• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Alfa Romeo 166 opvolger is eindelijk op komst

Auteur: willeme, gepost 28 februari 2021 om 10:01 – 46 Reacties

Alfa Romeo 166 opvolger

Het heeft even geduurd, maar een Alfa Romeo 166 opvolger lijkt dan eindelijk eraan te komen.

Het Alfa Romeo modelgamma is helaas iets té overzichtelijk: Giulia en Stelvio. En op voorraad is er vast nog ergens een overjarige Mito of Giulietta te vinden. Wellicht nog een 4C Spider. Maar dat is het dan wel. Het is ook niet dat de Giulia er als liftback, sedan, Wagon, coupé en cabriolet is.

Nee, de Giulia is alléén een sedan. De Stelvio crossover deelt veel techniek met de Giulia (ze staan op hetzelfde Giorgio-platform). De Stelvio lijkt te appelleren aan mensen die absoluut niet van een crossover houden. Maar ja, hebben die mensen al niet een Giuila?

Alfa Romeo 166 opvolger

Alfa Romeo 166 opvolger

Kortom, er is héél snel vers bloed nodig. De Tonale moet al jarenlang voor de grote ommekeer zorgen. Naar het schijnt staat de marktintroductie gepland voor september dit jaar. Maar er zit meer in het vat. Volgens het doorgaans goed ingelichte Motor.es komt er een Alfa Romeo 166 opvolger aan!

Alfa Romeo 166 opvolger

Op dit moment bevindt de auto zich nog in de ontwerpfase en staat ‘ie gepland voor 2025. Ze nemen graag hun tijd bij Alfa Romeo. De 166 is inmiddels al 16 jaar uit productie. Er bestaat een levensgrote kans dat de klanten nu in een ander merk rijden…

  • Alfa Romeo 166 opvolger

Techniek

Dan de techniek van de Alfa Romeo 166 opvolger. De auto moet eveneens op het Giorgio-platform staan, maar dan iets groter uiteraard. Er zal keuze zijn uit drie soorten aandrijving: benzine, plug-in hybride en volledig elektrisch. Ze moeten wel snel zijn in Arese, want die benzine-versies kun je niet meer slijten na 2030 in veel landen.

Nog voordat de Alfa Romeo 166 opvolger op de markt komt, kunnen we iets anders verwachten. Stellantis (de nieuwe eigenaar van Alfa Romeo) wil de merken Alfa Romeo, DS Automobiles en Lancia als een cluster samenvoegen. Deze drie merken zullen samen technieken uitwisselen die níet voorkomen bij andere merken in de Stellantis-groep.

Alfa Romeo 166 opvolger

De eerste gezamenlijk ontwikkelde producten staan gepland voor 2024, de Alfa 166 opvolger komt daar dus vlak na. Het is best opmerkelijk nieuws dat Alfa tóch inzet op een grote sedan. Die staan namelijk niet bekend om de goede verkoopcijfers, zeker als het niet afkomstig is van een Duits premium merk.

Ook interessant!

  • Alfa Tonale uitgesteld
    Komst Alfa Tonale uitgesteld. Ja, alweer.
  • Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
    Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
  • Alfa Romeo draait de boel om met de C41
  • Alfa Romeo neemt afscheid van Antonio Giovinazzi
    Alfa Romeo neemt afscheid van Giovinazzi (en dit is zijn opvolger)

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

166, Alfa Romeo, Elektrisch, Giulia, plug-in, Stellantis

Vorig bericht: « Verstappen: “Sprintraces lossen problemen van F1 niet op”
Volgend bericht: Video: veel verwarde bestuurders op kruispunt »

Lees Interacties

Reacties

  1. alfapeter zegt

    28 februari 2021 om 10:29

    Het enige meldenswaardige goede nieuws is het gebruik van het Giorgio platform, voor de rest is het weerom veel te weinig en veel te laat.

    Login om te reageren
  2. spidermann zegt

    28 februari 2021 om 10:36

    Er was toch sprake van een Alfetta als nieuw topmodel?

    Login om te reageren
  3. HZW zegt

    28 februari 2021 om 10:42

    Ja, die zou er al 10 geleden moeten komen, maar dat is nooit gebeurt.

    https://cdn.wallpapersafari.com/79/22/yARDSW.jpg

    Login om te reageren
  4. arias zegt

    28 februari 2021 om 10:44

    Bij de FCA is het eerst zien dan geloven

    Login om te reageren
    • sportabgasanlage zegt

      28 februari 2021 om 10:52

      FCA? FCA bestaat niet meer. Is nu Stellantis na fusie met PSA.

      Login om te reageren
  5. Stellantis rules the sky zegt

    28 februari 2021 om 10:48

    Stellantis heeft goede plannen voor de toekomst, zoals het clusteren van de 3 genoemde merken die wel ieder een duidelijke eigen identiteit zullen hebben.

    Login om te reageren
    • sportabgasanlage zegt

      28 februari 2021 om 10:55

      @psarulez met zo’n nickname (voorheen psarulez nu Stellantis rules the sky) ben je niet heel objectief volgens mij #porscherules 😉

      Login om te reageren
      • Stellantis rules the sky zegt

        28 februari 2021 om 11:03

        Lol, niet objectief inderdaad…..maar wel realistisch :)

        Login om te reageren
    • HZW zegt

      28 februari 2021 om 11:30

      Alle 3 met grote historie, dus het behouden als actieve merken waard.

      Login om te reageren
  6. SpiderIV zegt

    28 februari 2021 om 10:55

    Deze 166 rijder vraagt zich af of dit niet hetzelfde bericht is als 5 jaar geleden, 7 jaar geleden en 10 jaar terug. 🤔
    Geweldig merk maar meer historie dan heden jammer genoeg.

    Login om te reageren
    • s2000vtec zegt

      28 februari 2021 om 10:57

      Dat krijg je als heel Europa Duits en Frans koopt.

      Login om te reageren
      • deSjonnies zegt

        28 februari 2021 om 11:23

        Huurt..

        Login om te reageren
      • kenner zegt

        28 februari 2021 om 11:38

        @s2000vtec: omdat die wel tijdig met opvolgers komen, en onnodige niches weten te vinden

        Login om te reageren
        • s2000vtec zegt

          28 februari 2021 om 16:07

          Dat ligt iets gecompliceerder: gewoontes, kuddegedrag en gewoon ‘beperkte’ interesse en zicht op de automarkt van veel consumenten.

          Login om te reageren
      • tvr1974 zegt

        28 februari 2021 om 14:18

        @s2000vtec: of Japans / Koreaans en de Chinezen komen er aan.. je hebt ook nog een plukje Zweeds (Volvo) en Amerikaans(Tesla)..

        Login om te reageren
        • s2000vtec zegt

          28 februari 2021 om 16:05

          Volvo en Polestar vallen allebei onder het grote Chinese Geely-concern. De techniek en het design van Polestar zijn Zweeds, maar de auto’s rollen van de band in China. Chinees dus.

          Login om te reageren
          • mashell zegt

            1 maart 2021 om 06:43

            @s2000vtec: als de techniek en het design Zweeds zijn dan zijn de merken Zweeds. Productie locatie en financieel eigendom is irrelevant voor de product identiteit.

            Login om te reageren
            • s2000vtec zegt

              1 maart 2021 om 08:08

              Een Honda of Nissan geproduceerd in Engeland zeggen we toch ook niet dat het een Engelse auto is. Geely is Chinees en daar is Volvo cars onderdeel van. Volvo trucks overigens niet.

              Login om te reageren
    • sonnybonds zegt

      28 februari 2021 om 11:28

      Wel de 4c is toch een geweldig auto hoor

      Login om te reageren
      • 917 Porsche + Audi zegt

        28 februari 2021 om 11:51

        Dat klopt wel,Maar helaas zie je ze zeer zelden of helemaal niet op de openbare weg.Een Porsche 718 van gelijkaardige prijs daartegen…

        Login om te reageren
  7. twentsediesel zegt

    28 februari 2021 om 11:11

    Suggestie aan Alfa: press release juli 2022, exact 50 jaar na de lancering van de eerste Alfetta (1972).

    Login om te reageren
  8. LaLancia zegt

    28 februari 2021 om 11:17

    Als dit waar is heeft Alfa er echt niks van begrepen. De Giulia weet al geen deuk in een pakje boter te slaan, dus waarom zou een segment hoger dit wel lukken?

    Login om te reageren
    • HZW zegt

      28 februari 2021 om 11:37

      Niet dus, Maserati zit daar al, en verkoopt ook zeer moeizaam.

      Een nieuwe Alfa Romeo die ergens tussen de MITO en tegen de Giulietta aan valt uitbrengen zou waarschijnlijk veel meer nut hebben, en dat kan ook gewoon op basis van de Giulia en Stelvio (en zelfs als Q4 model) om de strijd aan te gaan met alle bekende hot hatchback’s.

      Login om te reageren
      • tvr1974 zegt

        28 februari 2021 om 14:20

        @HZW: ze zullen de SUV kant echt op moeten want al het andere staat stil.. Dus groote sedan? Ik heb er geen fiducie in.

        Login om te reageren
  9. rwdftw zegt

    28 februari 2021 om 11:18

    Ik vind het jammer, ik heb 3 jaar lang een Giulia mogen leasen. Het rijdt geweldig, ziet er fantastisch uit en op de weg krijg je me een partij duimpjes! Echter, van alle aankondigingen is niets gekomen en met een handvol dealers is het ook behelpen.

    Dus bereid je er maar op voor, de Giulia en de Stelvio worden gerekt en gefacelift tot ze een jaar of 10 zijn en tegen 2025 staat er niets meer in de showroom.

    Login om te reageren
    • Richmond zegt

      28 februari 2021 om 11:32

      @rwdftw: her is nu anders, door de fusie

      Login om te reageren
  10. deSjonnies zegt

    28 februari 2021 om 11:31

    Heel zuidelijk Europa zit gevangen in een voor hun veel te dure Euro, Italianen konden vooral altijd goed concurreren op prijs, maar door de Euro gaat heel de Italiaans economie eraan.
    Ondertussen lachen ze zich in Duitsland de schwanz uit de hose, Duitsland kan concurreren en is oppermachtig dank zij de voor hun spotgoedkope Euro.

    Login om te reageren
    • vaakbenjetebang zegt

      28 februari 2021 om 13:11

      Klopt, we kunnen hier natuurlijk makkelijk afgeven op de miljarden die naar de zuidelijke landen van Europa worden geschoven binnen de EU, maar de molensteen van de euro hangt ze daar ernstig om de nek. Als je niet kunt devalueren, ben je in feite gegijzeld door de landen die wel een ‘sterke euro’ hebben, zogezegd. Ben je mooi klaar mee.

      Login om te reageren
  11. HZW zegt

    28 februari 2021 om 11:41

    Over 30 jaar zijn alle auto’s het zelfde, en kan je alleen nog kiezen welk automerk badge je op je auto wil hebben.
    De badge keuze wordt dan een prijs keuze boven op de auto aankoop, vanaf € 10K voor een simpel merk, tot 300K+ voor een exclusief merk.

    Login om te reageren
  12. shibby zegt

    28 februari 2021 om 12:05

    Ik zie persoonlijk liever een fijne touring verschijnen, als de F31 er over een paar jaar uit mag is een Alfa een leuke opvolger.

    Login om te reageren
  13. potver7 zegt

    28 februari 2021 om 12:09

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  14. spidertje zegt

    28 februari 2021 om 12:22

    Alfa Romeo heeft geen toekomst als volume merk. Hooguit als merk dat met specifieke doelgroep autos wat bijzonders neerzet.

    Login om te reageren
    • Pascal zegt

      28 februari 2021 om 12:32

      Yes dit, een nichemerk voor de liefhebber. Zie wel graag dat ze blijven bestaan, ik kijk toch vaak ff om als er een mooi exemplaar voorbij komt.

      Login om te reageren
    • lithiumion zegt

      28 februari 2021 om 17:14

      @spidertje: als alfa maakt wat ze altijd gemaakt hebben(dus niet zo bescheiden als de afgelopen 10 jaar) en ze kunnen deze prijstechnisch onder de premium merken neer zetten, dan voorzie ik een lucratievere positie en bijbehorende omzet dan een ‘niche’. Alleen al gebaseerd op verleden behaalde resultaten, ik weet zijn nog steeds geen garantie, maar wel goede indicaties

      Login om te reageren
  15. mpgc zegt

    28 februari 2021 om 12:45

    Volgens mij is een 166 opvolger een van de laatste dingen die Alfa op dit moment nodig heeft.

    Login om te reageren
  16. cloverleaf zegt

    28 februari 2021 om 13:47

    Het feit dat ze nu bij Stellantis zitten biedt alleen al perspectief. Alfa Romeo had/heeft zoveel potentie mits goed gemanaged.

    Login om te reageren
  17. Charles Taycan 4S zegt

    28 februari 2021 om 14:38

    Ik ga aandelen kopen zodra dat kan van dit trio cluster Alfa, DS en Lancia…. 😉

    Login om te reageren
  18. ericd zegt

    28 februari 2021 om 15:19

    Teveel merken bij Stellantis om ze goed tot uiting te laten komen. DS rol kan beter door Lancia worden overgenomen.

    Login om te reageren
  19. clubbtraxx zegt

    28 februari 2021 om 15:47

    Misschien komt dankzij Stellantis die nummerplaat weer eens in het midden?
    Echt zo’n afknapper voor de voorkant bij eender welk model Alfa.

    Login om te reageren
  20. alfapeter zegt

    28 februari 2021 om 16:49

    Voor DS, Lancia en Alfa Romeo samen zie ik wel mogelijkheden om zich apart te profileren:
    – DS = premium hip & modern
    – Lancia = (semi)premium klassiek
    – Alfa Romeo = sportief
    Maar jammer genoeg zullen daar waarschijnlijk geen achterwielaandrijvers meer bij zijn tenzij elektrisch natuurlijk.

    Login om te reageren
  21. powerblue zegt

    28 februari 2021 om 16:57

    Wat een schitterende auto is zo’n 166 nog steeds.

    Login om te reageren
  22. alper zegt

    28 februari 2021 om 17:09

    Ik had een een crossover gezien a la Porsche Cayenne Coupe / Audi Q8.

    Login om te reageren
  23. bernoulli zegt

    28 februari 2021 om 17:11

    Ah, de Alfa Non Viene.

    Login om te reageren
  24. vaakbenjetebang zegt

    28 februari 2021 om 21:55

    Overigens heb ik de 166 nog nooit ‘in the metal’ in het kleurtje van de headerfoto mogen aanschouwen. Jammer, want hij kan het hebben. Sterker nog: ondanks de WWD, zou ik hem in die kleur best aan de vloot willen toevoegen.

    Login om te reageren
  25. MarcoM zegt

    1 maart 2021 om 09:55

    Jammer dat het zo lang duurt bij Alfa, 1 van de weinige merken met karakter, je haat de Alfa of je bent er helemaal weg van. Degene welke wel eens een Alfa hebben gehad snappen dit.

    Login om te reageren
  26. tourannetje zegt

    2 maart 2021 om 19:46

    Typisch Alfa:gewoon dezelfde auto opnieuw uitvinden en met overlap en tussenpozen produceren alfetta, alfa 6, alfa guilietta mk1, alfa 90. Alfa 75, prachtig. Laat maar komen die 166, nu nog een leuke naam.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North