• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Eerste testrit voor de Caparo T1

Auteur: Dennis, gepost 3 oktober 2006 om 18:47 – 18 Reacties

Caparo T1


Caparo heeft de eerste van de twee Caparo T1 prototypes af en een eerste testrit gemaakt. Deze rit verliep uitstekend en zelfs beter dan het ontwikkelteam had durven dromen. Het prototype is nu klaar voor een reeks uitvoerige testen.

In december moet het tweede prototype af zijn en ook deze staat een uitvoerig testprogramma wachten, alvorens de feitelijke productie van het superrappe beest kan beginnen. Dat de auto een monster wordt, had Caparo ons al beloofd. De auto heeft meer pk’s dan dat hij in kilo’s weegt. Met een gewicht van 470 kilo en 480 pk, moet een acceleratie naar de 100 km/u van 2,5 seconden worden gehaald. De top zal ergens rond de 320 km/u liggen.

De T1 wordt mede ontwikkeld door ingenieurs die ook aan de McLaren F1 hebben gewerkt. Volgens plan moet in maart 2007 het eerste productiemodel gereed zijn. Caparo mikt op een productie van ongeveer 24 auto’s per jaar (via: pistonheads.com).

Caparo T1

Ook interessant!

  • Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai
    Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai
  • Hoofdkwartier McLaren in Woking verkocht
  • Video: Mclaren 720S crasht vlak voor Mini
  • nieuwe McLaren Artura
    Video: McLaren Artura in de kreukels in Spanje

Nieuwste artikelen

  • Patent BMW onthult dat zelf sleutelen juist moeilijker wordt
  • Officieel: er worden GEEN Jaguars meer gebouwd
  • Dikker dan deze AMG GLS 63 Brabus 700 wordt het niet #MijnAuto
  • Wist jij dat deze merk- en modelnamen afkortingen zijn?
FacebookTweetPinLinkedIn

caparo, McLaren, Supercars

Vorig bericht: « Wanneer een middelvinger niet volstaat…
Volgend bericht: 9ff sleutelt de Porsche Carrera GT naar 912 pk »

Lees Interacties

Reacties

  1. Rick dos zegt

    3 oktober 2006 om 18:55

    Ligt het aan die foto of ligt het aan mij? Je zit toch niet achter elkaar in die auto?!

    Dit is volgens mij het dichts wat er bij een F1 wagen komt qua acceleratie en prestaties. Dat wil ik dus wel een keer meemaken! :)
    Ik kan het alleen niet mooi vinden. Het is net als een Atom leuke prestatie maar het oog wilt ook wel wat natuurlijk!

    Login om te reageren
  2. Sgt. Stevil zegt

    3 oktober 2006 om 19:00

    ik vind ‘m schitterend, met verf tenminste. tis nix voor op de weg maar puur circuit-genot :D

    Login om te reageren
  3. Bram zegt

    3 oktober 2006 om 19:03

    hij ziet er nu al prachtig uit :P
    ben heel erg benieuwd naar ’t eindresultaat. Een erg mooi project!

    Login om te reageren
  4. Anzwoin zegt

    3 oktober 2006 om 19:06

    :) das wel een heel snel ding he, zou dr wel een x als 2e persoon in willen zitten…

    Login om te reageren
  5. alfa lover zegt

    3 oktober 2006 om 19:06

    rick dos, het ligt niet aan de foto, maar de stoelen zijn inderdaad achter elkaar geplaatst. zie foto autoweek: http://www.autoweek.nl/images/800/4/ecd3c58455dd0b1d897f00778881b754.jpg

    Login om te reageren
  6. slk55 amg zegt

    3 oktober 2006 om 19:12

    @ rick

    nee het ligt niet aan jou, kijk maar naar de foto van autoweek daar zie je duidelijk dat de 2 stoelen achterelkaar geplaatst zijn: http://www.autoweek.nl/images/800/4/ecd3c58455dd0b1d897f00778881b754.jpg

    Login om te reageren
  7. Rick dos zegt

    3 oktober 2006 om 19:17

    @slk55 amg

    Thx! Dat is wel apart dan. Op de foto´s van prototypes die ik her en der zag was ik in de veronderstelling dat je naast elkaar zat. Aan de ene kant ook wel begrijpelijk als je ziet hoe men dit tot in de kleinste details hebben zitten engineren. hmm weer wat geleerd :)

    Login om te reageren
  8. Daniël zegt

    3 oktober 2006 om 19:24

    zeer moo, misschien concurent voor de ultima gtr

    Login om te reageren
  9. Daniël zegt

    3 oktober 2006 om 19:25

    zeer mooi, misschien concurent voor de ultima GTR

    Login om te reageren
  10. kawouter zegt

    3 oktober 2006 om 19:43

    470 kilo en 480 pk… Dat zijn al bijna motorfietsverhoudingen!!

    Login om te reageren
  11. My-cars zegt

    3 oktober 2006 om 20:10

    Die caparo zal ook wel weer bloedsnel zijn

    weegt niks zeker
    wel dik

    Login om te reageren
  12. PigPen zegt

    3 oktober 2006 om 20:41

    Deze heeft vooral een superwegligging, moet volgens mij 3G in bochten aankunnen!

    Login om te reageren
  13. Alwood zegt

    3 oktober 2006 om 20:49

    oei OEI! volgens mij heeel gevaarlijk om naar auto**** te linken! krijg je slaande ruzie met de admin’s :-P (ik zal voor je duimen dat je niet op de spamlijst komt ;-) )

    zit nog net geen censuur op volgens mij.

    wel heele strakke wagen, die caparo! maar al had ik het geld… zou ik toch voor een andere wagen gaan. ik ga liever voor een ultima (kost minder) bij dit type auto, voor dit geld krijg je er dan ook wel die ombouw naar 2 busa blokken bij.

    Login om te reageren
  14. Sgt. Stevil zegt

    3 oktober 2006 om 21:23

    @alwood: goeie deeplink beveiliging is 5 minuten werk, bijna minder dan ’n pissig mailtje en zeker een stuk ontspannender voor de collega’s in je directe omgeving.

    Login om te reageren
  15. Sgt. Stevil zegt

    3 oktober 2006 om 21:24

    @Alwood: zie ook al wat de fout is: de naam van de JPG’s wordt aan de hand van je sessie gegenereerd, maar de plaatjes worden na ’t beeindigen van de sessie niet verwijderd. stomme fout van de admins.

    Login om te reageren
  16. autoblogger zegt

    3 oktober 2006 om 22:16

    Heb het 2e plaatje van Caparo ook maar even in het artikel gezet, wel zo handig;)

    Login om te reageren
  17. Dennis zegt

    3 oktober 2006 om 22:19

    Handig? Ik vind al die hoofden niet zo ontzettend interessant, maar vooruit dan maar;)

    Login om te reageren
  18. RenesisHP zegt

    4 oktober 2006 om 11:29

    Erg bruut speelgoed,tijd voor Top Gear testje.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North