te reageren
      • kapiteinaudi zegt

        30 januari 2013 om 19:58

        @620henk: Véééééél lelijker dan de A3 zul je bedoelen.

        Login om te reageren
        • drivingpleasure zegt

          31 januari 2013 om 11:34

          @kapiteinaudi: Tja als Fanboy zal je ook niks anders zeggen…Ik moet zeggen dat ik hem eerst ook lelijk vond, en sommige aspecten nog steeds. Maar nu ik hem zoveel zie rijden ben ik er al redelijk aan gewend. Van mij mogen ze de grill/koplampen wat aanpassen en dan is het een top wagen. Qua prestaties en rijeigenschappen tja eigenlijk moet je het dan niet eens met een Audi gaan vergelijken want die kunnen er gewoon niet aan tippen..

          Login om te reageren
        • mdemooistelettervanhetalfabet zegt

          31 januari 2013 om 18:43

          @kapiteinaudi: De A3 is inderdaad een stuk beter, weliswaar saai, maar wel gewoon lekker strak. Beter dan dit treurig kijkende monstertje.

          Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      30 januari 2013 om 19:17

      @kapiteinaudi: En nu is dit kijken:
      https://www.youtube.com/watch?v=2xwecTp91-o

      Daarna graag jouw toelichting nog is.. :)

      Login om te reageren
      • kapiteinaudi zegt

        30 januari 2013 om 20:01

        @kaasboerin: 1-serie is nog steeds lelijk, zelfs na het kijken van het filmpje.

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          30 januari 2013 om 20:04

          @kapiteinaudi:
          Je valt in herhaling, dementie op jouw leeftijd is best zorgelijk. Al heb je wel gelijk met het uiterlijk van de 1….

          Login om te reageren
          • Rob zegt

            30 januari 2013 om 22:55

            @jrk68:
            Kaasboerin vraagt naar zijn, eventuele veranderde, toelichting. Doet hij door middel van zijn eerdere reactie te bevestigen. En dan ga jij klagen dat ie in herhaling valt? Beetje flauw, niet waar?

            Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          30 januari 2013 om 20:04

          @kapiteinaudi: Weet zeker dat je hem niet gekeken hebt,, anders had je je naam + logo onderhand al veranderd.

          Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          30 januari 2013 om 21:03

          @kapiteinaudi:

          Lekker puh!

          Login om te reageren
      • racerx zegt

        30 januari 2013 om 21:50

        @kaasboerin: Heerlijk filmpje. Bewijst andermaal dat Audi’s vooral voor poseurs zijn en BMW in eerste instantie voor mensen die van autorijden houden. Tja, 4 nullen op de grille en nummer 5 zit achter het stuur.

        Login om te reageren
        • Rob zegt

          30 januari 2013 om 23:04

          @RacerX:
          Het filmpje bewijst alleen maar, naar mening v.d. presentator, dat de BMW 1 meer scheurijzer is dan Audi A3. Het enige wat bewezen wordt is dat Audi RS3 kopers een ander eisenpakket hebben dan BMW 1M kopers.
          Jouw reactie daar in tegen bewijst dat BMW fanboys nog al moeilijk om kunnen gaan met andermans meningen.

          Login om te reageren
          • kaasboerin zegt

            31 januari 2013 om 07:31

            @Rob: Lololol..
            Ik verbeter je.. Geen eisenpakket..
            Ja, dat er een RS sticker op zit.. Ding verliest op alle vlakken van een cheapie 1 serie..
            Gewoon een handtas dus.

            Login om te reageren
            • Rob zegt

              31 januari 2013 om 10:37

              @kaasboerin:
              Een Aston Martin DBS verliest waarschijnlijk ook op alle fronten van een cheapie Nissan GT-R. Dus mensen die een DBS bezitten hebben ook geen eisenpakket?
              Leer er nou eens mee leven dat niet iedereen geilt op snelle BMW’s.

              Login om te reageren
              • kaasboerin zegt

                31 januari 2013 om 11:34

                @Rob: Oké dude..
                Aston is begeerlijker door een GT-R..
                En daardoor is elke review/nuchtere consumentenadvies hierbij tot stront verklaard..
                Veel plezier met je budget-Colt, prutser.

              • kaasboerin zegt

                31 januari 2013 om 11:35

                door=dan.

              • Rob zegt

                31 januari 2013 om 11:58

                @kaasboerin:
                Oke, en sommigen mensen vinden Audi begeerlijker dan een BMW. Wat is daar nou zo lastig aan te begrijpen?

                En jij veel plezier in je 13-in-een-dozijn BMW, oogkleppen fanboy

              • kaasboerin zegt

                31 januari 2013 om 12:22

                @Rob: Ik stuur je een review en je noemt me direct een fanboy..
                Zoek een comment die duidt op ‘fanboyisme’ en je krijgt €10,-..
                Toch weer een volle tank in die Colt van je.

              • Rob zegt

                31 januari 2013 om 13:11

                @kaasboerin:
                Ach ach, jij noemt mij een prutser, ik jou een fanboy.
                Je mag mij best een prutser noemen, ik ga niet de moeite doen om mezelf te verdedigen of daar tegen in te gaan. Helemaal niet anoniem op het internet.
                Maar als jij het nodig vind om te bewijzen dat je GEEN fanboy bent, moet je dat vooral doen. Maar zoek dan een andere manier daarvoor i.p.v. een beetje met modder te gooien. Hiermee bevestig je mijn mening van “oogkleppen fanboy” alleen maar.

              • drivingpleasure zegt

                31 januari 2013 om 11:42

                @Rob: DBS en GTR zijn hele verschillende auto’s, die koop je ook met andere redenen. Deze auto’s zijn er voor hetzelfde publiek, hetzelfde segment alleen is de BMW een niet echte M de Audi wel een RS en de BMW gewoon stukken goedkoper, dus veel meer waar voor je geld…

          • drivingpleasure zegt

            31 januari 2013 om 11:40

            @Rob: Volgens mij heb jij niet goed gekeken. Hij was inderdaad overdonderd hoe goed deze niet M-car is. Hij verslaat de Audi in het normale rijden, bij Audi klopt het gevoel gewoon niet. Ook heeft de Audi, zoals de meeste Audi’s, last van teveel onderstuur. Het enige punt dat de Audi beter was is met slechtweer condities, en dan alsnog kwam die BMW(met RWD) erg dichtbij met veel grip. Ja de Audi RS3 is een heel klein beetje sneller in een rondje rijden tegen de niet M-car en is sneller in het accelereren naar de 30km p/u. Op alle andere aspecten is het gewoon niks..

            Login om te reageren
            • Rob zegt

              31 januari 2013 om 12:08

              @drivingpleasure:
              Je hoort mij ook niet de Audi verdedigen. Ik geloof best dat de BMW meer waar voor je geld is dan de Audi.
              Het ging mij er om dat sommigen mensen (BMW aanhangers) blijkbaar niet kunnen begrijpen dan ieder mens een verschillende smaak/mening/voorkeur heeft.

              Login om te reageren
          • racerx zegt

            31 januari 2013 om 18:27

            @Rob:

            Koop vooral een RS3 als een (ondersturend) 4wd chassis en image in je eisenpakket zitten. Lijkt me overduidelijk dat in dit geval de BMW gewoon de betere is, iets dat Chris onderstreept. Daarnaast durft Audi ook nog eens significant meer geld te vragen voor wat bij benadering eenzelfde klasse auto is. Erg veel objectieve argumenten om voor de Audi te gaan zijn er dan niet meer, hoewel ik het vijfpitter turbo concept wel erg leuk vind.

            Misschien moet je ook even kijken naar de definitie van ‘in eerste instantie’ en ‘vooral’, waarmee ik bepaalde groepen fanboys trachtte uit te sluiten. Ben ik een fanboy? Een beetje, maar ik ben daarom juist kritisch op alles wat BMW maakt in plaats van dat ik het naar binnen schrok als zoete koek. De M135i is echter gewoon een leuk speeltje in de geest van het merk, alleen de sound engineering in de cockpit is gewoon om te janken…

            Login om te reageren
            • Rob zegt

              31 januari 2013 om 19:25

              @RacerX:
              Nogmaals, ik zit hier de Audi RS3 niet te verdedigen. Daar gaat het mij niet om.
              Ik wil alleen een beetje tegengas geven aan al die mensen die de topmodellen van Audi steevast uitmaken voor slechtsturende patserbakken. En die mensen blijken meestal fanatieke BMW fans te zijn.
              Ik snap die haat en nijd naar Audi niet zo. Qua karakter verschillen Audi’s en BMW’s veel en de kopers dus ook. Waarom kunnen, met name de BMW fans, niet begrijpen dat sommige mensen het karakter van een RS Audi prefereren boven een M BMW?

              Login om te reageren
              • racerx zegt

                31 januari 2013 om 20:44

                @Rob: Tuurlijk, je verhaal heeft een kern van waarheid. Ik vind persoonlijk alleen dat Audi een beetje inspiratieloos te werk gaat. Dan vind ik BMW en Mercedes een veel sterkere identiteit hebben. Ik ben dan ook geen Audi liefhebber en vind het gewoon leuk om af en toe reacties uit te lokken met een lompe opmerking her en der. Soms happen mensen ook nog… ;)

              • drivingpleasure zegt

                9 februari 2013 om 14:43

                @Rob: Natuurlijk mag iedereen zijn eigen smaak hebben, maar voor het karakter van een auto moet je nou eenmaal niet bij Audi zijn. Veel mensen kopen het omdat er een heel goed marketing team achter zit, en omdat ze de stikseltjes(het interieur) zo mooi vinden(krijg ik elke keer weer te horen in eigen kring namelijk). Voor het karakter hoef je daar niet aan te kloppen want de rijeigenschappen zijn gewoon een stuk minder, de kwaliteit van het product (zoals uit een aantal onderzoeken is gebleken) is gewoon een stuk minder. Maar hoe jij de auto beleeft dat is geheel aan jou (wel beïnvloed door de marketing natuurlijk).

  9. Habing zegt

    30 januari 2013 om 18:12

    Ik vind van niet.

    Login om te reageren
  10. ThomasBol zegt

    30 januari 2013 om 18:12

    Als het een lease auto is en deze in een gunstigere bijtelling valt. Ja dat kan dan! Maar persoonlijk had ik voor de 125 gekozen ja.

    Login om te reageren
  11. alcantara zegt

    30 januari 2013 om 18:13

    Maar waarom je deze lelijke slechter rijdende 1 serie met een basismotor halen, als je voor minder geld ook de betere E81/E82 kunt halen met M-pakket én dikke motor?

    Login om te reageren
  12. BartZ zegt

    30 januari 2013 om 18:14

    Ik neem aan dat de bijtelling een rol heeft gespeeld bij de keuze van de auto. Zijn weinig mensen die deze auto prive kopen…

    Login om te reageren
  13. jmeverts zegt

    30 januari 2013 om 18:14

    Moet kunnen, staat m beter dan zonder

    Login om te reageren
  14. Donstil zegt

    30 januari 2013 om 18:15

    Ik zou ook voor een aangeklede 116 gaan tov een 125 kaal. Prima keuze dus,
    Als je dan een 116 met m sport pakket neemt moet je alleen wel je 116i logo laten zitten. Dat doen ze helaas bijna nooit.

    Login om te reageren
  15. hema36 zegt

    30 januari 2013 om 18:15

    Schaap in wolfs kleren!!

    Login om te reageren
  16. norge zegt

    30 januari 2013 om 18:15

    Liever een mooie auto…

    Login om te reageren
    • bofkont zegt

      30 januari 2013 om 18:52

      @norge: Lol wat moet je dan met die caddy en hyundai van je ? ;)

      Login om te reageren
      • norge zegt

        30 januari 2013 om 18:55

        @bofkont: Juist.

        Login om te reageren
        • bofkont zegt

          30 januari 2013 om 19:01

          @norge: Geintje beste Norge ;)
          Over persoonlijke smaak valt nu eenmaal niet te twisten.

          Login om te reageren
  17. 560pkferrari zegt

    30 januari 2013 om 18:23

    Een M-pakket maakt deze 1serie 3 keer zo mooi dan zonder m-pakket, als er dan een minder potent blok in ligt neem ik dat maar voor lief.

    Vooral in dit blauw vind ik hem extra lekker!

    Login om te reageren
  18. mgmgb zegt

    30 januari 2013 om 18:25

    Nee, dat kan niet!

    Login om te reageren
  19. jrk68 zegt

    30 januari 2013 om 18:27

    Waarom niet, scheelt de petjes over 10 jaar een hoop kosten. Misschien dan maar gelijk een 114i met M pakket….

    Login om te reageren
  20. jack_abarth zegt

    30 januari 2013 om 18:28

    Ik zou voor de middenweg gaan. M-pakket vind ik overdreven en een kale 125i lijkt me ook niks. Dus zou gaan voor een “half aangeklede” 118i gaan.
    7,4s naar de 100 is niks om voor te schamen lijkt me zo.

    Login om te reageren
  21. VeniVidiVici zegt

    30 januari 2013 om 18:30

    Hahaha wat een pannekoek die 116i koper. Ik was dan voor een 125i zonder M-pakket gegaan. Waarom? Omdat na een beetje sparen je later een M-pakket en velgen kunt monteren en later een grotere motor gaat niet!!!

    Login om te reageren
    • benzinehoofd zegt

      30 januari 2013 om 19:56

      @VeniVidiVici: Later een andere motor erin kan prima, hoor. Er rijden ook E30s met een V12 uit de E32 750i… Wel even de remmerij aanpassen en even netjes de RDW verwittigen, natuurlijk.

      Login om te reageren
    • marcel_vandenberg zegt

      30 januari 2013 om 21:13

      @VeniVidiVici: Ja maar als je hem in de lease neemt, wordt je niet blij.. ei…

      Login om te reageren
      • VeniVidiVici zegt

        30 januari 2013 om 23:18

        @Marcel: Als het daarom gaat dan moet die kerel maar een Prius nemen i.p.v. een BMW!!

        Login om te reageren
  22. honeyhanger zegt

    30 januari 2013 om 18:34

    Mijn god wat is ie lelijk

    Login om te reageren
  23. Allroundnoise zegt

    30 januari 2013 om 18:41

    Liever wieldoppen en een sterke motor dan velgen en een kleine motor!

    Login om te reageren
  24. VeniVidiVici zegt

    30 januari 2013 om 18:43

    Ow, en iedereen die roept dat hij het voor de bijtelling heeft gedaan snapt het niet. Dan moet hij dus bijtelling betalen op het bedrag van 41642 euro van deze 116i en anders bijtelling op 39500 van de kale 125i. En op het achteraf gemonteerde M-pakket en velgen betaal je geen bijtelling. En er zijn maar genoeg carstylers die M-pakketjes leveren.

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      30 januari 2013 om 18:49

      @VeniVidiVici: Okee kleine aanvulling… Tenzij de 116i in een andere bijtellingspercentage valt,maar over welk verschil t.o.v. de 125i qua maandlast praat je dan nog…

      Login om te reageren
      • jack_abarth zegt

        30 januari 2013 om 19:01

        @VeniVidiVici:

        De 116i is volgens mij 20% en de 125i 25%. Dus een verschil van 25% in maandelijkse bijtellingskosten. Is behoorlijk aantrekkelijk…

        Login om te reageren
        • VeniVidiVici zegt

          30 januari 2013 om 19:18

          @jack_abarth: 5% verschil bedoel je ;-)

          Login om te reageren
          • jack_abarth zegt

            30 januari 2013 om 19:30

            @VeniVidiVici:

            Nee het verschil onderling is 25%.
            Ik probeer jou te overtuigen, dus vertel ik het zo rooskleurig mogelijk ;)

            Login om te reageren
            • VeniVidiVici zegt

              30 januari 2013 om 19:35

              @jack_abarth: Haha ja i’ve got the picture :-)

              Login om te reageren
            • VeniVidiVici zegt

              30 januari 2013 om 19:39

              @jack_abarth: Jij was de geslepen verkoper zeker bij die 116i koper natuurlijk haha

              Login om te reageren
              • jack_abarth zegt

                30 januari 2013 om 19:42

                @VeniVidiVici:

                Zojuist een telefoontje ontvangen vanuit Audi met de vraag of ik nog een paar te dure golfjes voor ze wil verkopen :P

              • VeniVidiVici zegt

                30 januari 2013 om 19:51

                @jack_abarth: Dan is elk te dure verkochte Golfje een dubbele autoverkoop voor VAG gezien het lijstje populaire auto’s qua diefstal. Kom op, doe je best haha :-)

    • e21e30 zegt

      30 januari 2013 om 19:59

      @VeniVidiVici: Ga je eerst maar eens verdiepen in de bijtellingsregels en de kosten want volgens mij weet je totaal niet waar je het over hebt …

      Daarnaast … HAHAHA .. sorry hoor, maar als je een BMW van 40K hebt, ga je niet bij de eerste de beste Sjonnie tuning een set imitatie bumpers halen. Past voor geen meter en alsjeblieft zeg … een originele set achteraf monteren gaat je (ook met gebruikte delen, reken op 10K als je alles goed wilt doen dus met interieur, zwarte hemel, passens sportstuur met airbag, spuiten etc.) een klein fortuin kosten, lekker op je leaser die ja na een x aantal maanden toch weer moet inleveren … ik zit liever in een 118i met lekkere sportstoelen en een dik stuurtje dan een standaard 125i … zeker hier in NL waar je gestraft wordt voor alles wat leuk is.

      Login om te reageren
      • VeniVidiVici zegt

        30 januari 2013 om 21:28

        @e21e30: Verdiepen in de bijtellingsregels haha… Leg het me maar uit dan wiseguy…

        Login om te reageren
  25. bofkont zegt

    30 januari 2013 om 18:54

    Wil wel maar kan niet auto is het nu.
    Echt een schaap in wolfskleren hahaha.
    Maar uiteraard ieder zijn eigen keuzes.

    Login om te reageren
  26. moveyourmind zegt

    30 januari 2013 om 19:05

    Weinig verschil met de 125i eigenlijk. Dat is ook een ik wel wel, maar ik kan niet auto dankzij de drukte op onze wegen en de vele snelheidscontroles.

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      30 januari 2013 om 19:09

      @moveyourmind: True, maar ik moet mijn 318i aardig de toeren injagen op de korte invoegstrook bij de A8 hiero.
      ,s ochtens met -5 voelt dat gewoon niet zo prettig aan voor het blokje.
      Is voor mij al een goede reden om wat vluggers aan te schaffen vroeg of laat.

      Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        30 januari 2013 om 19:44

        @kaasboerin: invoegen en inhalen wordt inderdaad een stuk makkelijker met flink wat vermogen en koppel. Maar soms is het ook wel een heel klein beetje frustrerend dat de auto wel heel graag wil, maar je nog niet lekker door kunt rijden omdat het nu eenmaal druk op onze wegen is. Gelukkig is mijn 9-5 geen auto die continu uitdaagt om het gas diep in te trappen.

        Login om te reageren
        • benzinehoofd zegt

          30 januari 2013 om 20:00

          @moveyourmind: wat voor 9-5 rijd je dan? Heb een tijdje (veel te kort…) in een ’02 9-5 turbo Aero gereden en die vroeg er wel degelijk om! :-)

          Login om te reageren
          • moveyourmind zegt

            30 januari 2013 om 21:13

            @benzinehoofd: Ook een Aero. Natuurlijk gebruik ik dat ding waarvoor hij gemaakt is. En de verleiding is bijna niet te weerstaan als je die diepe roffel hoort bij het optrekken. Maar eenmaal op snelheid en de cruise control er op is het ook een fijne rustige reiswagen.

            Login om te reageren
      • RoT___ zegt

        31 januari 2013 om 01:52

        @kaasboerin: Scheelt dat de 116i door het turboblok prima van onderin oppakt. De ongeblazen blokken moesten het inderdaad meer van de toeren hebben. Bij een koude motor dan maar met een lagere snelheid invoegen, geen zin in een flinke marteling van de mechaniek.

        Login om te reageren
  27. m550d zegt

    30 januari 2013 om 19:16

    Waarom niet? Het exterieur is veel mooier. Ik heb de achterbumper en uitlaten van een M5 laten monteren, veel mooier dan de gapende gaten van het originele model.

    Login om te reageren
  28. voytekbe zegt

    30 januari 2013 om 19:19

    ‘Dikke motor eerst, dan opties’ … Wat een onzin zeg.

    136pk is RUIMSCHOOTS voldoende voor heel vlot mee te gaan in het verkeer. De meeste rijden hier vast met moeite met 100pk onder de motorkap in een Seat Ibiza of Golf.

    125i is niet zo evident voor jonge kerels. Extra verzekering, hogere wegentaks, … Je moet echt wel dom zijn als je een zwaar uitgeruste 116i zou inruilen voor een 125i. Het verkeer gaat toch stapvoets, overal controles op snelheid, … Ik zou dan toch wel liever lekker comfortabel in men lederen zetels zitten met de kontverwarming aan.

    Login om te reageren
    • bofkont zegt

      30 januari 2013 om 19:42

      @voytekbe: Een 125i koop je niet alleen om hard mee te rijden.
      De 125i heeft veel meer souplesse en rust om op dezelfde snelheid te komen dan een 116i.
      En daarbij waar ik woon kun je nog heerlijk knallen als je dat zou willen, amper controles nooit files en genoeg achteraf weggetjes.

      Login om te reageren
      • voytekbe zegt

        30 januari 2013 om 20:00

        @bofkont: Ach man alsof je met 136pk niet vlot kan rijden?

        Ik heb een tijdje gereden met een 318tD compact uit 2004 vroeger, 115pk en ik kan eerlijk zeggen dat van al men auto’s ik het meeste plezier heb gehad met die wagen.

        Voor de 2% van de levensduur van je auto die je gebruik zou maken van het extra vermogen… hele goede investering…

        Login om te reageren
      • RoT___ zegt

        31 januari 2013 om 01:55

        @bofkont: 116i komt prima op snelheid. Al is de sportstand wel een aanrader, blokje is dan net even lekkerder bij de les.

        Login om te reageren
        • bofkont zegt

          31 januari 2013 om 09:37

          @RoT___: Oh dat geloof ik absoluut wel hoor.

          Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      30 januari 2013 om 20:24

      @voytekbe: overal controle op snelheid? Gast ik welke wereld leef jij? Na 3x weet je toch wel waar ee gecontroleerd wordt of niet? Gebruik je verstand (flitsmeister, ff internet, oogje voor VAG-auto’s in de berm) en je kan bijna over gewoon 100 rijden waar je 80 mag. Of 140 waar je 120 mag.
      En voor je het gaat vragen. Laatste half jaar 1 boete, 54kmh in 50km zone.

      Login om te reageren
  29. Svda zegt

    30 januari 2013 om 19:21

    Liever een 125 dan dit.Wil je M pakket spaar je gewoon door.

    Login om te reageren
  30. Tommy2 zegt

    30 januari 2013 om 19:22

    Als je toch al voor een einser gaat maakt de rest niet zoveel meer uit.

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      30 januari 2013 om 19:28

      @Tommy2: Hoezo? Of je een 114i of 135i rijdt maakt namelijk nogal wat uit in het rijplezier.

      Login om te reageren
      • Rob zegt

        30 januari 2013 om 23:10

        @alcantara:
        Hoezo? Of wordt rijplezier tegenwoordig gemeten aan de hand van pk’s?
        Volgens mij is rijplezier een subjectief iets dat verschilt van persoon tot persoon.

        Login om te reageren
  31. toroloco zegt

    30 januari 2013 om 19:24

    Een BMW M is niet exclusief genoeg, dus waarom niet.

    Login om te reageren
  32. undifined1 zegt

    30 januari 2013 om 19:28

    gewoon een 125 kopen, en dan na een paar jaar 2e hands voor ene prikkie wat leuke opties erbij scoren.

    Login om te reageren
  33. FrostbiteNL zegt

    30 januari 2013 om 19:42

    Ik heb zelf een BMW 120i uit 2008 met een M-pakket erop. Ook die auto heeft ruim 40.500 euro nieuw gekost… Hoewel een 120i 170pk heeft en in 7,7 seconden naar de 100 km/h gaat dus wel weer een stukje sneller is dan een 116i.

    Verder vind ik het prima kunnen. Ik vind een standaard 1-serie een beetje aan de saaie kant omdat je ze overal ziet. Met een M-pakket erop is het daarin tegen weer een wat dikkere/uniekere auto om te zien.

    Login om te reageren
  34. e21e30 zegt

    30 januari 2013 om 19:51

    Kan aan sommige reacties wel merken dat er hoop pubers zitten die totaal nog een rijervaring hebben … je hebt in Nederland helemaal niets aan vermogen … als je niet in de file staat, wordt je wel geflitst of liggen er van die drempels op straat. Ik heb voor dagelijks gebruik een 118i van de vorige generatie, ook met M pakket af-fabriek, High Executive en een zooi losse opties. Ik sta de helft van de tijd in de file, de andere helft kan ik niet meer dan met het verkeer mee rijden … ik geniet liever van alle luxe die ik nu heb dan die enkele keer dat ik de “dike” motor misschien een keer zou kunnen gebruiken … 143 PK op dat gewicht is meer dan genoeg om snel mee te kunnen komen. In het weekend pak ik de 325i (E30) wel weer …

    Login om te reageren
  35. bmwunited zegt

    30 januari 2013 om 19:57

    DOEN!

    En dan chippen. AC Schnitzer gaat al naar de 200 pk.

    Login om te reageren
  36. ronin1130 zegt

    30 januari 2013 om 20:00

    Uberhaupt geen 1-serie kopen. En al zeker niet voor zo een bedrag. Daar is wel wat leuker en zeker mooiers voor te versieren.

    Login om te reageren
  37. g00f81 zegt

    30 januari 2013 om 20:09

    Goeie keus…kleur is ook top! precies zoals mijn configuratie eruit zag…
    Helaas is het B label en is het lease bedrag 150 euro hoger dan een Golf VII met dezelfde nieuwprijs, ik moest dus wel voor de Golf gaan (wel een hele dikke) maar diep van binnen had ik liever deze gehad.

    Login om te reageren
  38. BaRa zegt

    30 januari 2013 om 20:14

    Goh, het bevestigt gewoon dat BMW een merk is dat ook populair is bij ricers. Tuperware om een auto er “beter” te doen uitzien is nogal infantiel, want ofwel betekent het dat een BMW zonder die waar er niet goed uitziet (en dan perst BMW je nog meer uit dan al het geval was, en wie ben je dan om daar in te trappen), ofwel dat de mensen die er voor kiezen geen gevoel voor matiging en balans kennen. Mooi zal het slechts zelden zijn, maar het past perfect bij een bepaal klantenprofiel.

    Login om te reageren
    • erico zegt

      30 januari 2013 om 21:02

      @BaRa: ik rij geen bmw voor het uiterlijk, meer voor de rij eigenschappen

      Login om te reageren
  39. PeugeotGTI zegt

    30 januari 2013 om 20:16

    Diegenen die zwetsen over bijtelling in deze discussie, hebben geen recht van spreken.
    Een M-pakket op je leaseslet slaat nergens op, je krijgt toch geen band met die auto als ie niet van jou is.
    Echte autoliefhebbers hebben een eigen auto.
    Ook als ze al een leaseslet op de oprit hebben staan.

    Login om te reageren
    • marcel_vandenberg zegt

      30 januari 2013 om 21:15

      @PeugeotGTI: Niet iedereen kan een peugeot GTI betalen…

      Login om te reageren
  40. E34M5Touring zegt

    30 januari 2013 om 20:26

    Tuurlijk kan dat. Als je dat nou mooi vind. Lekker om tegenaan te schoppen, dat snap ik natuurlijk wel, want, op een 116i PROEST hahaha, loser,poser en al die andere rommel. Hier rijdt iedereen de M135i, van Gazelle. Of de RS3 van Piaggio. Mag in de handen knijpen als je baas je zo’n ding doet ipv een Honda Insight met Type R pakket.

    Login om te reageren
  41. erico zegt

    30 januari 2013 om 20:42

    Ook een 1 serie rijdt als een bmw, dat is het belangrijkste

    Login om te reageren
  42. tjorque zegt

    30 januari 2013 om 20:53

    zelfs met de 1.6i kan dit bakje more than a lot of us can handle…

    de wegligging van de 1 reeks is subliem!

    Zo hou je nog wat centen over voor een chip als je garantie periode voorbij is :)

    Login om te reageren
  43. marcel_vandenberg zegt

    30 januari 2013 om 21:01

    Ja… wtf! dit is mijn auto!!
    4 maanden geleden gekocht… no shit…

    Login om te reageren
  44. g00f81 zegt

    30 januari 2013 om 21:03

    Leuk he op een forum mensen afkraken…kansloos natuurlijk maar wel leuk.
    als ik meer geld had had ik wel een E30 voor de deur staan maar dat kan helaas niet…ben heel blij met een lease bak die me geen reet kost :).

    Login om te reageren
  45. g00f81 zegt

    30 januari 2013 om 21:05

    wel een M3 E30 natuurlijk!

    Login om te reageren
  46. marcel_vandenberg zegt

    30 januari 2013 om 21:09

    En btw… Deze is sneller zijn mijn 118i van de vorige 1 serie… Heerlijke auto voor lange afstanden, maar ook met bochtenwerk weet hij wel raad. Leren bekleding, stoelverwarming, automaat, M sportstuur, en een lekker dik uiterlijk.. Ik vinnum mooi. Anders had ik hem ook niet gekocht ;)

    Login om te reageren
  47. jrmpower24 zegt

    30 januari 2013 om 21:14

    ja. staat gewoon lekker!

    Login om te reageren
  48. Revvji zegt

    30 januari 2013 om 21:20

    Geef mij maar gewoon die 116i, zonder M-pakket. Dan hang ik de overgebleven centjes wel aan opties binnenin, daar heb je meer aan onder het rijden.. Die 125i heb ik niet nodig, want dan ben ik binnen de kortste keren m’n rijbewijs kwijt of hangt ie tegen een boom..
    En als er dan nog wat af kan, dan nog een setje velgen en/of een chip.

    Login om te reageren
    • C220AMG zegt

      30 januari 2013 om 23:04

      @Revvji: want met een 116i kun je niet harder rijden dan toelaatbaar en kun je je niet om een boom heen vouwen?

      Prima overigens, daar is het m pakketje toch voor? Ik deed ’t niet anders op m’n C220CDI die hing ook vol met AMG onderdelen, zonder de plak logo’s uiteraard.

      Login om te reageren
      • Revvji zegt

        31 januari 2013 om 12:58

        @C220AMG: Jawel, maar volgens mij vraagt die 125i er veel meer naar. En als je minder moeite hoeft te doen om gek te doen, dan doe je het sneller, lijkt me.. En dubbel zoveel pk’s zorgt ervoor dat ie wel een stuk sneller uitbreekt, denk ik?
        Het is trouwens ook maar een gevoel (ik heb enkel nog maar met een nieuwe 116d gereden), dus ik kan er gerust ook naast zitten ;)

        Login om te reageren
  49. mightymike zegt

    30 januari 2013 om 21:21

    Wat een trieste sloeber ben je dan zeg. Je koopt toch ook geen rijtjeshuis en plakt er een foto voor van een villa!!

    Login om te reageren
    • erico zegt

      30 januari 2013 om 21:29

      @mightymike: als je een nieuwe 1serie rijdt ben je geen trieste sloeber

      Login om te reageren
    • 135i zegt

      30 januari 2013 om 21:36

      @mightymike: Heb je misschien nog een goede vergelijking? Want dit slaat echt nergens op..

      Login om te reageren
  50. mierenneuker zegt

    30 januari 2013 om 21:24

    Jammer dat hij niet de M-sport remmen erbij heeft besteld, dan is het een echte schaap in wolfskleren.

    Login om te reageren
  51. 135i zegt

    30 januari 2013 om 21:35

    Dit moet zeker kunnen! Al zou ik persoonlijk minimaal de 118i kopen. Maar zeker dik hoor deze 1er!!

    Login om te reageren
  52. Onehp zegt

    30 januari 2013 om 22:40

    Ter illustratie: de Zafira OPC die een paar uur later op autoblog staat: 0-100km/h in 8,9s

    116i: 0-100km/h in 8,5s

    Conclusie: tuurlijk kan daar een M-paketje op.

    (+1 als je het eens bent)

    Login om te reageren
  53. 320ci zegt

    30 januari 2013 om 23:46

    Leuk autootje hoor. Mijn 320ci is “nog” trager in accelereren maar ook deze is sneller dan 75% auto’s in het verkeer. Verder is de nieuwe 1 serie een stuk aangescherpt, en helemaal met een M sportpakket zal het behoorlijk bochtjes kunnen pakken.

    Login om te reageren
  54. natos zegt

    30 januari 2013 om 23:47

    Ongelofelijk hoeveel onzinnige reacties er geplaatst worden op AB. Je hoeft maar wat te roepen en er is altijd wel iemand die het beter weet.

    We hebben te maken met leraren (die de taalfouten eruit plukken), deskundigen (die alles denken te weten), ervaringsdeskundige(die gek genoeg alles hebben meegemaakt), auto-eigenaren (die in feite nog 15-jarige pubers zijn) en nog vele andere niet nader te noemen figuren.

    We kunnen er vergif op innemen dat ook hieruit een reeks reacties zal voortvloeien.

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      31 januari 2013 om 01:06

      @natos: Want daar is het je tenslotte om te doen.

      Login om te reageren
  55. fconderkantlat zegt

    31 januari 2013 om 00:10

    ik ga dan liever voor een mooi rustig interieur, een m-pakket is mooi voor het oog, maar als je gebruik maakt van je auto kan je toch niks van de buitenkant zien en gebruiken, dus liever fijne stoelen en een automaat en een goede audio installatie en eventueel een navi

    Login om te reageren
  56. nvandijk zegt

    31 januari 2013 om 10:13

    Wij hebben twee weken geleden de auto van mijn vrouw, een 116i met M-pakket opgehaald bij de dealer. De keuze bij ons was een volgeladen 1-serie met een mooi interieur en exterieur of een kale(re) 118 of 125. De keuze was makkelijk zeker met de huidige brandstof prijzen. De 116i heeft ons allerminst het idee gegeven dat we met een onderbemeten auto onderweg zijn.
    Mijn antwoord op de stelling: ja het kan!

    Login om te reageren
  57. popoff zegt

    31 januari 2013 om 10:19

    Past goed in de jaren 90 animatie serie ‘de bluffers’
    Ieder het zijne (m/v) ik zou hem zo niet hoeven.
    Liever een M1-M die er uit ziet als een ‘beetje sportieve’ 116i. Vind ik peroonlijk meer humor.

    Login om te reageren
  58. ar156sw zegt

    31 januari 2013 om 10:40

    Tja, het kan, dat bewijst de foto… BMW zal het alleen maar toejuichen natuurlijk, dus als echte BMW “fan”, doe je het natuurlijk ook gewoon.

    Persoonlijk zou ik het dan weer niet doen. Beetje teveel show en te weinig go. Vind dat je dat sowieso veel ziet tegenwoordig, (motorisch) instapmodellen met sportbumpers, 17+ inch velgen, diffuser… zou ik toch eerder net een iets dikker blokje nemen en iets normaler uitgedost.

    Beetje nette velgen en interieur en het is prima wat mij betreft :)

    Login om te reageren
  59. ar156sw zegt

    31 januari 2013 om 10:59

    Overigens kost een M-sport pakket voor een 118i nog geen 4000 euro. Met 18 inch velgen iets over de 4000… denk dat het M pakket op deze auto nog de minste “verkwisting” is. Een helemaal kale 116i kost 27990. D’r zit dus voor zo’n 14000 euro aan opties op O.o (Zo’n 50% van de basisprijs…). Voor 30991 euro koop je een kale 118i (met 170pk ipv 136). Maar, de aap komt uit de mouw als je naar de bijtelling kijkt: 20% voor de 116i vs 25% voor de 118i. Zal dus wel geleased zijn. En dan kunnen we denk ik concluderen dat de eigenaar wel graag “het mannetje” (man/vrouw) wil zijn, maar liever niet teveel wil betalen en eigenlijk de snelheid van de auto niet zo heel belangrijk vindt.

    Maar ja, zijn/haar auto, zijn/haar keus. Wat je ook vindt van iemand’s autokeuze, je er druk over maken is altijd triester :)

    Login om te reageren
  60. drivingpleasure zegt

    31 januari 2013 om 11:03

    Ziet er goed uit! mooie foto…

    Login om te reageren
  61. kaeser zegt

    31 januari 2013 om 13:21

    1M geluid uit je boxen en het plaatje is compleet!

    Login om te reageren
  62. bartsmit zegt

    31 januari 2013 om 21:24

    Een kale 125i sucks too…. Elke dag erger je je aan die hoge auto op te kleine velgen en die standaard bumpers en H7 lampen is zooooo 1999.

    Login om te reageren
  63. bartsmit zegt

    31 januari 2013 om 21:28

    Aan de andere kant is een 116i met M-Pakket zoiets als Syllie van der Vaart zonder geile sex.

    Login om te reageren
  64. totske zegt

    3 februari 2013 om 11:46

    Mot die gene zelf wete

    Login om te reageren
  65. mpakket zegt

    14 februari 2013 om 22:09

    Of het kan of niet kan, daar heeft iedereen wel een mening over, maar nu heb ik toevallig een 116i met m-pakket in Estoril blauw en wilde toch even mijn beweegreden om deze uitvoering te kiezen met jullie delen.
    Ik zocht een auto in de 20% bijtelling(ja echt) met een beetje pit, de meeste 20% zijn 100pk(bijvoorbeeld de 114i)motoren en dat is wat mij betreft te tam. De kleur was doorslaggevend, die was als eerste gekozen, maar dus alleen icm met Mpakket, wat weer een ander voordeel gaf, want persoonlijk vond ik de 1-serie een beetje een vrouwenauto en met het m-pakket wordt hij toch wat mannelijker! Verder ben ik van mening dat een Mpakket net als de S-line van Audi meer een pakket is met designdetails(dikker stuur, aluminium voetsteun, ik heb ook de blauwe remklauwen) wat de auto echt mooier maakt en geen M-performance wat weer meer met prestaties te maken heeft. Verder kan je inderdaad niet makkelijk een grotere motor in de auto gooien voor betere prestaties, maar inmiddels gechiptuned en van 136 naar ca 180pk in 500 euro! Hij was al niet traag, maar nu is het wat mij betreft prima in orde.

    Login om te reageren
  66. mpakket zegt

    14 februari 2013 om 22:27

    Trouwens zijn de 118i of 125i inderdaad 25%bijtelling(de 116i icm mpakket per 2013 ook), de 116i icm mpakket was in 2012 nog 20%. Dit betekent dat de aanschaf van een “kale”125i of 116i met mpakket misschien wel bijna gelijk liggen, maar door de 5% minder bijtelling betaal je per saldo maandelijks 20% minder bijtelling.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North