Dit kost de nieuwe BMW 8 Serie Coupé

Auteur: , 58 Reacties

Dikke motoren, dikke prijzen.

BMW heeft de prijzen van de nieuwe 8 Serie Coupé bekendgemaakt. De coupé wordt in eerste instantie leverbaar met twee motoren. De 840d xDrive en de M850i xDrive. Het gaat hier om een zes- en een achtcilinder. Beide motoren hebben een flinke CO2-uitstoot en dus mag je lappen voor de nieuwe 8.

De 840d xDrive is een zes-in-lijn dieselmotor, goed voor 320 pk en 680 Nm koppel. De coupé komt standaard met de 8-traps Steptronic automaat en is voorlopig de instapper als het gaat om de 8 Serie Coupé. Deze variant doet een sprint naar de honderd in 4,9 seconden, met een begrensde top van 250 km/u. In Nederland is de diesel er vanaf 124.400 euro. In vergelijking met de huidige 640d Gran Coupé (106.826 euro) en de strengere WLPT-cyclus komt deze prijs niet als een verrassing. Hoe dikker de auto en de motor, hoe heftiger het prijskaartje.

Met de M850i xDrive gaan we nog een stapje verder. De geblazen 4.4-liter V8, met een CO2-uitstoot van 224 gram, levert 530 pk en 750 Nm koppel. 0-100 km/u doet de M850i xDrive in slechts 3,7 seconden met eveneens een begrensde 250 km/u topsnelheid. De dikste 8 Serie Coupé tot nu toe is er vanaf 169.447 euro.

Vanaf 24 november is de nieuwe BMW 8 Serie Coupé te bewonderen bij de dealer. Nieuwe varianten komen volgend jaar, waaronder een M8 en een Cabrio.



58 reacties

Dat zijn beste prijzen, los daarvan is het een hele gave auto.
Stoere lijnen en lekker breed, zou deze graag eens in het echt willen bewonderen.
Wat smoelt dat ding lekker in die kleur op de headerfoto zeg
@camber24: Inderdaad, daarop vind ik hem prachtig. De grijze vind ik een stuk minder mooi op de één of andere manier.
Best wel een stukkie goedkoper dan die 4 deurs AMG. Natuurlijk niet dezelfde auto, maar toch een groot verschilletje
@jeppie: Ook een flink stuk duurder dan de Suzuki Celerio. Natuurlijk niet dezelfde auto, maar toch een groot verschilletje
@Edge: hahaha humor is altijd goed!!
@jeppie: Je moet het ook vergelijken met een S400 coupé dinges.
Toffe car.

Ik zie overigens de Schmee150 video’s al voor ogen:

“Am i buying a new BMW?”
“Thoughts on speccing my 8 series”
“The road to my new 8 series”
“COLLECTING my new 8 series”
“First drive and impressions on MY new 8 series”
“Am i going to mod my BMW?”

Pure jaloezie overigens :-)
@silverscope: Begin me steeds meer te irriteren aan z’n stem, z’n filmpjes en z’n zelfingenomenheid.
@skinnybmw: Ik kan er absoluut niet naar kijken. Productieniveau is voor elkaar en vaak gave auto’s, maar ik kan die stem en kop niet echt hebben. Sowieso zijn er maar weinig Britse vloggers waarbij ik niet kotsneigingen krijg. Jethro Bovingdom en Matt Watson zijn de enige die vrij normaal zijn/doen.

Ik dacht eerst dat ik jaloers was, maar het zijn gewoon die verwaande rotkoppen. Bij jongens als Matt Farah, Doug DeMuro, Johnny Lieberman en dergelijke heb ik dat veel minder. Integendeel, bij DeMuro is het juist leuk om te zien wat ‘ie allemaal meemaakt met zijn oude Range Rover en nu zijn E63 Wagon.
@willeme: monkey london is altijd wel grappig. Die doet bijna alleen maar jdm projecten
@willeme: Al vind ik dat DeMuro ook wel weer kan doordraven met het benoemen van quirks. Het meest eenvoudige schakelaartje prijst hij aan alsof het een Michelangelo is. Maar dat is dat typische Amerikaanse. Het stoort mij, maar dan weer niet genoeg om niet naar zijn video’s te kijken.
@willeme: Chris Harris
@lekkaah: Die Porsche-commercials van hem duren te lang ;-)
@willeme: Hij is geen reviewer die op een goedkope manier de hartjes van de underdog liefhebbers probeert te winnen idd
@willeme: Henry Catchpole niet te vergeten, kan er uren naar naar luisteren.
@bassx: Verschrikkelijk zeg. In zijn tijd bij Evo een zeer goede redacteur. Echt een relaxte kerel, maar dat hoge en bakakte stemmetje vind ik erg onprettig. Erg goede schrijver. Dat dan weer wel ;-)/.
@willeme: Als je kijkt naar de review van de Escort en Focus op TDB benoemd hij dingen die ik leuk vind. Beetje zelfde wanneer jij een artikel schrijft over specifieke auto’s. Informatie wat de gemiddelde TG en TGT helemaal niet boeit maar mij des te meer. Informatie is voor mij belangrijker dan het accent misschien, of heb “vrienden” in Engeland met eenzelfde accent waardoor het me niet opvalt.
@bassx: Oh, dat geloof ik direct! Zijn artikelen bij Evo Magazine waren altijd bijzonder goed. Ergens vind ik de presentatie skills minder prettig om naar te kijken. Maar dat de informatievoorziening uitstekend is, neem ik graag van je aan. Gelukkig hebben. We tegenwoordig bijzonder veel keuze als het aankomt op YouTube content!
@skinnybmw: had ik al na 3 keer kijken. Na 15 x bij seen through glass
@silverscope: houd je teiltje maar klaar.
@silverscope: vergeet deze niet:

“New exhaust on my BMW 8”
“First drive with my new exhaust”
“Am I selling my BMW 8?”
“Why I sold my BMW 8”

Jaren geleden kon ik zijn video’s wel waarderen, tegenwoordig irriteer ik me mateloos aan zijn manier van filmen, de kwaliteit en de lengte van de videos.
@simonferrari: haha inderdaad. Jammer dat hij ook geen smaak heeft. Zijn Ford GT spec…. shoot me please.
@silverscope: Niet alleen Shmee overigens. Is gewoon een verdienmodel voor die jongens. “Want we willen jullie gave content bieden”. Sure!
De nieren zijn wel een beetje groot maar dit vind ik wel weer een mooie BMW. Het ding heeft een stoere verschijning. De prijzen zijn niet mals maar de schuld daarvan hoeven we niet te geven aan de fabrikant tegenwoordig..
@viezefreddyw: woow, freddy van je geloof af gevallen? Hij heeft inderdaad een stoere verschijning. En in het echt zal het ook een machtig apparaat zijn. Alleen de hoeveelheid vouwen, woow. Als ze nu aan de voorzijde de “mistlicht” lucht happer nu vloeiend rond maken en niet zo puntig. En die aanrijdschade achterop rond de reflector bijpoetsen. Interieur vind ik daarom wel heel strak om te zien. En het feit er nog lekker dikke smeuïge motoren in te vinden zijn. Geen 316i met m-badge
@jpoers: Nee, niet van mijn geloof afgevallen. Maar gewoon weer wat mooi aan het vinden van het merk BMW. Dat is overigens geen zeldzaamheid hoor. Er zijn meer modellen die ik mooi vind die ze vandaag de dag aanbieden. Alleen niet allemaal..
@viezefreddyw: ook het eerste wat mij opviel, veeeeeels te grote nieren. Daarnaast de achterlichten teveel Renault Megane… maar zou het niet afwijzen als die eind december onder mijn kerstboom ligt.
Erg mooi design. Oogt van binnen alleen wat gedateerd en alles behalve spannend, jammer.
@cuban8: het viel me nu ook op. De 5-Serie oogt met de juiste opties toch een stuk fraaier.
De prijzen gaan echt nergens meer over in Nederland. Voor dat bedrag heb je nog niet eens een M. Coupe rijden lijkt bovendien genadeloos afgestraft te worden in dit land. Zo heb ik tijdens het kiezen tussen de 1 en 2 serie tussen de 8-10k verschil voor lief moeten nemen, terwijl dat in BE en DE slechts 5k verschilt vanuit de basis.
@bmw2coupeeigenaar: nou t ligt niet aan die 2 deuren, maar aan de doorgaans wat grotere motoren hè. Moet BMW met een 816i komen dan?
Ik laat hem staan, ga volgend jaar serieus kijken naar een Murcielago. Die koop je tegenwoordig voor de prijs van een redelijk aangeklede 8 serie.
@cpp1:
Kan me er iets bij voorstellen. Ga alleen wel ff uitgebreid rijden met de Murcie om zeker te stellen, dat je de geluidsproductie kan pruimen. Zo’n ding is luid, èrg luid . . .
@cpp1: Zit jij nou echt te twijfelen tussen een luxe GT en een rauwe Lambo? Daarbij is nieuw met 2e hands natuurlijk qua prijs ook nutteloos om te vergelijken.. Zo’n Lambo zal ook ongetwijfeld ander *ahum* onderhoud met zich meebrengen. Desalniettemin succes met de zoektocht
@cpp1: voor de prijs van een Murcielago kijk ik wel naar die andere 12 cilinder…de BMW 760Li…veel meer ruimte dan die Lambo.
@rhellema: Dan ga ik voor de nieuwe Sharan.
@phaeton: Doe mij maar de grootste uitvoering Crafter…
Een schitterende auto! De prijzen gaan natuurlijk nergens meer over…
In Nederland begint het vanaf een ruime ton, over de grens zal dat zo ongeveer vanaf €70.000 zijn. We zijn toch 1 Europa? Ze krijgen geen enkele prijs gelijk getrokken…
@rike: de gemiddelde EUer wilt echt niet met de consequenties leven van een eengemaakte EU. Overigens bestaan die verschillen ook in een land dat wel degelijk United pleegt te zijn: de USA. Beetje zwak argument, dus.
@bara: Gaat nooit wat worden, wie wil er nou dat er meer macht naar een centraal ‘bestuur’ in europe gaat.
99% van de mensen kan niet één iemand noemen die Nederland vertegenwoordigt in brussel nu Dijsselbloem er niet meer zit, en dat was alleen omdat hij op wat altijd de meest in de media gerapporteerde post is zat.
De politieke unie is een compleet gefaald concept.
Het had bij een handelsunie moeten blijven.
Het is inmiddels een groot kaartenhuis. een voorbeeld: als de ECB stop met opkopen van italiaanse obligaties gaan de rentes daar van de ene op de andere dag met 10% omhoog en heb je een crisis.
Het boeltje wordt kunstmatig in stand gehouden.
Opdoeken die zooi.
De achterkant ziet er NIET uit. Veel te druk. Dit is geen sierlijke coupé meer helaas.
@e38ossie: niet zoals de S-Klasse coupe inderdaad .
Gelukkig zijn er mooiere alternatieven
Wat is ie gaaf zeg zo in het rood!
@mukmans: /oranje
Als ik autofabrikant was (of pomphouder), dan zou ik adverteren met de kale prijzen en alle accijnzen apart vermelden. Uiteraard snap ik dat we belastinginkomsten nodig hebben, maar het begint nu wel echt lachwekkend te worden in hoeverre de autobezitter (nee, niet gebruiker) hier aan bij draagt.
@kareljansen: ja de werklozen moeten wel vier kinderen groot kunnen brengen zonder inkomen. Terwijl ik met 50 uur per week amper tijd over houd voor leuke dingen.
Dit is nou een goed/mooi interieur.
Dat doet BMW toch erg goed.
Niet van die overdreven schermen, die meteen onder de vette vingers zitten omdat er geen normale knop meer te vinden is voor de dingen die je vaak gebruikt.
Dit is veel ergonomischer, sneller en veiliger.
Zou leuk zijn als de Belgische prijzen terug mee vermeld worden.
@gillesvda: Voor de 840d: €84.297,52 BTWe en M850i: 107.538,02 BTWe
Voor dat geld zou ik toch voor een Lexus LC gaan. Net zo groot en volgens mij een behoorlijke concurrent.
Vind de BMW er ook wel erg vet uitzien maar ten opzichte van de Lexus wel iets te behouden design.
Als je shopt in deze klasse mag het best iets anders als anders zijn wat mij betreft.
De Duitse prijzen (prijslijst van juni al trouwens): 100K en 125K resp. In Le Mans in juni ook al gezien, mooie auto.

Wat ik trouwens gek vind is dat zoveel mensen net doen alsof het ding net nieuw is, terwijl ze er al anderhalf jaar mee racen. Het uiterlijk was dus niet bepaald meer een geheim toch?
Wat is de digitale toerenteller en snelheidsmeter toch lelijk! Doe mij maar gewoon een paar analoge (desnoods geprojecteerde) klokken.
170k zonde r opties. Vind ik m zelfs over de grens veel geld.kosten waarschijnlijk. Blijft wel.lekker exclusief zo.
Lijkt wel of ze er bij het ontwerp van de achterkant geen zin meer in hadden. Interieur is op zich OK. Qua prijs goedkoper dan de (weinige) concurrentie.
Wat lijkt het verdomd veel op een Lexus rcf, qua lijnen.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).