Deze auto werd in 2019 in beslag genomen, maar verschijnt nu pas bij Domeinen.
Als er een dikke bak op Domeinen te koop staat wil je natuurlijk altijd weten hoe die auto daar terecht gekomen is. Meestal kom je daar niet achter, maar soms kunnen we de herkomst achterhalen. Zo ook bij deze RS5, al moesten we daarvoor wel behoorlijk ver terug in de tijd.
Het was namelijk in juni 2019 dat deze RS5 in beslag werd genomen. Het heeft dus een kleine 5 jaar geduurd voordat de auto bij Domeinen kwam. Als je destijds wel interesse had in deze fraaie groene Audi RS5 is je geduld flink op de proef gesteld.
Bij het kavel van Domeinen wordt helaas geen kenteken vermeld, maar we weten 99% dat dit de auto is die in 2019 in beslag werd genomen. Zoveel groene RS5’s zullen er niet afgepakt worden in Nederland en bovendien heeft deze auto op exact dezelfde plek een milieusticker zitten. Dat kan niet missen.
De RS5 werd in beslag genomen tijdens een politiecontrole in de Rotterdamse Waalhaven. Daarbij werden 36 auto’s gecontroleerd, en deze RS5 op Duits kenteken viel in negatieve zin op bij de politie. De auto werd in beslag genomen voor nader onderzoek.
Wat dit onderzoek heeft opgeleverd weten we niet, maar de eigenaar heeft zijn auto in ieder geval nooit meer teruggezien. De RS5 staat nu namelijk bij Domeinen, met twee lekke banden en een loshangende bumperstrip. Verder ziet de auto er nog redelijk netjes uit. Een RS5 in Sonoma Green is natuurlijk niet te versmaden, dus als je wel een gokje* durft te wagen zouden we zeggen: sla je slag.
*Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+
Foto’s: Zeehavenpolitie & Domeinen
Robert zegt
Vijf jaar stilstand… Je zou bijna kunnen spreken over een barnfind. Dat zal flink aanpoten zijn om alles weer rijdbaar te maken. En dan nog langs de RDW voor een kenteken…
Eens afwachten wanneer deze op Marktplaats verschijnt.
Variomatic zegt
Niet als ie binnen heeft gestaan
Autokenner zegt
Heb je die locaties van Domeinen gezien?
DeWitteCondor zegt
Er brandt ook een check engine lampje. Lijkt me niet grappig.
Ruben Van Dijk zegt
Ah joh soms ben je te bang…
Autokenner zegt
Wel knap na 5 jaar nog steeds!
Hardnekkige eigenaar om hem niet even naar pon te sturen
iphonistvongates zegt
Penny-Zonder-Achternaam heeft 5 seizoenen van elk 22 afleveringen lang zonder enige zorgen gereden in haar Volkswagen Golf met een brandend Check Engine Light. Dr. Sheldon Lee Cooper, Dr. Amy Farah Fowler en dr. Bettany Hoffstater hebben haar meermalen gewezen op dat constant brandend lampje maar ze bleef ermee rijden. Bron: The Big Bang Theory (CBS)
rwdftw zegt
Als het je nog niet is opgevallen, zo ongeveer iedere Amerikaanse youtuber rijdt rond met 1 of meerdere controle lampjes aan. Er zijn staten die op emissie controleren, en dan wordt het wel gerepareerd. Maar de rest mag zo rot als een mispel zijn.
Richmond zegt
dus,? We zijn niet in Amerika
michiel_vandelft zegt
Check engine light is bij VAG producten altijd wanneer het contact aan is maar de motor uit. Hierdoor weet je dat het lampje het doet.. :)
DeWitteCondor zegt
En dat geldt ook voor de bandenspanning? Zou er niet zo zeker van zijn …
Richmond zegt
hij heeft 2 lekke banden staat in de tekst
Autokenner zegt
Lezen doen sommigen niet aan
W115 zegt
Bio-ethanol heeft zijn werk gedaan.
kniesoor zegt
Hadden ze bij de Domeinen niet even de banden op spanning kunnen brengen ? Of zijn die zo zwaar naar hun grootje, dat dat niet meer gaat ?
Ruben Van Dijk zegt
Band links voor is denk ik lek.
Autokenner zegt
Fietsen bandenplak kit erop
shellplc zegt
Zullen misschien rechtszaken en veroordelingen aan ten grondslag liggen, dat deze nu pas in de verkoop gedaan is.
Niet elke eigenaar doet vrijwillig afstand van zijn eigendom.
escort77 zegt
Een gewone rechtszaak bij de rechtbank, een plukze-zaak over in beslag genomen goederen, een hoger beroep van beiden en evt zelfs in cassatie bij de Hoge Raad. Dan kan het zomaar 5 jaar duren voor een vonnis en inbeslagname onherroepelijk zijn.
DeWitteCondor zegt
Cassatie bij HR voor een in beslag genomen auto lijkt me niet waarschijnlijk. Maar eens, het kan allemaal lang duren. Mogelijk ook afronding van het onderzoek nog.
shellplc zegt
Altijd wel netjes binnen in de stalling gestaan bij de Politie?
Of ook nog een poos daar buiten bij dat Politie opslagterrein op de Veilingweg.
kniesoor zegt
Zet de Domeinen niet alles in de regio in de opslag in Bleiswijk naast de N209 ? Veilingweg is meer voor weggesleepte foutparkeerders e.d. toch ?
shellplc zegt
Wegsleepregeling foutparkeerders doet de sleepdienst van de Politie volgens mij niet heel veel mee , is primair een zaak van de gemeente en die zullen hier in de meeste gevallen gewoon een bergingsbedrijf voor laten komen om te takelen.
Sleepdienst Politie is meer voor inbeslagnames en onderzoek aan voertuigen en dergelijke.
shellplc zegt
Auto’s die in beslag genomen zijn worden volgens mij eerst nog een tijdje bij de Politie gestald en gaan vervolgens naar de Domeinen.
Heb daar op de Veilingweg eens een goud gewrapte CLS 63 AMG zien staan die een tijdje later bij de Domeinen op de veiling stond, is volgens mij toen ook nog een artikel over op Autoblog verschenen.
Cuprafan123 zegt
Ik zag de RS5 een paar jaar geleden al in dit filmpje.
https://m.youtube.com/watch?v=_DKjfE-j7AQ&pp=ygUIZG9tZWluZW4%3D
marcomanta zegt
Toch 1 van de mooiere Audi’s, althans mijn smaak.
Autokenner zegt
In 5 deurs heb ik deze liever
schuimbekje3 zegt
Maar even zonder gein, 5 jaar stil staan… Duitse auto, dus hopelijk E0 of E5 in de tank.
Zit dan overal een roest randje aan (zuigerveren, zuigerwanden, brandstofpomp) omdat de benzine, ehm satansap-met-alcohol water aantrekt als een spons?
Dus met starten steek je een prutje oxide af van de cilnderwand die vervolgens of de bougie kortsluit of langs de zuigerveren een mooie snee in de wand trekt?
de brandstofpomp haalt ipv benzine een laagje water omhoog wat in de cilnders niet verneveld kan worden maar alles plat drukt?
banden die 5 jaar lang op dezelfde plek 1800kg druk hebben gehad en waarvan de canvas en draden nu vierkant zijn en na 200km ploffen?
accu die nog de power heeft van een AA batterij?
kettingen en riemen die op knappen staan omdat ze altijd in dezelfde vorm zijn gebleven?
pakkingen en keerringen die droog zijn gekomen en bros worden en niet meer afsluiten?
koelvloeistof die stroop is geworden en alle kanalen verstopt?
motorolie die mayonaise is geworden?
zuigers die vast zijn gaan zitten? (remmen, pompen, bekrachtigers)?
Dus: voor het starten, nieuwe accu, flushen motorolie, flushen remolie, flushen koelvloeistof, alle grote pakkingen en keerringen vervangen, remmen reviseren, nieuwe waterpomp, nieuwe brandstofpompen, nieuwe distributieketting/riem + spanners+rollers, nieuwe brandstofleidingen en/of flushen, brandstoftank schoonmaak, alle luchtfilters (ivm beestjes), aircopomp en airco systeem controle (elke 5 jaar zowiezo)… dan zit je wel op 12.000 euro extra? en dan na het starten, nieuwe banden, nieuwe ruitenwissers, ozon beurtje voor de schimmel..
m.a.w., deze auto is afgeschreven?
ouwedibbes83 zegt
Naar zo’n reactie was ik op zoek, een technische benadering van de gevolgen van 5 jaar stilstand. Dank!
Dr.Dre zegt
Bougies eruit, beetje WD40 of Marvel mystery oil in de cilinders gieten, dagje laten staan, verse benzine erin, klap op de pomp en startmotor, verse accu en starten die hap. De rest (remmen banden etc.) komt daarna wel. Kijk op YT maar eens naar Derik Birie van Vice Gripe Garage, valt die Audi nog best mee 😂.
vbarchetta zegt
Het starten (zonder voorzorgsmaatregelen) is door een medewerker waarschijnlijk al gedaan om de foto’s te maken en de auto te verplaatsen. Misschien dat er toch wel een regel is bij de opslag dat men auto’s gewoon 1x per maand even laten draaien ofzo. Als ze dat niet doen is het idd wel een er grote gok en moet de prijs dusdanig laag zijn om het gokje te kunnen nemen….