• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Niet mijn smaak: Jaguar C-X75 Concept

Auteur: robbie, gepost 29 september 2010 om 23:06 – 55 Reacties

Jaguar C-X75 Concept
Wat u hier ziet is de nieuwe designrichting die Jaguar in de toekomst in gaat slaan. Ter ere van hun 75-jarig bestaan hebben ze deze C-X75 Concept gedacht. Uiteraard is het een soort van plug-in hybride, maar dan eentje met 4 elektromotoren en gasturbines en een totaal vermogen van 789 pk en 1.600 Nm. Misschien valt het dan wel mee dat het design niet mijn smaak is?

De inspiratie haalde men uit de innovatieve techniek en functionele designdetails van auto’s als de C-Type en D-Type, terwijl de C-X75 net als het uit 1966 daterende XJ13 Le Mans Prototype dient als testomgeving voor een nieuw ontwikkelde aandrijflijn.

Deze moderne interpretatie van de XJ220 sprint in slechts 3,4 seconden naar de 100 km/u en de topsnelheid ligt op 330 km/u. Het aandrijfsysteem wordt door Jaguar een Range-Extended Electric Vehicle (RE-EV) genoemd. Oftewel een combinatie van elektromotoren met micro gasturbines die ervoor zorgen dat de totale range van deze auto 900 kilometer is. Je kan 110 kilometer rijden op je accu’s en daarna helpen de gasturbines om stroom op te wekken voor de elektromotoren.

Ook interessant!

  • Buitenkansje: koop de Jaguar C-X75 uit Spectre!
  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk
  • Jaguar XF (2021) rijtest video
    Jaguar XF (2021) rijtest video
  • Video - Audi RS6 GTO Concept in detail

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

c-x75, concept, Jaguar, Parijs-2010

Vorig bericht: « Dit is de vernieuwde VW Passat
Volgend bericht: Een eerbetoon: Audi quattro concept »

Lees Interacties

Reacties

  1. Relief zegt

    29 september 2010 om 23:09

    Als je dit niet mooi vind robbie, dan getuigt dat echt van geen smaak.

    Login om te reageren
  2. Relief zegt

    29 september 2010 om 23:09

    Als je dit niet mooi vind robbie, dan getuigt dat echt van geen smaak.

    Login om te reageren
  3. John zegt

    29 september 2010 om 23:09

    Gelukkig is smaak persoonlijk want mij staat het design eigenlijk wel aan.. Mooie echterkant en vloeiende lijnen en die specs zijn ook niet vervelend…
    Off topic: wanneer komt er een update voor de ipad app dat ik ook kan reageren, zie er nu de toegevoegde waarde niet van..

    Login om te reageren
  4. Bumer zegt

    29 september 2010 om 23:10

    Wow ziet er gaaf uit, maar waarom moeten die interieurs altijd zo onrealistisch?

    Login om te reageren
  5. Jeroenm8 zegt

    29 september 2010 om 23:10

    Maar wel mijn smaak! :D Wat een auto _O_

    Login om te reageren
  6. Jeroenm8 zegt

    29 september 2010 om 23:10

    Maar wel mijn smaak! :D Wat een auto _O_

    Login om te reageren
  7. Edge zegt

    29 september 2010 om 23:10

    Sorry dat ik meteen weer de vergelijkinsmongool ga uithangen, maar volgens mij was de designer van deze concept toch wel heel erg vastberaden een Jaguar-sausje over de Citroën GT te gieten.

    Login om te reageren
  8. Alex zegt

    29 september 2010 om 23:11

    Klinkt ’t dan als een straaljager als deze langs komt rijden? En verder vind ik ‘m best mooi eigenlijk op de achterkant na.

    Login om te reageren
  9. Citrofiel zegt

    29 september 2010 om 23:13

    Jaguar heeft na de XF blijkbaar nog steeds moeite met koplampen. Dit staat toch niet op zo’n supercar? :? Voor de rest heel leuke techniek en een uiterlijk wat weer compleet een andere weg inslaat voor Jaguar. Ik weet nog niet wat ik ervan vind…

    Login om te reageren
  10. Flamingo zegt

    29 september 2010 om 23:14

    nwmwa behalve voorkantje wel aardig. achter doet me trouwens ook weer denken aan Citroen GT Concept

    Login om te reageren
    • ErikkNL zegt

      29 september 2010 om 23:47

      @Flamingo:

      Inderdaad dat idee had ik ook al.

      Verder wel een leuk design en gewaagd design, maar met 789 PK moet je toch wel sneller op de 100 zijn… bij de concurrent is het mogelijk dus waarom bij deze niet?

      Login om te reageren
    • MarkieS zegt

      30 september 2010 om 00:21

      @Flamingo: wat een verschil met dat pubergamegedrocht van een Citoën.

      Login om te reageren
  11. Marijn zegt

    29 september 2010 om 23:15

    Niets maar aan doen Jaguar, schitternde lijnen heeft deze auto..!!

    Login om te reageren
  12. Tuned zegt

    29 september 2010 om 23:15

    Erg smakeloos. Vooral die kont is echt mislukt. Ook erg spijtig dat het weer elektro geneuzel is.

    Login om te reageren
  13. Marijn zegt

    29 september 2010 om 23:25

    Niets meer aan doen bedoel ik..

    Login om te reageren
  14. Wim zegt

    29 september 2010 om 23:26

    Wauw! Wel mijn smaak hoor! Vette bak. Ben wel benieuwd hoe dat gaat klinken met gasturbines 8o

    Login om te reageren
  15. erce zegt

    29 september 2010 om 23:42

    Niet jouw smaak robbie? gelukkig hadden ze bij jaguar niet jouw smaak in hun hoofd toen ze dit ding gingen ontwerpen… echt, wanneer wordt robbie uit de redactie van autoblog geflikkerd. dergelijke onzinberichtjes plemp je maar op je eigen blog of zo. Ik geloof niet dat ook maar iemand hier geinteresseerd is in jouw smaak.

    Login om te reageren
  16. Jokkebrok zegt

    29 september 2010 om 23:43

    Ben je zelf de range extender als ie op gas rijdt? Kan je em tijdens het rijden opladen… (Als je bruine bonen met ui hebt gegeten)

    Login om te reageren
  17. midasracer zegt

    29 september 2010 om 23:53

    Ik zie helemaal niets van het huidige Jaguar DNA en dat is een goed ding. Deze auto oogt een stuk slanker dan het blikwerk wat ze tegenwoordig op de weg zetten met zo’n bolle dikkige motorkap en lompe grille. Het is een soort Sonja Bakker modelletje, slank en sexy. De sigarenrokers met tweedjasjes zien we niet meer terug in de showrooms van Jaguar. Het gehuil van een gasturbine is me ook muziek in de oren. Staat de naverbrander op de optielijst?

    Login om te reageren
  18. martinusgerhardus zegt

    30 september 2010 om 00:00

    Net als de orginele XJ220,
    on the cutting edge,
    gewoon goed in in prestaties.
    Prachtige lijnen, en daarom geweldig en verschijning.
    Fenomenaal, breed en laag.

    alleen het zien van de jpegjes en spec’s doet hier mijn hart al sneller kloppen.

    Login om te reageren
    • Peter zegt

      30 september 2010 om 09:00

      @martinusgerhardus: Ook mijn eerste indruk: doorontwikkeling van de XJ220 met een e-type sausje ;-)

      Login om te reageren
  19. Emp zegt

    30 september 2010 om 00:21

    Nou ben het er helemaal mee eens. Dat vooraanzicht is echt om te huilen. Van de zijkant valt het wel mee, maar daar blijft het ook bij.

    Login om te reageren
  20. MarkieS zegt

    30 september 2010 om 00:27

    Werkelijk waanzinnig mooi. Praktisch bezien helaas veel te laag met een te smal interieur.

    Login om te reageren
  21. Ikke zegt

    30 september 2010 om 00:34

    waar kan ik er een bestellen?
    doet u maar!

    Login om te reageren
  22. Hupke zegt

    30 september 2010 om 02:59

    Hij ziet er niet echt Jag mk1 of E-type achtig uit maar hij is ver van lelijk.
    Ziet er echt wel leuk uit en past bij de nieuwere generatie jag’s.

    Hij is wel niet zo’n golfkarretje/ countryclub mobiel als de XK(-R) eerder een showoff in londen of St. Tropez of om eens uitgelaten te worden op het duitse binnenland met eventueel de ring mee te nemen.
    Naar mijn verdict dus niet handige maar wel “stoer” (en best wel te pruimen).

    Login om te reageren
  23. Atenza zegt

    30 september 2010 om 04:39

    robbie mag zijn uitgesproken smaak wel eens achterwege laten. Eerst die Amerikaanse Mitsubishi en nu hier weer terwijl bijna iedereen hem schitterend vind :S Ziet er toch super uit van de zijkant? Sportief en modern en mooi in verhouding. Imo kon alleen de neus net ietsjes anders

    Login om te reageren
  24. paulusrx7 zegt

    30 september 2010 om 07:50

    nou ik vind hem prachtig doe er mij maar eentje.

    Login om te reageren
  25. handrem trekken is fijn! zegt

    30 september 2010 om 07:50

    Wat kan mij verrekken wat robbie z’n smaak is. Die weet toch niet waar ie over praat. Over smaak valt te twisten. Ik vind hem in ieder geval geweldig!!

    Login om te reageren
  26. Georgw zegt

    30 september 2010 om 08:44

    Nou Robbie als je het design niks vindt,dan kun je beter stoeptegels gaan tellen.Want dan heb je echt geen verstand van design.

    Login om te reageren
  27. Dimglor zegt

    30 september 2010 om 08:46

    Ik kan deze best wel smaken…. Is zeker niet mis :)

    Login om te reageren
  28. Lustigson zegt

    30 september 2010 om 08:48

    Wát een brute wagen. Meteen in productie ermee. :-)

    En die vergelijking met de Citroën gaat alleen op wat betreft z’n platte ‘kofferbak’, verder nagenoeg niks.

    Login om te reageren
  29. wouter zegt

    30 september 2010 om 08:51

    Blingbling instap is niet mijn ding, glimt teveel…
    Achterkant is gedurfd en even wennen, maar niet lelijk…
    De rest is gewoon dik met de hoofdletter D, Dik dus…

    Login om te reageren
  30. wolf zegt

    30 september 2010 om 09:19

    Best te genieten vind ik
    Maken zou ik zeggen

    Login om te reageren
  31. MWV zegt

    30 september 2010 om 09:25

    Die achterkant is fantastisch, doen!

    Login om te reageren
  32. Breinstein zegt

    30 september 2010 om 09:37

    Ferrari Rossa Concept meets Citroen GT Concept?

    Login om te reageren
  33. Jag XK150 zegt

    30 september 2010 om 09:55

    Koeunningseggg meets Lotus!

    Login om te reageren
  34. KoFFiE zegt

    30 september 2010 om 09:56

    Geslaagd design zou ik zeggen. Elegant, mixt bekende elementen met wat gewaagdere aspecten, mooi zo!

    Login om te reageren
  35. lalaBier! zegt

    30 september 2010 om 10:00

    even wennen maar na paar keer kijken hele mooie auto met een strakke lijn. Apart!

    Login om te reageren
  36. primramessar zegt

    30 september 2010 om 10:56

    Ik vind het ook niet echt mooi. Zijkant en achterkant zien er wel leuk uit, maar de auto als geheel kan mij niet echt boeien.

    Auto ziet er niet verkeerd uit, maar kan beter.

    img src=”http://www.netcarshow.com/jaguar/2010-c-x75_concept/800×600/wallpaper_34.htm” width=”450″ /

    Login om te reageren
  37. primramessar zegt

    30 september 2010 om 10:56

    Ik vind het ook niet echt mooi. Zijkant en achterkant zien er wel leuk uit, maar de auto als geheel kan mij niet echt boeien.

    Auto ziet er niet verkeerd uit, maar kan beter.

    img src=”http://www.netcarshow.com/jaguar/2010-c-x75_concept/800×600/wallpaper_34.htm” width=”450″ /

    Login om te reageren
  38. Mr. V8 zegt

    30 september 2010 om 11:14

    nietszeggend, anoniem model. Dacht dat Jag de goede kant op ging qua design maar met dit zie ik het toch weer somber in.

    Login om te reageren
  39. Dieter zegt

    30 september 2010 om 12:30

    Ik begrijp niet waarom ze die gleuf/handvat in de deur hebben zitten. op foto 21 zieje nochtans duidelijk dat het slot niet in de deur zit (het haakje die in het slot klikt wel).
    Design foutje? of wat is het?

    Login om te reageren
  40. Jurrian zegt

    30 september 2010 om 13:04

    Gaafste concept van 2010! oogstrelend met mooie techniek.

    Login om te reageren
  41. Robert zegt

    30 september 2010 om 13:26

    Robbie neem ontslag en ga iets anders doen. Geef nou gewoon toe dat je geen verstand van auto’s hebt. Dit is gewoon schitterend. Al moet ik wennen dat dit ook bij het nieuwe Jaguar hoort. Ik ben overigens bereid om je baan over te nemen dus laat me maar even weten wanneer ik kan beginnen.

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      30 september 2010 om 14:44

      @Robert: nou het is toch gewoon een menig?? ik vind de panamera ook spuuglelijk en daar hebben ze er ook al een paar duizend van verkocht.

      Login om te reageren
  42. P.K. zegt

    30 september 2010 om 14:38

    Robbie; gij zijt niet goed bij uwe hoofd! En dan zeg ik t nog netjes.
    ***Mooie auto!***

    Login om te reageren
  43. lambo4all zegt

    30 september 2010 om 14:43

    de zij en achterkant zijn echt ongelovelijk mooi! alleen ben met je eens dat die lichten er niet uit zien!

    Login om te reageren
  44. memphis zegt

    30 september 2010 om 15:46

    Lekkeuuuuuuuuuuuuuuuuur
    Idd een kindje van de XJ220 en de E-type

    Login om te reageren
  45. Brum zegt

    30 september 2010 om 18:42

    Ik zie opa XJ220 erin, laat dat nou een van mijn favoriete auto’s ooit zijn! Erg vette auto, stijlvol en toch heel dynamisch.

    Login om te reageren
  46. Petsmaster zegt

    30 september 2010 om 19:46

    “Niet mijn smaak”

    Verbaast me niets van iemand die het zonder moet stellen.
    Mooie wagen, en brute specs. Period.

    Login om te reageren
  47. Cantago zegt

    30 september 2010 om 19:57

    Gasturbine’s?:O GAAF! Lekker veel vermogen, snel, en ziet er op zich wel prima uit! Het ontwerp een klein beetje bijschaven (het ziet er nu wat oudbollig uit) en dan zie ik er wel wat in;)

    Login om te reageren
  48. PeugeotGTI zegt

    30 september 2010 om 20:14

    789 pk en 1.600 Nm in een Jag is sowieso mijn smaak
    Op de GTbyCitroën of de XJ220 lijken is ook niet echt een schande

    Login om te reageren
  49. Jax zegt

    30 september 2010 om 21:50

    mijn eerste indruk was een beetje een Audi Avus Concept achtige reetkever.

    Niet mijn stijl. Ze moeten gewoon met een nieuwe reeks XJ220’jes komen. DAT waren pas heerlijke bakken.

    Login om te reageren
  50. Tonnie zegt

    1 oktober 2010 om 15:02

    Nieuw, maar met deze specs en toch ook wel een beetje dat neiuwe uiterlijk toch wel heel geil. Lijkt inderdaad op de GTbyCitroën en op de xj220, en dat is ook wel heel gaaf :D

    Login om te reageren
  51. Max zegt

    1 oktober 2010 om 18:37

    dat jaguar zich gewoon ies bezighoud met sedans, dit trekt op niets!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North