• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Eerste afbeeldingen Maserati GS Zagato

Auteur: autoblogger, gepost 16 april 2007 om 20:03 – 44 Reacties

Maserati GS Zagato


En we hebben weer een nieuwe creatie van Zagato, zo zal tijdens het concours van Villa d’Este (20 -22 April 2007) deze speciale Maserati GSZ worden onthuld. Op diezelfde locatie zagen we vorig jaar de presentatie van de Ferrari 575GTZ, in opdracht van een Japanse verzamelaar. Deze keer is ene Paolo Boffi, een ondernemer in luxe meubels, de opdrachtgever. Als basis is de Maserati GranSport Spyder gebruikt.

Zagato heeft voor dit design de lijnen van de historische Maserati A6 G54 Zagato willen doortrekken. De auto heeft een aluminium carrosserie, waarbij de typerende Z-kenmerken uiteraard weer aanwezig zijn. Het is een pure tweezitter geworden, met een 180mm kortere wielbasis.

Maserati GS Zagato
Maserati GS Zagato

Ook interessant!

  • Ferrari SUV mag buitenspelen, vermomd als Maserati
  • Video: Maserati Quattroporte Trofeo rij-impressie
    Video: Maserati Quattroporte Trofeo rij-impressie
  • Maserati Ghibli Hybrid rijtest video
    Maserati Ghibli Hybrid rijtest video
  • Video: volgas op autobahn met de Maserati MC20
    Video: volgas op autobahn met de Maserati MC20

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

Maserati, zagato

Vorig bericht: « TV-tip: vanavond roetfilters bij de TROS
Volgend bericht: De armoe: BMW 760i met fietsenrekje »

Lees Interacties

Reacties

  1. Thijs zegt

    16 april 2007 om 20:05

    Doet u mij maar…fotootje van de voorkant was wel fijn geweest maar ondanks dat mag ie altijd komen

    Login om te reageren
  2. autoblogger zegt

    16 april 2007 om 20:06

    Fotootje van de voorkant is er nog niet… daarvoor moeten we waarschijnlijk tot 20 april wachten.

    Login om te reageren
  3. MercedesFreak zegt

    16 april 2007 om 20:08

    Prachtig design, zoals we gewend zijn van Maserati

    Login om te reageren
  4. Lagonda zegt

    16 april 2007 om 20:17

    Beloofd wat ! De manier waarop de acherruit samenkomt met de zijruiten is wel heel apart. Ik weet niet of ik dat nu mooi of lelijk vind.

    Login om te reageren
  5. Thijs zegt

    16 april 2007 om 20:17

    Al ziet de voorkant er half zo goed uit als de achterkant is er zeker geen man over boord

    Login om te reageren
  6. Mb zegt

    16 april 2007 om 20:23

    Dat is toch heuse porno! Wat een prachtige auto! :D

    Login om te reageren
  7. El Loco zegt

    16 april 2007 om 20:24

    Ik kan er nu niks van bakken, maar laat het aub niks weghebben van het Spykergeval.

    Login om te reageren
  8. Ejay zegt

    16 april 2007 om 20:28

    Leuk, die subtiele bobbelling in het dak.

    Login om te reageren
  9. casanova zegt

    16 april 2007 om 20:29

    de tweede foto is de voorkant hoor, zo ziet ie er gewoon aan beide kanten uit

    Login om te reageren
  10. Bram zegt

    16 april 2007 om 20:36

    wat een auto, en dat al zonder voorkant! benieuwd naar de prijs en prestaties, hopelijk niet een gelimiteerde oplage, dat zou alleen maar zonde zijn.

    Login om te reageren
  11. Johan zegt

    16 april 2007 om 20:44

    Ja is mooier dan die spyker die ze drufden te tekenen

    Login om te reageren
  12. dekster zegt

    16 april 2007 om 20:58

    Schoan eh :D, en wat moet dat kosten?

    Login om te reageren
  13. Poekie Lauda zegt

    16 april 2007 om 21:00

    “Als basis is de Maserati GranSport Spyder gebruikt.”

    Waarom hebben ze nou weer een Spyder als basis genomen, aLs ze er later toch weer een coupe van maken?

    Maar voor de rest is het veel belovend, de achterkant ziet er goed uit!

    Login om te reageren
  14. thomaz zegt

    16 april 2007 om 21:01

    Er staat toch in het bericht dat de auto in opdracht van een rijke zakenman gebouwd is… Hele mooi auto!

    Login om te reageren
  15. ThoMaster zegt

    16 april 2007 om 21:03

    @ autoblogger

    Deze auto is geen cabrio/convertible/spyder, kan het zijn dat Zagato de GranSport ipv GranSport Spyder als basis heeft gebruikt? Of begrijp ik het dan verkeerd?

    @ MercedesFreak

    Volgens mij is dit design juist van Zagato hoor, die als basis een Maserati GranSport heeft gebruikt. Ik dacht dat Zagato het bodywork altijd zelf deed ontwerpen, dat maakt Zagato’s juist uniek volgens mij.

    @ Laqonda

    De manier waarop de achterruit en de zijruiten samenkomen is juist 1 van de genoemde ‘Z-kenmerken’, kijk maar eens naar foto’s van de achterkant van de Ferrari 575GTZ.

    Login om te reageren
  16. ThoMaster zegt

    16 april 2007 om 21:04

    @ thomaz

    Volgens mij zagen de Thomassen dat tegelijk ;)

    Login om te reageren
  17. Integrale EVO zegt

    16 april 2007 om 21:04

    mooi hoor. Achterkant heeft qua vorm wel iets weg van een Z8.

    Login om te reageren
  18. autoblogger zegt

    16 april 2007 om 21:08

    @ThoMaster: nope, het persbericht spreekt van een spyder.

    Login om te reageren
  19. Rick dos zegt

    16 april 2007 om 21:10

    It´s a Zagato and everybuddy loves it. Let´s be honest guys, it´s a piece of crap!

    Geef mij maar het origineel.

    Login om te reageren
  20. dekster zegt

    16 april 2007 om 21:28

    you may have a point, lets fear for the front

    Login om te reageren
  21. Bruce zegt

    16 april 2007 om 21:37

    Prachtig hoe de zijruiten en de achterruit samenkomen. Verder ook mooie, vloeiende lijnen langs de flanken maar ik vind de achterkant niet echt geslaagd. De achterlichten vallen wel mee maar die drie kleinere lichtjes (of wat ze ook zijn) verstoren het geheel. Het kontje zou al veel geslaagder zijn als die weggelaten zouden worden.

    Login om te reageren
  22. thomaz zegt

    16 april 2007 om 21:39

    @ ThoMaster:

    Haha ja… al die dombo’s die dan gaan zeggen van “Ja hopelijk geen gelimiteerde oplage, benieuwd wat het gaat kosten” en zo nog meer. Er staat toch duidelijk dat de auto in opdracht van één iemand is gebouwd en dan lijkt het me logisch dat er niet meer van worden gebouwd, net als die 575 creatie.

    Login om te reageren
  23. Ejay zegt

    16 april 2007 om 21:39

    @ Poeki, and ThoMaster. Als je het onderstel van een cabrio als basis neemt heb je een stijver onderstel dan dat je die van een coupé pakt. Dat zal de reden zijn.

    Login om te reageren
  24. floris zegt

    16 april 2007 om 21:40

    http://www.allsportauto.com/modules.php?name=Sportphoto&zl_idMD=438 dit is een betere link voor plaatjes.

    Login om te reageren
  25. ultimora zegt

    16 april 2007 om 21:52

    in het ontwerp is erg “zagato” die gast heeft gewoon een vrij mooie eigen stijl, die hij met veel merkenstijlen goed kan mengen. deze heeft met het dak imho veel weg van de aston martin db7 zagato.

    Login om te reageren
  26. Armada zegt

    16 april 2007 om 22:58

    Hmm, hier schiet mijn fantasie toch echt te kort. Kan van de voorkant nog weinig hoogte krijgen.

    Login om te reageren
  27. DAT zegt

    16 april 2007 om 23:02

    Voor design liefhebbers: Paolo Boffi is producent van keukens en badkamers: http://www.boffi-barberini.com

    Login om te reageren
  28. ThoMaster zegt

    16 april 2007 om 23:04

    @ thomaz

    Idd haha, ach ja, je kunt niet alles weten (en lezen blijkbaar) he ;)

    Login om te reageren
  29. bramwillemse zegt

    17 april 2007 om 07:58

    ziet er erg zagato uit, en da’s positief :) Ik wacht op de volledige auto voordat ik mijn oordeel geef..

    Login om te reageren
  30. OLY zegt

    17 april 2007 om 08:56

    achter kant nogal veel op die ferrari 575GTZ. raam en lichten.

    Login om te reageren
  31. Markus zegt

    17 april 2007 om 09:33

    @ Poeki (?): dan hoeven ze het dak er niet eerst af te zagen. Het lijkt me een mooie auto, ben benieuwd naar de voorkant en ik hoop dat die niet zo oerlelijk is als de 4 deurs.

    Login om te reageren
  32. MV Agusta F4CC zegt

    17 april 2007 om 09:42

    DAT….

    Hahaha….. Inderdaad is Boffi producent van keukens en badkamers! :)
    En ik ben hier toevallig een ontwerper voor! :) Ik ga elk jaar naar Milaan toe naar het hoofdkantoor / fabriek…. Zou mooi zijn, dat als ik volgend jaar weer ga, dat de auto dan klaar is en dat ik hem in het echt kan zien!

    Login om te reageren
  33. dekster zegt

    17 april 2007 om 12:22

    @Poekie Lauda

    omdat als je de coupe zou nemen, je beperkt zou zijn met het dakontwerp ;)

    Login om te reageren
  34. Fiësta dé Rijdersauto zegt

    17 april 2007 om 13:15

    Hijs erg vet..in het bericht op autoweek.nl zit wel een foto van de voorkant…Doet me wel denken aan n ouwe ferrari…maar doemadiema

    Login om te reageren
  35. floryn zegt

    17 april 2007 om 14:38

    op autoweek.nl staat de voorkant van de 575 ja niet van deze creatie ik snap ook wel dat zagato niet de coupe heeft genomen als je kijkt naar de plek waar de achterruit en de zijruit samenkomen zie je dat daar niet veel stijfheid in het ontwerp vandaan zal koemen. bij cabrio’s halen ze de stijfheid ook ergens anders vandaan en dus gebruiken ze hier de spyder

    Login om te reageren
  36. MurcieBoy zegt

    17 april 2007 om 16:09

    tot nou toe vind ik alle zagato’s die er zijn goed uitzien hoe doen ze dat toch?! ;)

    Login om te reageren
  37. marcel zegt

    19 april 2007 om 19:09

    wel een mooie auto maar ze lijken allemaal wel veel op elkaar die autos van zagato

    Login om te reageren
  38. Rick dos zegt

    20 april 2007 om 14:23

    En dan nu! De voorkant lieve kijkbuis kinderen……..

    …….ik zei het al….Het ziet er niet uit!

    Login om te reageren
  39. JANUS zegt

    20 april 2007 om 14:26

    O…………………….
    Dat is nou jammer……..

    Doe mij dan alleen de achterkant maar.
    (Lijkt op een Teletubbie !)

    Login om te reageren
  40. Rick dos zegt

    20 april 2007 om 14:35

    Nou, doe mij het origineel maar. Oogt toch wel een paar keer mooier dan dit.

    Teletubbie? Welke dan? TinkyWinky of Dipsie? :P

    Login om te reageren
  41. JANUS zegt

    20 april 2007 om 14:39

    Image Hosted by ImageShack.us
    Dipsy Wipsy !!

    Login om te reageren
  42. RPT zegt

    20 april 2007 om 23:41

    Voorkant Oké, achterkant hum zijkant een te hoog gedateerd Porsche 928 gehalte, zou dan liever gaan voor de nieuwe GT of quatroporte

    Login om te reageren
  43. Tristan zegt

    22 april 2007 om 01:22

    @ janus
    Dat is Lala lieveschat..

    Login om te reageren
  44. nadja zegt

    15 september 2007 om 15:52

    wie weet hoe duur deze auto is ????

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North