• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Eerste beelden Ford Fiesta S2000 rallyauto

Auteur: robbie, gepost 28 september 2009 om 22:02 – 24 Reacties

Ford Fiesta S2000 spyshot


Je wil het misschien niet geloven, maar de huidige Ford Focus RS WRC loopt een beetje op zijn laatste benen. En als je dan ook nog eens bedenkt dat er volgend jaar een nieuwe Focus op de markt komt is het niet meer dan logisch dat Ford op zoek is naar een opvolger. En in plaats van de Focus is er nu gekozen voor de Fiesta.

Het Britse M-Sport is daarom in opdracht van Ford druk bezig met het ontwikkelen van de Fiesta S2000. In 2010 zal de Fiesta debuteren naast de Focus RS WRC, maar vanaf 2011 zal de Fiesta het toch echt alleen moeten doen.

Specificaties zijn uiteraard nog niet bekend, maar aangezien de Fiesta moet voldoen aan de S2000 regelementen die vanaf volgend jaar gelden in het WRC kunnen we er in elk geval vanuit gaan dat onder de motorkap een 2.0 viercilinder ligt die er zo’n 270 pk uit zal persen. Ook zal de Fiesta voorzien zijn van 4WD.

Nu maar hopen dat Ford ook een echt sportieve Fiesta (200+ pk) voor normale stervelingen op de markt komt. (via: m-sport.co.uk)

Ford Fiesta S2000 spyshot

Ook interessant!

  • Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
    Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
  • Mountune Ford Focus ST is de RS die we nooit kregen
    Mountune Ford Focus ST is de RS die we nooit kregen
  • Prijs opgefriste Fiesta moet je niet omrekenen naar guldens
  • De Ford Fiesta, maar dan als bedrijfswagen
    De Ford Fiesta, maar dan als bedrijfswagen

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

fiesta, Ford, rally, s2000, spyshot

Vorig bericht: « Video: Tom Cruise scheurt in een Volvo C70?
Volgend bericht: Dronken Belg regelt verkeer bij Efteling »

Lees Interacties

Reacties

  1. JDM__Wotevajjjj zegt

    28 september 2009 om 22:05

    zou deze niet eerder gebruikt worden voor het irc? fiesta’s zijn denk ik toch egt te klein voor wrc

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      28 september 2009 om 22:06

      @JDM__Wotevajjjj: vanaf volgend jaar stapt het WRC over op auto’s die gebaseerd zijn op de S2000 regelementen (zie ook de link in mijn artikel!).

      Login om te reageren
      • JDM__Wotevajjjj zegt

        28 september 2009 om 22:16

        @robbie:
        ok mijn fout en irc gaat naar 1600 zeker ?
        alsof de uitstooot van 50 auto’s 10 weken op het jaar ook maar iets doet aan dat co2 gedoe…

        Login om te reageren
        • robbie zegt

          28 september 2009 om 22:29

          @JDM__Wotevajjjj: De reden is volgens mij niet zozeer ‘CO2’, maar de hoge kosten van de huidige auto’s. De S2000 regelementen zijn namelijk een stuk goedkoper.

          Login om te reageren
  2. VDS20 zegt

    28 september 2009 om 22:07

    Van groep B wagens 20 jaar geleden naar dit….

    Dat noemt men vooruitgang.

    Login om te reageren
  3. W115 zegt

    28 september 2009 om 22:07

    Vraag me af waarom ze van die lelijke finishflag sticker erop plakken :P

    Login om te reageren
    • Laurens zegt

      28 september 2009 om 22:12

      @W115: mij leken het achtergrondjes (soort van die witte cirkels) van het autonummer te zijn, en ook een beetje overdreven.

      Login om te reageren
      • MattCurlew zegt

        28 september 2009 om 22:34

        @Laurens: camouflage in zijn testfase noemen ze zoiets..

        Login om te reageren
  4. JP zegt

    28 september 2009 om 22:11

    Racing 4 Holland??

    Login om te reageren
  5. JoostMaghetweten zegt

    28 september 2009 om 22:12

    Ik hoop dat ie er wat beter uit komt te zien in het echie.

    Login om te reageren
  6. Citrofiel zegt

    28 september 2009 om 22:17

    Ik ben benieuwd of de Fiesta het succes van de Focus zal kunnen vervolgen. Ford is met Citroën toch de grote kanshebber voor de titel.

    Login om te reageren
  7. Burdy zegt

    28 september 2009 om 22:20

    @ Citrofiel

    Het zijn ook de enige twee merken die meedoen in het wrc.

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      28 september 2009 om 22:24

      @Burdy: Ehm, tsja. Eigenlijk wel ja. :oops: Nou goed, dan maak ik ervan: Ford is met Citroën toch flink nek aan nek aan het strijden voor de titel.

      Login om te reageren
  8. vla zegt

    28 september 2009 om 22:22

    Hmm… S2000 heeft het aan het zeggen… Dus extra milieuvriendelijk en airbags gemaakt uit gerecycleerde vuilniszakken?

    Login om te reageren
  9. Burdy zegt

    28 september 2009 om 22:28

    @ Citrofiel:

    Begreep wat je bedoelde, stond er alleen een beetje krom zo.

    Login om te reageren
  10. MDA zegt

    28 september 2009 om 22:50

    tja… ze hebben ook die fiesta Pikes Peak op gestuurd… en dat was geen slechte wagen (800 pk?)

    Login om te reageren
  11. slappehap zegt

    29 september 2009 om 01:06

    De link naar http://www.wrc.com verwijst naar een beetje oud artikel, de turbo moet nog uit het pakket worden geschrapt.

    Specific Regulations for Super 2000 – Rallies: http://www.fia.com/resources/documents/1623371895__AppJ_Art_254A.pdf

    Login om te reageren
  12. slappehap zegt

    29 september 2009 om 01:30

    Met een 2-liter motor van 270 pk degradeert de WRC trouwens naar het niveau van de Chinese CCC van 2007. Shit happens.

    2007 Changan Ford Racing Focus “race car”: 2 liter, 270 pk en 215 Nm

    Login om te reageren
  13. rikkon zegt

    29 september 2009 om 08:04

    Maar grootmoeder wat heb je rare oren, en wat heb je een rare neus!

    Login om te reageren
  14. Neal zegt

    29 september 2009 om 08:57

    Hoe je het ook draait of keert…het verbod op het gebruik van turbo’s is een achteruitgang voor zowel de rallysport in het algemeen als de drang naar vooruitgang in de techniek.

    het staat haaks op de redenering van de rest van de automobielindustrie waar men geblazen, zij het turbo, compressor of beide, motoren promoot om vervuiling en vermogen te compenseren

    Om het maar met de woorden van Jochem meijer te zeggen… ‘Ik snap er niks van’

    Login om te reageren
  15. Treff zegt

    29 september 2009 om 09:11

    Denk inderdaad dat het eerder voor de IRC dan voor de WRC!! Maar dat neemt niet weg dat het een heerlijk wagentje gaat worden :D nu dan maar een straatversie produceren!

    Login om te reageren
  16. fresh zegt

    29 september 2009 om 18:07

    in 2011 willen ze met een 1.6 turbomoter in het WRC rijden met +/- 330 pk,
    nu rijden ze met een 2 liter turbo met
    300 pk, dat noem ik nou eens vooruitgang!
    ( + ja de fiesta S2000 zal ingezet worden in het IRC )

    Login om te reageren
  17. BananaFlip zegt

    30 september 2009 om 15:39

    Aaaaah, downsizing!
    Dat betekent een klein 1.4tje met een enorme turbo?
    Mij hoor je niet klagen :P .

    Login om te reageren
    • CBR600rr zegt

      30 september 2010 om 20:36

      @BananaFlip: Vroeger waren het grote motoren met een enorme turbo, mij hoor je wel klagen!

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North