• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Prijs opgefriste Fiesta moet je niet omrekenen naar guldens

Auteur: willeme, gepost 9 december 2021 om 11:59 – 15 Reacties

Prijs opgefriste Fiesta

Dat geldt overigens niet alleen voor de prijs van de opgefriste Fiesta, maar voor eigenlijk alle auto’s in dit segment.

Onlangs werd de gefacelifte Ford Fiesta aan ons voorgesteld. De auto is een absolute verkooptopper in zijn klasse. Met name in het Verenigd Koninkrijk is de auto werkelijk niet aan te slepen. Ook in Nederland is het een veel geziene auto. Mede daardoor heeft Ford niet al te veel aan het model gewijzigd qua uiterlijkheden.

Het enige dat nog niet bekend was hoeveel je moet sparen voor zo’n auto. Gelukkig hebben we de prijs van de opgefriste Fiesta voor je. Er zijn vier uitvoeringen: Connected, Titanium, ST-Line en Active. Die laatste twee zijn vooral anders qua uiterlijk.

  • Prijs opgefriste Fiesta
Ford Fiesta ST-Line

De ST-Line is sportiever, de Active daarentegen iets meer ‘crossover-esque’. Vervolgens kun je je kiezen uit een X-uitvoering of Vignale qua luxeniveau. Vignale is dus niet meer een op zichzelf staande versie.

  • Prijs opgefriste Fiesta
  • Prijs opgefriste Fiesta
Ford Fiesta Active

Connected

De vanafprijs is de Ford Fiesta Connected 1.1 met 75 pk. Die staat voor 20.390 euro op de stoep. Echter, voor 21.275 euro heb je een zuinigere en pittigere 1.0 EcoBoost met 100 pk. Er is ook een ‘hybride’, alhoewel dat alleen geldt voor de 48V-ondersteuning. Het is dus geen ‘echte’ hybride. Deze levert 125 pk en is er vanaf 23.385 euro met handbak in Titanium-trim.

  • Prijs opgefriste Fiesta
  • Prijs opgefriste Fiesta
  • Prijs opgefriste Fiesta
Ford Fiesta ST (ST-X)

De versie met automaat kost 25.535 euro. De duurste versie is uiteraard de Sport Technologies-versie. De prijs van die opgefriste Fiesta ST is 34.975 euro. In Nederland krijg je automatisch de ‘ST-X’-uitvoering, maar krijg je gewoon ST-badges. Net zoals een Focus ST-3 ook gewoon ST heet. Snapt u het nog?

  • Prijs opgefriste Fiesta
  • Prijs opgefriste Fiesta
  • Prijs opgefriste Fiesta
Als je géén opties aanvinkt en kiest voor de meest eenvoudige uitvoering, ziet de Fiesta er zo uit.

Prijs opgefriste Fiesta vergelijking met concurrentie

Uiteraard kijken we ook even naar de concurrentie. Wat ben je eigenlijk kwijt voor de meest eenvoudige B-segmenter?

  • Opel Corsa 1.2 | 18.099 euro
  • Hyundai i20 1.2 MPI i-Motion | 18.635 euro
  • Toyota Yaris Comfort 1.0 VVT-i | 18.995 euro
  • Volkswagen Polo 1.0 MPI | 19.990 euro
  • Renault Clio Life TCe90 GPF | 19.434 euro
  • Ford Fiesta 1.1 Trend | 20.390 euro

Is de Fiesta te duur? Ja en nee. In principe is meer dan 20 mille voor een B-segment hatchback een stevig bedrag. Aan de andere kan is de Fiesta redelijk goed uitgerust en rijdt ‘ie uit de kunst. Ook is airco standaard! Wat ook prettig is, de stap naar een sterkere motor of iets luxere uitrustingsniveau is vrij klein. We gaan andere merken niet betichten van misleiding, maar de instapper is relatief goedkoop, doch karig uitgerust. Voor een beetje meer luxe ben je al gauw een flink bedrag kwijt. Met navigatie, wat leuke wielen en metallic lak zit je zo op 23-24 bij alle merken.

Prijs opgefriste Fiesta
Zo ga je ‘m het meest zien, de Fiesta 1.0 Titanium

De complete prijslijst van de opgefriste Fiesta kun je hier bekijken, de auto samen stellen kan in de Ford Fiesta-configurator.

Ook interessant!

  • Ford Fiesta facelift
    Ford Fiesta facelift officieel, meer kracht ST
  • Pretpakket maakt de Fiesta en Puma ST nóg leuker
  • De Ford Fiesta, maar dan als bedrijfswagen
    De Ford Fiesta, maar dan als bedrijfswagen
  • Fiesta ST occasion
    Yes! Fiesta ST occasion eindelijk onder 10 mille!

Nieuwste artikelen

  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Goedkopere Tesla Standard-modellen hebben niet het gewenste effect
  • Alfa Romeo gooit Ferrari-sausje over de Junior
FacebookTweetPinLinkedIn

fiesta, fiesta-st, Ford, geld, Prijzen

Vorig bericht: « Hamilton en Mercedes pesten Verstappen, aldus Bernie
Volgend bericht: Nee maar, je kunt je Bugatti nu ook personaliseren! »

Lees Interacties

Reacties

  1. seba zegt

    9 december 2021 om 12:08

    Kan iemand mij iets uitleggen? Waarom sommige auto’s hebben nog steeds zo’n lelijke antenne op het dak? Een vin is zo veel mooier. Heeft dit te maken met de prijs? Kan mij echt niet voorstellen dat dit onderdeel duur is, of heeft dit te maken met ontvangst of wat dan ook ?

    Login om te reageren
    • pindakoning zegt

      9 december 2021 om 13:04

      @seba: denk eigenlijk wel dat het een kostenafweging is

      Login om te reageren
    • lecomte zegt

      9 december 2021 om 13:36

      @seba: Sowieso zijn sprietantennes vaak voordeliger. Daarnaast heeft het vooral te maken met ontvangst. Bij radio’s met DAB ontvangst is een sprietantenne de voordeligste oplossing voor ontvangst. Bij een haaienvin heb je vaak nog versterking nodig voor DAB ontvangst, door bijvoorbeeld extra raamantennes. Zo’n raam met geïntegreerde versterkers/antennes zijn duurder in vergelijking met een normaal raam.

      Login om te reageren
      • seba zegt

        9 december 2021 om 16:25

        Dit klinkt wel logisch. Wist niet dat er zo veel gedoe is om een shark vin op het dat te plaatsen. Bedankt voor de uitleg

        Login om te reageren
  2. bierbuik zegt

    9 december 2021 om 12:37

    Bijna 35k voor een sportieve B-segment hatchback, of ruim 20k voor een schraapversie, moet toch niet gekker worden.
    Had mijn salaris maar een gelijke inflatie..

    Login om te reageren
    • PunicaOase zegt

      9 december 2021 om 13:08

      @bierbuik: blijven leren, hard werken, steeds beter worden, promoties maken: dan groeit je salaris harder dan de inflatie..

      Overigens zijn auto’s met de huidige materialen, elektronica, veiligheidsvoorzieningen, etc. luxer en beter dan een 20 jaar oude BMW, dus daar komt ook de stijgende prijs vandaan..

      Login om te reageren
      • tortuga zegt

        9 december 2021 om 16:42

        @punicaoase: voor sommige is dat vanzelfsprekend, andere hebben daar door bepaalde redenen geen kans toe jammer genoeg. We zijn in een tijd aan het belanden dat een auto echt niet meer weggelegd is voor mensen met een basis loon en onderwijs (althans toch geen nieuwe)

        Login om te reageren
        • Maartenvs84 zegt

          9 december 2021 om 21:56

          @tortuga: is die tijd er ooit geweest dan?

          Login om te reageren
  3. awesome zegt

    9 december 2021 om 12:47

    We willen zelf steeds meer (gemak) in de auto hebben. Daar hangt natuurlijk en prijs aan vast.

    Login om te reageren
    • pindakoning zegt

      9 december 2021 om 13:08

      @awesome: maar we zijn x jaar verder waardoor sommige gewenste ‘technologieën’ als radio, usb aansluiting, airco, ruitenwisserinterval, etc voordeliger zouden moeten worden lijkt mij. Grondstoffen, manuren e.d. zijn uiteraard wel duurder

      Login om te reageren
    • PunicaOase zegt

      9 december 2021 om 13:09

      @awesome: precies en ze worden ook steeds groter dan hun voorganger..

      Login om te reageren
    • bernoulli zegt

      9 december 2021 om 15:14

      En er worden steeds meer eisen aan gesteld. Denk aan de rijhulpsystemen die steeds meer verplicht worden. Kost allemaal geld.

      Login om te reageren
  4. luckyluke zegt

    9 december 2021 om 13:04

    Waarom is deze auto (en ford in het algemeen) eigenlijk zo populair in de UK?

    Login om te reageren
    • ater zegt

      9 december 2021 om 14:46

      @luckyluke: Voor zover ik weet houden ze daar van sportieve auto’s en dan voornamelijk hot hatches. En daar is ford al jaren erg goed in. Zelfs de normale modellen rijden bovengemiddeld goed en sportief.

      Login om te reageren
  5. vonklausenburg zegt

    9 december 2021 om 13:42

    De Fiesta is mijns inziens de mooiste B-segmenter samen met de Clio. De prijs is stevig, maar als ik in de markt zou zijn voor een B-segment wagen dan stond de Ford bovenaan.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North