• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Een eerbetoon: Audi quattro concept

Auteur: robbie, gepost 29 september 2010 om 23:22 – 78 Reacties

Audi quattro concept wit
30 Jaar geleden maakte de Audi quattro zijn debuut op de autoshow van Geneve, om dat te vieren laat Audi nu op de autoshow van Parijs een speciale concept zien. De 2.5 liter grote vijfcilinder (met turbo uiteraard) levert in deze concept zelfs 408 pk en 480 Nm en daarmee sprint deze quattro concept in slechts 3,9 seconden naar de 100 kilometer per uur.

De quattro concept is gebaseerd op het chassis van de RS5, maar de concept is wel een stuk korter en lichter. En voorin ligt uiteraard geen V8 maar een vijfcilinder. Ten opzichte van de RS5 is de wielbasis 150 mm korter, het dak 40 mm lager, de achterkant is 200 mm korter en hij weegt slechts 1.300 kilo (net zoveel als de Sport quattro uit 1984.

Ook interessant!

  • Video - Audi RS6 GTO Concept in detail
  • Pittige Audi A1 quattro voor nog geen vijftig mille
    Pittige Audi A1 quattro voor nog geen vijftig mille
  • De Audi Sport Quattro is terug (en elektrisch)
  • Audi Grand Sphere
    Audi Grand Sphere wordt volgende A7. Hopelijk.

Nieuwste artikelen

  • Is de Renault Twingo wel of niet een klassieker?
  • De ideale speciale editie voor bemoeiallen is hier
  • Is deze EV-technologie toch niet het ei van Columbus?
  • Oei, de BMW iX3 is ‘bijna uitverkocht’
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, concept, Coupe, Parijs-2010, quattro, wit

Vorig bericht: « Niet mijn smaak: Jaguar C-X75 Concept
Volgend bericht: Onthulling van de Sesto Elemento »

Lees Interacties

Reacties

  1. jzaero zegt

    29 september 2010 om 23:25

    Normaal ben ik geen fan van Audi, maar dit vind ik toch wel erg leuk! Prachtige cijfers, als ze deze in productie gaan nemen hebben zal hij het huidige Audi gamma wel een stuk leuker maken, hij oogt een stuk agressiever.

    Login om te reageren
    • JoepeN zegt

      30 september 2010 om 09:49

      Hé, aan gave Audi, dat is lang geleden!

      Goede proporties, mooie aandrijflijn (ik neem tenminste aan dat ie een handbak heeft en geen DSG ofzo), fatsoenlijk gewicht. Neusje is wat minder; single-frame-grille heb ik altijd lelijk gevonden, en die brievenbus helpt ook niet. Maar die zie je toch niet van achter het stuur. :D

      Login om te reageren
  2. Vert per zegt

    29 september 2010 om 23:28

    Normaal ben ik geen fan van Audi, maar dit vind ik toch wel erg leuk! Prachtige cijfers, als ze deze in productie gaan nemen hebben zal hij het huidige Audi gamma wel een stuk leuker maken, hij oogt een stuk agressiever.

    Login om te reageren
  3. Flatfour zegt

    29 september 2010 om 23:29

    Dit ziet er toch wel erg goed uit hoor.

    Login om te reageren
  4. Jokkebrok zegt

    29 september 2010 om 23:30

    Oeh, nice!!

    Login om te reageren
  5. Alfonso Alfist zegt

    29 september 2010 om 23:30

    Kijk Audi kan het wel, dit is een mooi origineel model. Lijkt niet teveel op zijn singleframe broers en heeft een stoere lijn en profile

    Login om te reageren
  6. Gideon zegt

    29 september 2010 om 23:30

    Hup, in productie die handel. Alleen dat instrumentarium kan echt niet…

    Login om te reageren
  7. tomvanbergen zegt

    29 september 2010 om 23:32

    Als het maar een echte Quattro is en geen Haldex zoals de TT waar de 5 cylinder er dwars in ligt.

    Login om te reageren
    • ErikkNL zegt

      29 september 2010 om 23:34

      @tomvanbergen:

      Op “autoweek” stond vermeld dat de 5 cilinder in lengterichting is geplaatst dus dat probleem is opgelost ;)

      Login om te reageren
    • Tommy2 zegt

      29 september 2010 om 23:50

      @tomvanbergen: Gebaseerd op het chassis van de RS5: dus motor in de lengte en Torsen-diff een echte quattro dus!!!

      408 pk is een hele mooie waarde voor een 2,5-liter vijfcilinder die slechts 1300 kg(!) hoeft te verplaatsen. :D

      Login om te reageren
  8. ErikkNL zegt

    29 september 2010 om 23:33

    Neem maar in productie. Kleine aanpassingen aan het interieur en dan moet het helemaal goedkomen. Ook deze versie dan ombouwen tot WRC en dan direct weer meegaan doen :)

    Login om te reageren
  9. Flamingo zegt

    29 september 2010 om 23:33

    -edit: ontopic idd-

    OT,laat maar komen. klinkt allemaal erg goed en hijs ook best mooi!

    Login om te reageren
    • ErikkNL zegt

      29 september 2010 om 23:36

      @Flamingo:

      http://www.autoblog.nl/archive/2010/09/15/goedemorgen-de-nieuwe-focus-st

      Login om te reageren
      • Flamingo zegt

        30 september 2010 om 13:33

        @ErikkNL: ja oke maar dit was weer een nieuwe foto

        Login om te reageren
  10. Acacio zegt

    29 september 2010 om 23:33

    Van mij mag ie zo gewoon in productie gaan hoor, lekkere bak! Lekker kontje ook trouwens, al doet de lijn me een beetje denken aan een Camaro..

    Login om te reageren
  11. Canguro zegt

    29 september 2010 om 23:36

    Beetje slappe hap als cadeau voor 30 jaar quattro. Dit is een 1 op 1 kopie van de Quattro Sport. Inclusief (oeh, wat modern) digitaal dashboard. Maar goed, de inspiratie is al een aantal jaren op bij Audi..

    Login om te reageren
    • Acacio zegt

      29 september 2010 om 23:40

      @Canguro:

      Ik zie dit niet echt als een 1 op 1 kopie, eerder als een moderne interpretatie van een ouder model, en ik vind m goed gelukt!

      Login om te reageren
  12. yerrie zegt

    29 september 2010 om 23:38

    Zonder die ranzige A5 lijn was het nog een mooi ding geweest.

    Login om te reageren
  13. ron32 zegt

    29 september 2010 om 23:39

    wow lekker hoor doet me beetje denken aan vw corado.
    laat maar komen…

    Login om te reageren
  14. midasracer zegt

    29 september 2010 om 23:41

    Nee bah, het mooie van de oer Quattro is het hoekige, alsof hij uit graniet is gehouwen. Daar horen geen softe rondingen bij. Dit is geen eerbetoon maar een belediging van het originele model. Beste paarsebroekdragende ontwerpers met halflang haar en rechthoekige bril, blijf met je design tengels af van de iconen zoals de Golf 1, Scirocco 1, Quattro en Peugeot 205 GTI. Toevallig las ik in de Autovisie van deze week over de oergolf die tot opheden is gebouwd in Zuid Afrika. Die wagen spat gewoon door zijn scherpe vorm van het papier af. Ik zou hem zo willen hebben!

    Login om te reageren
  15. MrDucky zegt

    29 september 2010 om 23:42

    mooiste audi naast de R8 ever?? en de originele quattro natuurlijk.

    Login om te reageren
  16. Citrofiel zegt

    29 september 2010 om 23:45

    Oke, heel leuk. Maar hier gaan we dus niets van terugzien? Laat maar…

    Login om te reageren
  17. Canguro zegt

    29 september 2010 om 23:48

    @midasracer: Amen!

    Login om te reageren
  18. Exotic zegt

    29 september 2010 om 23:52

    Gvd, wat een bloedmooie auto! Hij mocht van mij wel ietsje dichter bij de grond liggen, maar dat komt wel goed denk ik.

    De Sportback concept stond ook al heel erg hoog op zijn poten, maar op de productieversie was het goed opgelost.

    Ik hoop dat ze met dit ook de WRC in zullen gaan! Dat zou pas gaaf zijn! Samen met die Lancia Stratos.

    Login om te reageren
  19. audicoupe84 zegt

    29 september 2010 om 23:53

    Ik zie geen enkele uiterlijke overeenkomst met de oerquatro.

    Login om te reageren
    • Flamingo zegt

      29 september 2010 om 23:55

      @audicoupe84: goed he!?

      Login om te reageren
  20. RALM zegt

    29 september 2010 om 23:58

    Mooi ding, maar wat mij betreft mag dit niks te maken hebben met de oer-quattro (tenzij ze hier een wrc versie van maken en dan een comeback in het wrc. Verder prima wagentje, 1 van de leukere modellen van audi…maarja als het rijdt als een standaard audi, laat dan maar.

    Login om te reageren
  21. Rohrl-fan zegt

    30 september 2010 om 00:16

    Must… stop… drooling… ;-)

    Het moge duidelijk zijn, ik ben fan! Het zou alleen nóg leuker geweest zijn als ze hem in de oude Audi Sport kleuren hadden gemaakt.

    Login om te reageren
  22. GTR zegt

    30 september 2010 om 00:19

    kom maar op. een reïncarnatie van de quattro dat zou heeel erg vet zijn. maar wel met accenten waaraan je kan zien dat het een reincarnatie is. het moet niet zomaar doorgevoerd zijn vanuit de a5 bijvoorbeeld.

    het is een legende, de quattro.
    maar er moeten heeeel veel overeenkomsten komen met de eerste quattro om een echte liefhebber als ik echt blij te maken. vind het namelijk wel een plan dat als muziek in de oren klinkt. en uiteraard, geen ander motor in dan een 5 cilinder!

    Login om te reageren
    • GTR zegt

      30 september 2010 om 00:21

      @GTR:

      ik praat weliswaar alsof ze echt van plan zijn om hem te produceren.

      maar toch haha, het zou gewoon echt hun beste idee zijn in tijden!!

      Login om te reageren
  23. MarkieS zegt

    30 september 2010 om 00:53

    Wat mij betreft mag de TT bij het grofvuil.

    Login om te reageren
  24. Pier zegt

    30 september 2010 om 01:25

    Mwah, ben hier nog niet zo enthousiast over. Meer een korte A5. De “echte” quattro is met deze nog steeds een stuk vetter! Dus werk aan de winkel

    Login om te reageren
  25. pizzakoerier zegt

    30 september 2010 om 01:28

    Eindelijk weer eens echt en inspirerend design bij audi!

    Login om te reageren
  26. Hupke zegt

    30 september 2010 om 02:54

    Een opvolger van de quattro?
    Deze is oerlelijk, niet gewoon lelijk maar echt afzichtelijk.
    De dakstijlen, de snuit, … gewoon alles eraan klopt niet en heeft bitter weinig met de urQuattro te maken.

    Login om te reageren
  27. Atenza zegt

    30 september 2010 om 04:37

    Ik ben blijkbaar één van de weinige die hem niet mooi vind. Lelijke neus en hou eens op met een golf aan de zijkant te maken als de auto strak en stoer is :S Jammer, potentie heeft het verder wel

    Login om te reageren
  28. Orichy zegt

    30 september 2010 om 07:36

    Ik zag net de beelden voor het eerst en ben onder de indruk, dat Audi het toch nog kan, na al die saaie en eentonige auto’s van de afgelopen 15 jaar. Nu eindelijk deze frisse wind waait, laat dit dan het begin zijn van veel moois en frisser vormgegeven Audi’s.
    Mooi stukje vakmanschap, met dito techniek als ik het zo lees. Keep on the good work.

    Login om te reageren
  29. paulusrx7 zegt

    30 september 2010 om 07:49

    mooi (en dat zeg ik niet vaak over een audi) maken audi zo en niet anders!!

    Login om te reageren
  30. ardonjr zegt

    30 september 2010 om 07:51

    Ik weet wel waar ze bij Audi hun designers vandaan halen..

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      30 september 2010 om 08:28

      @ardonjr: ik zie alleen overeenkomsten met het oude model, niet tussen deze 2….

      Login om te reageren
  31. ardonjr zegt

    30 september 2010 om 07:52

    Login om te reageren
  32. Bumer zegt

    30 september 2010 om 08:07

    Leuke herleving van een oud model, niet dat ze veel gelijkenissen delen ofzo. Had een hele andere auto kunnen zijn ik vind hem zelf erg veel op een iets hoekigere A5 lijken, alleen mist dit concept dan de achterklep voor een groot gedeelte…

    Oke, wie zei nou dat Audi’s niet op elkaar lijken? :P

    Login om te reageren
  33. QuattroBoy zegt

    30 september 2010 om 08:14

    Kijken wij hier niet toevallig naar de nieuwe R4?

    Login om te reageren
    • Bumer zegt

      30 september 2010 om 08:18

      @QuattroBoy: Misschien dat de toekomstige R4 op deze concept gebaseerd wordt.

      Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      30 september 2010 om 22:45

      @QuattroBoy: Dat was ook wat ik dacht… denk er een tt/s5 achtige grille bij en wat meer standaard afgeronde achterlichten en ik kan me er meer bij voorstellen dan bij die E-tron als R4…..

      Login om te reageren
  34. Jipp zegt

    30 september 2010 om 08:28

    wanneer gaat hij in productie, super auto!

    Login om te reageren
  35. pica zegt

    30 september 2010 om 08:38

    MOOOOOOOIIII

    Login om te reageren
  36. Dimglor zegt

    30 september 2010 om 08:49

    Ziet er best wel goed uit… Ook een mooi interieur…

    Login om te reageren
  37. wouter zegt

    30 september 2010 om 09:00

    Manmanman… Die gasten teren al 30 jaar op een vinding die toen fraai was en die vijfcilinder stamt ook al uit het jaar Kruik… Weer de zoveelste VAG meuk…

    Login om te reageren
    • Zjonnie zegt

      30 september 2010 om 20:05

      @wouter: heb je 30 jaar opgesloten gezeten in een of ander donker hok waar je absoluut geen zeepjes moet laten vallen?

      Het Quattro systeem is veel verder verbeterd dan 30 jaar geleden, heb wat in die tijd idd een revolutionair systeem en niemand had het, maar goed, Volvo was ook de 1e met een driepunts gordel en in die tijd ook een revolutionair systeem, daar hoor je ook niemand over zeuren? het ene systeem is een actief en de ander een passief systeem in veiligheid,… so what?

      En wat betreft de 5 pitter.. in 1 woord: GRUWELIJK!!, het geluid echt ge-wel-dig!

      Login om te reageren
  38. Nick_BE zegt

    30 september 2010 om 09:10

    En net zoals de Ford Focus ST zijn ze bij de voorkant een stuk vergeten. Jammer, want de achterkant vind ik wel heel geslaagd.
    Ik mis ook wel een beetje de vierkante uitgeklopte wielkassen van het origineel.

    Login om te reageren
  39. custom-concepts.nl zegt

    30 september 2010 om 09:23

    Een zeer geslaagde concept. Hopen dat deze auto zo in productie wordt genomen en niet dat de pennenlikkers van accounting er een wasverzachter over heen gooien. (Denk aan boxster concept in vergelijk met het boxster productiemodel)

    Login om te reageren
  40. ///M3 EVO zegt

    30 september 2010 om 09:49

    die schetsen zeg.. wow.. ’t uiteindelijke resultaat mag er ook best wezen.. mooie velgen ook, lijken me alleen een pietsie te groot.. (ja ik weet dat ’t een concept is..)

    Login om te reageren
  41. KoFFiE zegt

    30 september 2010 om 09:53

    De oer-quattro was een schitterende machine, en de achterkant van deze concept is daar een heel mooi eerbetoon aan. Maar waarom alleen de achterkant? Moesten ze daar nu echt een copy/paste audi-grill op plakken? Ik dacht toch echt dat een concept was om nieuwe dingen te proberen, en een frisse wind is iets wat het audi-design echt wel kan gebruiken… Nujah – strakke achterkant, hoop daar meer van terug te zien in toekomstige audi-modellen :)

    Login om te reageren
  42. CSL zegt

    30 september 2010 om 10:07

    Ziet er niet heel verkeerd uit.
    Lijkt veel op deSeat Concept van net en dus een audi A3.
    Dus echt wel een vag-groep audi.

    Login om te reageren
  43. tt zegt

    30 september 2010 om 10:08

    geen fotos van de wagen zelf in parijs?

    Login om te reageren
  44. Dennis zegt

    30 september 2010 om 10:09

    Weer die lelijke grill. Als Peugeot een grote grill heeft is het lelijk en zijn al die Audi-fanboys aan het afkraken.
    Heeft Audi een muil dan is het geweldig.

    Login om te reageren
  45. q-oekje zegt

    30 september 2010 om 10:16

    shag het streepje op de moterkap

    Login om te reageren
  46. base zegt

    30 september 2010 om 10:16

    mooi stukje audiwerk.. van mij mag ie snel in productie..
    geweldig en zeker die vijfcilinder..:P

    Login om te reageren
  47. Freewarefreak zegt

    30 september 2010 om 10:26

    Erg mooi. Ik vind de achterkant magistraal. Wat gaaf! Neus iets minder.. geen plek voor een nummerbord, maar zal nog wel goed komen. Interieur prachtig! Alleen een normaal instrumentarium aub, niet die digitale rommel. Ook graag een vakje waar ik mijn muziekdoosje in kan parkeren, dat zie ik nu ook niet… wel ruimte voor compo’s in de deuren gereserveerd, maar geen dashvakje.. En die specs! 400 pk op 1300 kg… wauw.. laat maar komen!

    Login om te reageren
  48. FB zegt

    30 september 2010 om 10:48

    We kijken hier inderdaad naar de R4!

    Login om te reageren
  49. primramessar zegt

    30 september 2010 om 11:00

    Als er een toyota embleem op stond had ik het ook geloofd.

    Login om te reageren
  50. Bisazza zegt

    30 september 2010 om 11:03

    Eindelijk weer eens iets echt lekkers van Audi.
    Ik vind overigens op de schetsen de achterkant zo extreem mooi echter komt dat net niet helemaal in de werkelijkheid over. De schets lijkt me iets lager/platter. Verder erg geslaagd!

    Login om te reageren
  51. Mr. V8 zegt

    30 september 2010 om 11:16

    Ziet er dik uit!

    Login om te reageren
  52. Vincenzo zegt

    30 september 2010 om 12:25

    In elk geval heeft de premium volkswagen heel erg goed gekeken naar de Brera. Maar ja, wat verwacht je ook.

    Login om te reageren
  53. creative25 zegt

    30 september 2010 om 13:10

    Ja doen! Wat een mooie auto zeg!

    Login om te reageren
  54. BananaFlip zegt

    30 september 2010 om 15:36

    Lekker karretje! Wordt bovendien al getest, dus ik ben zeer benieuwd.

    Login om te reageren
  55. i-love-suv zegt

    30 september 2010 om 15:39

    Vind er niks aan. Zoals al eerder opgemerkt door een andere blogger lijkt dit wel een concept in de trand van de Japanse modellen.Vind er een flinke scheut GTR in zitten.De Oerquatro was een unieke auto met een unieke techniek.Deze auto heeft m.i. geen van tweeen.(kon puntjes niet vinden, excuus). Gemiste kans.

    Login om te reageren
  56. memphis zegt

    30 september 2010 om 15:48

    Die van de VAG-groep kunnen dus wel origineel zijn als ze willen!!!
    Doe iets aan die Passat dan jongens!

    Login om te reageren
  57. janklaassen zegt

    30 september 2010 om 16:47

    GEWOON VET.
    tijdloos.
    krachtig.
    Audi.

    Login om te reageren
  58. KaCh1ng zegt

    30 september 2010 om 17:14

    geweldig!

    Login om te reageren
  59. L=Fred zegt

    30 september 2010 om 19:22

    Die achterkant is echt fantastisch!! Ik denk, dat dit de meest revolutionaire auto van Audi is sinds de R8!

    Login om te reageren
  60. Cantago zegt

    30 september 2010 om 20:00

    Nou, ook dit ziet er verdomd lekker uit, meer van dit graag!!

    Login om te reageren
  61. Fre zegt

    30 september 2010 om 20:30

    Was ik maar niet zo verliefd op deze wagen:(
    Tijd voor te bidden dat deze in productie komt.

    Login om te reageren
  62. phantom zegt

    30 september 2010 om 20:59

    Ik ben geen audifan maar dit is echt vet!

    Login om te reageren
  63. Ramshoek zegt

    1 oktober 2010 om 09:53

    Goh ! Een Audi die emotie uitstraalt !
    Die gaan we dus niet in productie zien (…).

    Login om te reageren
  64. AudiQuatro zegt

    1 oktober 2010 om 19:48

    oelala!!!! ik doe een moord voor die auto! Wat zeg ik, 2!

    Login om te reageren
  65. duckje zegt

    2 oktober 2010 om 12:18

    die achterkant is lelijk en oud.
    de rest is maar gewoontjes

    Login om te reageren
  66. clubbtraxx zegt

    3 oktober 2010 om 01:05

    Ietsjes kleinere grille aan de voorkant en voor de rest niks meer aan doen. Behalve produceren en voor een scherpe prijs in de prijslijst zetten dan. Gaaf bakkie en dat van het oersaaie audi.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North