Eigenaar crasht met één dag oude Donkervoort D8 GTO

Auteur: , 33 Reacties

Tsja, 380 pk op 700 kilo, dat is niet voor iedereen weggelegd.

Een 43-jarige Zwitser heeft de Donkervoort gisterenochtend in ontvangst genomen en dezelfde dag nog in de neus van een Mazda 3 geboord. Het ongeluk vond plaats in het Zwitserse Flumserberg. Gelukkig raakte hierbij niemand gewond, nouja niemand, de Donkervoort natuurlijk wel. Die kwam er een stuk minder goed vanaf dan de Mazda.

Volgens de lokale Polizei had de bestuurder van de Donkervoort het voertuig niet onder controle. Het vergt ook enige skills om dit apparaat met meer dan een halve pk per kilo op de weg te houden. Maar als je dat onder de knie hebt: Driving god…

De Nederlandse supercar zal nu waarschijnlijk weer richting Lelystad gaan om gerepareerd te worden. We wensen de eigenaar hierna meer rijplezier. (via: 20min.ch)

De D8 GTO ten tijde van het ongeluk:

Eigenaar crasht met één dag oude Donkervoort D8 GTO

De Donkervoort in betere tijden:

Pechvogel crasht met één dag oude Donkervoort D8 GTO



33 reacties

Wat kost zo’n ding? Een godsvermogen toch?
@rolov: 140k ongeveer geloof ik
@rolov: Och met die levenslang gratis APK en 10% korting op onderdelen is hij best te betalen hoor! En lekker goedkoop weer opgeknapt!
@rolov: Joah zo’n 150K. Vind ik ook aan de prijs om eerlijk te zijn. Het is wel een leuk ding en uiteraard heb ik ook wel wat sympathie voor zo’n Nederlands bedrijf in de automotive sector maar voor een fractie van de prijs kan je bij tig bedrijven terecht die ook leuke Lotus 7 achtigen bouwen voor aanzienlijk minder.

Maar goed als het werkt voor Joop dan is dat prima he…Ik heb laatst nog een verhaal gehoord dat een van de bonzen van Land Rover zei dat ze de Range LWB alleen gemaakt hebben omdat mensen gewoon meer geld wilden stuk slaan op een Range Rover. Een hoge prijs op zich trekt ook sommige mensen aan.
@jaapiyo: klopt. Fabrikanten bieden status verhogende opties aan puur omdat ze status verhogend zijn.
Oeps!

Tof ding trouwens zo’n D GTO. Lijkt me echt über sensatie om te rijden.
-edit: nutteloze bijdrage-
Ach, zo mooi vond ik dat neusje van die D8 toch al niet. De meer klassieke Lotus-neus blijft toch m’n voorkeur houden.
Tja kan gebeuren, zo te zien niets wat Joops crew niet kan fixen.
Tegen de tijd dat ze daar mee klaar zijn is de deuk in de eigenaars ego er ook wel weer uit.
Zonde! Gewoon gevalletje van de auto onderschatten en/of over de grens gaan terwijl je de auto nog niet goed kent. Gelukkig lijkt het chassis weinig schade te hebben
Da’s pech, die Mazda stond in de weg.
“De Donkervoort in betere tijden”; gisteren dus haha
Dan kunnen ze meteen even het spuitwerk afmaken, geen idee wie dat verzonnen heeft om de zijkant en diffuser niet mee te spuiten.

Toch zonde van zo’n prachtig stuk techniek, de Donkervoort-mederwerkers moeten ook met jeukende handen en tranende ogen staan toe te kijken als deze GTO na 1 dag weer zo wordt afgeleverd bij de fabriek.
Uuh zon ding kost een beetje meer als 140k! In Nederland kost die al gouw 200k of meer! Vooral de premium modellen waren te koop vanaf 200k
Toch blijven mensen denken dat ze zo weg kunnen rijden met een supercar.Niet wetend dat de auto altijd de baas is.
Als er één auto zou zijn die totaal niet bij mij past dan is het deze wel. Ten eerste omdat ik never nooit €140.000 neer zou tellen voor zo’n gedrocht (reacties als ”dat kan je toch niet betalen” mogen buitenwegen gelaten worden, want dat kan ik inderdaad niet.) En ten tweede omdat de pk gewicht verhouding absurd is. Een auto als dit moet een beetje tegenstribbelen het moet niet erg soepel gaan, anders krijg je dit soort taferelen.
@hardewaarheid: Geloof me, een D8 GTO kan aardig tegenstribbelen. Zoek maar eens de revieuw van Fitfth Gear op, daar had Vicky haar handen toch aardig vol aan het apparaat.

Prijs is inderdaad aan de hoge kant, maar een Donkervoort staat qua materialen, afwerking en prestaties dichter bij een Ferrari 458 dan een Lotus of Westfield. En dan is de prijs toch redelijk begrijpelijk. Al zou ik liever voor een 2e-handjes D8 voor een fractie van de prijs gaan.
@hardewaarheid: dat kan je toch niet betalen, en dat is de harde waarheid! :p
@hardewaarheid: Mooi voor je, maar waarom zouden wij dat willen weten?
Fraaie wagen hoor, maar zouden ze bij Donkervoort al weten dat siliconen slangen ook gewoon in het zwart leverbaar zijn? Dat beetje blauw onder de motorkap geeft de auto een nogal hoog tjoenings-gehalte.
tsja wie koopt er dan ook een gemoderniseerde koets waar het ontwerp de afgelopen 60 jaar praktisch niets van is veranderd en verwacht vervolgens dat het een fatsoenlijke wegligging heeft?
@MrSkyline: porsche? :P
@MrSkyline: Jij hebt dus duidelijk geen idee waar je het over hebt.
Eerste reactie: Da’s knap (sarcastische ondertoon)

Na het lezen van artikel: met 380 pk op 700 kg’s had ik hem vast tijdens de proefrit binnen een paar meters een neuscorrectie gegeven.

T is ook niet het eerste wat ik zou kopen met genoeg geld: heftige pocketrocket’s als Donkervoorts.
Als ik de knaken had, zou ik direct naar Joop in Lelystad crossen om een auto bij hem te bestellen!

Vicky B-H bij Fifth Gear vond hem geweldig, en Dicky Meaden van EVO magazine idem dito. Dat een of andere pipo met meer geld dan kunde en inschattingsvermogen zijn auto binnen een dag naar de kl.te rijdt, doet niets af aan de kwaliteiten van de auto in kwestie, maar meer aan de rijkwaliteiten van de chauffeur in kwestie….

Keep up the good work Joop!!!
@Vincegail: het is inderdaad een prachtige wagen die ook nog nog eens ECHT in Nederland ontwikkeld en gebouwd is. Dat kunnen niet alle Nederlandse merken vanuit de polder nazeggen……
@roppp: Ik geloof zelfs dat Donkervoort alles op alles heeft gezet om zelfs de dakraampjes van de dichte D8 GT in huis te kunnen maken. Verschillende fabrikanten zeiden hem dat het niet kon, maar dat moet je niet tegen Joop zeggen… dingen worden nu in Lelystad gemaakt, dan overgevlogen naar de VS voor een speciale sterkte-behandeling om dan weer terug naar Lelystad te gaan, maar dan heb je wel echt je eigen product. Hoe mooi is dat!
Ze zetten als waarschuwing toch duidelijk op de zijkant: GTO. Echte autokenners weten dat dat staat voor “Geen Tamme Oto”.
Echt een bruut apparaat, maar de prijs vind ik wel erg hoog. Ik zou dan liever een Caterham bouwpakket aanschaffen en het komend half jaar mn weekenden eraan besteden. Je hebt wel minder power maar denk dat die ervaring 10x leuker is.
Dat is vaak met dit soort gasten, wel geld maar niet kunnen rijden, laat staan in een Aygo.
Leuker, spannender en origineler dan een 458. Wel een auto voor de gevorderde bestuurder :-)
Als je een Donervoort GTO koopt moet je gewoon een drift & powerslide cursus met de auto gaan volgen (Prodrive Lelystad) of je nu wel of niet denkt te kunnen auto rijden.
Je moet gewoon een dag met zo’n auto aan de gang gaan op een afgesloten terrein of circuit om hem van top tot teen te leren kennen.
Eerste vereiste is dat je de GTO drifttent met full lock tussen een pionnen parcours kan doorsturen met 2 vingers in de neus.
Er is totaal niets mis met de wegligging van een GTO, maar als je niet eens weet waar de grenzen liggen van je auto en ook niet weet hoe de auto aangeeft dat je de grens bereikt, dan kan je heel snel op je plaat gaan.

btw, ik zou hem nog wat bruter maken met een Audi motorsport 500+ turbo. LOL
@HZW: Maak daar maar gerust een week van, in een dag leer je dat niet helaas.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).