• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Extra variantje: Ford Mustang Bullitt

Auteur: evo, gepost 7 november 2007 om 10:31 – 39 Reacties

Ford Mustang Bullit


Hoewel de meeste Amerika-liefhebbers natuurlijk veel meer zitten te wachten op de Super Snake, schotelt het Ford-concern ons Mustang-variant nummer 20 voor: de Mustang Bullitt. De introductie van deze Mustang is ter viering van het 40-jarige bestaan van de gelijknamige film uit 1968. Hier kwam uiteraard ook een groene Mustang in voor.

Met een naam als ‘Bullit’ verwacht je natuurlijk een ultravette motor, maar dat valt dan een tikkeltje tegen. Een 4,6L V8 zet 315 pk en 440 Nm op de achterwielen. De auto is gebaseerd op de regular Mustang GT, maar heeft tal van aanpassingen ondergaan. Zo zorgt een sportonderstel met aanpassingen als betere schokdempers ervoor dat je met je Amerikaan ook nog een beetje fatsoenlijk door de bocht kan. Aangepaste versnellingsbakverhoudingen laten je bovendien nog wat sneller optrekken en de remmerij geeft meer pedaalgevoel en is beter bestand tegen fading.

Qua uiterlijk verschillen alleen de donkergrijze Euroflange-velgen met een standaard Mustang GT. De remklauwen hebben eveneens deze donkergrijze finish. De Bullit zal begin volgend jaar met een productielimiet van 7700 exemplaren bij de dealers staan. De auto blijft jammergenoeg alleen in de Verenigde Staten en Canada, waar hij voor 31.075,- dollar te koop zal zijn. Door de gunstige wisselkoers momenteel zal import zeker lonen…

Ford Mustang Bullit
Ford Mustang Bullit
Ford Mustang Bullit
Ford Mustang Bullit
Ford Mustang Bullit
Ford Mustang Bullit
Ford Mustang Bullit

Ook interessant!

  • Hennessey Mustang Legend Edition is bijna een Ford GT
  • Nieuwe Ford Mustang maakt gelijk debuut als brute GT3 racer
  • Mustang Mach-E GT
    Mustang Mach-E GT is blauw V8-alternatief
  • Ford laat de Mustang Mach-E naar benzine ruiken

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

Ford, mustang

Vorig bericht: « Waterstofauto’s zijn enkel gebakken lucht!
Volgend bericht: Autoblog gaat offline! »

Lees Interacties

Reacties

  1. GijsSpierings zegt

    7 november 2007 om 10:36

    Foutje: “de Mustand Bullit”.. eventjes ’n G bij mustang zetten..

    Dikke mustang overigens!

    -edit: Graci!-

    Login om te reageren
  2. Wouter zegt

    7 november 2007 om 10:40

    4,6 Liter en nog maar 315 pk, ze kunnen nog heel wat leren van ons in Europa
    ziet er verder wel strak uit, alleen die 13″ velgen zijn een beetje suf

    Login om te reageren
  3. Coolguy zegt

    7 november 2007 om 10:42

    Haha.
    Toch niet compleet zonder de supercoole Steve McQueen!

    Login om te reageren
  4. RenesisHP zegt

    7 november 2007 om 10:42

    Slim!!!!
    Aluminium struttbar(s)(achter) en betere schokdempers moeten toch wel een stukje helpen.
    Nu nog wat andere velgjes met wat plattere plakbandjes en een verlaging en je komt een heel eind in dit bochtige europa.

    Login om te reageren
  5. PieterA zegt

    7 november 2007 om 10:51

    Met de huidige wisselkoers kost deze bak rond de €21.000!! Over value/money gesproken!

    Login om te reageren
  6. Mairsil zegt

    7 november 2007 om 10:56

    @Wouter

    Aan de andere kant, 315 pk uit 22.000 euro, daar kunnen wij weer wat van leren.

    Login om te reageren
  7. Dotternetta zegt

    7 november 2007 om 11:03

    Die achterlichten blijven een twijfelpunt, is mijn mening. De neus is mooi!

    Login om te reageren
  8. RenesisHP zegt

    7 november 2007 om 11:15

    @Wouter

    Dat koppel dan bij die 315 pk, das gegarandeerd relaxed cruisen, daar is hij toch eigenlijk ook voor gemaakt.
    Ik denk dat wij europeanen wel eens vergeten dat comfort en soepelheid belangrijk is voor amerikanen.
    Wij vinden het al een eind naar Italie, in Amerika ben je op sommige plaatsen dan praktisch net op de koffie bij je moeder in het eerste dorp dat je in the middle off the desert tegenkomt. Daarbij bedenkend dat je in een verschrikkelijke hitte rijd is het misschien logisch dat amerikanen kiezen voor een wat groter eenvoudiger en vooral relaxter motorblok, veel toeren is ook veel hitte en meer slijtage. Daarbij komt ook dat het geen supersporter is, het is eigenlijk helemaal geen echte sporter. Goed, hij zal aardig kunnen lopen, maar eigenlijk is het gewoon een oversized coupe met te kleine wieltjes.

    Login om te reageren
  9. Davidov zegt

    7 november 2007 om 11:15

    Je hebt um vast niet voor 22.000 euro op Nederlands kenteken staan, lol….anyway t blijft n vette bak.

    Login om te reageren
  10. RScosworth zegt

    7 november 2007 om 11:22

    Best een heerlijk apparaat. Hopelijk komt er ook een remake van de film!
    Voor de fans van dikke ‘Stangs; bij Hessing staat een zwarte 2006 Saleen S281 binnen.

    Login om te reageren
  11. RubenBaeten zegt

    7 november 2007 om 11:31

    @Wouter en andere haters: Horsepower sells cars, torque wins races. ;-)

    Echt een ultiem ding dit, als fan van de film zou ik hier graag in rondrijden.

    Login om te reageren
  12. Bliz zegt

    7 november 2007 om 11:37

    @ wouter

    De specs van een van de modernste V8 motoren
    XC90 V8 (315 pk)

    * 4,4-liter motor
    * 440 Nm koppel
    * 0 tot 100 km/u in slechts 7,3 seconden
    * Dubbele continu variabele kleppentiming

    Behalve de inhoud scheelt het niets. De mustang is ook nog redelijk zuinig. Hij is sterker dan bv de 2.5l 6 in lijn van Volvo die in een 960 zit. Dit is uiteraard wel een oudere motor.

    Het gaat vooral om het cruisen en de kracht onderin. Het is heerlijk om op te trekken met zo’n mustang, je hebt altijd kracht en je niet alleen tussen bepaalde toerentallen.

    Daarbij zijn het motoren zonder turbo’s en dergelijke. Met turbo’s enz kan er uit een volvo blok 650 pk (noble) worden geperst worden en 725 PK (ford mustang supersnake) uit het ford blok.

    Login om te reageren
  13. The H. zegt

    7 november 2007 om 11:39

    Blijft een prachtige auto! :)
    ook als Bullit uitvoering!

    Zo ‘em graag op de oprit zien staan! :)

    Login om te reageren
  14. Mairsil zegt

    7 november 2007 om 12:06

    @bliz

    Iets moderne motor (je mag zelf raden welke):

    * 4.0 liter
    * 420 pk
    * 400 Nm koppel
    * 0-100 in 4.8 seconden
    * Verbruik 12.4l combined cycle (de XC90 doet 13.5l)

    Toch ruim 30% meer vermogen in een kleinere en zuinigere motor. Ik zou eerder zeggen dat de Volvo een amerikaans-luie motor heeft (uit de Ford onderdelenbak wellicht?)

    Login om te reageren
  15. Jandepandaman zegt

    7 november 2007 om 12:14

    Ooooooohhhhh dromen……………

    Dat ding voor de deur hebben staan…. Ik zou de tv niet meer aan zetten, hier op de site nooit meer komen- Slechts genieten van dit “beest”. Er naar kijken, er in rijden, Cruisen over de boulevard en langs de Haven, alsfaltbranden voor mijn café…… Slapen in mijn auto- vrijen in mijn auto met het zoveelste meisje…. Af en toe een rit over de Autobahn met de smoes …brood te moeten halen bij die ene bakker….

    Bring it ON!!!!

    Login om te reageren
  16. RubenBaeten zegt

    7 november 2007 om 12:49

    @Mairsil: Dat is een Yamaha-motor en naar verluid een van de fijnste V8-en van tegenwoordig. Pk’s zijn niet alles.

    Login om te reageren
  17. HYUNDAI H85 AMG zegt

    7 november 2007 om 12:55

    Wat kost deze als je hem in NL koopt dan?

    21.000,- voor zon bak is geen geld(denk ik, ik weet neit wat voor kwaliteit zon auto heeft)

    Login om te reageren
  18. Klassiekerrally zegt

    7 november 2007 om 12:58

    Bullitt moet ik nog even kopen op DVD… Of beter nog: aan de goede Sint vragen ;)

    De moderne interpretatie van de Bullitt Mustang vind ik super geslaagd. Die zou ik best willen hebben!

    Login om te reageren
  19. ZwerverRoodbaard zegt

    7 november 2007 om 13:02

    Strakke mustang alweer :D Maar wat is dat toch steeds dat eeuwige gezeik over dat Amerikaanse V8’s te weinig zouden leveren.

    Ooit al eens zelf in gereden? Zoja, dan pas commentaar. Weet hoe relaxt die nieuwe mustang cruised. En die 300 standaard paardjes van de GT doen ook goed hun werk hoor.

    @Marsil
    Doe eerst je huiswerk voordat je dingen gaat schreeuwen die V8 uit de XC90 is idd een yamaha blok zoals Ruben Baeten al zegt.

    Login om te reageren
  20. Mairsil zegt

    7 november 2007 om 13:05

    @Ruben

    Eens dat pk’s niet alles zijn, en voor wat je er voor betaalt (zelfs een import met alle belastingen zal wel onder de 50.000 blijven) is het een buitengewoon stoere bak, met meer dan genoeg vermogen.

    Maar bliz’ suggestie dat het veel vermogen is voor een moderne 4.4 liter v8 klopt gewoon niet, de moderne top-end v8 motoren persen er allemaal makkelijk 100 pk per liter uit zonder turbo.
    Maar de auto’s waar zo’n motor in zit kosten dan ook al gauw het dubbele.

    ps. Zet hem gerust een keer op de film binnenkort om te laten zien hoe lekker die auto is, ik laat me graag overtuigen :)

    Login om te reageren
  21. Mairsil zegt

    7 november 2007 om 13:07

    @ZwerverRoodbaard

    Ga eerst zelf eens wat oefenen op het begrijpend lezen voor je begint te klagen. Dat vraagteken betekent dat het een vraag is, net als het woord wellicht aangeeft dat het hier geen feit betreft, maar een vraag, of hoogstens een suggestie.

    Login om te reageren
  22. Demoniac zegt

    7 november 2007 om 13:31

    # Wouter schrijft,
    7 November 2007 om 10:40

    ziet er verder wel strak uit, alleen die 13″ velgen zijn een beetje suf
    =====
    Die velgen zijn retro! Ze hadden van mij best 1 of 2 inch groter gemogen, maar op deze manier is het net als bij de originele Bullitt-mustang.

    Login om te reageren
  23. Tim zegt

    7 november 2007 om 15:34

    vind het 3 keer niks srry

    Login om te reageren
  24. ikke zegt

    7 november 2007 om 15:53

    Inpakken hoeft niet, ik neem hem zo wel mee! Erg mooie auto!!

    Login om te reageren
  25. Bliz zegt

    7 november 2007 om 16:11

    @ mairsil, zoals anderen hebben gezegd is het een yamaha motor die speciaal is ontwikkeld in opdracht van volvo. De motor is 1 van de lichtste (ik dacht 194 kilo) en compacte motoren onder de consumenten V8. Verder is het verbruik van een XC90 niet te vergelijken met een coupe oid omdat de XC90 meer luchtweerstand, 4 wiel aandrijving heeft en zwaarder (2077kg) is. Voorbeeld, hij is ruim 500 kilo zwaarder dan een m3.

    Ik heb niet gezegd dat het veel pk’s waren ik bedoelde dat het vrij normaal was. Zeker gezien de V8 die ik beschreef practisch dezelfde waardes heeft als de ford motor. En het is algemeen bekend dat het yamaha blok een verschrikkelijk goed en modern blok is.

    De motor die jij bedoelt is denk ik de V8 uit de BMW M3. Een hoogtoerige motor die ontwikkeld is voor de M3. De m3 is natuurlijk niet te vergelijken met een mustang of mondeo. Het motorblok uit de M3 vind je in geen enkel ander bmw model terug. Het is een hoogtoerige motor ontwikkeld voor een sportauto. Niet te vergelijken dus met de motorblokken uit de ford mustang of het yamaha motorblokken. Motorblokken die gemaakt zijn om lang mee te gaan (volvo minimaal 400.000 km zonder problemen) en je rustig op de plaats van bestemming moeten brengen.

    Sorry maar m.i. vergelijk je nu appels met peren.

    Login om te reageren
  26. Chief_S5 zegt

    7 november 2007 om 17:38

    Ik heb de film nooit gezien, maar na het zien van deze auto, zou ik em best willen zien. :P Mooie wagen voor ontzettend weinig geld. En die brute kracht samen met dat geluid (altijd mooi) maakt het compleet.

    En in het kader van wie vind een V8-Motor (wat niks te maken heeft met deze stoere Mustang trouwens):
    4.2 Liter 32V
    420 Pk (309kw dus)
    430 nm koppel
    0-100: 4.6 sec.
    VMax: 301 km/h (nu moet het wel duidelijk zijn naar welke auto ik kijk)
    Binnen bebouwde kom: 22.1 op 100km (een zieke 1 op 4.5)
    Buiten bebouwde kom: 10.2 op 100km (wel netjes 1 op 9.8)
    Gecombineerde verbruik: 14.6 op 100km. (1 op 6.8)
    Gewicht: 1560 kg (met de auto dus.. :) )

    Dit vergelijk ik dus niet met iets, maar ik zet dit ff voor de lol neer. :P

    Login om te reageren
  27. Fastback zegt

    7 november 2007 om 17:40

    Ziet er netjes uit, maar hadden ze niets aan de middenconsole kunnen opknappen?
    De “originele” heeft iig meer uitstraling dan het moderne broertje.

    Login om te reageren
  28. Baloni zegt

    7 november 2007 om 17:40

    Heerlijke wagen!

    En ik vind dat niet iedereen zo moet zijken over die 300 pk.. serieus!
    Die auto is behoorlijk goedkoop en dan tog dikke V8 onder je kont.. en met turbo heeft deze bak echt heel veel paardjes.. dus fak nie!

    Login om te reageren
  29. Rob USA zegt

    7 november 2007 om 18:04

    Heerlijke auto een echt mooie verschijning tussen al die auto’s die op elkaar
    lijken.De achterkant is echt mooi en in het donker uit honderden auto’s makkelijk te herkennen. Hij rijd heeel lekker en zeer krachtig en met een paar kleine aanpassingen makkelijk 400pk. Ik spreek uit ervaring. :)

    Login om te reageren
  30. Rick dos zegt

    7 november 2007 om 20:36

    Jezus, when is enough, enough?! About 15 reincarnations ago….

    Login om te reageren
  31. phantom zegt

    7 november 2007 om 20:41

    Het interieur is zonder twijfel mooier als dat van de oude maar de buitenkant niet, het mist die oude magie….

    Login om te reageren
  32. segura zegt

    7 november 2007 om 20:42

    hehe geef die maar aan mij zalige wagen

    Login om te reageren
  33. citrofiel evil twin zegt

    7 november 2007 om 21:08

    Geef mij toch maar die super snake.

    Login om te reageren
  34. lincoln zegt

    7 november 2007 om 21:20

    lekker kaal .. en uit dat heerlijke luie blok !!!!! .. zitten nog zat pk,s verborgen .. vraag maar aan koeningsegg ..

    volvo V8 blok is ontwikkeld door yamaha .. maar betaald en gepatenteerd door FORD .. gewoon lekker een FORD blok dus.

    Login om te reageren
  35. Negativan zegt

    7 november 2007 om 21:55

    Leuke kleur enzo. Alleen die wielen zijn alleen gemaakt voor een aircooled VW.

    Login om te reageren
  36. de graaff zegt

    8 november 2007 om 00:15

    Al die specs zijn alleen op papier interessant. Ik zou zeggen: gaat ‘ns een stukje rijden met zo’n car. Dat is toch heel wat anders dan zo’n Duits of Japans pk pakhuis. Dit rijdt relaxed man! Je onderscheidt je, en voor de aanschafprijs hoef je het niet te laten. Het probleem is al leen, hoe krijg je zo’n ding hier?

    Login om te reageren
  37. VLS54 zegt

    8 november 2007 om 09:34

    Dat is toch geen geld voor zo’n auto?

    Login om te reageren
  38. bozewolf zegt

    11 november 2007 om 16:12

    @ Ruben: “Horsepower sells cars, torque wins races”

    das dus een slogan bedacht door Amerikaanse autofabrikanten omdat ze motortechnisch praktisch altijd hebben achter gelopen. Enige reden dat karretjes als GT40 goed presteerden op Le Mans was de betrouwbaarheid. Dat ge-iemel dat PK niks zegt en torsie de race voor je wint is wat dat betreft alleen een verkooppraatje.

    En dit soort goedkope Amerikaanse moderne muscle cars zijn prut. Period. Techniek uit het jaar 0.

    Login om te reageren
  39. Loud pipes save lives zegt

    17 december 2008 om 20:16

    reken er maar even op dat die pk’s anders aanvoelen dan je 1.6i 16v in een japanner. die met bijna vol gas 110 pk trekt o.i.d.
    hier praat je over een motor met inhoud:)
    alleen kan ie nie tippen aan de 6.1L HEMI v8 van de dodge challenger:p

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North