• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Eerste foto’s: Mercedes C63 AMG Estate

Auteur: evo, gepost 1 september 2007 om 20:19 – 54 Reacties

Alleen voor peper-addicts...


Een nul-naar-honderd tijd van een flinke scheet. Zeg maar ‘dag’ Audi RS4 Avant of BMW M5 Touring. Zelfs een hete 3-serie coupé kan de C63 AMG Estate niet bijbenen. Alleen z’n grotere Combi-broer evenaart de prestaties van de C63 Estate. De E63 AMG Combi klaart het klusje in dezelfde 4,6 seconden.

Je hoefde geen ingenieur of doctorandus te zijn om te voorspellen hoe de C63 AMG Estate eruit zou gaan zien. Match de eerder opgedoken plaatjes met de persplaatjes en je had de C63 AMG Estate te pakken.

Net zoals de ‘gewone’ C63 AMG, is de Estate voorzien van de atmosferische 6,3L V8 die de bekende 457 pk en 600 Nm uitspuugt. Topsnelheid: 300 kilometer per uur. Als je die gebruikelijke rotbegrenzer eraf zou halen natuurlijk. Toch steekt het bij mij een beetje. De C63 heeft dezelfde motor als de E63, alleen dan 57 pk’tjes minder. Het moet voor een Benz-dealer natuurlijk een peuleschilletje zijn om de software naar de E63-waarden te brengen. En omdat een E Combi toch al gauw zo’n 100 kg zwaarder is, zou dat helemaal voor een verpletterende en volstrekt nutteloze bom moeten zorgen. Nutteloos, maar toch wel erg lekker…

Het leuke van dit alles? De C63 AMG Estate maakt waarschijnlijk z’n werelddebuut op de IAA in Frankfurt. (via: carscoop)

Alleen voor peper-addicts...
Alleen voor peper-addicts...
Alleen voor peper-addicts...

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Mercedes-AMG E43 Estate van Marco
    Mijn Auto: Mercedes-AMG E43 Estate van Marco
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • 'Zoveel vermogen gaat de 2021 C63 AMG met vierpitter leveren'
  • Nieuwe Mercedes-AMG C63 met vierpitter laat zich zien

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, c-klasse, c63, estate, iaa-2007, Mercedes

Vorig bericht: « Alleen voor de Japanners: Toyota Vanguard
Volgend bericht: Zaterdagavond-video: Speed Kings »

Lees Interacties

Reacties

  1. James Bond zegt

    1 september 2007 om 20:27

    Mooi!

    Login om te reageren
  2. BM double V zegt

    1 september 2007 om 20:32

    super goed gedaan van MB.
    en wat een lekker smoeltje maar o zo een lelijke kont!!

    Login om te reageren
  3. Tiemen zegt

    1 september 2007 om 20:33

    De acherbumber vind ik niet zo heel geschikt maar de rest ziet er goed uit :)

    Login om te reageren
  4. tibor zegt

    1 september 2007 om 20:33

    mooi, mijn keuze in het rijdje audi rs4,bmw m3 en dus deze
    de snelste en de mooiste vierdeurs variant want hoewel de m3 coupe er goed uit ziet denk ik dat de vierdeurs minder word

    Login om te reageren
  5. Fasten your Seatbelt zegt

    1 september 2007 om 20:33

    Zekers deze wil ik wel spotten!

    Login om te reageren
  6. iceman zegt

    1 september 2007 om 20:35

    gruwelijk gedaan van mercedes

    Login om te reageren
  7. Rainier zegt

    1 september 2007 om 20:37

    o my god…..ik ben gewoon verliefd op een mercedes!
    Hoe ga ik dit aan mijn vrouw en kinderen vertellen…ghehe

    Login om te reageren
  8. polomen zegt

    1 september 2007 om 20:45

    Mooie bak, voor stoere vaders met kinderen… :-D

    Login om te reageren
  9. Wolharig badeendje zegt

    1 september 2007 om 20:46

    joepi! wat een dol-dwaaze auto!

    Login om te reageren
  10. slk zegt

    1 september 2007 om 20:46

    Echt een dikke auto.Wat een schitterend model zeg.En snellll!Wat wil je nog meer?

    EDIT: Dat jij wat meer op je schrijfstijl let…

    Login om te reageren
  11. Roadronner zegt

    1 september 2007 om 20:53

    Geslaagd ontwerp. Lekker agressief, hoewel ik het meestal niet zo op C-klasses heb.

    Login om te reageren
  12. Klaas zegt

    1 september 2007 om 20:54

    Lelijk, maar met een bakkie er achter een goede wagen voor de aannemer.

    Login om te reageren
  13. ryan82 zegt

    1 september 2007 om 20:59

    wat een mooie auto…. f*ck bmw touring, fu*ck audi station…. deze is de best… (audi S6 station is wel mooi :D)

    Login om te reageren
  14. Chief_S5 zegt

    1 september 2007 om 21:01

    Sheesh, op de 2e foto (zonder head) zie ik pas hoe erg het is. Lijn hier, lijn daar, gaatje hier, rooster daar. Het is gewoon veel ste veel. (mijn mening mensen!) :(

    Login om te reageren
  15. jela zegt

    1 september 2007 om 21:02

    Die achterlichten heb ik nooit mooi gevonden, die voorkant is in dit geval ook wat te druk naar mijn zin, ofwel heb ik het gewoon niet voor MB ;)
    wel knap gedaan qua prestaties, ik heb vandaag nog een RS4 avant horen en zien optrekken en dat was al erg indrukwekkend, omdat deze het nog sneller doet: chapeau

    Login om te reageren
  16. RenJie zegt

    1 september 2007 om 21:08

    zzo he, br uu t ! :D

    maar eigenlijk toch zinloos…. ik weet niet waarom, maar als ik het geld zou hebben, dan zou ik die niet kopen!

    Login om te reageren
  17. Georgio zegt

    1 september 2007 om 21:13

    Heel stoer,

    in tegenstelling tot de Audi’s en Bmw’s is hier bijna gelijk te zien, ook voor de niet-autokenners, dat het om iets speciaals gaat.

    Dit maakt het toch mooier dan de gewone Estate, wat uiteraard naar mijn mening ook een uitermate geslaagde Mercedes is geworden.

    Login om te reageren
  18. Solstice zegt

    1 september 2007 om 21:13

    Net niet op één of andere manier…

    Login om te reageren
  19. marex zegt

    1 september 2007 om 21:18

    t blijft een 65+ bak

    Login om te reageren
  20. Solstice zegt

    1 september 2007 om 21:19

    Heten familie-plus-hond-Benzen tegenwoordig niet meer Kombi/Combi trouwens?

    Login om te reageren
  21. mcx zegt

    1 september 2007 om 21:24

    @Chief_S5
    Mijn mening ook, veel te rommelig.

    Login om te reageren
  22. wideman zegt

    1 september 2007 om 21:26

    ik vindt hem wel leuk. maar hoe willen ze dat vermogen op de weg houden???

    Login om te reageren
  23. jordey zegt

    1 september 2007 om 21:28

    wel mooi hoor, maar eerder een auto voor rijke gepensioneerden

    Login om te reageren
  24. nichos zegt

    1 september 2007 om 21:32

    ik denk dat de keuze tussen een RS4 en een C63 niet gemaakt wordt op prestaties.. Wie kan het nu bommen dat een auto 0.1 sec vlugger naar de honderd gaat als hij toch voornamelijk gebruikt wordt voor dagelijks gebruik..
    Doe mij dan toch maar de Audi.

    Login om te reageren
  25. Arnold_GT zegt

    1 september 2007 om 21:33

    Wauw…

    nu nog het geld, gezien en de bekende hond, doe mij dan maar zo’n station!!! die kont zie je toch niet als je achter het stuur zit mensen!

    Login om te reageren
  26. bert zegt

    1 september 2007 om 21:36

    De vertegenwoordigers zullen weer blij zijn met hun nieuwe gerekte-taxi (sorry voor het woord taxi maar ik zie het gewoon op de wagen staan !

    Ik denk dat ik mijn hele levennooit iets nuttig of zinnigs over mercedes kan zeggen . Ik vind geen enkele mercedes mooi genoeg om te kopen .

    Tja , mensen met smaak zijn rare mensen hé :)

    Login om te reageren
  27. M Freak zegt

    1 september 2007 om 21:37

    Mmm, altijd het zelfde buitenpakket. 4 brede uitlaten, die mooie AMG velgen er onder, en een sportieve kit. Wordt tijd dat AMG met iets nieuws komt.

    Login om te reageren
  28. AMG zegt

    1 september 2007 om 21:47

    Lijkt mij een GEWELDIGE wagen! Wil hem graag eens in het echt zien

    Login om te reageren
  29. Donstil zegt

    1 september 2007 om 22:10

    Erg gaaf deze C63 station

    Tijdens het lezen van het stukje dacht ik het ook al, De software van de E63 moet er toch zo inzitten,
    Maar zou het wel echt alleen software zijn ?

    Login om te reageren
  30. Alwood zegt

    1 september 2007 om 22:18

    vind stiekem die 300SL bobbels op de motorkap wel mooi :P wagen is zowiezo wel mooi. Stukken beter dan de gewone C station. En in tegenstelling tot de sedan vind ik de station mooier met die MERCEDES grille… (die grote dus ;) )

    die amg spoilerts zijn alleen wel altijd een beetje plastic fanta…. dat dus. doet BMW lekker sjieker. En audi eigenlijk ook :)

    Login om te reageren
  31. breinstein zegt

    1 september 2007 om 22:27

    wat een ongelooflijk geile bak!

    Login om te reageren
  32. Phils zegt

    1 september 2007 om 22:48

    Geef mij maar de sedan, nog net iets bruter in mijn ogen!!

    Login om te reageren
  33. carsofcoolhaven.nl zegt

    1 september 2007 om 23:10

    Hmmmmwjah ben normaal niet zo heet op Merc’s, maar kan, naast de specs natuurlijk, de voorkant van deze auto nog wel waarderen. De kont daarentegen… brrr. Missertje

    Login om te reageren
  34. De la marche zegt

    1 september 2007 om 23:13

    cheap looking rims… jammer

    Login om te reageren
  35. Tom zegt

    1 september 2007 om 23:13

    Wat is er eigenlijk gebeurd met die hoefijzers die je op iedere benz zag. Staan die tegenwoordig niet meer op de optielijst?

    Vind de auto van voren nog wel erg mooi trouwens alleen zonde dat ze er geen life-style combi van hebben gemaakt. Om de auto praktischer te maken klopt de achterkant van de auto niet. Als ik kijk hoe het achterste raam wegbuigt in verhouding tot de stijl krijg ik heel erg een E-klasse combi vorig model gevoel. Bij de vorige C klopte dit nog wel.

    Login om te reageren
  36. Peter zegt

    1 september 2007 om 23:13

    Een mooie Mercedes met een mooie Opel Grill

    Login om te reageren
  37. dekster zegt

    2 september 2007 om 01:05

    Ik vind het design maar niks, veel te druk.
    Tegenwoordig bouwt mercedes een mooi basis model, endan loopt iedereen warm voor de AMG versie endan plots; als die amg versie uitkomt moeten we er dat overbodige design erbij nemen.
    Wolf in schaapskleren is dit al lang niet meer (spijtig) want de enige reden waarom mensen deze auto kopen is voor de pk’s en bruikbaarheid, dus niet het over-the-top design.

    Login om te reageren
  38. speedlimit zegt

    2 september 2007 om 01:16

    Die voorbumper had wel minder extreem gemogen…lijkt nu net ’n dinky toy.

    Login om te reageren
  39. ronald ccx zegt

    2 september 2007 om 09:20

    altijd da gezever dat mercedes met zijn 6,2 v8 blokken sneller is dan bmw etc…
    bmw’s motto is altijd geweest voor ”m” modellen.. minimaal 100 pk per liter… laat bmw eff dezelfde v8 bouwen als in de nieuwe m3.. maar dan geen 4.0 maar ook 6.2… bij 8400 toeren… dan is het daaaagg mercedes en idd dinky toy vindt ik wel leuke benaming ja… ;)

    Login om te reageren
  40. Michael zegt

    2 september 2007 om 11:17

    Ik zou toch voor de sedan gaan.

    Login om te reageren
  41. Job Q7 4.2 fsi zegt

    2 september 2007 om 11:28

    DIK!

    Login om te reageren
  42. johan zegt

    2 september 2007 om 12:57

    hele mooie auto
    maar als ik dan kijk naar de prijs,
    (de vorige C55 AMG koste bijna een ton dus dit zal nog iets meer zijn)
    dan zou ik toch een andere klasse kopen:S
    ik denk dat hij weinig verkocht zal worden

    Login om te reageren
  43. X-man zegt

    2 september 2007 om 13:27

    @ronald CCX

    Het enige probleem is dat BMW dat niet doet, dus nu is het daaag nieuwe M3!
    Als als als, als ik borsten had, dan was ik een vrouw.

    Login om te reageren
  44. Citrofiel zegt

    2 september 2007 om 14:27

    Ik begin steeds meer respect voor MB te krijgen. En dan te bedenken dat ik, laat ik zeggen, een jaar geleden nog een (ongefundeerde) hekel aan MB had!

    Login om te reageren
  45. Henkie zegt

    2 september 2007 om 14:49

    Mooie wagen maar doe mij de nieuwe cl maar, das pas klasse!

    Login om te reageren
  46. Brutus zegt

    2 september 2007 om 15:12

    Nu maar wachten wat de RS6 gaat doen..

    Login om te reageren
  47. Jurgen zegt

    2 september 2007 om 16:24

    300 km/h met een gezinswagen, bizar.

    Het wachten is natuurlijk op Kleemann, Brabus en andere tuners wat die ermee gaan doen ?!

    Is 4,4 seconden mogelijk :) ?

    Login om te reageren
  48. Karaya zegt

    2 september 2007 om 16:49

    Ik denk dat ze die andere sofware bewaren voor de M3 CSL, kan je met je vrouw, de kinderen en je golden retriever achterin ook het komende topmodel van BMW’s 3-serie om de oren rijden.

    EDI: Het staat er een beetje krom, vind je niet?

    Login om te reageren
  49. slc zegt

    2 september 2007 om 19:30

    gewoon goed hoor! as usual

    Login om te reageren
  50. DennieFR zegt

    2 september 2007 om 20:16

    4,6sec naar de 100km/h,dus niet na het eten vol op het gas met deze bolide.
    Achterkant is helaas imo niet zo,voorkant vond ik al mooi,en op de 63 is het super.

    Login om te reageren
  51. Karaya zegt

    2 september 2007 om 20:36

    @EDI

    Het was een zwaar weekend.

    Login om te reageren
  52. SQB zegt

    2 september 2007 om 21:51

    Wel leuk om met een station een GTi’tje eruit te trekken. Dat zou natuurlijk helemaal leuk zijn als deze wolf iets meer schaapskleren aan had, maar ik kan me voorstellen dat dat dan weer niet verkoopt.

    Login om te reageren
  53. MB CLK for life zegt

    3 september 2007 om 11:12

    Dit is gewoon af!

    Mercedes maakt echt geen auto’s voor bompa’s meer.
    De laatste tijd vind ik MB net zo sportief als BMW.
    (als je kijkt naar de cls en de cl, zelfs nog sportiever)

    Login om te reageren
  54. marruk zegt

    3 september 2007 om 14:53

    weegt een E maar HONDERD kilo zwaarder dan een C???
    Dat zou je ook niet zeggen…
    Onze Vectra weegt 1500, maar onze vorige Focus
    woog iets van 1200.. allebei combi, maar wel 300kg verschil

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North