• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Eerste teaser: Renault Megane CC

Auteur: robbie, gepost 4 januari 2010 om 20:02 – 55 Reacties

Renault Megane CC teaser


Met al dit winterse weer denk je niet direct aan een lekkere zomerse cabrio, maar toch is Renault begonnen met het teaseren van de 3e generatie open Megane. Wordt het een lelijk eendje of een mooie zwaan?

In maart tijdens de autosalon van Geneve zullen we eindelijk kennis kunnen maken met deze Megane die voorzien zal zijn van een stalen origamidak. Het neusje zal naar verwachting vrijwel identiek zijn aan de overige Megane varianten, maar vooral de kont zal interessant zijn. Zal het Renault lukken om eindelijk een CC te ontwerpen die er wel fatsoenlijk uitziet? Deze teaser stelt mij niet echt gerust. Wat denken jullie? (via: autoscoops.eu)

Ook interessant!

  • Volledig elektrische Renault Mégane ziet er zo uit
  • Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
    Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
  • Dít wordt de nieuwe Renault Megane!
  • scherm in Mégane
    Scherm in Mégane VEEL beter dan iPad!

Nieuwste artikelen

  • Is de BMW 5-Serie beter te pruimen met deze nieuwe neus?
  • Hamilton kan voor spoedige komst van Verstappen bij Ferrari gaan liggen
  • Dit is de enige Nederlandse Giulia GTA met een achterbank
  • Dikke BMW op Marktplaats heeft een zeer smakelijke kleurencombo
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, geneve-2010, Marketinggezeik-en-gebakken-pr, megane, megane-cc, Renault, teaser

Vorig bericht: « Wat is er met deze Maserati gebeurd?
Volgend bericht: De rolkooi van een 911 GT3 RS kan kapot… »

Lees Interacties

Reacties

  1. get l4id zegt

    4 januari 2010 om 20:03

    ugg zo te zien is het weer net zo’n lelijke als de vorige megane cc…

    Login om te reageren
  2. Cardesigner zegt

    4 januari 2010 om 20:03

    Het wordt een lelijk eendje denk ik.

    Login om te reageren
  3. JvT zegt

    4 januari 2010 om 20:06

    Nog steedsch geen driedelig klapdakje zo te zien…

    Login om te reageren
  4. Ikke zegt

    4 januari 2010 om 20:07

    grappig, ik dacht het zelfde als reactie 1 en 2 toen ik deze foto zag….

    doe mij maar een MX5 dan ofzo

    Login om te reageren
  5. six-trey zegt

    4 januari 2010 om 20:08

    Ik heb het niet voor coupe/cabrio’s en dan zeker niet voor een kleine Megane, in een cabrio wil ik plaats hebben en al mijn vrienden er in kunnen krijgen om te cruizen

    Login om te reageren
  6. Teerdz zegt

    4 januari 2010 om 20:10

    staat te hoog op zn poten, en lijkt nu net een tourer met een verhoogd dak…¬¬

    Login om te reageren
  7. Teerdz zegt

    4 januari 2010 om 20:10

    p.s. doet me denken aan die oude mazda 121 bolhoedjes:p

    Login om te reageren
  8. Bosnia_love zegt

    4 januari 2010 om 20:19

    renault? … Frans? … nee.

    ff kijk wat die ahura nu te zeuren heeft over mij.

    Login om te reageren
  9. C6_R zegt

    4 januari 2010 om 20:23

    Als resultaten uit het verleden geen garantie bieden voor de toekomst dan zou deze best wel eens mooi kunnen worden!

    Login om te reageren
  10. Cantago zegt

    4 januari 2010 om 20:23

    De vorige Megane was een hel! En ik verzin dit niet, mn pa werkt bij een Renault garage en heb er in gereden;) Vond het een verschrikking, zowel het uiterlijk als de functionaliteit, als het plastic, enz. En deze lijkt op het eerste oog ook al geen mooie lijn te hebben, hopelijk laten ze in ieder geval die uitstekende dikke kont weg!

    Login om te reageren
  11. C6_R zegt

    4 januari 2010 om 20:23

    …yeah right!

    Login om te reageren
  12. Thijsj zegt

    4 januari 2010 om 20:23

    het wordt een renault (A)

    Login om te reageren
  13. Rolf zegt

    4 januari 2010 om 20:23

    Weer zo’n lelijke dikke kont!

    Login om te reageren
  14. Laue zegt

    4 januari 2010 om 20:24

    Ik denk een dooie zwaan.

    Login om te reageren
  15. RJ zegt

    4 januari 2010 om 20:25

    Jammer dat hij zo hoog op z’n wielen staat!!
    voor de rest zal hij toch wel een beetje op de vorige gaan lijken.

    Login om te reageren
  16. vla zegt

    4 januari 2010 om 20:27

    Nieuwe Renaults zijn altijd een feest, niet alleen zijn ze plezant om naar te kijken, maar zo lang we hun modellen kopen, blijven ze die waanzinnige sportmodellen maken! :D

    Login om te reageren
    • Laue zegt

      4 januari 2010 om 20:34

      @vla:
      heb je koorts?

      Login om te reageren
      • vla zegt

        4 januari 2010 om 20:41

        @Laue:
        Check, lees, check> en lees. ;)
        Als je dan nog niet van Renault houdt, zal je het wss nooit doen. Maar ik hou wel van Franse autootjes. Niet zo agressief als Duitse auto’s, maar sterk none the less. Eerlijk is het woord dat ik zoek denk ik. :)

        Login om te reageren
  17. g40 zegt

    4 januari 2010 om 20:36

    het blijft een renault.
    saaie lijnen voor de lease wagen rijders.

    Login om te reageren
  18. Rolf zegt

    4 januari 2010 om 20:37

    @VLA: Je bent de enige zo ongeveer!
    Ik kan weinigwaardering voor zo’n onbetrouwbaar merk opbrengen.
    Maar goed, wie ben ik…

    Login om te reageren
    • RJ zegt

      4 januari 2010 om 21:08

      @Rolf: Hoezo onbetrouwbaar heb je er ooit wel eens in gereden, of je er een gehad hebt daar durf ik al helemaal niet naar te vragen. Mijn vader rijdt al tig jaren Renault en hij is nog altijd tevreden, tuurlijk er is wel eens wat stuk gegaan maar ieder merkt heeft zijn mankementen en overal gaat er wel eens wat stuk.
      maar om Renault nou een onbetrouwbaar merk te noemen.

      Login om te reageren
  19. sus zegt

    4 januari 2010 om 20:39

    hoge poep !!
    das meestal niet zo lekker bij een coupe-cabrio.
    Het begint in het algemeen te beteren wat betreft hoge en brede poepen.
    Maar aan de aftekening van het doek te zien zal deze toch weer een schoolvoorbeeld zijn.

    Login om te reageren
  20. vla zegt

    4 januari 2010 om 20:41

    Potver, een ‘a’ te weinig. Ik hoop dat de vriendelijke AB-overlords mij gunstig zijn? :)

    Login om te reageren
  21. Headhunterz zegt

    4 januari 2010 om 20:44

    @ ROLF
    Eén van de vele haters, ik durf te wedden dat de helft hier nog nooit een Renault heeft gereden. En JA(!) ik bezit zelf ook een Renault en heb tot nou toe niks te klagen. ;)

    Login om te reageren
  22. Laue zegt

    4 januari 2010 om 20:46

    Klutser ;)

    Login om te reageren
  23. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    4 januari 2010 om 20:56

    Ik vind dat Renault goed bezig is de laatste tijd. Ik vrees dat bij dit model de juiste verhoudingen weer ver te zoeken zijn…

    Aan de andere kant is de Megane CC nooit zo lelijk geweest als de 307 CC. Misschien dat hij daarom toch verkocht wordt: nét iets minder lelijk!

    Login om te reageren
  24. DJD zegt

    4 januari 2010 om 21:04

    Dat ding heeft de achterkant van een pick-up truck! Hou maar op, Renault, dit wordt ‘em niet…

    Login om te reageren
  25. Mr. Dj M. zegt

    4 januari 2010 om 21:09

    Ik ben bang dat dit inderdaad niet op heel veel goeds duit. De CC van de voorgaande Megane was wel leuk om te zien, ondanks de wat lange kont, dus even afwachten maar!

    Login om te reageren
  26. Rolf zegt

    4 januari 2010 om 21:13

    @Headhunterz: Ik ben helemaal geen Renault hater.
    Een aantal bekenden van mij hebben zeer recent nog Renault gereden en dat was alleen maar ellende. (2xLaguna voorlaatste, 1 Laguna ’98, 1 Megane ’97, 1 nieuwste Megane SW)
    Geen van deze mensen rijdt nog Renault, en dat is heel bewust!
    Het rijd prima, al is de slappere vering iets wat bij je moet “passen”.
    Net als het design, het moet je smaak zijn.
    Momenteel ziet Citroën er gewoon beter uit. (vindt ik!)

    Login om te reageren
  27. Rolf zegt

    4 januari 2010 om 21:20

    @RJ

    Kom op zeg, het is algemeen bekend dat Renault erg onbetrouwbaar is!
    Er zijn zelfs een aantal Leasemaatschappijen waar je de vorige Laguna niet eens meer mocht leasen, vanwege de hoge onkosten door steeds terug-kerende defecten!?
    En kijk nu eens op autoweek.nl onder mijn Review.
    Ik moet zeggen dat veel Renaultrijders een redelijke beoordeling geven, maar als ik de reviews lees dan denk ik: dat er zoveel, zo vaak, steeds maar weer kapot kan gaan!? Blijkbaar hoort het bij de merkbeleving van Renault.
    Ík vindt zoiets niet normaal.

    Login om te reageren
    • RJ zegt

      4 januari 2010 om 21:44

      @Rolf: je hebt misschien wel gelijk dat Renault van die typische mankementjes heeft. Maar ik vraag mij af of dat dan ZOVEEl minder is bij een ander merk want jammer genoeg word alleen bij Renault veel gepraat hierover. Als het om een ander merk gaat hoor ik hier weinig over en je kan mij veel wijsmaken maar iedere auto heeft zijn mankement. je hebt misschien wel een beetje gelijk het moet allemaal wat beter werken en wat minder vaak kapot gaan, zo krijgt het merk een wat betere naam.

      Login om te reageren
  28. mashell zegt

    4 januari 2010 om 21:24

    Ik ben benieuwd waarom Renault deze foto uitbrengt. Dit wekt toch de suggestie van wederom een iets te groot achterwerk. Ik stel mijn verwachtingen naar beneden bij.

    Login om te reageren
  29. Klassiekerrally zegt

    4 januari 2010 om 21:29

    @ Svenska Aeroplan AB: Goed bezig? Misschien wel, maar ze hebben de karaktervolle Megane getransformeerd tot een fraaie, maar onopvallende 13-in-een-dozijn auto. Vind ik toch jammer.

    Wat op de foto onder een doekje staat, kan ik niet onderscheiden van het huidige model. Maar dat kan ook aan mij liggen ;)

    Login om te reageren
  30. Megakix zegt

    4 januari 2010 om 21:33

    Met deze kou zou ik het ook verstandig vinden om een doek over de auto te laten; maar op deze auto mogen ze het doek laten zitten ! ;-)

    Login om te reageren
  31. Jippie zegt

    4 januari 2010 om 21:37

    Hij heeft een grote overhang achter dus ja dat is inderdaad wel zorgwekkend. Het dak is denk ik een fake vorm.

    Login om te reageren
  32. sven2 zegt

    4 januari 2010 om 21:40

    Hoe gaat het liedje ook alweer? Zo van die Zomerdagen, dan neem ik nog liever de fiets :P nee, Renautl staat bij niet hoog in het vaandel, ok, de 4 wielsturing is leuk, maar ik kan een Renault Megane CC nooit boven zijn belangrijkste concurrenten (Peugeot 308 CC & VW Eos) verkiezen…

    Login om te reageren
  33. Waxweazel zegt

    4 januari 2010 om 21:44

    @ Rolf :

    Welkom in de realiteit van het heden !
    Renault is de laatste jaren juist bij de meest betrouwbaarste merken gebleken in de ADAC statistieken. Hier in België wordt de Laguna en de Megane juist alst eerste optie aangegeven om te leasen vanwege de lage prijs en hoge betrouwbaarheid.
    Aan smaak kun je niks veranderen, maar aan onwetendheid en onwillendheid wel ;)

    Login om te reageren
  34. Nicx zegt

    4 januari 2010 om 21:46

    Waarom nou bij deze auto geen stoffen kap?? Of ben ik de enige? Of ben je dan te duits voor een frans? Maar goed, miss kan die hollander de volgende generatie wel weer prachtig maken.
    @Rolf: Lees de recente!! betrouwbaarheids testen eens.. De rest is vroeg, en ja vroeger wie wil het daar nou nog over hebben? T’is alweer 2010 niewaar?

    Login om te reageren
  35. Donstil zegt

    4 januari 2010 om 21:49

    Nou de achterbak doet niet veel goeds vermoeden.

    Login om te reageren
  36. invine zegt

    4 januari 2010 om 22:02

    @vla

    jij snapt het :D

    Login om te reageren
  37. Jorn zegt

    4 januari 2010 om 22:06

    http://wot.motortrend.com/6599243/future/spied-renault-megane-cabrio-almost-complete/index.html

    hebben we nog steeds geen ruk aan..

    Login om te reageren
  38. Rolf zegt

    4 januari 2010 om 22:18

    @Waxweazel… laat die nieuwe modellen zich eerst maar eens bewijzen, want dat hebben ze zich nog niet!
    En het kan ook moeilijk NOG slechter zijn dan de vorige modellen.
    Die vorige modellen zijn soms nog geen jaar oud!!!
    Dat vindt ik toch recent genoeg.
    Renault heeft trouwens openlijk toegegeven dat er nogal wat mankeerde aan hun kwaliteit.
    De kwaliteit zal dus ongetwijfeld verbeterd zijn, maar ik heb écht gelijk als ik zeg dat bij Renault de meest ongebruikelijke onderdelen kapot gingen.

    @Nicx lees bovenstaande…

    Login om te reageren
  39. El-Loco zegt

    4 januari 2010 om 22:25

    Hoog niveau hier. Meeste mensen staan nog stil in 2004 denk ik.

    Login om te reageren
  40. Ahura zegt

    4 januari 2010 om 22:33

    De kont oogt van de zijkant al hetzelfde als de vorige en dat was al geen schoonheid.. ben benieuwd..

    Login om te reageren
  41. ruud zegt

    4 januari 2010 om 22:50

    Tegen de tijd dat de meeste prutsers hier zich een renault megane cc kunnen permitteren zal dat ding inderdaad gebreken gaan vertonen. Ik vind de huidige trouwens erg lelijk. en denk de volgende ook.

    Login om te reageren
  42. Flapkees zegt

    4 januari 2010 om 23:59

    Met doek erop vind ik hem nog niet eens zo lelijk…
    Dus laat die doek er maar opzitten.

    Login om te reageren
  43. Waxweazel zegt

    5 januari 2010 om 00:12

    @ Rolf :

    Zoals ik al zei, aan domheid en onwetendheid kan je iets doen. JIJ dus ook ! Sinds 2005 is de betrouwbaarheid van Renault alleen maar omhoog gegaan, met het toppunt de laatste 2 jaren waar ze in de top 3 staan volgens de bewijzen die de ADAC statistieken geeft.
    Dus de bewijzen zijn er wel degelijk, enkel sommige blinde mensen willen ze niet zien.
    Je kan veel zeggen wat je wilt, maar niet dat je in het heden leeft of in de realiteit.
    Als je toch enkel komt zeuren over Renault, waarom post je hier dan iets ? Blijf dan uit zulke topics weg ipv voor iedereen te verpesten.

    Login om te reageren
  44. F458I zegt

    5 januari 2010 om 07:12

    meestal is renault niet veel, dus nu moet het wel een keertje goed gaan, anders leven ze niet lang meer!

    Login om te reageren
    • RJ zegt

      5 januari 2010 om 09:45

      @F458I: Ik dank dat het wel meevalt met de levensduur van renault, ik zie ze nog regelmatig voorbijkomen. Dus dat betekent dat er nog steeds mensen zijn die vertrouwen hebben in dit merk.

      Login om te reageren
  45. Megane zegt

    5 januari 2010 om 10:11

    Sterker nog, Renault is het best verkochte merk in België van 2009! Kwaliteit en betrouwbaarheid liggen boven het gemiddelde ten opzichte van Opel, Peugeot, Citroën, Fiat, Alfa, … En dit zijn cijfermatige objectieve gegevens waarover dus geen oneinigheid kan ontstaan.

    Login om te reageren
  46. Rolf zegt

    5 januari 2010 om 10:45

    @Waxweazel moet leren lezen.

    Login om te reageren
  47. Bert zegt

    5 januari 2010 om 12:57

    Vandaag staat in de krant (Het Nieuwsblad) dat Dacia de betrouwbaarste auto is en heel weinig pannes kent.
    Dacia is een Renault in goedkope uitvoering.
    Zo slecht zal Renault dus wel niet wezen.
    Ik heb persoonlijk een heel slechte ervaring met BMW en die komen niet uit Frankrijk.
    De wagen die me tot nu toe het minst in de steek gelaten heeft is een Peugeot 406 coupé HDI daar heb ik bijna 300.000 km mee gereden zonder een mankement.

    Login om te reageren
  48. Guan zegt

    5 januari 2010 om 13:16

    Voorlopig blijkt de Renault Megane CC gewoon een lelijk eendje, ik zie hier nog heel lang geen mooie zwaan uit groeien!

    Login om te reageren
  49. JamesBond007 zegt

    5 januari 2010 om 20:34

    een lelijk dik eendje

    Login om te reageren
  50. Johannes zegt

    6 januari 2010 om 09:18

    mag dan hoog op zijn poten staan (klopt) maar maakt in elk geval reacties los, en dan zit-ie nu nog onder een doekje…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North