• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

eRUF Greenster – elektro Porsche, 368 pk en 950 Nm

Auteur: robbie, gepost 3 maart 2009 om 10:20 – 40 Reacties

eRUF Greenster


Porsche tuner RUF heeft voor Geneve een nieuwe versie meegenomen van hun elektrische eRUF met de naam Greenster.

In samenwerking met Siemens heeft RUF een auto ontwikkeld die zo’n 368 pk heeft en maar liefst 950 Nm aan koppel! De range is zo’n 250 kilometer en met een extra grote accu zelfs 320 km. En de prestaties? De topsnelheid ligt op 250 km/u en 0-100 gaat in zo’n 5 seconden. Een leuke feature van deze auto is in mijn ogen de retro targa look. Laat die ook maar terugkomen op de benzinemodellen!

Volgend jaar moet de eRUF in beperkt oplage gebouwd gaan worden.

The Evolution of the eRUF in Collaboration with our Technology Partner
Siemens Corporate Technology

The research organization of Siemens (Corporate Technology) is working intensively on the topic of electro mobility, which could become part of its environment portfolio, with 19 billion Euros already contributing a mere 25% of total revenue. The demands
made on the electric vehicle and the design of the power network infrastructure play a decisive role. Topics being investigated include, among others, energy generation and distribution, traffic and energy management, smart metering, power electronics,
software and sensor technology and of course electric drive train systems, and the recovery and storage of energy. Within the scope of this research, Siemens Corporate Technology has developed an integrated system consisting of a motor/generator, power electronics and an interface with a battery connection for electrically powered cars.

The fundamental ideas that led RUF Automobile GmbH to develop an electrically driven vehicle came from Alois Ruf. The head of the automobile manufacturer from the Bavarian town of Pfaffenhausen had a vision of a simple energy transfer concept:
his hydroelectric power plants, which feed 35 million kW hours of electricity per annum into the Germany electrical network, could also propel the eRUF.

The symbiosis of two leading companies – Siemens as a leader in the electric industry and RUF in the automobile industry – will leverage the best possible synergies for the future of electro mobility.
Siemens Corporate Technology has developed an adapted power train for the eRuf “Greenster”. Thus, a preliminary version of the concept for the innovative eDrive from Siemens will already be on display in Geneva. While the vehicle to be presented in
Geneva is still equipped with a central motor with a power output of 270 kW and 950 Nm [Wort gelöscht] torque, the following version will be produced as a small series with Ruf as a double-motor concept with the innovative integral eDrive. As such, the eRUF will be the world’s first electric vehicle fitted with a bi-directional network connection, which – without the otherwise necessary additional recharging electronics – is capable to be recharged in less than an hour at a 400-volt power outlet – and can use the same power outlet to feed energy back into the power network if required. The small series planned on the basis of this concept by RUF Automobile is expected to hit the streets in 2010.

Technical dates of the eRUF Greenster, status as of March 2009

· open body version with removable roof and “soft” rear window and safety roll bar
· forged 19” aluminium five-spoke wheels
· brake system with ceramic brake disks in the front and the rear
· drive train by Siemens AG
· mid engine with an output of 270 kW and a torque of 950 Nm
· reduction gear unit 2:1, full electronical forward and reverse gear selection
· Lithium-ion-accumulators of GAIA
· weight: 1695 kg
· performance:
0 – 100 km/h: approx. 5 sec.
maximum speed: 250 km/h
reach: 250 km; with enlarged battery block: 320 km

Ook interessant!

  • Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
    Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
  • Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911
    Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911
  • Porsche 911 documentaire nu gratis te zien
    Porsche 911 documentaire nu gratis te zien
  • Ruf 992 upgrades
    RUF 992 upgrades maken de Turbo bijna overbodig

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 997, Elektrisch, geneve-2009, Porsche, ruf, targa, tuning

Vorig bericht: « Nissan Qazana concept – klein crossover ding [video]
Volgend bericht: RUF Dakara »

Lees Interacties

Reacties

  1. Peter zegt

    3 maart 2009 om 10:28

    Mooie Targa!

    Login om te reageren
  2. Bramzel zegt

    3 maart 2009 om 10:28

    Ik hoop dat Porsche even goed naar die Targa look kijkt, zou naar mijn mening een schitterende toevoeging zijn aan het 911 programma ipv die overmaatse Webasto’s die ze de afgelopen jaren als Targa verkochten.

    Login om te reageren
  3. Buyck zegt

    3 maart 2009 om 10:41

    Haha origineel, vind het zeker niet mis! Dat kleur is wel niet echt super, grijs of zwart was beter.

    Login om te reageren
  4. Swinkels zegt

    3 maart 2009 om 10:42

    Zo zou de targa eruit moeten zien!

    Login om te reageren
  5. PigPen zegt

    3 maart 2009 om 10:48

    Volgens mij kun je zo’n Targa/Hardtop krijgen voor een Cabriolet!

    Login om te reageren
  6. AH Sprite zegt

    3 maart 2009 om 10:55

    Echt schitterend die retro targa beugel. Er is inderdaad een tuner die dat voor je kan regelen bij een 911 cabrio, het artikel moet hier nog wel ergens op autoblog staan. Ik vraag me alleen af of die rolbeugel dan ook functioneel is, dus echt gefixeerd aan het frame van de auto.

    Login om te reageren
  7. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    3 maart 2009 om 10:55

    Zeker interessant alternatief!

    Ik snap alleen juist niet dat ze voor een Targa hebben gekozen: die heeft toch veel meer luchtweerstand dan een dichte????

    Login om te reageren
  8. Emile_Benz zegt

    3 maart 2009 om 10:58

    Mooie Targa :P

    Login om te reageren
  9. Sorcerer zegt

    3 maart 2009 om 11:01

    Elektro wordt steeds leuker. En 950 Nm koppel ga je wel merken bij 80-120-sprintjes gok ik zo :P

    Login om te reageren
  10. Benjamin1 zegt

    3 maart 2009 om 11:03

    Vet, 950Nm!!

    Die kleur alleen…….:|

    Login om te reageren
  11. BennyB zegt

    3 maart 2009 om 11:04

    Super die Targa. De prestaties zijn ook al leuk, nu nog enkel iets aan die reach doen…

    Login om te reageren
  12. 3$pr1t zegt

    3 maart 2009 om 11:08

    Waarom komen de goede ideeën vandaag allemaal van ’tuners’ als Mansory en Ruf en niet van de autobouwers zelf?

    @ Porsche: kijk af en toe eens naar 9ff en Ruf om te zien hoe het moet.

    Login om te reageren
  13. Simpson zegt

    3 maart 2009 om 11:16

    wauw! als ik het geld en een verlengsnoer had….

    en idd super die targa.

    Login om te reageren
  14. Moritzh zegt

    3 maart 2009 om 12:11

    Ik hoop niet dat boswachtersgroen de nieuwe trend wordt voor 2010

    Login om te reageren
  15. JoostH zegt

    3 maart 2009 om 12:15

    Prachtig! Mooie retrolook…

    Login om te reageren
  16. L-Fred zegt

    3 maart 2009 om 12:17

    Vette kleur!!!!!

    Login om te reageren
  17. Wanker zegt

    3 maart 2009 om 12:22

    Zijn hier nog wallpapers voor te krijgen????

    Liefst 1400 x 900….;)

    Login om te reageren
  18. Benz.. zegt

    3 maart 2009 om 12:23

    Ziet er goed uit, met die Targa-look!!
    Alleen die kleur staat hem niet.

    Login om te reageren
  19. Jochempie zegt

    3 maart 2009 om 12:34

    Extreem vet met die targabeugel!!

    Login om te reageren
  20. Thibaut zegt

    3 maart 2009 om 12:42

    vind het wel lekker met die targa look, neem maar in productie!

    Login om te reageren
  21. vla zegt

    3 maart 2009 om 12:53

    Hij is prachtig, ik wil er één! En hij is nog eens bereikbaar ook!! Prachtig kleur voor een Targa, dat donkergroen! :D

    Login om te reageren
  22. RenesisHP zegt

    3 maart 2009 om 13:12

    Hè bah, een Targa. :x

    Ik moet gelijk aan Politie denken.. Brrr

    Login om te reageren
  23. tt zegt

    3 maart 2009 om 13:17

    iemand enig idee of je dan met een nieuwe 911 met motor binnen loopt, of ze je alles in een pakket leveren?

    Login om te reageren
  24. Jesper zegt

    3 maart 2009 om 13:47

    Daaamn wat geil!! Old skool!! :D
    Ik heb een 930 Targa in precíes die kleurstelling. Man o man wat gaaf.
    Als Porsche dit toevoegt aan het gamma moeten de verkopers overuren draaien om alle orders aan te kunnen. :P
    Zijn hier nog meer foto’s (lees: wallpapers) van? :o

    Login om te reageren
  25. JD zegt

    3 maart 2009 om 14:44

    Gaaf. Die mogen ze zo in produktie nemen. Gelieve met een originele turbo motor erin :P

    Login om te reageren
  26. Mikeee zegt

    3 maart 2009 om 14:57

    Het is duidelijk dat de fabrikanten hun eigen press releases niet meer lezen :-D

    Quoting:
    […]is still equipped with a central motor with a power output of 270 kW and 950 Nm [Wort gelöscht] torque,[…]

    Login om te reageren
  27. Arnoud zegt

    3 maart 2009 om 15:36

    Super mooi apparaat. Maar de uitlaten en een diffuser missen wel erg in die bumper. Dus toch liever een exemplaar met 6 cilinder boxermotor.

    Login om te reageren
  28. Solstice zegt

    3 maart 2009 om 16:18

    Heerlijk retro. Ruf heeft iets met jaren ’70/’80 design. :)

    Login om te reageren
  29. Vinny_93 zegt

    3 maart 2009 om 16:27

    Jaaaaaja. Dat vind ik maar niets.

    Login om te reageren
  30. Citrofiel zegt

    3 maart 2009 om 17:17

    Leuke targaopbouw, en een origineel én goed passend kleurtje ook nog! Staat goed (voor een 911 dan :roll: ).

    Login om te reageren
  31. Thomas zegt

    3 maart 2009 om 17:28

    Echt meesterlijk!

    Login om te reageren
  32. EJS zegt

    3 maart 2009 om 19:20

    Dit ziet er erg lekker uit idd, zo heerlijk retro:D En die specs zijn natuurlijk leuk, al hoor ik toch liever een 6 cyl boxer..

    Login om te reageren
  33. TRICKN zegt

    3 maart 2009 om 19:45

    IK ben voor! Maar hij moet wel in het wit of zwart zijn.

    Login om te reageren
  34. Turbo zegt

    3 maart 2009 om 21:02

    Kost zeker 100.000 euro? Voor woon-werk is het leuk, maar voor meer is 250km wat te beperkt. Als nu de prijs goed wordt, dan kan het wel een hit worden.

    Login om te reageren
  35. Mark zegt

    3 maart 2009 om 22:29

    Wat moet ie kosten?

    Login om te reageren
  36. Type-R zegt

    18 april 2009 om 14:32

    Snappen mensen hier nou niet dat die kleur bij de retro-look hoort?

    Login om te reageren
  37. Frans Meeuwissen zegt

    8 januari 2010 om 10:47

    EJS,

    de ene keer kraag je Porsche af en nu wil je weer de mooie 6 cilinder boxer.
    Moeilijk hè een mening te hebben.
    Alles wat op basis van een 911 komt ziet er goed uit als we allemaal eerlijk zijn. Het is niet voor niets het meest begeerde “jongetjes speeltje “

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      8 januari 2010 om 11:35

      @Frans Meeuwissen:

      Dat ik niks met het design heb en er nooit één zou kopen(geen 996 of 997 iig..) betekend niet dat ik niet iets met boxermotoren heb, want toevallig is dat dan weer iets waar ik enorm op kick.. En als je nog wat meer onderzoek zou doen naar mijn mening over Porsche zou je kunnen zien dat ik een boxter wel een leuke auto vind, om maar een voorbeeld te noemen.. Ik voel me overigens vereerd dat je de moeite hebt genomen zover terug te bladeren naar een topic waar je mijn mening onderuit kon halen..:)

      Login om te reageren
  38. Frans Meeuwissen zegt

    8 januari 2010 om 10:47

    EJS,
    sorry kraag moet kraak zijn.

    Login om te reageren
  39. martinez007 zegt

    14 juni 2010 om 17:04

    heel origineel, dat groen-grijs…

    (nu niet weer meteen boos worden, is als grapje/knipoog bedoeld… :roll: )

    Ziet er idd heerlijk retro uit, als porche zelf dat nou ook zal gaan doen, krijgt ’t merk van mij ’n stuk meer waardering!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North