
Eindelijk, een enorm nadeel van de elektrische auto is er niet meer.
Het is opvallend dat onder de autogekken er soms sprake is van een behoorlijke clash tussen de EV-aanhangers en de verstokte benzinedrinkers. De nadelen van beide concepten worden dan in de commentsectie benoemd alsof het feiten zijn. Uiteraard is de keiharde waarheid iets genuanceerder. Beide concepten hebben zo hun voor- en nadelen.
En zoals Wouter gisteren aantoonde met de rijtest de van de Tesla Model S Plaid, kun je wel degelijk fun beleven met een elektrische auto. En nee, niet alleen in rechte lijn.
Sterker nog, onze grijze wijze presentator maakte verrassend veel bochtjes met de auto die aanvankelijk een one-trick-pony leek te zijn. Enfin, er is nog een nadeel van een EV en dat is het design. Vanwege de range is een elektrische auto niet zo mooi als deze kan zijn.



E-tron GT
Kijk maar naar de Audi e-tron GT. De conceptversie van die auto was bloedmooi. In het echt klopten de proporties helemaal. Eindelijk een Audi met de voorwielen wat verder naar voren (kleine frontoverhang). Helemaal goed. Maar ja, zoals wel vaker met de vertaling van concept naar productiemodel gaat er wat verloren.
Die mooie brede bips werd namelijk ernstig afgeslankt. Ook voor werd de auto smaller. Dit werd namelijk gedaan voor minder weerstand en dus om een paar kilometers aan range te winnen. Dat is begrijpelijk, maar wel zonde. De e-tron GT is alsnog fraai, maar niet zo fraai als deze had kunnen zijn.



Gelukkig is Prior Design daar met een oplossing. Ze hebben het nadeel van de EV keihard aangepakt. De bodykit-specialist uit Dinslaken heeft zich nu gebogen over de Audi e-tron GT.
We begrijpen meteen dat voor de stijlvolle personen onder ons, dit veel te veel van het goede is. Maar wij in dit geval op willen wijzen, zijn de proporties. Die kloppen nu eindelijk weer!


Enorm nadeel EV keihard aangepakt
In veel gevallen werkt men met een bodykit als volgt: je vervangt de voorbumper, sideskirts, achterbumper en spoiler en klaar is Karl. Maar dat vergroot niet altijd de présence.
Deze kit van Prior Design voor de Audi e-tron GT zorgt namelijk voor extra breedte. Eindelijk! Zowel voor als achter zijn er wielkastverbreders. Nu is dat nooit zo mooi als uitgeklopte wielkasten, het helpt wel degelijk.








Waar je wel op moet letten is dat je de rijhoogte en wielen erop aanpast. Anders krijg je een auto als de Peugeot 406 Taxi uit Taxi 2. Never skip legday, zeg maar. Daar hebben ze bij Prior Design aan gedacht. In dit geval hebben ze gekozen voor 23 inch concave velgen in veelspaken design en lijkt de e-tron GT flink lager te liggen.
Op dit moment is het nog een concept, maar wij hopen dat deze kit min of meer in productie genomen wordt. De rode lip hoeft niet zo van ons, maar als dat het enige is hoor je ons niet klagen. Nu dit nadeel van de EV keihard is aangepakt, vragen we ons alleen af hoeveel range dit gaat kosten. Oh, en hoeveel geld.
Meer lezen? Deze 10 nieuwe Audi-modellen komen er binnenkort aan!
Oww oww ow… inderdaad keihard aangepakt in plaats van subtiel. En met een sloophamer een auto-ontwerp vernachelen is nooit een goed idee!
Bijzondere smaak heb je Willeme! En over proporties beginnen bij deze bodykit…. ach ja… toch ook een kwestie van smaak blijkbaar. Naar mijn mening in dit geval slechte smaak ;)
De mooiste E-Tron van deze drie is naar mijn mening namelijk gewoon de standaard productieversie.
Je hebt twee soorten conceptcars. Eén die grofweg de toekomstrichting toont, productiemodellen lijken er hoogstens een beetje op (zie Prophecy Concept en IONIQ 6) en conceptcars die gewoon aangepaste versies zijn van het productie model dat nog niet klaar is voor introductie. Deze e-tron GT concept car is er duidelijk ééntje van die laatste categorie. Gewoon het productiemodel, plaatwerk net als bij een RS6 ietsjes opgerekt, onbenullige wielen, deurklinken eraf en klaar. Wat Prior hier doet is Tupperware er aan plakken. En of dat nou door RWB, Liberty Walk, Mansory of Prior gedaan wordt, het is altijd lelijk.
Ik ken eigenlijk maar twee grote nadelen van EV’s: de prijs en het gewicht. En o ja, nummer drie: het feit dat de meeste EV’s in een SUV-jas worden gemaakt. Alleen die laatste doet deze Audi wat aan, die andere twee ‘not quite’.
Ben ik kleuren blind of staat hierboven echt een kots groene E-tron?
En ik maar denken dat de range en het snelladen eindelijk keihard was aangepakt. @mashell kom dr maar in
Volgens “Tesla bjorn” is deze wagen samen met tweelingzusje Taycan de snellaad kampioen.
Deze lelijkheid is, bijna, niet te overtreffen.
Ik kan bijna niks lelijkers bedenken dan dit inderdaad.
Domagoj Dukec be like: “Hold my beer…”
Ik vind het een dikke bodykit doe mij er maar ook eentje
Geef maar aan mij, breng ik m naar een schadeherstelbedrijf, rij ik daarna in een mooi etron
Ok. Walgelijk…. over smaak valt niet te twisten…. maar hier is weinig smaak aan
Prior wist zelfs van een Kona EV iets moois te maken.
Tegelijkertijd sturen en inveren zit er niet zo in als ik kijk hoe vol die wielkasten zitten. En geen zorgen over de rode lip, bij de eerste de beste verkeersdrempel ben je die al kwijt.