• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Maak je Donkervoort D8 GTO nu nóg duurder

Auteur: machielvdd, gepost 26 februari 2021 om 10:09 – 7 Reacties

Donkervoort D8 GTO upgrades

Donkervoort stelt een waslijst aan upgrades beschikbaar zodat D8 GTO-bezitters nog meer geld stuk kunnen slaan op hun auto.

Zo minimalistisch als een Lotus Seven is een Donkervoort niet meer, maar spartaans zijn de auto’s nog steeds. Dit betekent niet dat het prijskaartje ook mager is. Integendeel, een D8 GTO Performance kostte minstens €170.000. Dat is heel veel geld voor weinig auto. We moeten er wel meteen bij zeggen: er zijn duurdere auto’s waar je minder lol mee kunt beleven.

Bij Donkervoort weten ze heel goed wat marketing is. Dat blijkt bijvoorbeeld uit de vele special editions die er op de markt gebracht zijn. De D8 GTO JD70 die werd gebombardeerd tot de ‘eerst 2G supercar ter wereld’ was ook een knap staaltje marketing. Nu heeft Donkervoort weer wat nieuws bedacht.

De upgrades die de gelimiteerde JD70 kreeg worden nu namelijk ook los beschikbaar. Dit betekent dat je ze achteraf kan laten installeren op je non-JD70 D8 GTO. Dat is leuk voor degenen die niet een van de 70 exemplaren van de special edition konden bemachtigen, maar minder leuk voor degenen die er wel een hebben aangeschaft. De JD70 wordt nu namelijk in één klap minder exclusief.

Donkervoort D8 GTO upgrades

Met de upgrades kan de D8 GTO onder meer comfortabeler en veiliger worden gemaakt. ABS en stuurbekrachtiging behoren nu namelijk tot de mogelijkheden. Ook zijn er luxe zaken als een achteruitrijcamera beschikbaar. Misschien niet helemaal in lijn met de Lotus-filosofie, maar de D8 GTO zal ongetwijfeld nog lichtvoetig genoeg blijven.

Uiteraard komen deze opties met een stevig prijskaartje. Voor het race-ABS-systeem van Bosch mag je bijvoorbeeld €15.900 bijbetalen. Wil je velgen in zichtbaar carbon? Dat is dan €13.900. En dat zijn dan nog de prijzen exclusief BTW. Het is dus duidelijk: D8 GTO-rijders die geld overhebben kunnen hun hart ophalen.

De complete prijslijst met de upgrades voor de D8 GTO is te bekijken op de website van Donkervoort.

Ook interessant!

  • Donkervoort D8 GTO Individual
    Donkervoort D8 GTO Individual Series nu EXTRA individueel
  • Donkervoort bouwt JOUW auto
    Donkervoort bouwt JOUW auto deze herfst
  • Deze 6 straatauto's voelen zich uitstekend thuis op het circuit
  • Video: oude muzikanten rijden in Ferrari 250 GTO

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

d8-gto, d8-gto-jd70, Donkervoort

Vorig bericht: « Video: vrouw neemt snelste weg naar het tankstation
Volgend bericht: ‘Huawei gaat elektrische auto’s bouwen’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. silverscope zegt

    26 februari 2021 om 13:19

    Als je dit soort auto’s kunt veroorloven maken dit soort bedragen niet meer uit.

    Login om te reageren
  2. Harald.370 zegt

    26 februari 2021 om 18:10

    Wat, géén walvispenisleer? beetje beperkte opties zeg… ;-)

    Login om te reageren
    • rijnounsdoor zegt

      26 februari 2021 om 20:35

      @harald111: kijk eens naar die banden: die walvisglandi zitten daar!

      Login om te reageren
  3. mx5wijf zegt

    26 februari 2021 om 18:25

    Naar mijn beste weten is ABS verplicht sinds 2004… Of krijg je voor 15000 extra een goed werkende versie?

    Login om te reageren
    • joostdetaalnazi zegt

      27 februari 2021 om 07:54

      @mx5wijf: race-ABS-systeem staat er dus het gaat om een upgrade.

      Login om te reageren
  4. schreute01 zegt

    26 februari 2021 om 20:42

    4 ruggen voor een sportuitlaat met een elektronische klep? Gekkenwerk!

    Login om te reageren
  5. JanJansen zegt

    28 februari 2021 om 06:52

    Wat een negatief artikel zeg.
    Tuurlijk moet er ook geld in het laatje komen om een bedrijf gezond te houden. Maar er zit heel wat engineering en hard werk achter. Een auto met 2g op straatbanden door de bocht krijgen gaat niet vanzelf.
    Dit is ook wel een stukje exclusiever dan een Porsche die je op elke straathoek ziet staan.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North