Donkervoort stelt een waslijst aan upgrades beschikbaar zodat D8 GTO-bezitters nog meer geld stuk kunnen slaan op hun auto.
Zo minimalistisch als een Lotus Seven is een Donkervoort niet meer, maar spartaans zijn de auto’s nog steeds. Dit betekent niet dat het prijskaartje ook mager is. Integendeel, een D8 GTO Performance kostte minstens €170.000. Dat is heel veel geld voor weinig auto. We moeten er wel meteen bij zeggen: er zijn duurdere auto’s waar je minder lol mee kunt beleven.
Bij Donkervoort weten ze heel goed wat marketing is. Dat blijkt bijvoorbeeld uit de vele special editions die er op de markt gebracht zijn. De D8 GTO JD70 die werd gebombardeerd tot de ‘eerst 2G supercar ter wereld’ was ook een knap staaltje marketing. Nu heeft Donkervoort weer wat nieuws bedacht.
De upgrades die de gelimiteerde JD70 kreeg worden nu namelijk ook los beschikbaar. Dit betekent dat je ze achteraf kan laten installeren op je non-JD70 D8 GTO. Dat is leuk voor degenen die niet een van de 70 exemplaren van de special edition konden bemachtigen, maar minder leuk voor degenen die er wel een hebben aangeschaft. De JD70 wordt nu namelijk in één klap minder exclusief.
Met de upgrades kan de D8 GTO onder meer comfortabeler en veiliger worden gemaakt. ABS en stuurbekrachtiging behoren nu namelijk tot de mogelijkheden. Ook zijn er luxe zaken als een achteruitrijcamera beschikbaar. Misschien niet helemaal in lijn met de Lotus-filosofie, maar de D8 GTO zal ongetwijfeld nog lichtvoetig genoeg blijven.
Uiteraard komen deze opties met een stevig prijskaartje. Voor het race-ABS-systeem van Bosch mag je bijvoorbeeld €15.900 bijbetalen. Wil je velgen in zichtbaar carbon? Dat is dan €13.900. En dat zijn dan nog de prijzen exclusief BTW. Het is dus duidelijk: D8 GTO-rijders die geld overhebben kunnen hun hart ophalen.
De complete prijslijst met de upgrades voor de D8 GTO is te bekijken op de website van Donkervoort.
silverscope zegt
Als je dit soort auto’s kunt veroorloven maken dit soort bedragen niet meer uit.
Harald.370 zegt
Wat, géén walvispenisleer? beetje beperkte opties zeg… ;-)
rijnounsdoor zegt
@harald111: kijk eens naar die banden: die walvisglandi zitten daar!
mx5wijf zegt
Naar mijn beste weten is ABS verplicht sinds 2004… Of krijg je voor 15000 extra een goed werkende versie?
joostdetaalnazi zegt
@mx5wijf: race-ABS-systeem staat er dus het gaat om een upgrade.
schreute01 zegt
4 ruggen voor een sportuitlaat met een elektronische klep? Gekkenwerk!
JanJansen zegt
Wat een negatief artikel zeg.
Tuurlijk moet er ook geld in het laatje komen om een bedrijf gezond te houden. Maar er zit heel wat engineering en hard werk achter. Een auto met 2g op straatbanden door de bocht krijgen gaat niet vanzelf.
Dit is ook wel een stukje exclusiever dan een Porsche die je op elke straathoek ziet staan.