• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Eindelijk achterwielaandrijving: Alfa Romeo 4C Concept

Auteur: robbie, gepost 1 maart 2011 om 10:27 – 80 Reacties

Alfa Romeo 4C Concept
Alfisti, jullie gebeden zijn verhoord! Eindelijk gaat Alfa weer een lekkere kleine achterwielaandrijver maken. In Geneve debuteert vandaag de 4C Concept een achterwielaangedreven coupé met middenmotor.

We hadden een tijdje geleden natuurlijk al de 8C, maar die was nou niet echt voor het grote publiek bedoeld. De 4C krijgt een viercilinder (met turbo) achterin en zal dus een stuk betaalbaarder zijn. Het blok is de bekende 1750 turbobenzinemotor met directe injectie en ruim 200 pk. De motor is gekoppeld aan de versnellingsbak met dubbele droge koppeling.

De 4C Concept weegt minder dan 850 kg en sprint in minder dan 5 seconden naar de 100. De auto is 4 meter lang en heeft een wielbasis van 2,4 meter. En het beste nieuws is nog wel dat deze auto volgend jaar daadwerkelijk in productie zal gaan!

Ook interessant!

  • Allerlaatste Alfa 4C
    Allerlaatste Alfa 4C: dit is 'm dan eindelijk!
  • Alfa Romeo 166 opvolger is eindelijk op komst
  • Bijzondere Abarth sportwagen
    Bijzondere Abarth sportwagen gaat WEL in productie
  • Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
    Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u

Nieuwste artikelen

  • Deze Porsche op Marktplaats is in vier jaar zestig procent afgeschreven
  • Lijst F1 coureurs 2025: wie vonden wij na Verstappen de beste?
  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
FacebookTweetPinLinkedIn

4C, Alfa Romeo, concept, geneve-2011

Vorig bericht: « Wat lekker! Een rode Pagani Huayra
Volgend bericht: Verbouwde Ferrari 458 Italia: Mansory SiraCusa »

Lees Interacties

Reacties

  1. dabazz zegt

    1 maart 2011 om 10:31

    VW kiss my ass!

    Login om te reageren
    • gedwongenleaser zegt

      1 maart 2011 om 10:33

      @dabazz: Bedenkelijk niveau

      Login om te reageren
      • mout zegt

        1 maart 2011 om 14:00

        @gedwongenleaser: Ja. Op heuphoogte ;-)

        Login om te reageren
        • gedwongenleaser zegt

          1 maart 2011 om 15:14

          @mout: lol :)

          Login om te reageren
    • Vanquish zegt

      7 maart 2011 om 23:32

      @dabazz: :D

      Login om te reageren
  2. fant zegt

    1 maart 2011 om 10:31

    Geen fan van de achterkant… Ennuh, minder dan 850 kilo? Mocht er een productieversie van komen wil ik wel eens zien of ze dat nog steeds lukt.

    Login om te reageren
    • koluh zegt

      1 maart 2011 om 11:57

      @fant:
      Ben ik ook benieuwd naar! Ze zijn in ieder geval wel ambitieus

      Login om te reageren
  3. E320cdi zegt

    1 maart 2011 om 10:31

    Ziet er niet verkeerd uit met die specs, we krijgen zo de echte foto’s right?

    Login om te reageren
  4. PAN zegt

    1 maart 2011 om 10:31

    Nu nog achterwielaandrijving op de giullia en alles is voor mij OK.

    Meer dan ok moet ik zeggen, want hierboven staat een lekker racertje..

    Login om te reageren
  5. pendek zegt

    1 maart 2011 om 10:31

    Lotus? Anyone?

    Login om te reageren
    • floryn zegt

      1 maart 2011 om 19:16

      @pendek: Ik moest meteen aan de Elise denken inderdaad. En de 850, dat wordt moeilijk tenzij de auto natuurlijk echt op de Elise wordt gebaseerd, wat ook weer kosten bespaard.

      Login om te reageren
  6. Braxe zegt

    1 maart 2011 om 10:32

    Jah lijkt op lotus elise

    Login om te reageren
  7. ironman51 zegt

    1 maart 2011 om 10:32

    andere achterlichten en ik zeg doen

    Login om te reageren
  8. gedwongenleaser zegt

    1 maart 2011 om 10:32

    Leuke Italiaanse Elise (positief bedoeld). Ziet er niet verkeerd uit, achterkant mogen ze echter nog wel wat tijd aan besteden die vind ik minder geslaagd.

    Login om te reageren
  9. Nico94 zegt

    1 maart 2011 om 10:32

    Mooi!

    Login om te reageren
  10. rotarypowah zegt

    1 maart 2011 om 10:33

    Doet me om de een of andere reden denken aan een Mitsubishi FTO. Maar dan met juistwielaandrijving. Echt mooi vind ik ‘m niet.

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      1 maart 2011 om 11:15

      @rotarypowah: hehe “juistwielaandrijving”

      Login om te reageren
  11. Raul8711 zegt

    1 maart 2011 om 10:33

    Gaaf idee, maar het design spreekt me nog niet echt aan. Was de basis hiervoor soms de Lotus Evora..?

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      1 maart 2011 om 11:16

      @Raul8711: Neuh man, die Evora weegt toch veel meer?
      Moest je nu zeggen de Elise…

      Login om te reageren
      • NLBUURMAN zegt

        1 maart 2011 om 15:59

        @SimonMc: hij had het over het design, en ik moet zeggen; de Lotus-lining komt wel naar voren vind ik. en dat geeft niet :)

        Login om te reageren
  12. p1eter zegt

    1 maart 2011 om 10:33

    Leuk zo’n platgeslagen Nissan Juke ;d

    Login om te reageren
    • Pixed zegt

      1 maart 2011 om 10:40

      @p1eter: Nu je het zegt… is wel iets van aan…

      Login om te reageren
  13. jack_abarth zegt

    1 maart 2011 om 10:39

    Login om te reageren
  14. CSL zegt

    1 maart 2011 om 10:46

    Ziet er niet slecht uit voor een Alfa. Hier en daar Nissan 370Z. Laat maar snel komen zou ik zeggen!

    Login om te reageren
  15. Alex_79 zegt

    1 maart 2011 om 10:50

    Hehe, een Elise met een lekkere 8c/Mito-saus.

    Login om te reageren
  16. gregorius zegt

    1 maart 2011 om 10:53

    Breng m uit en je hebt gelijk de auto van het jaar! Ik vertrouw er gelijk op dat Alfa zorgt dat deze prachtig is. Kortom: een extra coole Brera.
    Of: wat de Lancia New-Stratos had moeten zijn!

    Login om te reageren
  17. gserban zegt

    1 maart 2011 om 10:54

    Wat een lelijk ding neus Porsche achtige lijn kont mito een gemengde salade dus Italianen kunnen echt geen mooie auto’s ontwerpen

    Login om te reageren
  18. zeevink zegt

    1 maart 2011 om 10:55

    Regelrechte ripp of van de Evora, precies zoals hierboven wordt getoond. Check de raam/dakstijl en de achterliggende luchtroosters, bijna 1 op 1. Erg jammer, persoonlijk hoopte ik op een kleine versie van de 8C wat een briljant mooie auto is. enige voordeel is de mooie 1750 turbo motor ipv van een Toyota krachtbron.

    Login om te reageren
  19. huge zegt

    1 maart 2011 om 11:04

    Interieur:

    Login om te reageren
    • Apache zegt

      1 maart 2011 om 12:12

      @huge:

      YEKKES zo lelijk :o

      Login om te reageren
      • trigger565 zegt

        1 maart 2011 om 18:50

        @Apache: http://www.pearle.be

        Login om te reageren
        • Apache zegt

          26 mei 2011 om 23:05

          @trigger565:

          http://www.horror-shop.com/media/images/aktuelle_bilder/1741_12672_kackhaufen_rund_stinkbombem_scherzartikel_filmblut_pfurzkissen_lachsack_wuermer_spinnen_hundekacke_gr.jpg

          Login om te reageren
  20. Laue zegt

    1 maart 2011 om 11:07

    concept #65456489416554

    Login om te reageren
  21. xytras zegt

    1 maart 2011 om 11:08

    In tegenstelling tot de meesten heb ik niet echt een probleem met het uiterlijk, maar wel met de gewichtsopgave, 850kg, i don’t think so…

    Login om te reageren
  22. waverider zegt

    1 maart 2011 om 11:13

    @huge
    BRILJANT!!

    Vind de vormgeving van de zijkant idd erg Lotus. De achterkant supermooi en voorkant ook prima.

    Login om te reageren
  23. waverider zegt

    1 maart 2011 om 11:14

    @xytras, drooggewicht moet prima mogelijk zijn. Helemaal niet zo moeilijk. Is gebaseerd op de KTM Xbow.

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      1 maart 2011 om 11:18

      @waverider: De KTM Xbow???

      Login om te reageren
      • Alex_79 zegt

        1 maart 2011 om 11:41

        @SimonMc: Ja, de KTM XBow. Zowel de 4c als de nog te verschijnen Abarth twoseater gaan met het KTM-onderstel rijden

        Login om te reageren
        • floryn zegt

          1 maart 2011 om 19:17

          @Alex_79: Heb je een bron?

          Login om te reageren
          • salberts93 zegt

            1 maart 2011 om 19:22

            @floryn: ik heb geen bron, maar ik denk wel dat het heel goed mogelijk zou kunne zijn. die Abarth is iig op de KTM gebaseerd, en Fiat is heel goed in logo’s verwisselen zoals we weten, dus dan zal dit ook wel een verklede X-Bow zijn. wel een hele mooie trouwens!

            Login om te reageren
  24. mmax zegt

    1 maart 2011 om 11:14

    Achterkant: Ferrari f360
    Voorkant: Lotus euvora
    Zijkant: porsche-achtig

    de motor, die 1750 moet wel goed zijn voor dit auto’tje. Maar alsjeblieft, wees iets origineler! Maak weer de lekkere alfa-modelletjes van vroeger!

    Login om te reageren
  25. tvr1974 zegt

    1 maart 2011 om 11:15

    iedereen roept het al en ik zal niet de laatste zijn…Lotus! Vroeger ontwierpen de Italianen de mooiste design stukjes… Maar het kopiëren hebben ze nu ook goed van de Chinezen geleerd…

    Login om te reageren
  26. Hennep zegt

    1 maart 2011 om 11:15

    Zou leuk zijn als dit uit zou komen.

    Login om te reageren
  27. vincenzo zegt

    1 maart 2011 om 11:17

    Mooi he haters…mmmm met het 1750 blok een verkoophit.

    Login om te reageren
  28. simohell zegt

    1 maart 2011 om 11:21

    Ik mis de elegantie van een 8C/Italian design. Bruut mag maar ik vind de styling niet alfa genoeg… Dit: http://www.autoblog.nl/archive/2011/02/02/alfa-gaat-4c-gta-vanaf-2012-produceren was bruut en elegant tegelijk!

    Login om te reageren
    • T16 zegt

      1 maart 2011 om 11:51

      @simohell: Dit is de 2uettotanta, het tweezits Pininfarina-concept voor een Spider. Een elegant, klassiek en modern ontwerp voor een open auto met de motor voorin. Compleet ander concept dan de 4C.

      Login om te reageren
  29. Apache zegt

    1 maart 2011 om 11:27

    Kan me niet schelen wat je van me denkt, maar hij lijkt te hard hierop:

    Login om te reageren
  30. desjonnies zegt

    1 maart 2011 om 11:51

    Als dit concept dus gejat is van Lotus, dan is de Lotus weer gejat van de Stratos, die op zijn beurt weer gejat is van de Ferrari 308, die ook is gejat van de Porsche 914 waarvan het concept is gejat van een Panhard prototype uit de eind veertiger jaren, moet ik nog ff een decennium of 2 doorgaan?
    Uiteindelijk komen we uit bij de Benz uit 1885………wat weer wordt betwist door de Belgen, die van mening zijn dat ene Etienne Lenoir de eerste echte auto rit op zijn naam heeft staan met een vierwieler dus?
    Oh ja, elektrische waggies, in 1898 of 1899 reed ook ene Belg Dhr Jenatzy met zo’n rotgang dat hij het wereldsnelheidsrecord op zijnnaam mocht schrijven met de “La Jamais Contente” die in een museum in Compiegne staat, kompleet met verlengsnoer………….

    Login om te reageren
  31. dondeboer zegt

    1 maart 2011 om 11:52

    Licht, motor achterin, achterwielaandrijving, je zit al snel vast aan een bepaalde vorm. Maar ik vind ‘m er goed uitzien en als ie een beetje wil presteren, en de specs beloven veel goeds, dan wordt dit een hele leuke imagoboost voor AR. In de loop van de tijd nog een Spider-variant graag. En de productieversie graag onder de 1.000 kg houden.

    *gaat spaarrekening openen*

    Login om te reageren
  32. touw2k10 zegt

    1 maart 2011 om 12:02

    Hee gaaf nieuwe Lotus! Wat he? Alfa? Ook leuk!

    Login om te reageren
  33. PJ zegt

    1 maart 2011 om 12:33

    Op lotus trekken of niet, het ziet er geil uit :)

    Login om te reageren
  34. Jochempie zegt

    1 maart 2011 om 12:39

    Dakje eraf zagen en door de heuvels van Trento scheuren!!

    Login om te reageren
  35. Ram-G-maN zegt

    1 maart 2011 om 12:40

    Waarom weer zo’n vliegtuig cockpit ruit. Donkere A-stijlen staan alleen bij SAAB’s en Koenigsegg’s goed. Bij een Alfa Romeo verwacht je Italiaanse elegantie. Steeds meer automerken zoeken een aviation heritage en nemen steeds meer (on)terecht designelementen over van vliegtuigen. Op zich niks mis mee, maar op een gegeven moment moet het beperkt blijven. :?

    Login om te reageren
  36. jurgen59 zegt

    1 maart 2011 om 12:41

    In mijn ogen meer een waardige opvolger van de 33 Stradale,
    “Betaalbare lichte wegracer”
    Back on the track, Alfa forever

    Jurgen

    Login om te reageren
  37. mashell zegt

    1 maart 2011 om 12:42

    Beetje een geval Mito, tikkie teveel design voor een kleine auto. Niet mijn smaak.

    Login om te reageren
  38. Esprit_de_Flandre zegt

    1 maart 2011 om 13:00

    Prachtig. En 850kg maar. Hopelijk wordt het ook betaalbaar (MX-5 geld).

    De lijnen doen me denken aan de Nissan Juke. Zelfde soort vormtaal. Don’t shoot me…

    Login om te reageren
  39. MrSkyline zegt

    1 maart 2011 om 13:01

    lotus elise is het eerste wat ik dacht :/

    Login om te reageren
  40. jeanclaude zegt

    1 maart 2011 om 13:28

    850 kg? zit je zeker op een plastieken tuinstoel ofzo?
    maar het uiterlijk vind ik wel geslaagd.

    Login om te reageren
  41. jzaero zegt

    1 maart 2011 om 13:45

    Lekker ruig, licht en snel! Mensen die hem vergelijken met een Elise, tjah de prestaties zijn er ook wel naar. Ik wil er één!

    Login om te reageren
  42. Edge zegt

    1 maart 2011 om 14:04

    In één woord: WAUW! Even dat lelijke concept-interieur vervangen door iets wat meer op dat van de 8C lijkt, en produceren maar

    Login om te reageren
  43. AlwinH zegt

    1 maart 2011 om 14:05

    Ongelofelijk, wat een vergelijkings-megeaulen weer.

    Login om te reageren
  44. spykerboy zegt

    1 maart 2011 om 15:33

    concurenttie voor de elise/exige?

    Login om te reageren
  45. Hupke zegt

    1 maart 2011 om 16:56

    Dit is geweldig, als alfa nu ook een redelijke prijs hanteert en het geheel goed afwerkt dan word dit een haalbare droomwagen en een verkoopshit zou ik zo denken.

    Ik kan alleen maar hopen dat het echt een elise concurrent is. Of liever nog beter dan de elise, want de techniek daarachter word ondertussen toch ook al 15jaar (en dus eigenlijk 17 a 18) jaar oud.

    Al kijk ik ook wat argwanend toe, alfa is niet de kapitaalkrachtigste en op dit moment zeker niet de meest vooruitstrevende. Ze maken op de koop toe nog eens gebruikt van een techniek die de eigen ontwerpers nietmeer gewoon zijn,… Er kan vanalles mis zijn met het ontwerp.
    Of het zou perfect kunnen zijn en dan is er veel technologie ‘geleend’ en gekocht bij anderen en dan kan de prijs wel eens tegenslaan.
    Dit ziet er geweldig uit en de concurrentie kost ook rond de 50k maar ver daarboven moeten ze niet gaan.

    Login om te reageren
  46. quin zegt

    1 maart 2011 om 17:09

    Zijn die prijzen die ik hier zie (45k tot 50k) al ergens bevestigd? 40k zou ik misschien nog net aankunnen, maar meer ligt jammer genoeg boven m’n budget :D.

    Jammer want wat is dit een lekkere wagen, zeg.

    Login om te reageren
  47. Jazzie zegt

    1 maart 2011 om 17:14

    Ik vind hem geweldig :D
    Echt een mooie kleine sportcoupé, ik ben benieuwd wat de prijs gaat worden.

    Login om te reageren
  48. Citrofiel zegt

    1 maart 2011 om 18:20

    Invloeden hier en daar, bla en blub. Boeiend, dat vind je overal. Ik vind het een erg geslaagd bakkie. :)

    Login om te reageren
  49. janklaassen zegt

    1 maart 2011 om 18:32

    Ik ben gek op Alfa’s en Italianen, maar deze vind ik iets teveel weg hebben van de Lotus Elise o.a.

    Login om te reageren
  50. didierdb zegt

    1 maart 2011 om 19:05

    …idd vind ik ook, een ital-lotus…moet kunnen zeker…

    Login om te reageren
  51. PAN zegt

    1 maart 2011 om 19:09

    Super wagen ! Helemaal als je onderstaand fimpje bekijkt.

    http://www.youtube.com/watch?v=2JTFHUkJR40&feature=player_embedded#at=39

    Login om te reageren
  52. Dimglor zegt

    1 maart 2011 om 19:50

    Ziet er best oke uit… Niet zo mooi als een Alfa 8C, maar die zal niet makkelijk te evenaren zijn… Op het salon in Geneve staat ie trouwens in matrood… Zag het daarnet in het nieuws.. Is best nog mooi kleurtje…

    Login om te reageren
  53. autoblogamateur zegt

    1 maart 2011 om 23:02

    Waarom moet ik altijd huilen van zeer zwaar verkrachtte koenigseggs?:(

    Login om te reageren
  54. smokin zegt

    2 maart 2011 om 07:51

    Zoals ik bij eerdere berichten al opmerkte; ik acht Alfa Romeo best in staat om een auto met middenmotor van 850 kg te maken. Maar dat ik bang ben dat ze de prijs van 40K niet gaan waarmaken.

    Als ik nu de berichten zo lees gaat deze in NL zo’n 70 a 80K kosten. Wordt weer sparen.

    Login om te reageren
  55. smokin zegt

    2 maart 2011 om 07:58

    Oh ja, en iedereen die hier “Lotus” roept, snapt niet zo goed waar Lotus vandaan komt.

    Alsof Lotus het idee van de kleine sportauto met middenmotor heeft uitgevonden…

    Login om te reageren
  56. grimi zegt

    3 maart 2011 om 13:13

    Ik zeg hier en nu, keihard: DOE MIJ ER MAAR ALVAST 1 ! Kom hier met dat koopcontract, ik teken.

    Geweldig. AR + RWD + 850 = The Shits!

    Login om te reageren
    • Vanquish zegt

      7 maart 2011 om 23:32

      @grimi: Ik ook!!!

      Login om te reageren
  57. Martini8v zegt

    4 maart 2011 om 09:58

    Hier een paar fotos van gisteren : http://www.facebook.com/album.php?aid=337336&id=741030347&l=027b081f6d

    Login om te reageren
  58. Cantago zegt

    4 maart 2011 om 19:48

    In productie? Ja echt?! WOW! Hebbeding van het jaar!

    Login om te reageren
  59. Kuifje zegt

    18 mei 2011 om 15:02

    Ik vind t model heel cool (tog minder dan de 8C) en volgens mij doelt Alfa hiermee op de vrouweljke doelgroep, want (vooral als je naar de kleur kijkt(die ik mwa vind)en de ‘dames’ hier heel cool). Het ontwerp is tog heel mooi en stoer maar tog niet patserig. heel mooi

    Login om te reageren
    • Svensson zegt

      18 mei 2011 om 15:09

      @Kuif:

      Toch schrijf je met ‘ch’ :)

      Login om te reageren
      • Kuifje zegt

        6 september 2011 om 11:31

        @Svensson: heb ik sgijt aan :P

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North