• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Video: EuroNCAP top-5 2009: Golf VI is de winnaar

Auteur: Wouter, gepost 2 februari 2010 om 16:49 – 68 Reacties

Golf VI EuroNCAP


Mocht je van plan zijn te crashen, dan kan dat het beste in Golf-VI. Goed om te weten toch.

Totaal testte EuroNCAP in 2009 33 auto’s. Per model gingen er maximaal 3 auto’s plat en werden drie voorstoelen, vier kinderstoelen en diverse reserve onderdelen gebruikt. Om de totaalscore te berekenen worden alle auto’s aan vier testen onderworpen en worden diverse componenten bekeken. In 2009 werden de test- en rekenmethodes aangepast, maar EuroNCAP deed aanvullende tests met de auto’s die al in 2007/2008 aan de beurt waren geweest. In 2010 worden overigens de eisen weer aangescherpt, om het maximum van vijf sterren te halen moet er hogere percentages voor de individuele tests worden gehaald.

Van de in 2009 geteste auto’s is dit de top5, waarbij het drietal op de vijfde plaats alledrie dezelfde score haalden:
1. VW Golf VI
2. Honda Insight
3. Toyota Prius
4. Hyundai i20
5. Toyota Avensis
5. Volvo XC60
5. Opel/Vauxhall Astra

Mocht je minder geven om veiligheid en/of liever wat anders rijden, klik dan even door naar het overzicht met alle uitslagen (PDF alert). En omdat we weten dat jullie dol zijn op dingen stuk maken, hebben we een hele batterij aan crashtest video’s op Autojunk gezet. Veel kijkplezier!

PS: even op de foto klikken voor hi-res en check dan ook even de vervorming van de wieldop van het achterwiel. Da’s dan weer niet zo premium he, vink de optie lichtmetalen velgen dan toch maar aan.

Ook interessant!

  • Video: Golf 3 vs Audi RS6
    Video: Golf 3 vs Audi RS6
  • Video: aso in Golf zorgt bijna voor aanrijding
    Video: aso in Golf zorgt bijna voor aanrijding
  • Video: Golf GTI bestuurder scheurt als een gek
  • Video - Golf R maakt kapitale fout bij dragrace

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

euroncap, golf, lijstjes, top5, Video, Volkswagen

Vorig bericht: « Goed nieuws: AYGO 1.0 met handbak hoeft niet terug
Volgend bericht: Teaserschets van Alfa Romeo Coupe concept »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jan Rap zegt

    2 februari 2010 om 16:53

    Wow ik had niet verwacht dat de hybrides, en dan zeker niet de Honda, het zo goed zouden doen…

    Login om te reageren
  2. Sciurida zegt

    2 februari 2010 om 16:56

    Nou mooi toch, betekend dat een Prius een grotere kreukelzone heeft en dus mooi total loss is tegen een boom met 30km/u, weer zo’n gedrocht uit de wereld.

    Login om te reageren
  3. toyotaprius zegt

    2 februari 2010 om 16:56

    Inderdaad, hybrides doen het goed. En de 1e 5, 4 keer een Aziatisch merk…

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      2 februari 2010 om 17:06

      @toyotaprius: dat wil niets zeggen, de duitsers staan toch boven aan met het model wat het beste verkoopt in europa!

      Blijkt maar weer dat volkwasgens niet malleen de beste auto’s maakt, ook hele veilige.

      Login om te reageren
      • toyotaprius zegt

        2 februari 2010 om 17:08

        @Jipp: Daar heb je wel gelijk in, de Golf flikt het toch wel… het is en blijft de maat staaf in zijn klasse..

        Login om te reageren
        • Laue zegt

          2 februari 2010 om 17:15

          @toyotaprius:
          probleem is, ik als autoliefhebber wil niet in de maatstaaf rondrijden. maar dat is mijn eigen probleem als imago pik.

          Login om te reageren
          • toyotaprius zegt

            2 februari 2010 om 17:19

            @Laue: Dat is inderdaad een keuze, ga je voor veilig kies een Golf… Ga je voor iets met meer sjeu… vul maar in..
            Ik ben het volledig met je eens. Ondanks mijn naam, wat ik wellicht maar eens moet gaan veranderen.. ;), zal ik ook voor iets anders kiezen..

            Login om te reageren
          • Jipp zegt

            2 februari 2010 om 17:22

            @Laue: Jij wil er niet in rijden, maar een hele hoop andere mensen wel, anders is het niet de best verkochte auto in zijn segment en overall de best verkochte auto. het zegt wel wat als je de nieuwste golf rijdt voor je baas bijvoorbeeld.

            Login om te reageren
  4. Bennink zegt

    2 februari 2010 om 17:04

    Toch fijn om te weten dat de Insight goed scoort. Had niet verwacht dat ‘ie in de top vijf zou komen en zelfs bóven de Prius.

    Login om te reageren
  5. FourteenPercent zegt

    2 februari 2010 om 17:06

    @toyotaprius

    Login om te reageren
  6. florisw zegt

    2 februari 2010 om 17:09

    jaja die I20 doet het niet slecht :O

    De koreanen zijn in opkomst!

    Login om te reageren
  7. Henk zegt

    2 februari 2010 om 17:11

    Hoezo Volvo veilig?… Toch maar een Toyota…

    Login om te reageren
  8. Osprey zegt

    2 februari 2010 om 17:16

    Nee, ik ben niet van plan om te crashen dus ik hoef geen Golf ;)

    Dure hobby trouwens, die crashtests…

    Login om te reageren
    • toyotaprius zegt

      2 februari 2010 om 17:20

      @Osprey: Gevaarlijk beroep, chauffeur van crashtest auto’s…

      Login om te reageren
  9. paulusrx7 zegt

    2 februari 2010 om 17:20

    En als je dood wil gaan aan saaiheid moet je vooral één vand eze auto’s kopen. Bleh kots.

    Login om te reageren
  10. Beetje Verward zegt

    2 februari 2010 om 17:25

    Top 3 veiligheid voor voetgangers:
    Honda Insight
    Subaru Impreza
    Toyota Prius.
    Ook niet onbelangrijk vind ik.

    Login om te reageren
    • killioq zegt

      2 februari 2010 om 18:28

      @Beetje Verward: de prius was toch de stille kindermoordenaar?

      en waar is renault, is die nu ineens flut?

      Login om te reageren
  11. marek zegt

    2 februari 2010 om 17:36

    Ik word er niet koud of warm van of een auto nou 4 of 5 sterren heeft gehaald. Het zou geen cruciaal punt zijn bij het aankopen van een nieuwe auto voor mij. Maar toch knap dat de Golf 6 op nummer 1 is geeindigd mooie voorkant maar WAT EEN LELIJKE VEILIGE ;) ACHTERKANT.

    Login om te reageren
  12. rob²in zegt

    2 februari 2010 om 18:07

    Ze moesten eens tests uitvoeren waarbij de auto’s tegenover vrachtwagens gezet worden, lijkt me veel interessanter..

    Login om te reageren
  13. Cantago zegt

    2 februari 2010 om 18:37

    Leuk dat de Golf wint! Alleen ik vraag me altijd af of fabrikanten hun auto niet gewoon zo maken dat ze hoog scoren in de test. En een Prius? Die staat zeker zo hoog omdat hij niet hard genoeg kan botsen met zijn elektromotortje?:P Haha

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      2 februari 2010 om 18:40

      @Cantago: De fabrikanten leveren de auto’s wel direct aan de euro-ncap maar daarna worden ook steekproeven genomen, dus heeft het geen nut om een veilige auto te sturen voor een hoge score en daarna een mindere auto te verkopen.

      Login om te reageren
      • Cantago zegt

        2 februari 2010 om 22:31

        @Jipp: Dat is ook niet de manier waarop ik het bedoel. Als een auto bijvoorbeeld door de EuroNCAP niet op zijn dak gegooid wordt besteden autofabrikanten misschien ook weinig geld aan de ontwikkeling van een crash bestendige dakconstructie. Als er geen test is waarbij de auto frontaal op een paal rijdt, maken ze ook geen bumper die sterk genoeg is om de krachten dan op te vangen (denk aan de Camaro SS van een paar blogjes terug). Ik vraag me af in hoeverre fabrikanten uitgaan van mogelijke ongelukken in verhouding tot de EuroNCAP test. De verkoopcijfers staat vaak in verhouding tot de EuroNCAP, en niet tot werkelijk letsel na ongelukken…

        Login om te reageren
        • Jipp zegt

          2 februari 2010 om 22:34

          @Cantago: daar heb je gelijk in, maar ik denk juist daar daar euroNCAP voor is toch. ik denk wel dat de testen van euroNCAP moeten worden uitgebreid zoals je al zij, met bijvoorbeel palen.

          Login om te reageren
          • Cantago zegt

            2 februari 2010 om 22:42

            @Jipp: De meest voorkomende ongelukken worden denk ik wel getest. Maar als we het dodental op de weg (aan de snelheidslimieten te zien veel belangrijker dan het aantal doden door kanker oid) willen terugdringen tot 0, dan zullen we moeten testen op meer punten. Zoals palen die in het passagierscompartiment door kunnen dringen, zoals je wel eens op tv ziet. Maar ik vind ook dat er meer bescherming tegen terreinwagens moet zijn. Een Twingo maakt geen kans tegen een Hummer… Maar die kans is met een andere/betere constructie misschien wel te vergroten!

            Login om te reageren
            • Saab_Spyker_Automobiles zegt

              2 februari 2010 om 23:36

              @Cantago: Real life schades zouden inderdaan het beste zijn.
              Mijn Swift heeft een ster minder omdat er geen ESP op zit. ESP is belangrijk om niet van de weg te geraken. Terwijl banden en ophanging net zo belangrijk zijn wordt dit niet meegenomen in de testen.
              Het zou dan ook goed zijn om een duidelijk onderscheid te maken tussen prefentie sterren (ESP, weggedrag, lane warning etc.) en de botsproeven.
              Ook het gewicht speelt mee, tegen een muur wil je een lichte auto. Tegen een andere auto wil je een zware zodat de ander de klap opvangt.

              Login om te reageren
              • Cantago zegt

                3 februari 2010 om 00:11

                @Saab_Spyker_Automobiles: Jep, helemaal gelijk. Je kunt ESP, tractiecontrole en ABS ingeschakeld hebben, als je met spekgladde banden over ijs rijdt heb je er niks aan! En dan komen we wederom uit bij… De gebruiker van de auto!! Ik denk dat daar nog wel wat puntjes te verdienen zijn.

              • Saab_Spyker_Automobiles zegt

                3 februari 2010 om 00:30

                @Cantago: piepjes voor dodehoek verbieden! door al die elektrische meuk kunnen de mensen niet meer rijden. Net als een waarschuwing dat je moet rusten.
                Mensen gaan er op vertrouwen “de auto red me wel, ik kan wel wat meer gas geven”. Verantwoord rijden begint bij jezelf en moet je niet overlaten aan techniek. Het moet een hulpmiddel zijn terwijl het steeds vaker een doel is. Mensen kunnen niet eens wegrijden als het glad is. “Ja het is glad en ik heb traction controle en dit en dat en ik kom nogsteeds niet weg, zelfs niet als ik volgas geef.” Door het blinde vertrouwen in de techniek hebben ze niet door dat rustig rijden nog altijd de meeste grip geeft.
                sorry draaf een beetje door

              • Cantago zegt

                3 februari 2010 om 00:42

                @Saab_Spyker_Automobiles: Maar ik ben het er wel helemaal mee eens!! Al dat elektronische gezeik, het leidt alleen maar de aandacht naar de auto in plaats van naar de weg! Wat gadgets zijn leuk, maar er zijn er maar weinig die ook ECHT iets toevoegen… Jammergenoeg. Ik zie liever een paar goede bekerhouders en een afsluitbare snoeptrommel in mijn auto dan zo’n piepding. Een parkeersensor vind ik dan wel weer makkelijk, vooral als ik denk aan het achteruitzicht in een Koenigsegg of vergelijkbare exoot die-ik-wel-wil-hebben(A)!

  14. Sciurida zegt

    2 februari 2010 om 18:46

    @ Beetje verward: Subaru Imprezza veilig voor voetgangers? die heeft toch zo’n zuiger op de motorklep waar je als nietsvoorzienend voetgangertje in wordt gezogen? Knap gedaan van Subaru dat je dr aan de andere kant weer levend uitkomt dan…

    Login om te reageren
  15. Johan zegt

    2 februari 2010 om 19:00

    Yeah Right…..

    …..Een Insight en een Prius veiliger als een XC60….

    …Mmmm

    Login om te reageren
    • Ahura zegt

      2 februari 2010 om 19:08

      @Sciurida: grapje zeker.. niet alle Impreza’s hebben een luchtinlaat op de motorkap

      Login om te reageren
  16. *Junkreader* zegt

    2 februari 2010 om 19:25

    ja, dan toch maar een toyota die extraveilig tegen een boom kan knallen omdat z’n gaspedaal blijft hangen…veilig joh!!!

    Login om te reageren
    • Ahura zegt

      2 februari 2010 om 19:37

      @*Junkreader*: pff wat een suffe hype reactie zeg.. bah..

      Login om te reageren
      • Jipp zegt

        2 februari 2010 om 20:02

        @Ahura: junkreader heeft wel een beetje gelijk!

        Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        2 februari 2010 om 20:37

        @Ahura: in die categorie past deze ook wel (zonder de hype, maar net zo suf): Goed dat die Golf zo veilig is als je ondersturend de bocht uit vliegt.

        Nog één: Golf engineerd om over 10 jaar uw 19 jarige zoon an zijn vriendjes het leven te redden als de verlaagde GTI zich om een boom vouwt.

        Opvallend dat de Hybrides zo goed scoren, maar ook opvallend dat het allemaal tamelijk on-inspirerend sturende auto’s zijn…. toeval?

        Login om te reageren
        • Ahura zegt

          2 februari 2010 om 21:22

          @w0o0dy: haha wat stuurgedrag met een botsproef te maken heeft ontgaat mij volledig.. ;)

          Login om te reageren
          • w0o0dy zegt

            2 februari 2010 om 21:27

            @Ahura: trek het je niet aan…. het ontgaat de kopers van Golfjes ook volledig dus niets om je voor te schamen ;-)

            Login om te reageren
  17. florisw zegt

    2 februari 2010 om 19:48

    Ik mis Renault. Die waren toch heel veilig? Net als volvo, maar daar zien we ook maar één model van terug.

    Login om te reageren
  18. zdev zegt

    2 februari 2010 om 19:55

    Het zou de overheid sieren als ze een progressief heffingsstelsel zouden hebben op basis van NCAP ratings. Net als ze dit met CO2 uitstoot doen. Van CO2 is het nog maar de vraag of het überhaupt van invloed op het klimaat is. Maar de NCAP ratings zijn keiharde cijfers. Hoe veiliger de auto: hoe minder je er (relatief) voor betaalt. Hoe gevaarlijker een auto, hoe duurder.

    Login om te reageren
    • Cantago zegt

      2 februari 2010 om 22:33

      @zdev: Dan zou ik nog een stapje verder gaan en zeggen dat je beter uit kunt gaan van letselschade na ongelukkig “in real life”. Anders loop je denk ik het risico dat je auto’s koopt die goed uit de test komen ipv auto’s die ECHT veilig zijn… Maarja, ik twijfel dus wat ik hierover moet denken…

      Login om te reageren
  19. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    2 februari 2010 om 20:01

    Same old same old…

    De EuroNCAP is leuk voor de marketing. Maar is natuurlijk een beetje simpel aangezien het maar 5 crashes zijn, precies voorgeschreven. Er is al bekend geworden dat Renault zijn auto’s ontwerpt op die 5 crashes. Maar als het 3 cm. naar links is…

    Erg jammer en meer marketing-tool dan echte graadmeter voor veiligheid!

    Login om te reageren
  20. dotternetta zegt

    2 februari 2010 om 20:03

    Zonder achterknippers en tegen een kartonnen doos kan ik het ook

    Login om te reageren
  21. realcar zegt

    2 februari 2010 om 20:23

    Tja veiligheid is veel meer dan een NCAP test doet voorkomen. Je kunt een auto hier specifiek voor gaan bouwen maar in elke andere situatie kunnen deze auto’s dan minder veilig zijn dan lager geplaatste auto’s.

    Login om te reageren
  22. RRRobert zegt

    2 februari 2010 om 20:44

    Poeh hé, een Toyota Urban Cruiser die een gelijke score haalt als een Suzuki Alto (3 sterren…). Volgens mij heeft niet alleen op de afdeling ‘gaspedalen’ iemand van engineering zitten slapen, daar in Japan.

    Login om te reageren
  23. frans zegt

    2 februari 2010 om 20:58

    dat compenseert mooi de matige rijvaardigheden.

    Login om te reageren
  24. w0o0dy zegt

    2 februari 2010 om 21:10

    Opvallend is trouwens ook dat vooral de auto’s met een goede “pedestrian safety”-score hoog staan…. Daar wordt het grote verschil gemaakt en niet op de normale crash bescherming.

    Login om te reageren
  25. Lan_Evo zegt

    2 februari 2010 om 21:16

    Al die veiligheidsmaatregelen maken auto’s alleen maar zwaarder en daardoor minder aantrekkelijk/sportief om in te rijden. Niet dat het bij bovenstaande burgerbakken iets uitmaakt, die zijn hoogstwaarschijnlijk toch al dodelijk saai om in te rijden. ;)

    Login om te reageren
  26. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    2 februari 2010 om 21:25

    @ zdev: zoals ik al zei, de ‘keiharde’ EuroNCAP cijfers hebben bar weinig met veiligheid te maken…

    Login om te reageren
  27. vale46 zegt

    2 februari 2010 om 21:31

    Waar zien we merken als Audi, Mercedes, BMW, PSA group,…??
    Alleen de kleinere wagentjes en de hybride wagens.
    Deze uitslag verbaast mij!
    Grotere auto’s waren toch veiliger omdat ze een grotere kreukelzone hebben?

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      2 februari 2010 om 21:35

      @vale46: Grote auto’s hebben meer eigen gewicht dus ook meer energie die verwerkt moet worden en daarnaast hebben ze over het algemeen een neus die voetgangers geen enkele kans geeft…. dus die scoren laag op het onderdeel waar de auto’s in de top5 juist de hoogste scores halen.

      Login om te reageren
      • vale46 zegt

        3 februari 2010 om 15:32

        @w0o0dy: Dat grotere auto’s een grotere massa hebben is niet meer als logisch. Maar dat de auto zwaarder is, dat is het probleem van de kreukelzone, die moet steviger zijn zodat de auto niet opvouwt als een harmonica. Het gaat er om dat de krachten die op de PASSAGIERS ontstaan zo klein mogelijk zijn, en ook dat de passagiers niet gekneld raken. Of je nu een zware auto hebt met een stevigere kreukelzone, of je hebt een lichtere wagen met een lichtere kreukelzone, het maakt niet veel uit voor de passagiers zelf. En ik liever 2 meter verwrongen metaal tussen mij en een boom dan een halve meter verwrongen metaal van een klein autootje.

        Maar je hebt ook gelijk: de voetgangers zijn bij een grote veel minder veilig dan bij een kleine wagen.(vorming van de voorkant)
        Persoonlijk vind ik het echt nutteloos om wagens te testen op voetgangers veiligheid, Een auto is niet gemaakt om mensen op te scheppen. En als het al gebeurt dan is het meestal in traag stadsverkeer en zonder zware gewonden. Crashtests tegen een boom zouden in mijn ogen véél nuttiger zijn! Als het glad is kan elke wagen van de baan schuiven, niet elke voetganger zal ook op de baan schuiven.

        Login om te reageren
    • Cantago zegt

      2 februari 2010 om 22:37

      @vale46: Hoe vaak zie je hier hele zware ongelukken van bijvoorbeeld BMW’s waarbij de inzittenden zonder zware verwondingen zijn uitgestapt… En hoe vaak lees je artikelen van jongeren die zichzelf in golfjes ed hebben dood gereden? Nee, ik voel me op de een of andere manier toch veiliger in een BMW 3 dan in een 5-sterren Renault Senic!

      (Sorry voor de posts achter elkaar… Had wel in één gekund:$)

      Login om te reageren
  28. Chris zegt

    2 februari 2010 om 21:48

    Deze scores zijn nog altijd maar relatief.
    Ze zijn goed in deze 3/4 onderdelen maar 5 sterren is niet onsterfelijk. Zie de filmpjes van de Golf 5 vs Volvo XC90…beide 5 sterren maar k zou liever niet in de golf zitten of zoals de Fiat 500 vs Audi Q7.
    In real life komt t gewoon op de situatie neer en massa is een van de belangrijkste factoren nog altijd met deze dingen.

    Login om te reageren
  29. HDM zegt

    2 februari 2010 om 22:48

    @Cantago: een Twingo verdwijnt toch onder de Hummer door? :P

    Login om te reageren
    • Cantago zegt

      3 februari 2010 om 00:06

      @HDM: Daar heb je een punt… Een verlaagde Hummer dan? Met extra zwaar spoilerpakket?:P Haha

      Login om te reageren
  30. realcar zegt

    2 februari 2010 om 22:58

    Ik weet dat Volvo op die manier werkt die Cantago zelf bedenkt. Zij analyseren gecrashte auto’s en staan ook in contact met verzekeringsmaatschappijen om de letselschades goed in beeld te krijgen.

    Login om te reageren
    • Cantago zegt

      3 februari 2010 om 00:09

      @realcar: heb ik ook wel eens iets van gehoord ja! En DAT is nu veiligheid! En daarom voel ik mij in een Volvo toch wel een stukje veiliger dan in een andere auto;) Jammer is wel dat je kans op ongelukken in andere auto’s dan groter worden… Denk maar eens na, je rijdt één keer een andere auto dan je Volvo, en schiet op de snelweg naar de andere baan. Ongeluk! Want je hoorde geen piepje dat er iemand in je dode hoek zat… Daarom lijkt het mij ook verstandig om bestuurders wat uitgebreidere rijles te geven.. Misschien een vervolgexamen? Iedere 5 of 10 jaar? Het probleem aanpakken bij de bron zeg maar;)

      Login om te reageren
  31. jah zegt

    2 februari 2010 om 23:14

    Die A- stijl van de golf ziet er nog goed uit zeg!

    Login om te reageren
  32. Saab_Spyker_Automobiles zegt

    2 februari 2010 om 23:40

    Beste werkt overgens nog steeds de rolkooi met 4 punt en helm. Zie de F1 crashes :D

    Login om te reageren
  33. toyotaprius zegt

    3 februari 2010 om 00:52

    Wat ik mij eigenlijk afvraag. Auto’s worden steeds veiliger en veranderen in rijdende bunkers.. Bewijze van.
    Is er wel eens onderzoek geweest, wat de schijnveiligheid met een bestuurder doet?
    Neemt men nu onbedoeld meer risico’s? Is men minder op de hoede voor veranderende situaties? Immers heeft een auto, nu allerhande veiligheid hulp middelen.. daar ben ik dan ook wel eens benieuwd naar.

    Login om te reageren
  34. bakkerst zegt

    3 februari 2010 om 09:32

    @ redactie,

    beetje jammer dat er niet gereageerd wordt op de wieldop suggestie.. ;)

    zal ik het even doen, als je goed kijkt, hij vervormt niet, hij valt er gewoon af..
    daardoor lijkt hij misschien vervormt, maar dat is optisch bedrog.

    Login om te reageren
  35. Svenska Aeroplan AB zegt

    3 februari 2010 om 10:26

    http://www.euroncap.com/results/saab/9-5/2009/390.aspx

    Hey, de nieuwe Saab 9-5 is ook al getest!
    Scoort goed, alleen stickertje voor de uitschakelbare pass.airbag moet groter…

    Zucht

    Login om te reageren
    • Saab_Spyker_Automobiles zegt

      3 februari 2010 om 15:12

      @Svenska Aeroplan AB: Ziet er inderdaad goed uit. Zeker van de zeikant. Je krijgt zo ook wel een aardig beeld van de auto zonder dat deze gesoept is. Echt een mooie wagen!

      Login om te reageren
    • toyotaprius zegt

      3 februari 2010 om 21:54

      @Svenska Aeroplan AB: het stickertje, lijkt op het feit dat ze altijd wat te zeuren moeten hebben…

      Login om te reageren
  36. JanC zegt

    3 februari 2010 om 12:07

    De beste auto’s zijn die die nooit een ongeluk hebben. Laat ze maar eens een grafiekje maken van het aantal ongelukken per type van auto tegenover de verkoopcijfers van types auto.

    Login om te reageren
  37. *Junkreader* zegt

    3 februari 2010 om 13:20

    @Ahura, …Toyota doet er nog een schepje bovenop…als je nu over dat eerste schrikmoment ‘van je gaspedaal dat blijft hangen en ik ga keihard richting decor’ heen bent, werkt je rempedaal niet meer…pleur je toch het decor in…hoe is dat, voor “een hype”…”M”

    Login om te reageren
  38. Gummen zegt

    3 februari 2010 om 13:31

    Ranking en gewogen score van de 4 resultaten hangt maar net van de weging af. Iets andere weging en je hebt een andere winnaar. Kortom, geeft niet echt een objectief beeld.

    Login om te reageren
  39. Thijsj zegt

    3 februari 2010 om 17:29

    En daar staat volvo dan wel lekker premium als enige met een SUV tussen al die kleine (hybride) dingen en een toyota avensis in de top 5..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North