• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Emotion Wheels pakt de M3 aan

Auteur: CasperH, gepost 19 mei 2010 om 14:29 – 54 Reacties

Emotion Wheels M3
Ach ja, er is weer eens iemand die de M3 onder handen heeft genomen. Maar ruim 700 pk uit het blok van de X6 M vonden we toch het vermelden waard.

Standaard doet de M3 al leuk mee met 420 vrolijk trappelende shetlanders onder de kap. Maar als je het aan de heren van Emotion Wheels vraagt zullen ze zeggen dat 420 pk maar lafjes is. Daarom besloten ze de 4.4 liter bi-turbo uit de BMW X6 M te slopen en hem in het vooronder van de M3 te lepelen. Dit blok hoest standaard 555 pk op maar met wat aanpassingen aan onder meer het uitlaatsysteem komt het geheel op 707 paarden.

Het geheel werd uitgerust met een lichtgewicht carbon motorkap die niet meer dan 8,6 kilo weegt. Aangepaste spatborden, 19 inch Wasabi lichtmetaal in matzwart en een H&R onderstel maken het geheel compleet.

Ook interessant!

  • Video: BMW M3 Touring op de 'Ring
  • BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
    Video: BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
  • Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!
    Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!
  • Aulitzky M3
    Aulitzky M3 is episch getunede M3 met 850 pk!

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, M3, tuning

Vorig bericht: « Volkswagen koopt Italdesign Giugiaro?
Volgend bericht: Video: Volvo S60 T6 rijtest »

Lees Interacties

Reacties

  1. bram zegt

    19 mei 2010 om 14:30

    kapot vette bak! gruwelllllL!!!

    Login om te reageren
  2. Headhunterz zegt

    19 mei 2010 om 14:31

    WTF?! :o

    Login om te reageren
  3. Peterpuntnl zegt

    19 mei 2010 om 14:41

    Inderdaad gruwelijke bak. Die mogen ze wel ruilen voor mijn 320 ;) Velgen vindk alleen minder..

    Login om te reageren
  4. Dowdoon zegt

    19 mei 2010 om 14:42

    Hebbehebbehebben :D

    Login om te reageren
    • Brum brum zegt

      19 mei 2010 om 14:47

      @Dowdoon: sluit ik me bij aan

      Login om te reageren
  5. majinstar zegt

    19 mei 2010 om 14:50

    Die lelijke velgen verpesten de boel. Zonde. Voor de rest blijft ie dik !

    Login om te reageren
  6. JohnNL zegt

    19 mei 2010 om 14:51

    700pk in een M3… :roll:
    Tof dat het kan, maar ben benieuwd hoe het rijdt. De achterste velgen hadden nog wel een maatje groter gekund ook.

    Login om te reageren
  7. ErikkNL zegt

    19 mei 2010 om 14:51

    Andere velgen eronder en dan mag je hem hier zo neerzetten! Wat een wagen :P Dat wordt een abbonementje bandenboer ben ik bang…

    Login om te reageren
  8. Jochempie zegt

    19 mei 2010 om 14:53

    Diepe velgen blijven lelijk.

    Login om te reageren
  9. john zegt

    19 mei 2010 om 14:55

    die motor heeft in de x6 wel een belabberd geluid, hopelijk is dat hierin beter. de wegligging zal trouwens ook wel niet meer het je van het zijn.

    Login om te reageren
  10. integralechubasco zegt

    19 mei 2010 om 15:04

    honderd keer liever de originele 4,0 M blok dan die 4,4 liter uit de X6M in deze M3…

    Login om te reageren
    • Svensson zegt

      19 mei 2010 om 15:25

      @integralechubasco:

      Helemaal mee eens. Niks kan op tegen dat brutale atmosferische aanzuiggeluid van de 4.0. En wat is de E92 M3 toch een mooie auto.. beetje verlagen en andere wielen eronder en je bent klaar.

      Login om te reageren
  11. Punk zegt

    19 mei 2010 om 15:07

    Damnn wat een machtige bak

    Login om te reageren
  12. John zegt

    19 mei 2010 om 15:08

    Past dit ding ook in een 1-serie?
    OT: I LIKE !

    Login om te reageren
  13. racerx zegt

    19 mei 2010 om 15:09

    Wat Integralechubasco zegt: Liever de 8400 RPM 4.0 M V8.

    Login om te reageren
  14. fconderkantlat zegt

    19 mei 2010 om 15:10

    mooi zilver is niet lelijk

    Login om te reageren
  15. CSL zegt

    19 mei 2010 om 15:11

    Konden ze niet netals Gpower een kompressor erop schroeven en opkrikken tot over de 600pk met behoud van 8400 toeren?
    of de V10 uit de M6 met de kompressor kitje tot 750pk brengen!

    Dit ding rijdt natuurlijk alles zoek en ziet er ook goed uit.

    Wat ik niet kan aflezen of deze ook de Automaat uit de X5m heeft meegekregen of monteren ze gewoon een handbak?

    Login om te reageren
  16. EJS zegt

    19 mei 2010 om 15:14

    van 420 naar 700 pk en niet eens de remmen aangepast? Dat kan nooit goed gaan..

    Verder hoeft dit van mij overigens ook niet, een overkill aan vermogen en de 4.0 klinkt zo heerlijk.. Doe liever daar wat aanpassingen aan^^

    Login om te reageren
  17. CSL zegt

    19 mei 2010 om 15:15

    @EJS
    Waarom moeten ze de remmen aanpassen dan?
    Is de auto zwaarder geworden ofzo?

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      19 mei 2010 om 15:20

      @CSL:

      Als je harder kan accelereren moet je ook harder kunnen remmen, om ’t veilig te houden én om ’t vermogen op ’t circuit beter te kunnen benutten..

      kan me overigens niet voorstellen dat die 4,4 twinturbo evenveel of minder weegt dan de 4.0 dus hij zal ook wel wat zijn aangekomen..

      Login om te reageren
  18. Bmwfreak68 zegt

    19 mei 2010 om 15:18

    @CSL
    Geen idee, maar hij heeft wel 287 péékáás meer! Zegt genoeg, niet?

    Login om te reageren
    • CSL zegt

      19 mei 2010 om 15:51

      @Bmwfreak68,
      @EJS
      Dat is onzin, standaard heeft de M3 al prima remmen. Of je nou vanauit 200km/h met 100pk remt of met 2000pk afremd, je remweg zal niet anders zijn bij hetzelfde gewicht en banden.

      “kan me overigens niet voorstellen dat die 4,4 twinturbo evenveel of minder weegt dan de 4.0 dus hij zal ook wel wat zijn aangekomen..”
      Er zijn lichtere onderdelen gemonteerd, zoals die 6kg motorkap! Ik denk niet dat deze auto echt zwaarder is dan een standaard M3.

      Login om te reageren
      • EJS zegt

        19 mei 2010 om 16:36

        @CSL:

        Hij gaat nu wss harder dan hij standaard ging, en dan bedoel ik niet een klein beetje.. Dan moet je de remmen daar gewoon op aanpassen, één van de eerste dingen die je moet doen als je een auto gaat tunen..

        En ik denk wel dat hij zwaarder is, zelfs met die extra lichtgewicht onderdelen.. ’t Standaard V8 blok is verbazingwekkend licht hoor, daar gaat de 4.4 niet aan tippen;)

        Login om te reageren
  19. Robert zegt

    19 mei 2010 om 15:28

    Motorkapje gewoon in wagenkleur spuiten en het is best een nette bak eigenlijk. Geen overdreven rare spoilers en zo. Mooie wielen ook!

    Login om te reageren
  20. Cantago zegt

    19 mei 2010 om 15:39

    Ik wil graag andere velgen, maar wel de 707pk en het sportonderstel! Wel de motorkap in originele kleur svp.

    Login om te reageren
  21. schrans zegt

    19 mei 2010 om 15:46

    700 pk in een m3?
    hoe zwaar is dat ding?
    0-100 bekend?
    Gruwelijk mooi

    Login om te reageren
  22. bozewolf zegt

    19 mei 2010 om 16:00

    Versnellingsbakje van graniet erin en je hebt de koning van de tussensprint.

    Zal wel wat van z’n scherpte inleveren tov de gewone M3. Dit is toch een tikje overpowered. Al helemaal met de Alp aan koppel die dit ding zal uitspugen.

    Login om te reageren
    • CSL zegt

      19 mei 2010 om 16:19

      @bozewolf:
      Hij zal wel ongeveer zo gaan:
      http://www.youtube.com/watch?v=nC3Ot_oxbe0

      Login om te reageren
      • bozewolf zegt

        19 mei 2010 om 17:55

        @CSL: Ik snap je punt niet. Turbo M3 wint van auto met minder vermogen. Right. Dus?

        Login om te reageren
  23. E320cdi zegt

    19 mei 2010 om 16:35

    @CSL: dan heb ik toch liever de V10! Machtig geluid _O_

    OT: eindelijk weer eens een tuner die het allemaal normaal aanpakt, en voor resultaat gaat ipv oogverblindende aanpassingen.

    Btw Casper: Het is niet echt vervelend of zo, maar je gebruikt 3x ‘geheel’ in je tekst. Had liever een paar synoniemen gezien, dat leest gewoon wat makkelijker weg! :-) Prima stukje voor de rest!

    Login om te reageren
  24. CSL zegt

    19 mei 2010 om 16:42

    @EJS
    Ik wil ook liefs 15″ carbonnen remmen, maar voor straatgebruik is dat overbodig en erg duur.
    ALs ik die M3 met 707pk had dan zou ik mischien wat aggresiever remblokken kopen met stalen remleidingen. Daarnaast kun je ook bij BMW performance afdeling 6/8zuiger remklauwen nemen als je graag het circuit opzoekt!

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      19 mei 2010 om 16:44

      @CSL:

      Zo’n engineswap+tuning is ook erg duur en overbodig voor straatgebruik, dan kan je echt beter wat bezuinigen op de motor dan op de remmen..

      En die bmw performance remmen zijn toch wel ’t minimum wat je moet hebben met 700 pk, maar ’t zou wel eens kunnen dat die een gedeelte van de met deze swap geleverde M3’s helemaal niet zit.. Zoveel mensen staren zich blind op vermogen, terwijl onderstel en remmen minstens zo belangrijk zijn:)

      Login om te reageren
      • CSL zegt

        19 mei 2010 om 16:50

        @EJS:
        Dat is ‘m juist. De M3 heeft standaard al zijn onderstel,besturing en remmen behoorlijk voor elkaar. Dat probeer ik je de hele tijd duidelijk te maken:) Dus die extra vermogen, die H&R onderstel is perfect.

        Login om te reageren
        • EJS zegt

          19 mei 2010 om 16:52

          @CSL:

          Valt best mee.. je moet wel bedenken dat ’t vermogen met ruim 50% stijgt, dat is veel hoor:O Daarop is ’t onderstel + remmen echt niet gemaakt^^

          Login om te reageren
          • CSL zegt

            19 mei 2010 om 17:04

            @EJS:
            HEt onderstel hebben ze netjes aangepast om nog harder door de bocht te gaan en ze hebben de zwaartepunt verlaagt, wat ook alleen maar goed is. Sportuitlaat systeem wat al een stuk minder weegt. En als je ziet wat voor een joekels van schijfremmen onder de auto liggen dan maak ik me daar totaal geen zorgen over. BMW’s staan algemeen bekend dat ze in het standaard vorm al behoorlijk overengineered te zijn;)

            Login om te reageren
            • EJS zegt

              19 mei 2010 om 19:26

              @CSL:

              Ik weet dat de remmen al van een fatsoenlijk formaat zijn, maar als ik zóiets aan m’n auto liet doen en er zoveel geld aan ging spenderen liet ik ook (nóg) grotere remmen installeren.. Wat mij betreft voegt dat namelijk daadwerkelijk wat toe aan de auto;)

              Login om te reageren
              • CSL zegt

                20 mei 2010 om 12:00

                @EJS:

                “Ik weet dat de remmen al van een fatsoenlijk formaat zijn, maar als ik zóiets aan m’n auto liet doen en er zoveel geld aan ging spenderen liet ik ook (nóg) grotere remmen installeren.. ”

                Ik zou het ook 100% doen, als ik wist dat ik veel harder er mee ging rijden dan normaal gesproken en als ik circuits op ging zoeken, maar anders voldoen de standaard remmen het prima. Waar ik geld aan zou uitgeven, is het wat lichter maken van de auto en het onderstel naar mijn voorkeur afstellen.

              • EJS zegt

                21 mei 2010 om 15:32

                @CSL:

                Als je er alleen mee op de openbare weg rijdt moet je ook geen engineswap gaan doen met een M3, dan is een M3 namelijk al echt snel zat.. En je auto lichter maken en ’t onderstel zou ook mijn voorkeur hebben, daarna de remmen en dan pas de motor.. Zou dit motorblok overigens sws nooit in m’n m3 willen hebben, de standaard V8 is veel leuker en moet zonder al te belachelijk veel aanpassingen en zonder turbo’s, compressors of iets van dien aard al makkelijk 500 pk kunnen leveren, zat voor zo’n auto;)

  25. ElBandito zegt

    19 mei 2010 om 16:55

    Alles in 1 kleur spuiten en wat nettere velgen eronder, dan mag die bij mij voor deur staan. Strikje is niet nodig

    Login om te reageren
  26. FuelMinded zegt

    19 mei 2010 om 17:34

    Liever een Vorsteiner GTRS3 in mat Le Mans blue. :D

    Login om te reageren
  27. quanti zegt

    19 mei 2010 om 18:21

    Ik wil dat geluid wel eens horen, volgens mij slaagt dat dik tegen ten opzichte van het standaard blok.

    Login om te reageren
    • Svensson zegt

      19 mei 2010 om 18:28

      @quanti:

      Vergeleken met het standaard X6M-blok of het standaard M3-blok?

      Login om te reageren
  28. PeteyCore zegt

    19 mei 2010 om 18:34

    @CSL:
    @EJS:
    Dit soort discussies moeten er gevoerd worden in de reacties :)
    OT: Vind het wel een beetje overbodig om een groter blok in een m3 te bouwen standaard is hij al bruut :) Al is het aantal PK wel errug leuk :D

    Login om te reageren
  29. baryy zegt

    19 mei 2010 om 19:00

    Niet normaal vette bak!

    Login om te reageren
  30. Freude_am_Fahren zegt

    19 mei 2010 om 19:08

    Geef mij maar de “gewone” M3 hoor! (met competition package graag)
    Die klinkt een pak lekkerder dan dat blok van de X6M.

    Login om te reageren
  31. bozewolf zegt

    19 mei 2010 om 20:06

    Je kunt nooit teveel geld uitgeven aan stopping power.

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      19 mei 2010 om 21:29

      @bozewolf:

      idd;)

      Login om te reageren
  32. Dimglor zegt

    19 mei 2010 om 20:32

    Wat een bruut ding… Bijna een verdubbeling van vermogen :)
    Ziet er nog eens goed uit ook :)

    Login om te reageren
  33. GOD zegt

    19 mei 2010 om 20:37

    Doe mij maar de R6 uit de CSL.
    Dat klinkt pas lekker, beter nog als de V10.
    Hoop toch zo dat de volgende generatie M3 weer een R6 krijgt.

    Login om te reageren
  34. RP zegt

    19 mei 2010 om 20:58

    Zo’n blok kost bij BMW zonder de turbo’s al 18000 euro dus ga maar na wat het uiteindelijk moet kosten.

    Kale blok weegt zo’n 150kg, valt niet tegen.

    Smoelt wel goed met die velgen.

    Login om te reageren
  35. quanti zegt

    19 mei 2010 om 21:12

    @svensson
    standaard M3 blok

    Login om te reageren
    • Svensson zegt

      19 mei 2010 om 21:59

      @quanti:

      Ik denk dat je je daar behoorlijk in vergist. Het blok van de X5/X6 M klinkt echt als een veredelde 4 cylinder:

      http://www.youtube.com/watch?v=L72_wo04WMw

      Vergelijk dit met de sound van de standaard M3:

      http://www.youtube.com/watch?v=F4G-7ikAt1I

      Om nog maar te zwijgen over het briljante aanzuiggeluid:

      http://www.youtube.com/watch?v=OO26LI25HhQ

      Login om te reageren
  36. mashell zegt

    20 mei 2010 om 00:05

    Haha. In plaats van het dak in kleur te spuiten en fatsoenlijke spiegels te monteren, spuiten ze de motorkap en spiegels in een contrastkleur, precies fout. Probeer nog eens.

    Login om te reageren
  37. jack_abarth zegt

    20 mei 2010 om 09:55

    Voor mensen die het niet helemaal begrijpen is deze wagen.

    Een M3 is een rijderswagen, een circuitwagen. Heel het M-verhaal is nu op straat geflikkerd en wat je overhoud is een wagen met veel te veel vermogen en wat hoogstwaarschijnlijk voor geen meter meer te besturen valt dan alleen rechtvooruit.

    Nee dank je, doe maar een originele en vrachtwagen vol bandensets en een jaarkaart Nordschleife.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North