• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Eerste schetsen van Rolls Royce RR4

Auteur: autoblogger, gepost 27 mei 2008 om 13:28 – 22 Reacties

Rolls Royce RR4
Rolls-Royce heeft de eerste officiële schetsen van de RR4 vrijgegeven. Dit nieuwe kleinere model (AKA The Baby Rolls) zal naast de Phantom worden gepositioneerd en zal de beschikking krijgen over een “unieke motor”.

Welke motor dat is blijft onbekend, maar waarschijnlijk gaat het hier om een donatie van moederbedrijf BMW. We gokken de twinturbo V8 uit de X6 X50i (in aangepaste vorm uiteraard), waarbij we een diesel natuurlijk niet uitsluiten!

De RR4 wordt in 2010 officieel gelanceerd en komende tijd zal er meer bekend worden…

Rolls Royce RR4

Ook interessant!

  • Colors of Cullinan Collection
    Rolls-Royce geeft de Cullinan kekke kleurtjes
  • Rolls-Royce Cullinan eindigt in sloot in Achterhoek
  • Rolls-Royce geeft 11-jarige een 'auto' cadeau
  • Veganistische Rolls-eigenaren
    Veganistische Rolls-eigenaren bestaan blijkbaar niet

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

Rolls-Royce, rr4, Schetsen

Vorig bericht: « Bizarre viral: is Kia niet meer cool?
Volgend bericht: Daniel Craig crasht Aston Martin DBS »

Lees Interacties

Reacties

  1. zondagsrijder zegt

    27 mei 2008 om 13:33

    Het wordt tijd dat er weer eens een paar Engelse heren bij mekaar gaan zitten en zelf een beetje een sjieke auto ontwerpen. Dit lijkt nergens naar.

    Login om te reageren
  2. Papa zegt

    27 mei 2008 om 13:35

    ik hou erg van dit soort ontwerpen, veel fraaier als een Maybach o.i.d. het is alleen meer iets voor een merk als lincoln met zo’n top-chop dak.

    Login om te reageren
  3. Luc zegt

    27 mei 2008 om 13:38

    300C meets phantom

    Login om te reageren
  4. simon zegt

    27 mei 2008 om 13:38

    Vind het juist wel veelbelovend!!
    (los van de cadillac trekjes)
    de hoge gordellijn oogt lekker sportief…watch out bentley continental!!
    Wie de laguna coupé al te groot vond, zal hier wel niks aan vinden. Gebaseerd
    op de bmw7L, zal dit wel niet zo klein worden als de naam ‘baby’ voorspelt…

    Login om te reageren
  5. Salami zegt

    27 mei 2008 om 13:38

    Het zijn maar design schetsen, waar alle details worden overdreven om het gevoel een beetje af te beelden. Eerlijk gezegd denk ik dat het niet zoveel gaat afwijken van het ontwerp van de Phantom…

    Login om te reageren
  6. C30CDIAMG zegt

    27 mei 2008 om 13:39

    Jaja schets, uit deze schets zou zelfs nog een fiat 500 kunnen opduiken! haha

    Login om te reageren
  7. MurcieBoy zegt

    27 mei 2008 om 13:45

    unieke motor? misschien de motor uit de veyron? :P

    Login om te reageren
  8. Bart_V zegt

    27 mei 2008 om 13:45

    ik vind hem een beetje op de ford Interceptor lijken (die concept met 1000 pk) maar dan met de lijnen van de phantom.

    als ze nou eens naar de bently brooklands kijken die is wel mooi gelukt

    Login om te reageren
  9. prop zegt

    27 mei 2008 om 13:46

    Herkenbaar Rolls profiel

    Login om te reageren
  10. RScosworth zegt

    27 mei 2008 om 13:49

    Zijn dit niet gewoon schetsen van de Cadillac Sixteen? Ik zou het overigens helemaal niet erg vinden aangezien ik dat een machtig mooie wagen vind.

    Login om te reageren
  11. Jorden zegt

    27 mei 2008 om 13:53

    Ja dit is volgens mij een schets in de letterlijkste zin van het woord.
    Ik denk dat het (aangezien het op een verlengd bmw 7 platform word gebouwd) het een strakke sedan word. die minder heftige vormen krijgt als de phantom. Lijkt me ook de meest logische zet als je het een segment lager op zoekt waar, op moment het succesvolle bentley de baas is.

    Login om te reageren
  12. Racer X zegt

    27 mei 2008 om 13:55

    Schetsen zijn altijd hoekig en Caddillacs zijn altijd hoekig. Vergelijken maken in dit stadium lijkt me dan ook een beetje overdreven.

    Login om te reageren
  13. MurcieBoy zegt

    27 mei 2008 om 14:12

    @ papa
    ik zou eerder zeggen een 300 C zoals die rappers dat hebben

    Login om te reageren
  14. Arnoud zegt

    27 mei 2008 om 14:33

    Het is in iedergeval duidelijk dat het een sportief sjieke (4-deurs?) coupé moet gaan worden. Dat is in iedergeval het gevoel dat deze concept oproept. Ik hoop alleen wel dat de radiateur minder rond wordt. Iets kleiners dan wat de Phantom tooit maar niet zo on-Rolls Royce rond als wat de Drophead Coupé draagt.

    Login om te reageren
  15. InfiniteNissan zegt

    27 mei 2008 om 14:40

    “zal naast de Phantom worden gepositioneerd ”

    Naast? Bedoel je niet onder. Lijkt me namelijk vrij sterk als ie ernaast wordt gezet.

    Login om te reageren
  16. RScosworth zegt

    27 mei 2008 om 14:59

    @ Racer X
    Ik had het ook niet over de Cad(-d)illac maar over de schetsen ervan. Overdrijven doe ik ook niet aan.

    Login om te reageren
  17. Jan zegt

    27 mei 2008 om 16:33

    @ Zondagsrijder

    Daar zitten meer dan genoeg Engelsen hoor! Rolls Royce staat vrijwel los van BMW (qua organisatie). Er lopen alleen ook nog wat Duitsers rond ja, maar vooral Engelsen.

    Login om te reageren
  18. dekster zegt

    27 mei 2008 om 16:49

    Die schetsen kunnen om het even welk RR model voorstellen. Dat profiel komt overeen met een RR coupe, drophead, Phantom…
    Ook een beetje Cadillac sixteen aan die ruiten te zien en ford interceptor concept aan het profiel.

    Off-topic: Vinden jullie die audi nreclame op de achtergrond ook niet iritant? De hele relaxte opmaak van de site is ermee naar de kl****n

    Login om te reageren
  19. J. zegt

    27 mei 2008 om 19:20

    Unieke motor? Ik hoop op een dikke V12 ;)

    Login om te reageren
  20. zondagsrijder zegt

    27 mei 2008 om 21:36

    @jan
    Ik bedoelde te zeggen dat er weer eens wat van die elitaire engelsen achter de tekentafel mogen. Ik vind het design van RR sinds de Phaeton protserig en imponerend en daar doet deze ook aan mee. Dat protserige leek me eerder iets typisch Duits, maar goed. Teleurstellend trouwens dat deze draad geen probleem lijkt te hebben met het recente RR-design

    Login om te reageren
  21. k0walsk zegt

    28 mei 2008 om 00:51

    Cadillac Sixteen anyone?

    Login om te reageren
  22. Jan zegt

    28 mei 2008 om 11:43

    @ Zondagsrijder
    Ik ben het met je eens dat het design een beetje over-the-top is. Daarnaast koop je, als je een RR koopt, een opgeleukte bmw 7. Als ik een RR heb, wil ik GEEN IDrive erin, ook al werkt IDrive toch wel handig (mits je weet hoe het werkt, is mijn ervaring). In een A6 was het aardig zoeken naar de knopjes tijdens het rijden. Ik heb liever 1 centrale knop. Lijkt onhandig, is handig.

    Maar om even terug te gaan, doe mij inderdaad ook maar het lekkere ‘engelse’ design. Maar ondanks de Engelsen daar, wil dat niet echt blijkbaar.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North