• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit kost de nieuwe BMW 8 Serie Coupé

Auteur: RubenPriest, gepost 10 augustus 2018 om 09:41 – 58 Reacties

Afbeelding Dit kost de nieuwe BMW 8 Serie CoupéAfbeelding Dit kost de nieuwe BMW 8 Serie CoupéAfbeelding Dit kost de nieuwe BMW 8 Serie CoupéAfbeelding Dit kost de nieuwe BMW 8 Serie CoupéAfbeelding Dit kost de nieuwe BMW 8 Serie CoupéAfbeelding Dit kost de nieuwe BMW 8 Serie CoupéAfbeelding Dit kost de nieuwe BMW 8 Serie CoupéAfbeelding Dit kost de nieuwe BMW 8 Serie Coupé

Dit kost de nieuwe BMW 8 Serie Coupé
Dikke motoren, dikke prijzen.

BMW heeft de prijzen van de nieuwe 8 Serie Coupé bekendgemaakt. De coupé wordt in eerste instantie leverbaar met twee motoren. De 840d xDrive en de M850i xDrive. Het gaat hier om een zes- en een achtcilinder. Beide motoren hebben een flinke CO2-uitstoot en dus mag je lappen voor de nieuwe 8.

De 840d xDrive is een zes-in-lijn dieselmotor, goed voor 320 pk en 680 Nm koppel. De coupé komt standaard met de 8-traps Steptronic automaat en is voorlopig de instapper als het gaat om de 8 Serie Coupé. Deze variant doet een sprint naar de honderd in 4,9 seconden, met een begrensde top van 250 km/u. In Nederland is de diesel er vanaf 124.400 euro. In vergelijking met de huidige 640d Gran Coupé (106.826 euro) en de strengere WLPT-cyclus komt deze prijs niet als een verrassing. Hoe dikker de auto en de motor, hoe heftiger het prijskaartje.

Met de M850i xDrive gaan we nog een stapje verder. De geblazen 4.4-liter V8, met een CO2-uitstoot van 224 gram, levert 530 pk en 750 Nm koppel. 0-100 km/u doet de M850i xDrive in slechts 3,7 seconden met eveneens een begrensde 250 km/u topsnelheid. De dikste 8 Serie Coupé tot nu toe is er vanaf 169.447 euro.

Vanaf 24 november is de nieuwe BMW 8 Serie Coupé te bewonderen bij de dealer. Nieuwe varianten komen volgend jaar, waaronder een M8 en een Cabrio.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Compleet nieuwe BMW 7
    Compleet nieuwe BMW 7 Serie is onderweg (+video)
  • BMW 2 Serie M Performance
    Nieuwe BMW 2 Serie met M Performance goodies
  • Officieel: BMW 4 Serie Gran Coupé

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

8-serie, BMW, geld, m850i

Vorig bericht: « ‘Ex Tesla-topman naar Apple om aan auto te werken’
Volgend bericht: Belgische woning met fraaie exoot in de garage »

Lees Interacties

Reacties

  1. BmwMPower zegt

    10 augustus 2018 om 09:48

    Dat zijn beste prijzen, los daarvan is het een hele gave auto.
    Stoere lijnen en lekker breed, zou deze graag eens in het echt willen bewonderen.

    Login om te reageren
  2. camber24 zegt

    10 augustus 2018 om 09:51

    Wat smoelt dat ding lekker in die kleur op de headerfoto zeg

    Login om te reageren
    • skinnybmw zegt

      10 augustus 2018 om 09:56

      @camber24: Inderdaad, daarop vind ik hem prachtig. De grijze vind ik een stuk minder mooi op de één of andere manier.

      Login om te reageren
  3. jeppie zegt

    10 augustus 2018 om 09:56

    Best wel een stukkie goedkoper dan die 4 deurs AMG. Natuurlijk niet dezelfde auto, maar toch een groot verschilletje

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      10 augustus 2018 om 10:54

      @jeppie: Ook een flink stuk duurder dan de Suzuki Celerio. Natuurlijk niet dezelfde auto, maar toch een groot verschilletje

      Login om te reageren
      • rhellema zegt

        10 augustus 2018 om 11:06

        @Edge: hahaha humor is altijd goed!!

        Login om te reageren
    • phaeton zegt

      10 augustus 2018 om 13:33

      @jeppie: Je moet het ook vergelijken met een S400 coupé dinges.

      Login om te reageren
  4. silverscope zegt

    10 augustus 2018 om 09:59

    Toffe car.

    Ik zie overigens de Schmee150 video’s al voor ogen:

    “Am i buying a new BMW?”
    “Thoughts on speccing my 8 series”
    “The road to my new 8 series”
    “COLLECTING my new 8 series”
    “First drive and impressions on MY new 8 series”
    “Am i going to mod my BMW?”

    Pure jaloezie overigens :-)

    Login om te reageren
    • skinnybmw zegt

      10 augustus 2018 om 10:06

      @silverscope: Begin me steeds meer te irriteren aan z’n stem, z’n filmpjes en z’n zelfingenomenheid.

      Login om te reageren
      • willeme zegt

        10 augustus 2018 om 10:35

        @skinnybmw: Ik kan er absoluut niet naar kijken. Productieniveau is voor elkaar en vaak gave auto’s, maar ik kan die stem en kop niet echt hebben. Sowieso zijn er maar weinig Britse vloggers waarbij ik niet kotsneigingen krijg. Jethro Bovingdom en Matt Watson zijn de enige die vrij normaal zijn/doen.

        Ik dacht eerst dat ik jaloers was, maar het zijn gewoon die verwaande rotkoppen. Bij jongens als Matt Farah, Doug DeMuro, Johnny Lieberman en dergelijke heb ik dat veel minder. Integendeel, bij DeMuro is het juist leuk om te zien wat ‘ie allemaal meemaakt met zijn oude Range Rover en nu zijn E63 Wagon.

        Login om te reageren
        • shalomleon zegt

          10 augustus 2018 om 10:55

          @willeme: monkey london is altijd wel grappig. Die doet bijna alleen maar jdm projecten

          Login om te reageren
        • Edge zegt

          10 augustus 2018 om 11:10

          @willeme: Al vind ik dat DeMuro ook wel weer kan doordraven met het benoemen van quirks. Het meest eenvoudige schakelaartje prijst hij aan alsof het een Michelangelo is. Maar dat is dat typische Amerikaanse. Het stoort mij, maar dan weer niet genoeg om niet naar zijn video’s te kijken.

          Login om te reageren
        • lekkaah zegt

          10 augustus 2018 om 12:28

          @willeme: Chris Harris

          Login om te reageren
          • willeme zegt

            10 augustus 2018 om 12:43

            @lekkaah: Die Porsche-commercials van hem duren te lang ;-)

            Login om te reageren
            • lekkaah zegt

              10 augustus 2018 om 13:10

              @willeme: Hij is geen reviewer die op een goedkope manier de hartjes van de underdog liefhebbers probeert te winnen idd

              Login om te reageren
        • bassx zegt

          10 augustus 2018 om 12:38

          @willeme: Henry Catchpole niet te vergeten, kan er uren naar naar luisteren.

          Login om te reageren
          • willeme zegt

            10 augustus 2018 om 12:40

            @bassx: Verschrikkelijk zeg. In zijn tijd bij Evo een zeer goede redacteur. Echt een relaxte kerel, maar dat hoge en bakakte stemmetje vind ik erg onprettig. Erg goede schrijver. Dat dan weer wel ;-)/.

            Login om te reageren
            • bassx zegt

              13 augustus 2018 om 23:42

              @willeme: Als je kijkt naar de review van de Escort en Focus op TDB benoemd hij dingen die ik leuk vind. Beetje zelfde wanneer jij een artikel schrijft over specifieke auto’s. Informatie wat de gemiddelde TG en TGT helemaal niet boeit maar mij des te meer. Informatie is voor mij belangrijker dan het accent misschien, of heb “vrienden” in Engeland met eenzelfde accent waardoor het me niet opvalt.

              Login om te reageren
              • willeme zegt

                13 augustus 2018 om 23:46

                @bassx: Oh, dat geloof ik direct! Zijn artikelen bij Evo Magazine waren altijd bijzonder goed. Ergens vind ik de presentatie skills minder prettig om naar te kijken. Maar dat de informatievoorziening uitstekend is, neem ik graag van je aan. Gelukkig hebben. We tegenwoordig bijzonder veel keuze als het aankomt op YouTube content!

      • tttijn zegt

        10 augustus 2018 om 12:26

        @skinnybmw: had ik al na 3 keer kijken. Na 15 x bij seen through glass

        Login om te reageren
    • str8six zegt

      10 augustus 2018 om 10:13

      @silverscope: houd je teiltje maar klaar.

      Login om te reageren
    • simonferrari zegt

      10 augustus 2018 om 11:04

      @silverscope: vergeet deze niet:

      “New exhaust on my BMW 8”
      “First drive with my new exhaust”
      “Am I selling my BMW 8?”
      “Why I sold my BMW 8”

      Jaren geleden kon ik zijn video’s wel waarderen, tegenwoordig irriteer ik me mateloos aan zijn manier van filmen, de kwaliteit en de lengte van de videos.

      Login om te reageren
      • silverscope zegt

        10 augustus 2018 om 12:14

        @simonferrari: haha inderdaad. Jammer dat hij ook geen smaak heeft. Zijn Ford GT spec…. shoot me please.

        Login om te reageren
    • phaeton zegt

      10 augustus 2018 om 13:34

      @silverscope: Niet alleen Shmee overigens. Is gewoon een verdienmodel voor die jongens. “Want we willen jullie gave content bieden”. Sure!

      Login om te reageren
  5. viezefreddyw zegt

    10 augustus 2018 om 10:09

    De nieren zijn wel een beetje groot maar dit vind ik wel weer een mooie BMW. Het ding heeft een stoere verschijning. De prijzen zijn niet mals maar de schuld daarvan hoeven we niet te geven aan de fabrikant tegenwoordig..

    Login om te reageren
    • jpoers zegt

      10 augustus 2018 om 11:04

      @viezefreddyw: woow, freddy van je geloof af gevallen? Hij heeft inderdaad een stoere verschijning. En in het echt zal het ook een machtig apparaat zijn. Alleen de hoeveelheid vouwen, woow. Als ze nu aan de voorzijde de “mistlicht” lucht happer nu vloeiend rond maken en niet zo puntig. En die aanrijdschade achterop rond de reflector bijpoetsen. Interieur vind ik daarom wel heel strak om te zien. En het feit er nog lekker dikke smeuïge motoren in te vinden zijn. Geen 316i met m-badge

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        10 augustus 2018 om 14:03

        @jpoers: Nee, niet van mijn geloof afgevallen. Maar gewoon weer wat mooi aan het vinden van het merk BMW. Dat is overigens geen zeldzaamheid hoor. Er zijn meer modellen die ik mooi vind die ze vandaag de dag aanbieden. Alleen niet allemaal..

        Login om te reageren
    • magnumsing zegt

      10 augustus 2018 om 13:49

      @viezefreddyw: ook het eerste wat mij opviel, veeeeeels te grote nieren. Daarnaast de achterlichten teveel Renault Megane… maar zou het niet afwijzen als die eind december onder mijn kerstboom ligt.

      Login om te reageren
  6. cuban8 zegt

    10 augustus 2018 om 10:18

    Erg mooi design. Oogt van binnen alleen wat gedateerd en alles behalve spannend, jammer.

    Login om te reageren
    • karhengst zegt

      10 augustus 2018 om 12:34

      @cuban8: het viel me nu ook op. De 5-Serie oogt met de juiste opties toch een stuk fraaier.

      Login om te reageren
  7. bmw2coupeeigenaar zegt

    10 augustus 2018 om 10:20

    De prijzen gaan echt nergens meer over in Nederland. Voor dat bedrag heb je nog niet eens een M. Coupe rijden lijkt bovendien genadeloos afgestraft te worden in dit land. Zo heb ik tijdens het kiezen tussen de 1 en 2 serie tussen de 8-10k verschil voor lief moeten nemen, terwijl dat in BE en DE slechts 5k verschilt vanuit de basis.

    Login om te reageren
    • jorden zegt

      10 augustus 2018 om 16:13

      @bmw2coupeeigenaar: nou t ligt niet aan die 2 deuren, maar aan de doorgaans wat grotere motoren hè. Moet BMW met een 816i komen dan?

      Login om te reageren
  8. cpp1 zegt

    10 augustus 2018 om 10:24

    Ik laat hem staan, ga volgend jaar serieus kijken naar een Murcielago. Die koop je tegenwoordig voor de prijs van een redelijk aangeklede 8 serie.

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      10 augustus 2018 om 10:30

      @cpp1:
      Kan me er iets bij voorstellen. Ga alleen wel ff uitgebreid rijden met de Murcie om zeker te stellen, dat je de geluidsproductie kan pruimen. Zo’n ding is luid, èrg luid . . .

      Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      10 augustus 2018 om 10:34

      @cpp1: Zit jij nou echt te twijfelen tussen een luxe GT en een rauwe Lambo? Daarbij is nieuw met 2e hands natuurlijk qua prijs ook nutteloos om te vergelijken.. Zo’n Lambo zal ook ongetwijfeld ander *ahum* onderhoud met zich meebrengen. Desalniettemin succes met de zoektocht

      Login om te reageren
    • rhellema zegt

      10 augustus 2018 om 11:13

      @cpp1: voor de prijs van een Murcielago kijk ik wel naar die andere 12 cilinder…de BMW 760Li…veel meer ruimte dan die Lambo.

      Login om te reageren
      • phaeton zegt

        10 augustus 2018 om 13:36

        @rhellema: Dan ga ik voor de nieuwe Sharan.

        Login om te reageren
        • shadowbroker zegt

          10 augustus 2018 om 23:28

          @phaeton: Doe mij maar de grootste uitvoering Crafter…

          Login om te reageren
  9. rufctr01 zegt

    10 augustus 2018 om 10:26

    Een schitterende auto! De prijzen gaan natuurlijk nergens meer over…

    Login om te reageren
  10. RiKe zegt

    10 augustus 2018 om 10:26

    In Nederland begint het vanaf een ruime ton, over de grens zal dat zo ongeveer vanaf €70.000 zijn. We zijn toch 1 Europa? Ze krijgen geen enkele prijs gelijk getrokken…

    Login om te reageren
    • BaRa zegt

      10 augustus 2018 om 10:41

      @rike: de gemiddelde EUer wilt echt niet met de consequenties leven van een eengemaakte EU. Overigens bestaan die verschillen ook in een land dat wel degelijk United pleegt te zijn: de USA. Beetje zwak argument, dus.

      Login om te reageren
      • kurtb zegt

        10 augustus 2018 om 11:04

        @bara: Gaat nooit wat worden, wie wil er nou dat er meer macht naar een centraal ‘bestuur’ in europe gaat.
        99% van de mensen kan niet één iemand noemen die Nederland vertegenwoordigt in brussel nu Dijsselbloem er niet meer zit, en dat was alleen omdat hij op wat altijd de meest in de media gerapporteerde post is zat.
        De politieke unie is een compleet gefaald concept.
        Het had bij een handelsunie moeten blijven.
        Het is inmiddels een groot kaartenhuis. een voorbeeld: als de ECB stop met opkopen van italiaanse obligaties gaan de rentes daar van de ene op de andere dag met 10% omhoog en heb je een crisis.
        Het boeltje wordt kunstmatig in stand gehouden.
        Opdoeken die zooi.

        Login om te reageren
  11. e38ossie zegt

    10 augustus 2018 om 10:27

    De achterkant ziet er NIET uit. Veel te druk. Dit is geen sierlijke coupé meer helaas.

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      11 augustus 2018 om 08:15

      @e38ossie: niet zoals de S-Klasse coupe inderdaad .

      Login om te reageren
  12. lompey zegt

    10 augustus 2018 om 10:28

    Gelukkig zijn er mooiere alternatieven

    Login om te reageren
  13. Mukmans zegt

    10 augustus 2018 om 10:33

    Wat is ie gaaf zeg zo in het rood!

    Login om te reageren
    • Mukmans zegt

      10 augustus 2018 om 10:34

      @mukmans: /oranje

      Login om te reageren
  14. kareljansen zegt

    10 augustus 2018 om 10:46

    Als ik autofabrikant was (of pomphouder), dan zou ik adverteren met de kale prijzen en alle accijnzen apart vermelden. Uiteraard snap ik dat we belastinginkomsten nodig hebben, maar het begint nu wel echt lachwekkend te worden in hoeverre de autobezitter (nee, niet gebruiker) hier aan bij draagt.

    Login om te reageren
    • loserboi932 zegt

      10 augustus 2018 om 13:14

      @kareljansen: ja de werklozen moeten wel vier kinderen groot kunnen brengen zonder inkomen. Terwijl ik met 50 uur per week amper tijd over houd voor leuke dingen.

      Login om te reageren
  15. kurtb zegt

    10 augustus 2018 om 10:49

    Dit is nou een goed/mooi interieur.
    Dat doet BMW toch erg goed.
    Niet van die overdreven schermen, die meteen onder de vette vingers zitten omdat er geen normale knop meer te vinden is voor de dingen die je vaak gebruikt.
    Dit is veel ergonomischer, sneller en veiliger.

    Login om te reageren
  16. gillesvda zegt

    10 augustus 2018 om 10:50

    Zou leuk zijn als de Belgische prijzen terug mee vermeld worden.

    Login om te reageren
    • mistermini zegt

      10 augustus 2018 om 18:51

      @gillesvda: Voor de 840d: €84.297,52 BTWe en M850i: 107.538,02 BTWe

      Login om te reageren
  17. kevindb zegt

    10 augustus 2018 om 11:17

    Voor dat geld zou ik toch voor een Lexus LC gaan. Net zo groot en volgens mij een behoorlijke concurrent.
    Vind de BMW er ook wel erg vet uitzien maar ten opzichte van de Lexus wel iets te behouden design.
    Als je shopt in deze klasse mag het best iets anders als anders zijn wat mij betreft.

    Login om te reageren
  18. BeQuietAndDrive zegt

    10 augustus 2018 om 11:24

    De Duitse prijzen (prijslijst van juni al trouwens): 100K en 125K resp. In Le Mans in juni ook al gezien, mooie auto.

    Wat ik trouwens gek vind is dat zoveel mensen net doen alsof het ding net nieuw is, terwijl ze er al anderhalf jaar mee racen. Het uiterlijk was dus niet bepaald meer een geheim toch?

    Login om te reageren
  19. Dutchdriftking zegt

    10 augustus 2018 om 12:21

    Wat is de digitale toerenteller en snelheidsmeter toch lelijk! Doe mij maar gewoon een paar analoge (desnoods geprojecteerde) klokken.

    Login om te reageren
  20. tttijn zegt

    10 augustus 2018 om 12:24

    170k zonde r opties. Vind ik m zelfs over de grens veel geld.kosten waarschijnlijk. Blijft wel.lekker exclusief zo.

    Login om te reageren
  21. healey zegt

    10 augustus 2018 om 15:31

    Lijkt wel of ze er bij het ontwerp van de achterkant geen zin meer in hadden. Interieur is op zich OK. Qua prijs goedkoper dan de (weinige) concurrentie.

    Login om te reageren
  22. ruben_vandenberg zegt

    11 augustus 2018 om 11:26

    Wat lijkt het verdomd veel op een Lexus rcf, qua lijnen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North