• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

9ff sleutelt de Porsche Carrera GT naar 912 pk

Auteur: Dennis, gepost 3 oktober 2006 om 21:02 – 29 Reacties

Porsche Carrera GT

Men roept weleens “uit het oog, uit het hart”, maar dat geldt niet voor de Porsche Carrera GT. Hoewel deze na 1.270 exemplaren niet meer gebouwd wordt, is hij nog lang niet uit het oog en al helemaal niet uit het hart. Zo voelt tuner 9ff dat ook.

Duitse tuner 9ff ontwikkelde een performance kit voor de Carrera GT, waarmee er bij de standaard 612 pk nog eens 300 pk wordt opgeteld. Jazeker, dat heb je snel uitgerekend, dat is inderdaad 912 pk! Verantwoordelijk voor dit extra vermogen zijn 2 grote turbo’s, 2 vernieuwde nokkenassen, een aangepast uitlaatsysteem, gewijzigde luchtfilters en een nieuw geprogrammeerd motormanagement systeem. Daarmee doet 9ff het “ietsje” beter dan TechArt die de 612 pk opwaardeerde naar 635 pk. Helaas vermeldt 9ff niet wat het effect is van de vermogensinjectie, want de Carrera GT is met een acceleratie van 3,9 seconden en een top van 330 km/u, van huis uit al geen lieverdje (bron: 9ff.de, via: autoblog.it).

Ook interessant!

  • Gespot: een knalrode Carrera GT op geel kenteken
  • Hoeveel heb jij over voor deze gecrashte Carrera GT?
  • 3x een zeldzame Porsche occasion
  • Duurste Carrera GT ter wereld
    Duurste Carrera GT ter wereld is prijzig (en verkocht!)

Nieuwste artikelen

  • Deze F430 op Marktplaats is extreem duur (met een reden)
  • Video: 10x top of flop van de elektrische Porsche Macan
  • Koop de BMW M4 CSL die crashte in Uden
  • Kijk, de échte Smart komt terug
FacebookTweetPinLinkedIn

9ff, carrera-gt, Porsche, Supercars, tuning

Vorig bericht: « Eerste testrit voor de Caparo T1
Volgend bericht: Geschiedenis van Spyker bij de VPRO »

Lees Interacties

Reacties

  1. Anzwoin zegt

    3 oktober 2006 om 21:04

    :| hoe hard dat gaat.. niet normaal meer wel leuk dat ze dit soort dingen maken trouwes

    Login om te reageren
  2. tim zegt

    3 oktober 2006 om 21:04

    grotere turbo’s?
    volgens mij heeft een standaard gt helemaal geen turbos

    Login om te reageren
  3. Dennis zegt

    3 oktober 2006 om 21:05

    @tim: Klopt, dat moet natuurlijk zijn: 2 grote turbo’s.

    Login om te reageren
  4. slk55 amg zegt

    3 oktober 2006 om 21:09

    zeker indrukwekkend, wel raar dat ze er geen specs bij geven. ik denk dat deze porsche echt als een kanon vooruit schiet. de auto weegt toch maar 1380 kg? en als je daar dan 912 pk in hebt liggen, dan moet hij toch wel heel snel zijn. Ik denk dat hij een Enzo (659 pk en 1365 kg) er met gemak uit rijd. ben zeer benieuwd naar de specs.

    Login om te reageren
  5. Stefan zegt

    3 oktober 2006 om 21:11

    wat dacht je van filmpies, daar ben ik benieuwd naar!

    Login om te reageren
  6. Sgt. Stevil zegt

    3 oktober 2006 om 21:22

    pak je engels-nederlands woordenboek maar: flabberghasted! nog niet zo extreem als die Ford GTTT, maar durf te wedden dat dit veel bruter is.

    Login om te reageren
  7. erik zegt

    3 oktober 2006 om 21:32

    Ik vind de huidige acceleratie tijd ronduit teleurstellend van de Carrera GT. Een Murcielago met 640pk, zit na 3,4 seconden op 100km/h. Dat is procentueel gezien veel sneller dan 3,9s. Als je dan ook nog naar het gewicht kijkt van 1380 tegen 1650kg van de Lambo. Dan zou deze supertijd van 3,4s eigenlijk allemaal te danken zijn aan de tractie (4wd). Dus zal de carrera GT van 9ff niet sneller kunnen acceleren met 912 pk.

    Login om te reageren
  8. Sgt. Stevil zegt

    3 oktober 2006 om 21:34

    @erik: maar hoe vaak zal je met dit soort auto’s onder de snelheden duiken waarmee tractie zoveel verschil gaat maken? denk dat je op ’n circuit met de carrera beter af bent (heb geen van beide gereden, dus puur speculatie natuurlijk :) ), 270 kilo is “procentueel gezien” aanzienlijk veel verschil…

    Login om te reageren
  9. porsche fan zegt

    3 oktober 2006 om 22:04

    :D die gaat vast super hard:D

    Login om te reageren
  10. Rick dos zegt

    3 oktober 2006 om 22:11

    Zo zo durven ze mijn 2e schatje aan te pakken?! Dat moeten ze natuurlijk niet doen he! Dat wordt namelijk happen naar het baasje! :)

    Maar ff serieus als ze op Top Gear al moeite hadden om mijn schatje op het asfalt te houden met alleen 612pk. Dan vliegt dit ding toch alle kanten op?
    Maar de specs zullen wel Veyron territorium zijn dacht ik zo?!

    Waarom heb ik altijd het liedje van Lange F. en Baas B in mijn hoofd als ik over dit soort auto´s hoor.
    Je weet wel; “Hoeveel moeten er nog komen, hoeveel moeten er nog gaan. Wie waren deze helden, die nu niet meer bestaan!”
    De titel was volgens mij; ” Zinloos geweld onder de motorkap.” ;)

    Login om te reageren
  11. Nismo zegt

    3 oktober 2006 om 22:17

    @ erik Denk dat deze Carrera GT toch wel ietsje sneller naar de honderd trekt dan die Lambo, als ik lees wat ze met de vering hebben gedaan……: http://www.carpages.ca/go/autonews/11162003,1000_hp_carrera_gt_in_the_pipes_by_tuner_company_9ff.aspx 9ff Carrera GT eats Lambo’s for dinner :p

    Login om te reageren
  12. Alwood zegt

    3 oktober 2006 om 22:55

    na dat artikeltje ook ff te lezen… d8 ik zo dat het wel heel gaaf is als die suffe lampjes achterop idd door uitlaten vervangen worden :-D best wel cool.
    als je dan toch aan het upgraden bent vraag ik me echter af of je niet liever een open uitlaatsysteem hebt :-P en dan gewoon in een land gaan wonen waar je wel de weg op mag met 150dB :-)

    Login om te reageren
  13. Bas zegt

    4 oktober 2006 om 02:16

    Wat gruwelijk gaaf. Dus dit kan ik me voorstellen als Porsche met de opvolger van de GT1 komt of met een Veyron-opponent. Interesting. En blijkbaar is die upgrade niet al te moeilijk. Ben wel beniewd idd hoe het vermogen op de weg gebracht wordt.

    Login om te reageren
  14. Morrie zegt

    4 oktober 2006 om 09:01

    @ Erik

    3,4s van 0-100km/u zou die Lambo nooit hale.. Anders zou’t alleen maar de koppeling late smelte ;)

    Ben vooral benieuwd nr de acceleraties zoals de 1000meter vanuit stilstand enzo.. Of van 0-200km/u

    Login om te reageren
  15. RenesisHP zegt

    4 oktober 2006 om 11:25

    0-100 km/u is bij deze auto’s niet echt van belang,wat er daarna gebeurt,das van belang en dat gaat die lambo echt niet winnen. Vraag blijft hoe je dit vermogen op de weg krijgt en hoe de handelbaarheid is.

    Login om te reageren
  16. mvagusta zegt

    4 oktober 2006 om 11:27

    Hopelijk blijft met die 4 uitlaten wel dat mooie geluid nog behouden! :)
    Natuurlijk wel erg stoer! Nu rijd je serieus bijna alles kwijt volgens mij! Al zou ik liever gewoon een originele willen!

    Login om te reageren
  17. dekster zegt

    4 oktober 2006 om 12:26

    carrera GT altijd al m’n droomwagen geweest ;)

    Login om te reageren
  18. slk55 amg zegt

    4 oktober 2006 om 15:20

    @ mvagusta

    Hoe kom jij aan 4 uitlaat pijpen? ik zie er maar 2.

    Login om te reageren
  19. slk55 amg zegt

    4 oktober 2006 om 15:22

    o nee, ik was iets te vroeg. Ik zie nu inderdaad dat het op de site van 9ff staat. Ik vind 2 uitlaten trouwens beter staan.

    http://www.pumopumo.net/porsche/carerra%20gt%209ff_2.jpg

    Login om te reageren
  20. Alwood zegt

    4 oktober 2006 om 15:23

    dat is een upgrade van 9ff… 4 pijpen van hoge kwaliteit staal voor een betere prestatie oid.

    Login om te reageren
  21. J. zegt

    4 oktober 2006 om 17:42

    Foutje in het artikel, acceleratie van 3,9 seconden zou rampzalig zijn, want als hij na 3,9 seconden stopt met accelereren zou de auto niet harder dan 100km/h gaan ;)

    Zou dus moeten zijn acceleratie naar 100km/h in 3,9 seconden.
    [/mierenneuk]

    Wel gaaf dat ze zo’n auto nog een beetje opleuken, volgens mij was dit ding al sneller dan een veyron, maar nu ziet de veyron echt alleen in de verte het omhoog komende spoilertje :)

    Login om te reageren
  22. mvagusta zegt

    4 oktober 2006 om 18:00

    J.

    sorry, maar waar haal jij het idee van, dat een standaard Carrera GT sneller is als een Veyron!? Volgens mij gaat een Veyron in 2,5 sec naar de 100, in 7,3 naar de 200 en 16,7 naar de 300, met een top van 407km/u ( vergeef me als het fout is, ik doe het uit mijn hoofd) en de Carrera GT 3,9 naar de 100, 9,9 naar de 200, 0-300??? met een top van 330

    Login om te reageren
  23. dekster zegt

    4 oktober 2006 om 18:15

    misschien bedoeld hij het nurnburgring record van da carrera GT
    (over die acceleratie van 0-100 in 3.9 zou het soms niet liggen aan de versnellingsbak dat hij meer is afgesteld voor tussen acceleraties?)

    Login om te reageren
  24. Franqie zegt

    9 oktober 2006 om 10:49

    Ik heb hier nog een plaatje van hoe hij er waarschijnlijk uit gaat zien:

    Dit staat er op supercars.net:
    Oct 4th, 2006-As the second tuner to announce a Carerra GT nearing Veyron numbers, 9ff are claiming they can build the Porsche with nearly 300 more bhp.

    The highlight of the car is a 912 bhp engine that’s equipped with a with pair of turbochargers, agressive camshafts, new exhaust manifolds, a muffler upgrade, new catalytic converter, upgraded intake and reprogrammed mototronics. The for the engine kit alone is price is $120 000.

    While 9ff’s showcar has yet to be seen, they have provided an illustration of their Carrera GT to be. It uses a bodykit limited to the front end with a much larger cold-air intake and a carbon fibre rear wing. These are matched by 19 spoke, 3-piece, central-locking rims.

    ( Bron: http://www.supercars.net/cars/3593.html )

    Login om te reageren
  25. thomas zegt

    15 oktober 2006 om 19:24

    -edit-

    Login om te reageren
  26. Romeo zegt

    15 oktober 2006 om 19:50

    @ Franqie:
    Die photoshop ziet er wel heel goedkoop en amateuristisch uit…
    Ik geloof niet dat hij er zo uit gaat zien.

    Login om te reageren
  27. LUC zegt

    17 oktober 2006 om 22:45

    dat is hard 330 km per uur mijn auto gaat net 220 dat is 110 harder dat is egt keihard zoder best eentje willen hebben

    Login om te reageren
  28. arjan zegt

    22 februari 2007 om 18:10

    veyron gaat in ong 14 sec naar 300 toch..?

    Login om te reageren
  29. rider zegt

    5 oktober 2007 om 12:57

    380km/h. ben benieuwd naar de wegligging. die is nou niet bepaald breed gezet in het grensbereik. ga je ook maar iets te dicht of over de grens en je staat achter ste voren. lijkt me erg moeilijk als die turbo’s er met volle kracht in komen. en houdt de (moeilijk doseerbare) koppeling al dit geweld wel stand? zal ook voor 9ff een erg moeilijke geboorte worden om dit bruikbaar te krijgen. houdbaarheid, daar maak ik me geen zorgen over. dat hebben ze bij 9ff wel al onder de knie. hoop ook dat ze geschikte banden weten te vinden die tot 400km/h kunnen gaan. vermogen en aerodynamica zijn goed. nu moeten ze het bij een voorzichtige 380km/h houden.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North