• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Elektrische RUF 911 met middenmotor rijdt rond

Auteur: Alwood, gepost 11 november 2011 om 20:01 – 26 Reacties

eRUF is tof en elektrisch?


RUF heeft wat gevonden op de nostalgisch ingestelde mens die toch een ‘beetje toekomst’ wil proberen. Ze vervangen in een Porsche 911 eigenlijk alleen de motor (bak, aandrijflijn blijven). De bediening blijft zoals vroeger én het zwaartepunt verplaatst een stukje in goede richting.

Je verliest natuurlijk een prachtige zescilinder boxer maar krijgt er wel degelijk wat voor terug. Om te beginnen een zwaartepunt dat meer in het midden van de auto ligt. RUF plaatst de elektromotor namelijk meer naar het midden dan de standaard verbrandingsmotor. Dat kan, want meer compact. Bovendien hebben elektromotoren zo ongeveer de meest vlakke koppelkromme denkbaar. De topsnelheid mag dan op ‘slechts’ 220km/u liggen, je lijkt er moeiteloos naartoe te accelereren.

De officiële cijfers? Deze heeft 245pk, maximumsnelheid: 220km/u en van 0 naar 100km/u in minder dan 7 seconden. Sneller kan maar dan verlies je meer bankrekening en de schakelpook.

Een volledige Porsche-vervanger is de eRUF nog niet. Voor het betere kilometerwerk voldoet de range van 150km niet (poll op rechts!). Natuurlijk lever je ook wat snelheid in. Wel kan je hiermee heel erg de blits maken (en gratis parkeren?) in Amsterdam. Filerijden doet ‘ie bijna gratis. Bovendien kan zo’n elektrisch karretje best leuk spelen zijn in het weekend. Lekker nietsvermoedende wielrenners en ander gespuis besluipen. Geruisloos over de Posbank scheuren. Bekijk de foto’s op autojunk.nl.

Met dank aan kd-producties voor de spot!

Ook interessant!

  • Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
    Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
  • Ruf 992 upgrades
    RUF 992 upgrades maken de Turbo bijna overbodig
  • Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911
    Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911
  • Porsche 911 documentaire nu gratis te zien
    Porsche 911 documentaire nu gratis te zien

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Zeldzame Aston Martin met een 1.3
  • Nissan heeft een nieuwe strategie: twee keer zoveel Nismo’s!
  • Video: tof doen met de motorfiets
  • Nürburgring Touristenfahrten 2026: de prijzen en veranderingen!
FacebookTweetPinLinkedIn

911, Elektrisch, Porsche, ruf, tuning

Vorig bericht: « Dit verzin je niet: File op de Nürburgring!
Volgend bericht: Chevrolet Volt ontbrandt spontaan na botsing? [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. euro95 zegt

    11 november 2011 om 20:15

    Geniaal! :D Ik hou van de 911 :) Zowel de oude als de nieuwe!

    Login om te reageren
  2. caddy3 zegt

    11 november 2011 om 20:17

    Doe mij er maar 1

    Login om te reageren
  3. norge zegt

    11 november 2011 om 20:20

    Mooi, prachtig van nul naar leeg in 7 seconden.

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      12 november 2011 om 07:13

      @norge: Hahahaha! Goeie. (m.a.w.. dit wordt pas leuk als je er 500 km mee kunt rijden..)

      OT: Ik zou de technische layout wel eens willen zien. Hoe dat er uit ziet onder de kap, waar de accu’s zitten, etc. Is daar wat meer over te zien? Ik zag er op de site niks over..

      http://www.ruf-automobile.de/en/en-index.php

      Login om te reageren
      • sir_smokalot zegt

        12 november 2011 om 13:08

        @Freewarefreak: Dat hebben we natuurlijk even gecheckt met ons contactpersoon bij RUF. Hoop dat je Duits goed is:

        Das Fahrzeug ist eines aus dem Konzept 1 mit Zentralmotor, Original-Porsche-Getriebe und einem Batteriesystem der Firma Gaia. Die beiden Fahrzeuge, die an der E-Miglia teilgenommen haben, entsprechen dem Konzept 2 mit Doppelmotoren, automatisiertem 2-Gang-Getriebe und einer flüssigkeitskühl- bzw. –heizbaren Batteriesystem der Firma Sensor-Technik Wiedemann.

        Deze heeft dus ‘slechts’ een (midden-)motor, voorin zal wellicht wat zwaar batterijspul liggen voor een goede gewichtsverdeling.

        Login om te reageren
  4. vale46 zegt

    11 november 2011 om 20:35

    De RUF CTR3, dat is pas een 911 met middenmotor.
    http://www.seriouswheels.com/pics-2008/2008-RUF-CTR-3-Rear-Angle-1280×960.jpg

    OT: Niet echt baanbrekend met zo een korte range en die lage topsnelheid. Ik hou het liever bij de ‘verkeerde’ opstelling.

    Login om te reageren
    • vale46 zegt

      11 november 2011 om 20:35

      @vale46:

      Login om te reageren
      • Freewarefreak zegt

        12 november 2011 om 07:14

        @vale46: Waanzinnige auto! Zo gaaf! :)

        Login om te reageren
    • adyton zegt

      12 november 2011 om 02:04

      @vale46: In hoeverre is dit een 911 eigenlijk? Want je ziet er veel Porsche in, maar 911 alleszins niet. Onderhuids wel zeker?
      Dit is idd een prachtige bak. Lijkt me een fantastisch speeltje. En ik ben nochtans niet zo voor Porsche.

      Login om te reageren
      • vale46 zegt

        12 november 2011 om 09:15

        @adyton: het is een 911 die een goede halve meter is uitgerokken achter de cabine. Zo kon men de originele aandrijflijn omdraaien(dus middenmotor).
        & de dikke kont was niet meer nodig dus die is wat afgeslankt.

        Eigenlijk een porsche met de motor waar hij hoort!

        Login om te reageren
  5. p993 zegt

    11 november 2011 om 20:46

    een 911 zonder flat-6 is voor mij geen 911

    ik vraag me trouwens af waarom ze de bak zouden behouden bij een elektrische aandrijving…

    Login om te reageren
    • oli4k zegt

      11 november 2011 om 21:49

      @p993: Voor de rijbeleving? Blijkbaar is zonder pook sneller. En echt nodig heb je versnellingen ook niet, met zo’n koppelkromme, toerenbereik en relatief lage top.

      Login om te reageren
      • p993 zegt

        11 november 2011 om 22:31

        @oli4k: zonder versnellingen zoals in een Tesla is ook wel een rijbeleving…en het kan toch met een elektromotor. Scheelt je een bak met tandwielen (massa) en wrijvingsverlies in je lijn.

        Login om te reageren
        • oli4k zegt

          12 november 2011 om 00:26

          @p993: Ik bedoelde het eigenlijk in de trend van het benaderen van de rijbeleving zoals die nu is, maar dan elektrisch. Voor zover dat kan. Dat van die Tesla kan ik niet over meepraten want daar heb ik nooit in gereden. Zou het wel graag willen ervaren, ik ken alleen niet echt iemand die er een heeft én hem wil uitlenen aan mij :-)

          Login om te reageren
  6. NicoLauda zegt

    11 november 2011 om 22:30

    Het is nog wel even wennen zonder die 2 pijpjes die uit de bumper steken.

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      12 november 2011 om 07:16

      @NicoLauda: Bende gek.. da’s toch zo bij alle VAG producten? Bij mijn auto zie je ook geen uitlaat. Er zit geen uitsparing in de bumper.. niks. Die buigt achter de bumper naar beneden. Achter de auto zie je er niks van. Dat doen ze al jaren.

      Login om te reageren
      • p993 zegt

        12 november 2011 om 08:46

        @Freewarefreak: bij die van mij steken er wel twee pijpen onderuit…met grote ovals erop…en reken maar dat er wat verbrandingsresten naar buiten gebraakt worden per uitlaatslag!

        Login om te reageren
      • NicoLauda zegt

        12 november 2011 om 21:41

        @Freewarefreak:
        Dat is weliswaar zo, maar dat betekend niet dat ik het niet jammer vind.
        Bij een TDI ofzo maakt het ook niet zo uit, maar een mooie passende uitlaat siert een auto toch wel.

        Login om te reageren
  7. bmwr zegt

    11 november 2011 om 22:56

    Gaaf!

    Login om te reageren
  8. mazdarx8 zegt

    11 november 2011 om 23:48

    zit er dan ook een speaker in die het motorgeluid maakt? net als in de m5?

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      12 november 2011 om 07:18

      @mazdarx8: En anders is het snel te fixen.. een soundbox kost 4 tientjes.

      Login om te reageren
  9. The360box zegt

    12 november 2011 om 10:51

    Lol @ mensen die roepen dat de snelheid erg laag ligt. Alsof je met elektro harder kan en alsof jullie dat halen, ik vind het fantastische cijfers, hier kunnen veel merken niet aan tippen

    Login om te reageren
  10. Hupke zegt

    12 november 2011 om 11:30

    Leuk speelgoed, maar dat is het dan ook.
    Vraag me wel af als hij in normaal verkeer 150km haalt hoeveel rondjes nordschleife dat zijn?
    Zou hij er 2 halen?

    Login om te reageren
    • masterstig zegt

      12 november 2011 om 12:10

      @Hupke: Ik denk dat RUF niet wilt dat jij zo gaat denken ;)

      Login om te reageren
  11. dustin24 zegt

    12 november 2011 om 12:43

    Pas maar op dat hij niet ‘spontaan ontbrandt’

    Login om te reageren
  12. Cantago zegt

    13 november 2011 om 15:01

    Maximaal 220 kan je mee leven (ook al rij je wel voor lul als je op de Autobahn een willekeurige Duitser tegen komt die op 250 begrenst is). Maar van 0 naar 100 in 7 seconden? Dat is echt veeeel te traag voor zo’n auto! En maximaal 150 kilometer is gewoon ronduit kansloos. Nee, weer flop van de eeuw dit.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North