• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen koopt Italdesign Giugiaro?

Auteur: CasperH, gepost 19 mei 2010 om 13:22 – 44 Reacties

Volkswagen W12 Nardo Concept by Giugiaro


Volkswagen wil de allergrootste worden en de volgende stap kon wel eens zijn dat designstudio Italdesign Giugiaro wordt ingelijfd.

De geruchten gaan dat er een meerderheidsbelang wordt gekocht in de designstudio uit Italië. Medewerkers van zowel Volkswagen als Italdesign Giugiaro weigeren op het gerucht te reageren, wat zoveel betekent als “Jep, klopt, je hoort van ons.” De bekendmaking van de overname zal dan ook waarschijnlijk komende week plaatsvinden. Eerder ontwikkelde Giugiaro onder meer de Nardo voor Volkswagen.

Italdesign Giugiaro heeft op dit moment een kleine 1000 werknemers en 800 werkplekken waar aan ontwerpen gewerkt kan worden. De overname zou voor Volkswagen flink wat extra capaciteit betekenen. Capaciteit die hard nodig is om de beoogde doelstelling van 10 miljoen auto’s per jaar te realiseren. Vader en zoon Giugiaro blijven volgens de geruchten gewoon voor de designstudio werken.

Ook interessant!

  • Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
    Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
  • Volkswagen-medewerkers verplicht met vakantie gestuurd
    Volkswagen-medewerkers verplicht met vakantie gestuurd
  • Video: Volkswagen-rijder doet het tegenovergestelde bij verkeerslicht
  • Breek: Volkswagen moet eigenaren sjoemeldiesels compenseren
    Breek: Volkswagen moet eigenaren sjoemeldiesels compenseren

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

giugiaro, italdesign, Volkswagen

Vorig bericht: « ANWB directeur wil vrouw niet in taxi van Marokkaan
Volgend bericht: Emotion Wheels pakt de M3 aan »

Lees Interacties

Reacties

  1. italiaanopoe zegt

    19 mei 2010 om 13:23

    wow die is wel vet goed gelukt +1

    Login om te reageren
  2. lambo4all zegt

    19 mei 2010 om 13:23

    nou dan hebben ze waarschijnlijk het enige Italiaanse bedrijf opgekocht dat geen smaak heeft!

    Login om te reageren
    • midasracer zegt

      19 mei 2010 om 13:39

      @lambo4all: Hoe bedoel je? Giugaro heeft geweldige ontwerpen op zijn naam staan. Ik ken er de Golf 1, Ibiza 1, Panda (okay geen mooi ding, maar @ Lincoln zegt er ’s avonds lieve dingetjes tegen), Daewoo Matiz, BMW Nazca modellen en niet te vergeten de Lotus Esprit! En ik ben er vast vele vergeten.

      Login om te reageren
  3. Jochempie zegt

    19 mei 2010 om 13:23

    Wat gebeurt er dan met Volkswagens eigen designstudio in Potsdam?

    Login om te reageren
  4. Jochempie zegt

    19 mei 2010 om 13:24

    @italiaanopoe: die conceptauto is ongeveer zo oud als jij dus wij kennen ‘m allemaal nog.

    Login om te reageren
  5. AMG Powerrr zegt

    19 mei 2010 om 13:26

    Dan hoop ik meteen dat we een echte Nardo krijgen!

    Login om te reageren
  6. Markus zegt

    19 mei 2010 om 13:28

    Ganz geil die Nardo, ook al is op de foto boven niet zijn beste hoek om er naar te kijken.

    Login om te reageren
  7. Vanquish zegt

    19 mei 2010 om 13:29

    Ze moeten weg blijven uit Italië!

    Login om te reageren
  8. W115 zegt

    19 mei 2010 om 13:43

    De alfa vond ik geweldig :)

    Login om te reageren
  9. midasracer zegt

    19 mei 2010 om 13:45

    Hier staan ze allemaal.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Giorgetto_Giugiaro
    Er zitten een paar horken tussen, maar al zijn Alfa’s waren top en de ongelooflijke BMW M1 was ook van hem.

    Login om te reageren
    • L-Fred zegt

      19 mei 2010 om 15:29

      @midasracer: thanks. Wat een waanzinnige lijst met burger-klassiekers zeg!! De Audi 80! Golf 1, Suzuki Carry (:-)), Zastava Yugo, Hyundai Pony. Leuk hoor!!
      ha ha, die Matiz. Ik wist niet, dat het onderhuids een Fiat Cinquecento was.

      Login om te reageren
      • midasracer zegt

        19 mei 2010 om 16:02

        @L-Fred: Haha ja dat klopt. Het was een prototype om Fiat lekker te maken, maar ze wilden hem niet. De Daewoo big boss zag het ding staan in de showroom van Giugiaro en heeft toen meteen gezegd “die wil ik”. Hij is nagenoeg zonder wijzigingen in produktie genomen en het is Daewoo’s best verkochte auto geworden.

        Login om te reageren
  10. Merry zegt

    19 mei 2010 om 14:00

    Maar VW geeft dus toe dat ze zelf niet kunnen ontwerpen en dat daarom heel de meuk op elkaar lijkt? ;)

    Login om te reageren
  11. Ben zegt

    19 mei 2010 om 14:04

    Bugatti 18/3 Chiron AUB!!!

    W18 3 turbo’s:)

    Login om te reageren
  12. jack_abarth zegt

    19 mei 2010 om 14:19

    @Midas,

    Ook nog de grande punto, die is wat recenter dan hetgeen wat jij opnoemt

    Login om te reageren
  13. Edge zegt

    19 mei 2010 om 14:20

    Ik hoop het niet, maar als het zo is dan hoop ik toch dat we de komende jaren eindelijk mooie VW’s te zien krijgen.

    Login om te reageren
  14. paulusrx7 zegt

    19 mei 2010 om 14:21

    en nu maar hopen op een beetje variatie in het vag concern…

    Login om te reageren
  15. handrem trekken is fijn! zegt

    19 mei 2010 om 14:28

    Wat een zielige vertoning!
    Als VAG Alfa Romeo niet kan kopen, proberen ze het designhuis in te pikken. Bah wat laf!! Stelletje kleine k*tkleuters daar bij VW.

    Laten ze eerst maar zorgen dat ze SEAT uit de rode cijfers krijgen.

    Ach ja, Hoogmoed komt voor de val!

    Login om te reageren
  16. Jantje_555 zegt

    19 mei 2010 om 14:46

    je ziet wat er is gebeurd en aan het gebeuren is met Toyota, zij waren ook de grootste en ze zijn diep gevallen!

    Login om te reageren
  17. Stender zegt

    19 mei 2010 om 14:55

    Betekent dit dat er in de toekomst geen andere klussen meer komen voor Giugiaro? Neem aan dat als Vw het koopt, dat andere merken er naar kunnen fluiten…

    Login om te reageren
  18. alfa mannetje zegt

    19 mei 2010 om 15:13

    Nou alle Vw ”s zijn nu hetzelfde , de meuk is er straks op uitgekeken en VW blikt vooruit . Goed hoor.

    Login om te reageren
  19. HDM zegt

    19 mei 2010 om 15:15

    Hm, wie weet worden de ontwerpen misschien wat spannender.

    Login om te reageren
  20. Cantago zegt

    19 mei 2010 om 15:36

    Heel leuk dat ze zoveel auto’s willen, maar dan gaat het dus om geld en niet om auto’s? Dus nog meer emotieloze massaproducten? Jammer…

    Login om te reageren
  21. astonfreak zegt

    19 mei 2010 om 15:38

    mooie opvolger voor de volkswagen transporter!
    (geintje)!

    Login om te reageren
  22. Shenkie zegt

    19 mei 2010 om 15:55

    Van Giugiaro heb ik vroeger nog schoenen gehad. Misschien wel jammer als ze niet langer onafhangkelijk blijven en dus niet voor alle merken kunnen ontwerpen. Van de andere kant krijgen we misschien wat spannendere VAG en vooral Volkswagen modellen.

    Login om te reageren
  23. GWBoes zegt

    19 mei 2010 om 15:59

    @ L-fred :
    dat is hij ook niet, matiz was een ontwerp van de cinq opvolger (seicento dus) gemaakt door guigaro voor fiat. Fiat heeft het ontwerp echter afgekeurd en toen heeft deawoo het voor de matiz gebruikt.

    Login om te reageren
  24. Eric zegt

    19 mei 2010 om 16:17

    Ze hebben ook enkele Lambo proto’s gebouwd. Niet allemaal naar mijn smaak, maar ze maken wel mooie ontwerpen.
    En ze bouwen niet alleen auto’s….

    Login om te reageren
  25. de bugatti Filip, zegt

    19 mei 2010 om 16:27

    Volkswagen moet ze eigen orginele duitse auto`s maken,
    Later krijgen we nog een Italiaanse volkswagen!!

    Login om te reageren
  26. Hupke zegt

    19 mei 2010 om 16:34

    Daar is al veel lekkers en speciaals naar buiten gekomen bij Italdesign kan het alleen maar toejuichen in de hoop dat dat lekkers dan ook in grotere aantallen geproduceert wordt.

    En met de vrees dat creativiteit er de kop in gedrukt gaat worden om eenheidsworst te maken kan ik het alleen maar afkeuren.

    De tijd zal het ons leren.

    Login om te reageren
  27. Alpinaa zegt

    19 mei 2010 om 16:39

    Zonde, krjgen we straks alleen nog maar VW concepts te zien. Daar zit ik niet op te wachten. Blijf gewoon lekker onafhankelijk ontwerpen.

    Login om te reageren
  28. Mr. Dj M. zegt

    19 mei 2010 om 17:50

    Ik ben bang dat VAG echt te groot gaat worden en het in de toekomst nog eens fout zal gaan met de onderneming. Is het niet door verandering van de markt, dan is het wel door “belangenverstengeling” binnen het eigen concern…..

    Login om te reageren
  29. fiestafeest zegt

    19 mei 2010 om 19:00

    1000 werknemers en 800 werkplekken.
    200 man op kantoor en de rest werkt lekker thuis??

    Login om te reageren
  30. TMNL zegt

    19 mei 2010 om 19:20

    Ghia… Ford… Anyone? Laten we hopen dat VAG de boel nooit zo zal verkwanselen.

    Login om te reageren
  31. Dimglor zegt

    19 mei 2010 om 20:20

    Die Nardo blijft een gave bak! Kon je mee rijden in Test Drive Unlimited :)

    Login om te reageren
  32. GOD zegt

    19 mei 2010 om 20:41

    Mijn favoriete designstudio sinds dat ik wist wat auto´s waren.

    Login om te reageren
  33. quanti zegt

    19 mei 2010 om 21:17

    Is dat oranje ding niet de voorganger van de veyron? met 2 vr6 blokken aan elkaar gekoppeld

    Login om te reageren
  34. Relief zegt

    19 mei 2010 om 21:28

    @fiestafeest

    Lees beter….

    Login om te reageren
  35. mashell zegt

    19 mei 2010 om 22:36

    Giugiaro erin betekend dat ook de Silva er uit? Want dan is dit een hiep-hiep-hiep-hoera waard! Denk maar aan de Seat Toledo, het Giugiaro design versus het de Silva design.

    Login om te reageren
  36. coen zegt

    19 mei 2010 om 22:40

    doet me denken aan een audi avus uit ’91:
    http://audicars.wordpress.com/2008/03/07/audi-avus-quattro/

    Login om te reageren
  37. Freewarefreak zegt

    19 mei 2010 om 22:46

    Ik zal nu wel afgebrand worden, maar ik vind deze VW sportwagen toch wel vet. Het doet mij iets, het VW logo op zo een racer. Heb dat ook met de Pheaton. Een super dure topklasse sedan a la A8 en toch een VW! En ik weet dat de VAG stal al veel sportwagens in eigen huis bouwt, zoals de Gallardo en de R8 en sinds kort Porsche. Toch zou ik het vet vinden als er een zo een productie raspaardje van VW bij zou komen. Ben zo benieuwd naar die nieuwe VW concept roadster die ze gaan bouwen in samenwerking met Porsche en Audi. Eindelijk een echte VW sportwagen.

    Login om te reageren
  38. Left_Lane_Slayer zegt

    19 mei 2010 om 23:45

    voorkant is veyron

    Login om te reageren
  39. jos zegt

    20 mei 2010 om 13:20

    Zonder Italianen had Volkswagen het nooit gered, zoveel mag duidelijk zijn.

    Login om te reageren
  40. Lancia Lover zegt

    20 mei 2010 om 22:26

    jos, je haalt me de woorden uit de mond!

    Ik neem aan dat de concurrentie (lees Fiat) Giugiaro dan geen orders meer zal gunnen. Dan zouden ze namelijk indirect de kas bij VW spekken…

    Login om te reageren
  41. Jokkebrok zegt

    21 mei 2010 om 10:57

    Uit de ‘Top Ass’ kwartet… Die goede oude tijd *zucht*

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North