• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Evel Knievel had een AM Lagonda met doodskist-aanhanger

Auteur: Author, gepost 23 november 2014 om 13:59 – 21 Reacties

Aston Martin Lagonda met aanhanger


De stuntheld die gekleed in jumpsuit geregeld flirtte met Magere Hein, had een wel heel unieke Aston Martin in zijn collectie.

Ooit was Evel Knievel een grote ster, maar nadat de waaghals een hoge pief bij 20th Century Fox te lijf ging met een honkbalknuppel was het redelijk over en uit met z’n carrière. Wat doe je dan? Dan ga je vanuit een Aston Martin Lagonda met doodskist aanhanger zelfgemaakte schilderijen van landschappen verkopen. Ofzo.

Omdat de standaard V8 à 280 pk niet die punch leverde die een adrenalinejunkie als Knievel wenste, lepelde hij er een enorme 8.2-liter V8 van General Motors in die werd gekoppeld aan een bijpassende transmissie. Naar verluidt heeft de voormalige stuntman ook echt in de aanhanger geslapen, dus het ding zat er in elk geval niet voor niks aan vast. Ach, het is weer eens wat anders dan zo’n ordinaire tourbus.

Aston Martin Lagonda met aanhanger

Mocht je geïnteresseerd zijn in deze vrij bizarre combinatie die ook nog eens is voorzien van lederen zetels gemaakt door Rolls-Royce, dan is dit de kans om toe te slaan. Het ding staat namelijk te koop in Amerika voor net geen 110.000 USD. In 2009 wisselde de Lagonda nog van eigenaar voor ongeveer een derde van dat bedrag, dus de waarde zou in de toekomst nog weleens flink kunnen stijgen. (via: jalopnik.com)

Lagonda interieur

Ook interessant!

  • Video: transportoplossing voor schoonmoeders
  • Een van Lagonda's laatste sedans staat nu te koop
  • Speltip 194: check altijd de aanhanger voor vertrek
    Speltip 194: check altijd de aanhanger voor vertrek
  • Video: bootje te water laten moet niet zo

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

aanhanger, Aston Martin, Klassiekers, lagonda, occasion, rood, V8, wtf

Vorig bericht: « Zo moet Jaguar de XE Coupé gaan maken
Volgend bericht: 1.000 gelovigen bezoeken drive-in kerkdienst in Veenendaal »

Lees Interacties

Reacties

  1. baasbas zegt

    23 november 2014 om 14:07

    Hoeveel schanssprongen zijn daarmee gemaakt? :-)

    Login om te reageren
  2. E34M5Touring zegt

    23 november 2014 om 14:15

    Sidepipes… Op een Lagonda. En dan ook nog een ander dash dr in.

    Login om te reageren
    • 123bat zegt

      23 november 2014 om 14:36

      @e34m5touring: En dat stuur! Yuck. Ik vind een Lagonda een prachtige auto (ben een van de weinigen) maar deze opties verpesten ‘m wel compleet.
      Toch zal dit dashboard minder elektronische problemen geven denk ik…

      Login om te reageren
      • roppp zegt

        23 november 2014 om 20:33

        @123bat: dat originele dashboard was een drama. Zelfs bij de introductie moest de Lagonda het landgoed opgeduwd worden, omdat Smith het niet voor elkaar kreeg.
        Verder inderdaad een prachtige auto. Diverse keren in het echt gezien en het blijft een plaatje.

        Login om te reageren
        • 123bat zegt

          26 november 2014 om 10:24

          @roppp: Ik wist dat ze soms al stuk afgeleverd werden, maar dat ze bij de introductie moesten duwen was me niet bekend! Haha!
          Bij The Gallery in Brummen staat een hele mooie te koop.. Helaesch heb ik er de nodige cash niet voor om ‘m te kopen, en te onderhouden…

          Login om te reageren
  3. nvn1993 zegt

    23 november 2014 om 14:53

    Van een nette meneer geweest, rustig mee gereden en altijd binnen gestaan.

    Login om te reageren
  4. sabrerator zegt

    23 november 2014 om 16:00

    Laat het maar aan Amerikanen over om wat dan ook op autogebied te verkrachten.
    Wellicht krijg ik een verkeerd beeld door teveel Fast ’n Loud en Overhaulin’ te kijken, maar het lijkt wel of als een Amerikaan een fraaie klassieker ziet die niet is verprutst, de eerste gedachte is: “Daar maken we een hotrod van”. En het dan ook doen.

    Zo ook hier. Mooie Lagonda (Je bent niet de enige, 123bat) en dan meteen een standaard stuk Detroit iron erin lepelen in plaats van het met liefde door één man in elkaar gezette motorblok. Turkije sidepipes

    Login om te reageren
    • sabrerator zegt

      23 november 2014 om 16:04

      @sabrerator:
      (Shit, per ongeluk veegde mijn vinger langs “plaats reactie”. We gaan verder.)

      Tuurlijk sidepipes erop, want bevredigend ordinair.
      Het dashboard kon niet achterblijven, maar ik weet dat Aston Martin later ook wel analoge dashboards ingebouwd heeft.
      De trekhaak en aanhanger vind ik dan wel weer humor. Ik zou er een klassieke Engelse caravan achter hangen, de originele motor terugplaatsen met het originele uitlaatsysteem en dan lekker gaan kamperen in het Verenigd Koninkrijk.

      Login om te reageren
    • mopar zegt

      23 november 2014 om 16:49

      @sabrerator: dan heb je wel een aardig verkeerde kijk op de wereld. Tot eind jaren ’60 waren Amerikaanse auto’s ver superieur in vergelijking met Europese automobielen. Dat fast en loud heeft gewoon te maken met het verpersoonlijken van je auto. Dat is iets wat in Europa nooit is aangeslagen maar in de VS is dat heel normaal. Matt Leblanc had dat ooit eens heel goed aan Clarkson uitgelegd op TG.

      Login om te reageren
      • dawwg zegt

        23 november 2014 om 17:32

        @mopar: Je bedoelt ergens tussen de 40s en 60s. En dat is niet zo’n verdienste als Europa totaal vernietigd is door WW2 en de Amerikaanse economie o.a. daardoor bloeit. Dat heeft niets met ‘kwaliteit’ te maken, want zelfs tijdens die hoogtijd dagen was de bouwkwaliteit twijfelachtig …

        Login om te reageren
        • mopar zegt

          23 november 2014 om 19:12

          @dawwg: nope, ook in de jaren ’20 en ’30 waren ze beter. Ooit van Duesenberg gehoord? Het ultieme luxemerk uit de vorige eeuw, Rolls Royce was er niets bij. Ongetwijfeld ook een van de (technisch) meest vooruitstrevende automerken uit de vorige eeuw: V8, 4 kleppen per cilinder, dubbel bovenliggende nokkenassen met compressor en meer dan 300PK en 220 km/uur…in de jaren ’30. En dat was een Amerikaans merk ;). Daarnaast is het lachwekkend dat je denkt dat de bouwkwaliteit van die oude tanks twijfelachtig is, zeker als je bedenkt dat de gemiddelde Europese auto destijds helemaal bagger was. Hoeveel echt oude (50jaar ) Europese klassiekers zie je nog vaak? En hoeveel Amerikaanse oude bakken? Dat moet al genoeg zeggen.

          Login om te reageren
      • sabrerator zegt

        23 november 2014 om 21:59

        @mopar: Ik heb nergens iets over kwaliteit gezegd. Ik weet best dat die Amerikaanse blokken beresterk zijn en een prima kwaliteit hebben.
        Het gaat mij er om dat Amerikanen blijkbaar geen (of een geheel ander) besef van “heritage” hebben dan Europeanen. Waar Europese liefhebber helemaal los gaan op originaliteit of hooguit wat “period” modificaties toepassen, ruilen Amerikanen gewoon hele aandrijflijnen en slijpen ze rustig klassiekers tot top chops

        Login om te reageren
      • sabrerator zegt

        23 november 2014 om 22:06

        @mopar:
        Ik heb het niet over kwaliteit, dat zal best goed zitten. Zó geweldig waren die Aston Martins nou ook weer niet en de Lagonda al helemaal niet.

        Het gaat mij om die belachelijke neiging van Amerikanen om werkelijk elke klassieker die ze zien meteen te willen customisen. Blijf nou eens met je tengels van klassieke auto’s af. Laat die wielen van die ’66- er Mustang nou eens zitten in plaats van er 20″ onder te pleuren. Restaureer eens een ’32 Ford in plaats van weer de zoveelste hotrod te bouwen. Volgens mij is een originele Ford uit 1932 niet meer te vinden.
        En blijf helemaal af van zo’n arme Lagonda met je sidepipes en Amerikaanse V8.
        Helaas is stijl niet te koop. Wansmaak wel.

        Het moge duidelijk zijn dat ik niet heel veel met Amerikaanse autocultuur heb. Op zich wel met de auto’s, maar dan 100% origineel.

        Login om te reageren
        • csx3000 zegt

          24 november 2014 om 00:15

          @sabrerator: pebble beach

          Login om te reageren
        • mopar zegt

          24 november 2014 om 02:49

          @sabrerator: ik weet dat je niet over kwaliteit zei, dat stukje was ook niet naar jouw toe gericht maar naar dawwg.
          Hoewel bepaalde Amerikaanse klassiekers echt extreem goed bebouwd waren kan ik je vertellen.

          Zoals ik al zei, customizen zit in het bloed bij de Amerikanen. En zelfs de eerste generatie mustang was destijds leverbaar met verschillende OEM aftermarket zaken als velgen, andere motorkappen en verlichting. Individualiteit is in de VS tot op zekere hoogte belangrijker dan originaliteit. Opzich is daar weinig mis mee, als iemand zelf een wagen heeft gekocht dan mag die wat bij betreft ook zelf bepalen hoe die eruit ziet.

          Gewoon een mentaliteitsverschil tussen de VS en EU. Dat wil niet altijd slecht zijn hoor. Kijk maar naar Singer met hun Porsches en zelfs vroeger hadden DeTomaso, Jensen en Facel Vega Amerikaanse V8 motoren onder de kap omdat die veel krachtiger en betrouwbaarder waren dan de Europese motoren destijds.

          Login om te reageren
  5. venckman zegt

    23 november 2014 om 16:10

    -edit: check!-

    Login om te reageren
    • mout zegt

      23 november 2014 om 16:16

      @venckman: Ja, fijne logica. Iets dat nu driemaal zoveel kostte als in 2009 moet wel een goede investering zijn?
      Dan bied ik bij dezen een 2009 pc aan, voor slechts driemaal zoveel als ik er toen voor betaald heb…

      Login om te reageren
  6. mrs250 zegt

    23 november 2014 om 17:54

    Ik las Andries Knevel. Vond het al zo gek; wat moet die nou met zo’n auto?

    Login om te reageren
    • sabrerator zegt

      23 november 2014 om 22:08

      @mrs250:
      Weet jij veel hoever die gaat om zieltjes te winnen?

      Login om te reageren
  7. csx3000 zegt

    24 november 2014 om 00:02

    Misschien vond hij het model gewoon mooi, maar had niets met die britse rommel, best wel begrijpelijk als ervaring deskundige.

    Login om te reageren
  8. s.j._content zegt

    24 november 2014 om 01:17

    @Sabrenator . Toen meneer Knievel deze auto reed was het nog helemaal geen klasieker. De modificaties zijn dan ook helemaal period correct met de tijd van deze auto.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North