• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Ford Fiesta, maar dan als bedrijfswagen

Auteur: RubenPriest, gepost 17 september 2021 om 14:01 – 11 Reacties

De Ford Fiesta, maar dan als bedrijfswagen

Maak kennis met de Ford Fiesta Van. De bekende hatchback is er nu ook als bedrijfswagen, voor als je geen busje wilt.

Het ombouwen van een gewone hatchback naar bestelauto is helemaal niet zo gek. Natuurlijk is niet het zo ruim als een compacte bestelbus, maar misschien heb jij met je onderneming niet al die ruimte nodig. Het voordeel van een hatchback als bedrijfswagen is dat het eruitziet als een gewone auto. Bovendien stuurt het ook lekkerder dan een bestelauto.

Ford Fiesta Van

De Ford Fiesta Van heeft een bruto laadvermogen tot 531 kg. De maximale laadlengte bedraagt 1.283 mm met een laadvolume van 0,96 m3. De bestelauto deelt zijn koetswerk met de driedeurs Fiesta-personenwagen. De kofferruimte bestaat uit een vlakke laadvloer met hoge grip en vier bevestigingspunten. Daarnaast is er ook een schutbord met stalen gaas.

Ford Fiesta Van

De motoren komen grotendeels overeen in vergelijking met de personenwagen, alhoewel je een ST niet hoeft te verwachten. Als je snel kijkt naar de Ford Fiesta Van heb je in eerste instantie misschien niet eens door dat het een bedrijfswagen is. De makkelijkste weggever zijn de verdwenen zijruiten achter, wat nu dicht is.

Vanaf dit najaar komt de Fiesta Van op de markt. Prijzen zullen dan ook bekend worden gemaakt. De eerste leveringen van de Ford zijn in het begin van 2022.

Ford Fiesta Van

Ook interessant!

  • Prijs opgefriste Fiesta moet je niet omrekenen naar guldens
  • Ford Fiesta facelift
    Ford Fiesta facelift officieel, meer kracht ST
  • Ford
    Ford martelt de E-Transit met een goede reden
  • Pretpakket maakt de Fiesta en Puma ST nóg leuker

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Bedrijfswagen, fiesta, Ford

Vorig bericht: « Zo’n 1.000 automobilisten geflitst bij Gorinchem
Volgend bericht: Lezersvraag: wat is de leukste generatie Porsche 911? »

Lees Interacties

Reacties

  1. sportabgasanlage zegt

    17 september 2021 om 14:48

    @rubenpriest Mag deze in Nederland op grijs kenteken? Ik kan uit het artikel niet voldoende info halen over de afmetingen van de laadbak. Als dat nl. niet het geval is, is het een totaal zinloze auto voor Nederland.

    Login om te reageren
    • dondeboer zegt

      17 september 2021 om 18:41

      @sportabgasanlage: Lijkt me niet, dat is ook de reden dat dit type bestelauto’s in NL volledig uit ’t straatbeeld is verdwenen. Vroegah waren dit soort bestelautootjes heel gangbaar, indd vanwege de belastingvoordelen.

      Login om te reageren
      • neymar zegt

        17 september 2021 om 20:08

        @dondeboer: vroeger*

        Login om te reageren
    • berrychello zegt

      17 september 2021 om 22:08

      Het RDW geeft m gewoon een grijs kenteken, maar voor de Belastingdienst is het een personenauto, dus zonder de fiscale voordelen die bij een grijs kenteken horen.

      Login om te reageren
  2. volvo480gtt zegt

    17 september 2021 om 14:49

    Kan je dit in Nederland ook op grijs kenteken krijgen met de bijbehorende voordelen? Hier past toch dat fiscale blok niet in?

    Login om te reageren
    • raoufff zegt

      17 september 2021 om 15:41

      @volvo480gtt: voordelen en Nederland? Hier klopt er iets niet.

      Login om te reageren
  3. bassrt zegt

    17 september 2021 om 15:08

    als het goed is kan je die niet in Nederland bestellen. Zo ver ik weet is deze Fiesta panel van speciaal voor de Engelse en Spaanse markt.
    Misschien leuke feit is dat de delen om deze versie te maken geproduceerd worden in Nederland. Dat paneel waar het tralies op gemonteerd zit en de onderkant heb ik het dan over.

    Login om te reageren
  4. dawwg zegt

    17 september 2021 om 15:12

    Die vereisten m.b.t. de laadruimte zijn: minimaal 125cm lang bij 98cm hoog over minstens 20cmd breed en minimaal 125cm lengte. Met een lengte van 128cm komt dat wel goed; echter zal de hoogte wel erg krap worden / een issue zijn als het volledige volume 0,96 m3 is. M.a.w. nog niet genoeg info dus …

    Login om te reageren
  5. BerlingoHdi zegt

    17 september 2021 om 16:52

    Sorry, maar waarom zou je dit overwegen en geen Transit Courier / Connect, in Nederland als het al wettelijk mag waarschijnlijk een goedkopere optie.

    Login om te reageren
    • AbdelJabbar zegt

      17 september 2021 om 18:26

      @berlingohdi: minder verbruik. Ultra handig in de stad.

      Login om te reageren
  6. robertpassat zegt

    20 september 2021 om 21:02

    Geniaal

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North