• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Elke auto is mat te maken met speciale folie

Auteur: CasperH, gepost 8 september 2010 om 18:20 – 32 Reacties

Matte lak op je Murci? Wrappen die handel!


Het is natuurlijk hardstikke guitig, zo’n modeverschijnsel als matte lak, maar voor je restwaarde is het natuurlijk waardeloos. Over vijf jaar is die matte lak helemaal passé en wil iedereen weer gewoon een hoogglans occasion scoren. Voor de handige plakkert is er nu een oplossing!

Koop gewoon een rolletje transparante matte folie en plak die over je glanzende wagen. Beetje bijsnijden, luchtbelletjes wegstrijken en voila: uw voiture is mat. Bijkomend voordeel is dat deze folie makkelijker te onderhouden schijnt te zijn dan een echte matte lak. Ook heb je uiteraard minder last van steenslag en aanverwante artikelen. Een hele auto laten wrappen kost natuurlijk wel tijd en geld. Gemiddeld is men er twee á drie dagen mee bezig en dus lopen de kosten al snel op tot een eurootje of 1500. Tenzij je zelf een rolletje folie weet te scoren en een beetje handig bent natuurlijk. Een volledige respray is in ieder geval een stuk duurder en je mist dan het beschermende effect van de folie.

Benieuwd hoe het wrappen in z’n werk gaat? Zo zoet het eruit op een zilveren CLK Black Series of rode Murcielago, zo op een grijze Nissan GT-R en zo op een zwarte CLK Black Series. Kopen dat spul, en zorg dat jij de eerste in de straat bent met een mat gewrapte Astra, Golf of 207 SW.

Ook interessant!

  • Video: auto wordt aangereden door onverzekerde auto
  • Mijn Auto: Lamborghini Urus van Elias
    Mijn Auto: Lamborghini Urus van Elias
  • Mijn Auto: BMW i8 van Ruben
    Mijn Auto: BMW i8 van Ruben
  • Mijn Auto: Suzuki Ignis Sport van Indra
    Mijn Auto: Suzuki Ignis Sport van Indra

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

mat, tuning

Vorig bericht: « Meer details en foto’s van de Ariel Atom V8
Volgend bericht: Sleeper BMW M3 met dik 800 pk op video »

Lees Interacties

Reacties

  1. WoutJan15 zegt

    8 september 2010 om 18:23

    Goh, wrappen. daar hadden we nog nooit van gehoord, thanks voor de uitleg!

    Login om te reageren
  2. Tahir zegt

    8 september 2010 om 18:23

    wat was van dit topic dan het nut?!

    Ik mis toch echt het geen van : De speciale folie?

    Login om te reageren
  3. JvT zegt

    8 september 2010 om 18:28

    Gesponsord blogje?

    Login om te reageren
  4. integralechubasco zegt

    8 september 2010 om 18:30

    JOH!! dat wisten we nog niet… dit is heet van de pers zeker?

    Login om te reageren
  5. Bumer zegt

    8 september 2010 om 18:31

    Ik vond het anders zeer informatief.

    Login om te reageren
  6. aartjan111 zegt

    8 september 2010 om 18:31

    Mat blijft nog altijd het meest opvallen in het zwart

    Login om te reageren
  7. bram89 zegt

    8 september 2010 om 18:32

    ik heb nog fotos van een cayman met carbon wrap

    Login om te reageren
  8. sacha zegt

    8 september 2010 om 18:34

    Volgens mij heeft Casper de clou van deze wrap een beetje gemist, namelijk dst ie doorzichtig is en jouw originele autokleur mat maakt.

    Login om te reageren
    • CasperH zegt

      8 september 2010 om 18:53

      @sacha: die clou had ik niet gemist, maar ik had het ook niet duidelijk uitgelegd. Even een woordje toegevoegd.

      Login om te reageren
  9. XRI6 zegt

    8 september 2010 om 18:35

    Typo @ Zo “zoet” het eruit op een …

    Login om te reageren
  10. jack_abarth zegt

    8 september 2010 om 18:40

    @sacha,

    Je kunt toch ook gewoon dezelfde kleur die je al hebt in een matte variant kopen?
    Zie de meerwaarde er totaal niet van, tenzij je two-tone is, anders niet.

    Login om te reageren
  11. Dustie94 zegt

    8 september 2010 om 18:47

    Mat is sowieso heel vaak een wrap.
    Ik hoorde op mijn werk dat een Ford Focus RS500 ook gewoon een matte wrap is, eronder zit gewoon metallic zwarte lak.

    Login om te reageren
  12. KaCh1ng zegt

    8 september 2010 om 18:52

    mat is nu al overdone…

    Login om te reageren
  13. El-Loco zegt

    8 september 2010 om 18:53

    Dit is niet mat, dit houdt het midden tussen mat en glans, meer een satijnglans. Daarom heet het ook een Satin Wrap.

    Login om te reageren
  14. ZwerverRoodbaard zegt

    8 september 2010 om 18:54

    Wel handig zo bescherm je je lak en ga je mee met de “trend”

    Login om te reageren
  15. Dennis21 zegt

    8 september 2010 om 18:57

    of je nou transparante folie of een matte wrap vat is toch hetzelfde…iig de prijs want wordt allebei geplakt :)
    je hebt ook doorzichtige folie voor je auto wisten jullie dat al? meestal voor de voorkant haha

    Login om te reageren
  16. spykerboy zegt

    8 september 2010 om 18:57

    naice :D voor als ik mijn bmw over een tijdje ga spuiten ga ik die gebruiken ;)

    Login om te reageren
  17. ALI-G zegt

    8 september 2010 om 19:02

    Een klasgenoot van mij heeft ook bij zijn BMW E90 gedaan, hij zij dat die zeker 4 dagen bezig was

    Login om te reageren
  18. MrFabulous zegt

    8 september 2010 om 19:08

    tja… op zich wel handig!
    Het lijkt me alleen geen alternatief voor overspuiten. De krasjes en de steenslag blijf je waarschijnlijk toch wel weer zien…
    En hoe zou die folie er na 5 jaar uit zien? Als je ‘m dan een keertje te lang in de zon parkeert, gaan dan ineens overal de hoekjes los?!
    Niet dat je je auto in Nederland te lang in de zon KAN parkeren… maar dat doet er effe niet toe…

    Login om te reageren
  19. MLTB zegt

    8 september 2010 om 19:11

    “Goh, wrappen. daar hadden we nog nooit van gehoord, thanks voor de uitleg!” – Dit dus..

    Login om te reageren
  20. autospotter zegt

    8 september 2010 om 19:12

    wij hebben een punto evo abarth die matzwart is gefolied:P

    Login om te reageren
  21. Citrofiel zegt

    8 september 2010 om 19:31

    @CasperH: En nog steeds is het nutteloos. Als je toch aan het wrappen bent kun je ook gelijk een hele matte kleur erop leggen in plaats van alleen doorzichtige folie.

    Login om te reageren
  22. jack_abarth zegt

    8 september 2010 om 19:57

    @autospotter,

    Toevallig al lid van het Abarthforum??

    Login om te reageren
  23. Dimglor zegt

    8 september 2010 om 20:05

    Ik zou het echt nog durven doen op m’n zwarte Fiesta…. maar ik denk dat het niet zo eenvoudig is als het er eigenlijk uitziet… ik vraag mij ook af of het niet moeilijk is om rond de logo’s en de lichtblokken te werken…..
    En aangezien het een wagen is die m’n ouders gekocht hebben voor mij om te gaan studeren, denk ik niet dat het ervan zal komen… :s

    Login om te reageren
  24. Kevski-Style zegt

    8 september 2010 om 21:12

    Hmmm, dit durf ik wel eens aan om te proberen. En heb er al ideeen voor :)

    Login om te reageren
  25. Bo1972 zegt

    8 september 2010 om 21:43

    Sjonnie Gay folie………..mmmmmmmmm I want to wrap my car with a nice layer of Sjonnie Gay foil.

    Login om te reageren
  26. six-trey zegt

    8 september 2010 om 21:48

    Geloof mij voor 1500 euro heb je al een mooi nieuw lak laagje op je wagen

    Login om te reageren
  27. Klassiekerrally zegt

    8 september 2010 om 22:06

    Wraps… Hmmm! Lekker!

    Login om te reageren
  28. VeniVidiVici zegt

    8 september 2010 om 22:30

    @ Klassiekerrally: Ja precies geef mij alleen die Wrap maar :P

    Maar dat mat, No thanks! Vind het véél mooier om m’n auto schitterend op te poetsen met Meguiars en lekker te laten blinken! :)

    Login om te reageren
  29. jack_abarth zegt

    9 september 2010 om 07:43

    @six-trey,

    Dan zul je ‘m waarschijnlijk zelf moeten schuren en afplakken, want als je fatsoenlijk resultaat wilt hebben ben je gauw over €2800,- heen.

    Login om te reageren
    • six-trey zegt

      9 september 2010 om 18:41

      @jack_abarth:
      dat wel als je zelf hem afschuurt en eventuele putjes plamuurt kan je hem gespoten hebben voor 500-750 euro spuiten en verf zijn niet duur wel de werk uren om een auto volledig met de hand af te schuren enz

      Login om te reageren
  30. Thijs zegt

    9 september 2010 om 12:06

    Toch jammer van de prijs. Als het goedkoper was had ik het ook best leuk gevonden.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North