
Waar zit Apple op te broeden?
Het is een tijdje stil geweest omtrent Apple en een eigen auto. Die stilte is nu doorbroken door een bericht van Reuters. Het persbureau claimt dat Doug Field, een topman die zich eerder terugtrok van zijn positie als vice president of engineering bij Tesla, nu voor Apple gaat werken. De topman heeft uiteindelijk vijf jaar gewerkt voor de Amerikaanse autofabrikant.
Field werkte al eerder bij het techbedrijf uit Cupertino. Met zijn terugkeer zal hij gaan samenwerken met Apple topman Bob Mansfield. In het verleden hebben Field en Mansfield gewerkt aan de Mac computers van het merk.
Nu gaan de twee zich bezighouden met Project Titan, het zelfrijdende autoprogramma van Apple. Over het programma en de plannen van het techbedrijf is nog maar weinig duidelijk. Wel is bekend dat 5.000 mensen binnen Apple toegang hebben tot Project Titan. Die informatie is bekend geworden aan de hand van juridische documenten. Naar verluidt omvat Project Titan een eigen elektrische auto met zelfrijdende mogelijkheden. Vermoedelijk gaat het om een megaproject, al weet Apple de voortgang goed geheim te houden.
Kun je nagaan hoeveel je uit je portemonnee aan zo’n stekker kwijt bent als je eerste voortijdig overlijdt.
He bah weer zo’n zelfrijdende people carrier. A naar B wagentjes met comfort stoelen en iPad.
Waarom houden steeds minder fabrikanten zich nog bezig met Freude am Fahren?
@alcantara: idd verschrikkelijk. En een BMW rijder wil zelf rijden
iCar?
@rollingstoned: kan tellen als sollicitatie bij de marketingafdeling bij Apple.
Prima. Hoe meer bedrijven zich op nieuwe vormen van vervoer richten hoe beter.
Zit iemand nu echt te wachten op die troep van Apple? Die dingen horen op een fruitschaal te liggen.
@jpoers: Of op je platenspeler.
@vincegail: niks mis met een oud stukje vinyl, maar draai liever iets op Android. Kan je zelf nog iets op ontwikkelen.
@jpoers: dat kan je op een i-device ook, maar wat ontwikkel je allemaal?
@rhellema: simpele apps, voor binnen bedrijfsvoering. Bijhouden van uren, berekenmodules voor de Cadtoepassing dat soort
@jpoers: nou, die kan je ook op i-devices maken dus ik zie het probleem niet echt.
@rhellema: collega’s met zo’n appeltje krijgen deze dus niet goed werkend ;)
@jpoers: dan kan je niet goed programmeren.
@rhellema: niet op een appel klopt. :)
@jpoers: wat ze ook maken, als er het goede logo op staat wordt het gekocht, simpel.
@porsche928: Ja daar heb je een punt. Helaas de marktwerking van hedendaags. Echt goede ideeën moeten eerst geadopteerd worden door de grote bedrijven.
Is er ook nog een optie in de lijst waarmee je al die autonome it rommel kunt disablen?
@drommedaris: vraag ik me ook af. Ik denk dat het voorlopig, of wanneer de volledige autonome auto er is, dit wel een lange tijd optioneel blijft. No worries;)
Ik denk wel dat autonome functies voor bepaalde mensen, bepaalde stukken infrastructuur en onder bepaalde omstandigheden wel veel voordeel kan bieden. Maar dit zal ook tijd nodig hebben. De (semi-)autonome functies vandaag de de beschikbaar zijn in ieder geval 9 van de 10 keer optioneel.
@drommedaris: Tegen die tijd heb je vast wel weer een jailbreak! Tover je zo een auto ineens om in een racemonster
Met Field haalt Apple enorm veel expertise op het gebied van development, production en sales in de automotive industrie in huis. Dit gecombineerd met de knowledge van Apple op het gebied van technology en marketing ontstaat een geweldige synergie.
De fans zullen over een paar jaar dan ook vast al drie weken in hun slaapzak voor de Apple store liggen om als eerste voor $ 2000,- een reservering voor de Apple Model i te kunnen bemachtigen.
Om in 2025 nog eens een extra aanbetaling van $ 5000,- te mogen doen, zodat Apple met de productie van de voorserie kan beginnen. Eenvoudig, zoals het Apple betaamt, te voldoen via een purchase de iTunes store.
De daadwerkelijke productie van de Model i zal echter nog even moeten wachten, omdat het in 2027 de beurt is voor de lancering van de iSpace, in 2028 de iTruck en in 2029 de
iHypercar.
Maar in 2030 is het dan eindelijk zover, en zullen de eerste model i’s uitgeleverd worden.
En dan wordt het pas echt leuk, en krijgen we op Autoblog nieuws over de te korte garantieperiode op de Model i, updates die de auto half zo langzaam maken, vragen van lezers waarom de Autoblog app niet werkt op hun Model i, discussies tussen Apple en Lexus Nexus fanboys… Ik verheug me er nu al op.
Apple zal in de toekomst je iCar wel op afstand stilzetten als je niet de juiste mening tegen je bijrijder verkondigd. Alex Jones mag in ieder geval niet achter het stuur plaatsnemen.
Doe maar een klassieker.