![eRUF Greenster](https://static.autoblog.nl/images/wp2009/eRUF%20Greenster.jpg)
Porsche tuner RUF heeft voor Geneve een nieuwe versie meegenomen van hun elektrische eRUF met de naam Greenster.
In samenwerking met Siemens heeft RUF een auto ontwikkeld die zo’n 368 pk heeft en maar liefst 950 Nm aan koppel! De range is zo’n 250 kilometer en met een extra grote accu zelfs 320 km. En de prestaties? De topsnelheid ligt op 250 km/u en 0-100 gaat in zo’n 5 seconden. Een leuke feature van deze auto is in mijn ogen de retro targa look. Laat die ook maar terugkomen op de benzinemodellen!
Volgend jaar moet de eRUF in beperkt oplage gebouwd gaan worden.
The Evolution of the eRUF in Collaboration with our Technology Partner
Siemens Corporate TechnologyThe research organization of Siemens (Corporate Technology) is working intensively on the topic of electro mobility, which could become part of its environment portfolio, with 19 billion Euros already contributing a mere 25% of total revenue. The demands
made on the electric vehicle and the design of the power network infrastructure play a decisive role. Topics being investigated include, among others, energy generation and distribution, traffic and energy management, smart metering, power electronics,
software and sensor technology and of course electric drive train systems, and the recovery and storage of energy. Within the scope of this research, Siemens Corporate Technology has developed an integrated system consisting of a motor/generator, power electronics and an interface with a battery connection for electrically powered cars.The fundamental ideas that led RUF Automobile GmbH to develop an electrically driven vehicle came from Alois Ruf. The head of the automobile manufacturer from the Bavarian town of Pfaffenhausen had a vision of a simple energy transfer concept:
his hydroelectric power plants, which feed 35 million kW hours of electricity per annum into the Germany electrical network, could also propel the eRUF.The symbiosis of two leading companies – Siemens as a leader in the electric industry and RUF in the automobile industry – will leverage the best possible synergies for the future of electro mobility.
Siemens Corporate Technology has developed an adapted power train for the eRuf “Greenster”. Thus, a preliminary version of the concept for the innovative eDrive from Siemens will already be on display in Geneva. While the vehicle to be presented in
Geneva is still equipped with a central motor with a power output of 270 kW and 950 Nm [Wort gelöscht] torque, the following version will be produced as a small series with Ruf as a double-motor concept with the innovative integral eDrive. As such, the eRUF will be the world’s first electric vehicle fitted with a bi-directional network connection, which – without the otherwise necessary additional recharging electronics – is capable to be recharged in less than an hour at a 400-volt power outlet – and can use the same power outlet to feed energy back into the power network if required. The small series planned on the basis of this concept by RUF Automobile is expected to hit the streets in 2010.Technical dates of the eRUF Greenster, status as of March 2009
· open body version with removable roof and “soft” rear window and safety roll bar
· forged 19” aluminium five-spoke wheels
· brake system with ceramic brake disks in the front and the rear
· drive train by Siemens AG
· mid engine with an output of 270 kW and a torque of 950 Nm
· reduction gear unit 2:1, full electronical forward and reverse gear selection
· Lithium-ion-accumulators of GAIA
· weight: 1695 kg
· performance:
0 – 100 km/h: approx. 5 sec.
maximum speed: 250 km/h
reach: 250 km; with enlarged battery block: 320 km
Mooie Targa!
Ik hoop dat Porsche even goed naar die Targa look kijkt, zou naar mijn mening een schitterende toevoeging zijn aan het 911 programma ipv die overmaatse Webasto’s die ze de afgelopen jaren als Targa verkochten.
Haha origineel, vind het zeker niet mis! Dat kleur is wel niet echt super, grijs of zwart was beter.
Zo zou de targa eruit moeten zien!
Volgens mij kun je zo’n Targa/Hardtop krijgen voor een Cabriolet!
Echt schitterend die retro targa beugel. Er is inderdaad een tuner die dat voor je kan regelen bij een 911 cabrio, het artikel moet hier nog wel ergens op autoblog staan. Ik vraag me alleen af of die rolbeugel dan ook functioneel is, dus echt gefixeerd aan het frame van de auto.
Zeker interessant alternatief!
Ik snap alleen juist niet dat ze voor een Targa hebben gekozen: die heeft toch veel meer luchtweerstand dan een dichte????
Mooie Targa :P
Elektro wordt steeds leuker. En 950 Nm koppel ga je wel merken bij 80-120-sprintjes gok ik zo :P
Vet, 950Nm!!
Die kleur alleen…….:|
Super die Targa. De prestaties zijn ook al leuk, nu nog enkel iets aan die reach doen…
Waarom komen de goede ideeën vandaag allemaal van ’tuners’ als Mansory en Ruf en niet van de autobouwers zelf?
@ Porsche: kijk af en toe eens naar 9ff en Ruf om te zien hoe het moet.
wauw! als ik het geld en een verlengsnoer had….
en idd super die targa.
Ik hoop niet dat boswachtersgroen de nieuwe trend wordt voor 2010
Prachtig! Mooie retrolook…
Vette kleur!!!!!
Zijn hier nog wallpapers voor te krijgen????
Liefst 1400 x 900….;)
Ziet er goed uit, met die Targa-look!!
Alleen die kleur staat hem niet.
Extreem vet met die targabeugel!!
vind het wel lekker met die targa look, neem maar in productie!
Hij is prachtig, ik wil er één! En hij is nog eens bereikbaar ook!! Prachtig kleur voor een Targa, dat donkergroen! :D
Hè bah, een Targa. :x
Ik moet gelijk aan Politie denken.. Brrr
iemand enig idee of je dan met een nieuwe 911 met motor binnen loopt, of ze je alles in een pakket leveren?
Daaamn wat geil!! Old skool!! :D
Ik heb een 930 Targa in precíes die kleurstelling. Man o man wat gaaf.
Als Porsche dit toevoegt aan het gamma moeten de verkopers overuren draaien om alle orders aan te kunnen. :P
Zijn hier nog meer foto’s (lees: wallpapers) van? :o
Gaaf. Die mogen ze zo in produktie nemen. Gelieve met een originele turbo motor erin :P
Het is duidelijk dat de fabrikanten hun eigen press releases niet meer lezen :-D
Quoting:
[…]is still equipped with a central motor with a power output of 270 kW and 950 Nm [Wort gelöscht] torque,[…]
Super mooi apparaat. Maar de uitlaten en een diffuser missen wel erg in die bumper. Dus toch liever een exemplaar met 6 cilinder boxermotor.
Heerlijk retro. Ruf heeft iets met jaren ’70/’80 design. :)
Jaaaaaja. Dat vind ik maar niets.
Leuke targaopbouw, en een origineel én goed passend kleurtje ook nog! Staat goed (voor een 911 dan :roll: ).
Echt meesterlijk!
Dit ziet er erg lekker uit idd, zo heerlijk retro:D En die specs zijn natuurlijk leuk, al hoor ik toch liever een 6 cyl boxer..
IK ben voor! Maar hij moet wel in het wit of zwart zijn.
Kost zeker 100.000 euro? Voor woon-werk is het leuk, maar voor meer is 250km wat te beperkt. Als nu de prijs goed wordt, dan kan het wel een hit worden.
Wat moet ie kosten?
Snappen mensen hier nou niet dat die kleur bij de retro-look hoort?
EJS,
de ene keer kraag je Porsche af en nu wil je weer de mooie 6 cilinder boxer.
Moeilijk hè een mening te hebben.
Alles wat op basis van een 911 komt ziet er goed uit als we allemaal eerlijk zijn. Het is niet voor niets het meest begeerde “jongetjes speeltje “
@Frans Meeuwissen:
Dat ik niks met het design heb en er nooit één zou kopen(geen 996 of 997 iig..) betekend niet dat ik niet iets met boxermotoren heb, want toevallig is dat dan weer iets waar ik enorm op kick.. En als je nog wat meer onderzoek zou doen naar mijn mening over Porsche zou je kunnen zien dat ik een boxter wel een leuke auto vind, om maar een voorbeeld te noemen.. Ik voel me overigens vereerd dat je de moeite hebt genomen zover terug te bladeren naar een topic waar je mijn mening onderuit kon halen..:)
EJS,
sorry kraag moet kraak zijn.
heel origineel, dat groen-grijs…
(nu niet weer meteen boos worden, is als grapje/knipoog bedoeld… :roll: )
Ziet er idd heerlijk retro uit, als porche zelf dat nou ook zal gaan doen, krijgt ’t merk van mij ’n stuk meer waardering!