• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Elektrische supercar op basis van Audi R8

Auteur: autoblogger, gepost 21 mei 2008 om 21:56 – 24 Reacties

Electric raceabout
Het Finse bedrijf RaceABout, waar we drie jaar geleden al eens over schreven, heeft plannen om een elektrische supercar te maken. De schetsen zijn reeds vrijgegeven en men wil de auto volgend jaar zomer (2009) officieel introduceren.

De ERA (Electric RaceAbout) is gebaseerd op het chassis van een Audi R8 en diverse andere componenten, zoals een airco uit een Audi A3. Ter volledigheid; Audi Finland is dus een sponsor. De auto krijgt elektrische AWD en gaat zo’n 1250 kilo wegen. De actieradius is 300 km en de topsnelheid zou boven de 200 km/u komen te liggen. Het doel is om meer dan 100 mpge (100 miles per gallon equivalent) te behalen.

Het project wordt gerealiseerd in samenwerking met Lahti Polytechnic en het Helsinki Polytechnic Stadia. Meer info is te vinden op de site van RaceAbout (via abg).

Ook interessant!

  • Verduisterde Audi R8 opgespoord in Nederland
  • Meer Audi Sport dealers
    Meer Audi Sport dealers voor Nederland
  • Meer puristisch vermogen voor de R8 RWD
  • Gespot - Audi R8 kan Ferrari-rood goed hebben

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Zeldzame Aston Martin met een 1.3
  • Nissan heeft een nieuwe strategie: twee keer zoveel Nismo’s!
  • Video: tof doen met de motorfiets
  • Nürburgring Touristenfahrten 2026: de prijzen en veranderingen!
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, R8, Supercars

Vorig bericht: « BMW 6 Series Sevas Forged
Volgend bericht: Jaaaaa! Overheerlijke video van de Gallardo LP560-4 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Citrofiel zegt

    21 mei 2008 om 22:02

    Worden andere mensen hier ook een beetje moe van alle nieuwe, milieuvriendelijke, kleine sportwagenfabrikantjes die opstaan?

    Login om te reageren
  2. Citrofiel evil twin zegt

    21 mei 2008 om 22:04

    Wat een lelijke bak!
    Check die daklijn! Die loopt zo scheef als de toren van Pisa!

    Login om te reageren
  3. Stephan zegt

    21 mei 2008 om 22:06

    Dit zijn wel erg matige renders hoor :P

    Login om te reageren
  4. NLX zegt

    21 mei 2008 om 22:06

    elektrische supercar? 100 miles per gallon? is het dan niet gewoon een hybride….

    Login om te reageren
  5. Arodin zegt

    21 mei 2008 om 22:13

    @ Citrofiel: Ja, ik wel.

    Login om te reageren
  6. autoblogger zegt

    21 mei 2008 om 22:16

    @NLX: sorry, het is mpge (Miles per Gallon of Gasoline Equivalent)
    Heb het in het artikel aangepast.

    Login om te reageren
  7. MATSS zegt

    21 mei 2008 om 22:17

    @ arodin

    ik ook n lelijk dat ie is toch liever een Tesla of een Fisker Karma

    Login om te reageren
  8. JPM zegt

    21 mei 2008 om 22:24

    Ik vind de Tesla nog wat hebben en inderdaad de Fisker ook maar dit is jammerlijk. Is hier wel een markt voor dan? Ik heb nog nooit iemand gehoord die zei ‘ja ik wil een elektrische sportwagen’ . Jullie wel?

    Login om te reageren
  9. Chris zegt

    21 mei 2008 om 22:31

    @ JPM

    Ja, daar heb je een punt JPM…

    Ik vraag me ook af of de gene die zo’n sportwagen koopt (vast een autoliefhebber) het “gebrul” van de motor niet gaat missen…

    Login om te reageren
  10. Rovvel zegt

    21 mei 2008 om 22:52

    Zou het ontstaan van al die sportwagenfabrikantjes iets te maken kunnen hebben met het feit dat ze inherent licht zijn, en meer opleveren?

    Doordat ze licht zijn (en plat) heb je weinig energie nodig om ze vooruit te krijgen. Hierdoor heb je toch een aanvaardbare elektrische range en dito prestaties. Daar komt dat nog eens bij dat je voor een sportwagen een stevige meerprijs kunt vragen. Met het weinige geld dat mensen voor een elektrisch boodschappenwagentje willen betalen, kom je waarschijnlijk (nog) niet uit de kosten.

    Login om te reageren
  11. Matt zegt

    21 mei 2008 om 23:02

    Leuk, maar niet echt commercieel levensvatbaar, lijkt me. Meer een soort demonstratiewagen. Dan zijn de Tesla en Fisker realistischere alternatieven. Voor die laatste sta ik als nr. 217 op de wachtlijst :)

    Login om te reageren
  12. bozewolf zegt

    22 mei 2008 om 01:02

    Is dan toch niet echt een “supercar” meer, hé?

    Sowieso, leuk allemaal, dat elektrische, maar veel van de charme van het autorijden gaat er wel mee verloren. Het hele karakter van de verbrandingsmotor is foetsie.

    Login om te reageren
  13. Bas zegt

    22 mei 2008 om 01:08

    @Matt
    Slim van je…hoef je, tegen de tijd dat je m hebt, tenminste geen pomphouder de harses in te slaan voor wat benzine :)
    Serieus…je bent volgens mij een van de weinigen die het WEL heeft begrepen.
    Als ik het geld zou hebben…zou ik je als een schaapje volgen :)

    Login om te reageren
  14. Klassiekerrally zegt

    22 mei 2008 om 07:53

    Hij doet me denken aan de Ford Puma en z’n grotere broer (waarvan ik de naam kwijt ben).
    Vind de renderings niet echt opwindend.

    Login om te reageren
  15. Emerald Green Jag zegt

    22 mei 2008 om 08:13

    @ Klassierrally
    Je bedoelt de Ford Cougar?

    Ik vind de vormgeving nu niet het toonbeeld van elegantie. Het achteraanzicht is nog wel te pruimen, maar het zijaanzicht… thanks but no thanks.

    Is het niet opmerkelijk dat auto-ontwerpers/bouwers als paddestoelen uit de grond schieten? Waar blijven de grote merken met dergelijke kwinkslagen?
    Elektrische auto’s á la Tesla lijken mij prima te vermarkten (het zijn alleen die accu’s waar men nog een ultieme slimme vondst mee moet doen).

    Login om te reageren
  16. romario zegt

    22 mei 2008 om 08:49

    ik zie weinig r8 hoor

    Login om te reageren
  17. autoblogger zegt

    22 mei 2008 om 08:57

    @romario: hoe kom je erbij dat het op de R8 zou lijken, artikel wel gelezen?

    Login om te reageren
  18. Arnoud zegt

    22 mei 2008 om 09:57

    Komt er ook een soundsystem onder de kap om het geluid van een dikke acht of twaalf pitter na te bootsen? Of moet je zelf gaan zitten sputteren met de tong tussen je lippen?

    Login om te reageren
  19. trekhaakduppie zegt

    22 mei 2008 om 10:02

    RaceAbout bestaat al een paar jaar hoor. Het is ook geen fabrikant, het is een studentenproject. Het doel van de prototypes die ze maken is dan ook meer educatief dan het ding daadwerkelijk in productie brengen.

    Login om te reageren
  20. Brammeh zegt

    22 mei 2008 om 10:11

    @Klassiekerrally
    Ford Cougar?

    Wat betreft de auto:
    Ik vind hem niet mooi, dan hebben ze het bij Fisker en Tesla beter voor elkaar.

    Ik vraag me eigenlijk alleen af, ook de bij de Tesla en Fisker.. Hoeveel is het verschil uiteindelijk in de portomonnee? Betaal je uiteindelijk net zoveel aan stroom, als aan benzine bij de pomp? Wat voor voordeel heeft het dan allemaal nog? (ja, je hoeft niet meer naar de pomp…)

    Login om te reageren
  21. gerardo zegt

    22 mei 2008 om 14:30

    Tesla is veel mooier, dit doet denken aan Finse hardrockers op het songfestival, grrrrrrrrr
    Zo te zien is er een bass-drum op het dak gevallen

    Login om te reageren
  22. Matt zegt

    22 mei 2008 om 15:46

    @ Arnoud: die Fisker Karma maakt al een mooi geluid hoor, daar is geen soundsystem voor nodig. Luister hier maar eens naar (eerste rijtest). Het geluid van het filmpje is belabberd, maar je kunt al wel horen hoe die Karma gaat klinken. Heeft wel wat weg van een straaljager:

    http://nl.youtube.com/watch?v=DPYUd9pLEKo

    Login om te reageren
  23. Frasker (Spyker D12 SSUV) zegt

    22 mei 2008 om 16:45

    De achterkant is net een V8 vantage

    Login om te reageren
  24. Xemurai zegt

    23 mei 2008 om 13:47

    Hebben ze serieus hier een designer voor aangenomen!? Dit kan toch niet…? Wtf, je verkoopt hier wel een duur product he, geen pak melk bij de supermarkt…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North